Gå til innhold

Forelsket i frisøren :)


Madelenemie

Anbefalte innlegg

Hei!

Ja Bella dotte satt der stødig og staut ved min side i nesten 4 timer :)

Det var fint, og snakker meg frisørmannen som gjorde meg så fin :) Og da jeg oppdaget etter 4 timer at jeg så da ganske lik ut som når jeg kom inn, ble jeg så glad at jeg hadde ikke ord.

Bella Dotte sa jeg så målløs eller et eller annet ut, og jeg var så overrasket både over at jeg likte meg selv, at stripene så naturlige ut, at krøllene frem ved ansiktet mitt var så mye og at jeg bare så vanlig men velstelt ut :)

Jeg bad så om frisørmannens kort, jeg tror jeg vil gå til han, jeg likte han så godt og alle mine tanker/fordommer mot frisører døde i dag for dette var en mann som kunne både om språk, rødlistede arter, pestarter, Hellas og mye mye mer.

Han vasket håret mitt så varsomt og jeg fikk en så deilig massasje at jeg sa til han at nå blir jeg trøtt også smilte jeg, da sa han " så gjør jeg en god jobb" han lo og jeg lo og jeg tenkte på Bella Dotte som leste sin bok, som satt der ved min side og gjorde hele verden for meg i denne stund helt deilig og trygg nok.

Det er venninne det, og til og med er hun nesten akkurat som meg, neida jeg tuller, men vi har en del felles, :)

Da jeg sa til min mann at "nå er jeg blitt forelsket i frisørmannen," så lo min mann, akkurat da jeg sa ordet, forelsket tenkte jeg "å nei, det skulle jeg ikke sagt" men i dag brydde ikke min mann seg noe om det, han bare smilte og syns jeg ser blendende vakker ut .

;) så vet dere det, det endte godt til slutt og jeg er glad jeg gikk :) Jeg skal gå tilabke til han, jeg vil at bare han skal ordne mitt hår fra nå av.

Han var nok mer enn en frisør, jeg tror han var kunstner, for han snakket om ansiktet mitt, om følelser han fikk og om hva han følte var riktig å gjøre, det hadde jeg felles med han estetisk sans, og det er deilig når man liksom bare får være seg selv, når jeg kommer frem og ikke en annen i fancy drakt/frisyre.

han fikk likosm frem meg, det likte jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så fint å lese! Det er veldig godt å høre at du hadde en fin opplevelse hos frisøren, som du i utgangspunktet gruet deg så til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste tråden under nå og vil bare si at jeg er så glad på dine vegne! Er ikke spesielt glad i frisørtimer sjøl (har ca en eller maks to pr år).

Ja, denne frisøren kan du trygt gjøre en avtale med for framtidige besøk :)

Og ikke minst: Bella Dotte er en _virkelig_ og genuint god venn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletida

Så godt at du ble så fornøyd med frisyren og at du har en slik venninne som Bella Dotte. Dere er heldige begge to :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at du ble så fornøyd med frisyren og at du har en slik venninne som Bella Dotte. Dere er heldige begge to :-)

hei!

Ja :)

Og nå gjør jeg akkurat som min venn sa, hun bad meg sette meg i baren og ta en drink, ja så jeg sitter i baren (tro det eller ei), men med hvitvin og min pc, alle sover :)

Tenke at jeg gjør dette alene og uten min mann ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at du ble så fornøyd med frisyren og at du har en slik venninne som Bella Dotte. Dere er heldige begge to :-)

Hei!

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte greier:-) gratulerer!

Hei!

Takk.

Nå sitter jeg alene i en bar med musikk og jeg drikker hvitvin.

:) dette etter råd fra Bella Dotte :)

Ja hun bad meg ta meg en drink og jeg vet ikke hva alt dette er, men jeg bestilte meg hvitvin på rommet da jeg spurte om kode for net :)

Jeg er blitt forunderlig sosial.

Men jeg liker det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste tråden under nå og vil bare si at jeg er så glad på dine vegne! Er ikke spesielt glad i frisørtimer sjøl (har ca en eller maks to pr år).

Ja, denne frisøren kan du trygt gjøre en avtale med for framtidige besøk :)

Og ikke minst: Bella Dotte er en _virkelig_ og genuint god venn!

Hei!

ja hun er en god venn.

Etter hennes anbefalning sa jeg nå til min mann som skal hvile før vi skal ut at "jeg går og setter meg i baren litt" han så forundret og trøtt på meg, for han halvsov, og barna sover for vi skal jo ut senere, og man blir så sliten av sol og bading..

Jeg sitter derfor på min venns oppfordring i baren og drikker hvitvin da jeg ikke skjønner meg på drinker. Jeg tenkte vin vet jeg hva er og det liker jeg, men det er forunderlig å sitte her, med musikk alene, og min pc, nå tror jeg at jeg skal bestille noe jeg har sett før og som jeg tror er mer drink, nemlig campari, jeg tror jeg har smakt det og at det er bittert, noe jeg liker. Men jeg må passe på så det ikke blir for mye, jeg er ikke så vant til alkohol, flere enheter på en gang, men jeg føler meg for øyeblikket utmerket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at det ble en positiv opplevelse dette frisørbesøket :)

Hei!

Takk :)

Jeg sitter nå i en bar og drikker vin, alene, med pc og min mann sover :)

Jeg har bestilt og ordnet alt selv, med koder til net og vin og bord, det er utrolig...

Likevel er jeg temmelig sikker på at min psykiater holder sine knapper på at diagnosen min er der fremdeles, men hvis Børge Holden så meg nå , han er en som mener det er en alvorlig overdiagnostisering av asperger, så ville han vel ha litt og si om meg.

Men det som ikke syns på utsiden er at der jeg er nå delvis skyldes mye hjelp, gode og trygge omgivelser, snille mennesker og oxytocin (altså medisin) samt en egeninnsats.

Jeg mener jeg har jobbet hardt i 7 år for å forstå meg bedre på mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig at du koste deg og følte du hadde en flott dag :)))

Hei!

Jeg sitter nå i en bar, min mann sover og jeg vet ikke om han fikk med seg at jeg skulle i baren. Jeg har aldri sittet alene i en bar, det er første gang i mitt liv og jeg liker meg :)

Jeg skal snart bestille meg campari, for nå er min vin snart slutt, jeg er veldig glad og stolt over å få til alt dette selv og alene.

Likevel når jeg skal til min psykiater neste gang er jeg 99 % sikker på at hun smiler hvis jeg spør om hun fremdeles tror jeg har asperger syndrom, hun har sagt det sitter fast, men saken er jo at hvis kritikere til diagnosen om inn hit nå, ville de le høyt hvis de fikk vite at jeg har aserger syndrom.

Jeg tror selv jeg har det, jeg merker det på noen ting, at jeg fortsatt ikke forstår meg på retoriske spørsmål, at jeg bruker alle navn på mine venner , at jeg er litt for mye høflig osv... det er noe med min bukking som er avikkende og bedre passer inn i japan, men jeg tar meg nå i det og nedtoner det til et nikk.

Min mann har aldri sagt til meg at jeg overdriner det med navnene, men det sa Bella Dotte og en annen venn, men hun så selv nå ulempen ved å ikke bruke etternavn, så nå tror jeg hun har endret oppfatning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fint å lese! Det er veldig godt å høre at du hadde en fin opplevelse hos frisøren, som du i utgangspunktet gruet deg så til.

Hei!

Ja og nå sitter jeg i en bar og drikker alkohol, etter oppfordring av min venn Bella Dotte.

Jeg hygger meg veldig, ikke minst min egen mestringsfølelse av å klare av alt dette selv, jeg tror nå ikke min mann skjønte hvor jeg skulle da jeg gikk og sa "jeg vil ikke sove, jeg går i baren nå" jeg tror rett og slett ikke han fikk med seg dette.

Han sa " mmm, ja gjør det du.." også kom det noen trøtte lyder og han så kort på meg. Jeg hygger meg her mens alle sover, nå skal jeg bestille campari, jeg gruer meg, men det går nok bra... de har skrudd opp musikken nå og jeg hører ikke tastene på min data ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg sitter nå i en bar, min mann sover og jeg vet ikke om han fikk med seg at jeg skulle i baren. Jeg har aldri sittet alene i en bar, det er første gang i mitt liv og jeg liker meg :)

Jeg skal snart bestille meg campari, for nå er min vin snart slutt, jeg er veldig glad og stolt over å få til alt dette selv og alene.

Likevel når jeg skal til min psykiater neste gang er jeg 99 % sikker på at hun smiler hvis jeg spør om hun fremdeles tror jeg har asperger syndrom, hun har sagt det sitter fast, men saken er jo at hvis kritikere til diagnosen om inn hit nå, ville de le høyt hvis de fikk vite at jeg har aserger syndrom.

Jeg tror selv jeg har det, jeg merker det på noen ting, at jeg fortsatt ikke forstår meg på retoriske spørsmål, at jeg bruker alle navn på mine venner , at jeg er litt for mye høflig osv... det er noe med min bukking som er avikkende og bedre passer inn i japan, men jeg tar meg nå i det og nedtoner det til et nikk.

Min mann har aldri sagt til meg at jeg overdriner det med navnene, men det sa Bella Dotte og en annen venn, men hun så selv nå ulempen ved å ikke bruke etternavn, så nå tror jeg hun har endret oppfatning.

Hei :)

Mennesker med asperger er utrolig forskjellige, akkurat som folk flest. Jeg tror alle her inne lett kan merke at du har asperger på måten du skriver på osv, men det er ikke noe negativt i det:) Tror de fleste synes du skriver utrolig skjønt og fint om mye - og på en måte forteller du oss om følelser vi alle iblant kan ha, men som vi kanskje undertrykker fordi vi er "oppdratt" til at det ikke er slik vi skal føle det?

Husk at du skal akseptere at du har asperger, og at du ikke trenger å gruble mer på det. Du er den du er, og rikelig god nok akkurat slik. Tror ingen vil ha deg som en annen enn den du er her på DOL :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner etter å ha lest dette, at jeg har veeeeldig lyst til å gå til frisøren. ;0D Og jeg har jo akkurat vært der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Takk :)

Jeg sitter nå i en bar og drikker vin, alene, med pc og min mann sover :)

Jeg har bestilt og ordnet alt selv, med koder til net og vin og bord, det er utrolig...

Likevel er jeg temmelig sikker på at min psykiater holder sine knapper på at diagnosen min er der fremdeles, men hvis Børge Holden så meg nå , han er en som mener det er en alvorlig overdiagnostisering av asperger, så ville han vel ha litt og si om meg.

Men det som ikke syns på utsiden er at der jeg er nå delvis skyldes mye hjelp, gode og trygge omgivelser, snille mennesker og oxytocin (altså medisin) samt en egeninnsats.

Jeg mener jeg har jobbet hardt i 7 år for å forstå meg bedre på mennesker.

Nyt livet Madelenemie :) Ingen er bare det ene eller det andre. Jeg synes du er helt suveren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

Ja :)

Og nå gjør jeg akkurat som min venn sa, hun bad meg sette meg i baren og ta en drink, ja så jeg sitter i baren (tro det eller ei), men med hvitvin og min pc, alle sover :)

Tenke at jeg gjør dette alene og uten min mann ??

Tøft!

Da jeg ble førti ble også jeg endelig tøff!! Det kan anbefales :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

hei!

Ja :)

Og nå gjør jeg akkurat som min venn sa, hun bad meg sette meg i baren og ta en drink, ja så jeg sitter i baren (tro det eller ei), men med hvitvin og min pc, alle sover :)

Tenke at jeg gjør dette alene og uten min mann ??

Herlig! :-)

Ha en fortsatt god ferie :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...