Gå til innhold

Jeg hater å jobbe, hva er galt med meg?


Importert

Anbefalte innlegg

Gjest luftslott

Jeg føler det ofte på samme måte, og innimellom får det meg til å føle meg usympatisk, asosial og misantrop av de samme grunnene.

Godt mulig jeg også har en "karakterbrist" av noe slag, men jeg føler avsky og meningsløshet ved å produsere et eller annet idiotisk, så vi kan forbruke enda mere, også jobbe enda mer for å få råd til å underbygge det nye forbruket..The trap..:/ Og dette på tross av at både jorden, miljøet og personlig & individuell lykke ofres for å holde igang et hjul av ofte idiotisk og totalt unødvendig og dessuten, på mange plan, skadelig overarbeid. 8Av enkelt mennesker og miljø)

Men dette er det jævlig få dsom skjønner, trøst deg med det..;p De jeg har møtt som mistrives i jobbene sine er ofte svært smarte, og de lykkeligste av oss er ofte idioter. Noen ganger skulle jeg ønske at jeg også var så dum som en boks med hammere og bare aksepterte at jeg lykkelig kunne gjøre som alle andre etter parolen:

Go to work,spend money follow fashion, watch television, act normal, look happy, take your meds - repeat after me : You are free! Eller på den annen side - kanskje ikke.

Alt dette er tuftet på en grunleggende vestelig kapital ide om hva som bør og SKAL gjøre oss lykkelige og normale, men som selvsagt ikke utgjør noen fasit av den grunn. Det skal bare litt til å se det.

Mye arbeid er overflødig og til ingen nytte i det hele tatt, men det forventes at man skal like å (idiot)arbeide, for arbeidetsskyld alene. Jeg klarer ikke det, jeg heller. Jeg jobber når jeg kan, for salt i maten og alt det der, men ingen kan tvinge meg til å like det.

Men du har da i det minste en bevisst tanke bak, at du ikke trives med å bidra til overforbruket vi ser rundt oss! Det er en tanke jeg har respekt for, som man kan ta til seg og jobbe ut fra uten å melde seg ut av samfunnet! Det er en forskjell mellom det å ha et bevisst forhold til forbruk og være skeptisk til å fylle livet med noe som ikke gir mening, og det ts presenterer her med at det er helt ok å ikke jobbe fordi man syns det er ubehagelig og heller vil la være!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 236
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • laguna1

    40

  • Madelenemie

    23

  • frosken

    15

  • tonie

    11

Mest aktive i denne tråden

Kanskje du kan prøve å jobbe hjemmefra? Google deg frem til noe du finner interessant. Det er mange som sitter ved pc sin hjemme og tjener penger. Prøv å se hvilke muligheter du har!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så man har karakterbrist eller er moralsk fordervet om man er smart nok til å innse at man bedriver overflødig idiotarbeid? ;D

Interessant!

Hva slags piller skal man ta mot å tenke a?

Hvem betaler for overflødig idiotarbeid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Jeg føler det ofte på samme måte, og innimellom får det meg til å føle meg usympatisk, asosial og misantrop av de samme grunnene.

Godt mulig jeg også har en "karakterbrist" av noe slag, men jeg føler avsky og meningsløshet ved å produsere et eller annet idiotisk, så vi kan forbruke enda mere, også jobbe enda mer for å få råd til å underbygge det nye forbruket..The trap..:/ Og dette på tross av at både jorden, miljøet og personlig & individuell lykke ofres for å holde igang et hjul av ofte idiotisk og totalt unødvendig og dessuten, på mange plan, skadelig overarbeid. 8Av enkelt mennesker og miljø)

Men dette er det jævlig få dsom skjønner, trøst deg med det..;p De jeg har møtt som mistrives i jobbene sine er ofte svært smarte, og de lykkeligste av oss er ofte idioter. Noen ganger skulle jeg ønske at jeg også var så dum som en boks med hammere og bare aksepterte at jeg lykkelig kunne gjøre som alle andre etter parolen:

Go to work,spend money follow fashion, watch television, act normal, look happy, take your meds - repeat after me : You are free! Eller på den annen side - kanskje ikke.

Alt dette er tuftet på en grunleggende vestelig kapital ide om hva som bør og SKAL gjøre oss lykkelige og normale, men som selvsagt ikke utgjør noen fasit av den grunn. Det skal bare litt til å se det.

Mye arbeid er overflødig og til ingen nytte i det hele tatt, men det forventes at man skal like å (idiot)arbeide, for arbeidetsskyld alene. Jeg klarer ikke det, jeg heller. Jeg jobber når jeg kan, for salt i maten og alt det der, men ingen kan tvinge meg til å like det.

'' De jeg har møtt som mistrives i jobbene sine er ofte svært smarte, og de lykkeligste av oss er ofte idioter. Noen ganger skulle jeg ønske at jeg også var så dum som en boks med hammere og bare aksepterte at jeg lykkelig kunne gjøre som alle andre etter parolen: Go to work,spend money follow fashion, watch television, act normal, look happy, take your meds - repeat after me : You are free! Eller på den annen side - kanskje ikke''

Jeg kjenner jeg blir skikkelig provosert av deg nå og beklager så meget, men jeg oppfatter deg ikke som en av de smarte. Jeg opplever deg som ganske kørka akkurat nå.

'' Jeg jobber når jeg kan, for salt i maten og alt det der, men ingen kan tvinge meg til å like det''

Ja og så lever du av Nav og oss skattebetalere. Ikke glem det !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler det ofte på samme måte, og innimellom får det meg til å føle meg usympatisk, asosial og misantrop av de samme grunnene.

Godt mulig jeg også har en "karakterbrist" av noe slag, men jeg føler avsky og meningsløshet ved å produsere et eller annet idiotisk, så vi kan forbruke enda mere, også jobbe enda mer for å få råd til å underbygge det nye forbruket..The trap..:/ Og dette på tross av at både jorden, miljøet og personlig & individuell lykke ofres for å holde igang et hjul av ofte idiotisk og totalt unødvendig og dessuten, på mange plan, skadelig overarbeid. 8Av enkelt mennesker og miljø)

Men dette er det jævlig få dsom skjønner, trøst deg med det..;p De jeg har møtt som mistrives i jobbene sine er ofte svært smarte, og de lykkeligste av oss er ofte idioter. Noen ganger skulle jeg ønske at jeg også var så dum som en boks med hammere og bare aksepterte at jeg lykkelig kunne gjøre som alle andre etter parolen:

Go to work,spend money follow fashion, watch television, act normal, look happy, take your meds - repeat after me : You are free! Eller på den annen side - kanskje ikke.

Alt dette er tuftet på en grunleggende vestelig kapital ide om hva som bør og SKAL gjøre oss lykkelige og normale, men som selvsagt ikke utgjør noen fasit av den grunn. Det skal bare litt til å se det.

Mye arbeid er overflødig og til ingen nytte i det hele tatt, men det forventes at man skal like å (idiot)arbeide, for arbeidetsskyld alene. Jeg klarer ikke det, jeg heller. Jeg jobber når jeg kan, for salt i maten og alt det der, men ingen kan tvinge meg til å like det.

Du skriver som du har vett til :/.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er noe jeg har vurdert og jeg kommer antakelig til å forsøke det. Problemet mitt går først og fremst på å arbeide for noen eller sammen noen.

Ja, start noe eget om du foretrekker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så man har karakterbrist eller er moralsk fordervet om man er smart nok til å innse at man bedriver overflødig idiotarbeid? ;D

Interessant!

Hva slags piller skal man ta mot å tenke a?

''Så man har karakterbrist eller er moralsk fordervet om man er smart nok til å innse at man bedriver overflødig idiotarbeid?''

Hva er det du kaller overflødig idiotarbeid? Jeg kjenner ingen som har slikt arbeid eller slik holdning til eget arbeid.

Enhver type arbeid kan gjøres dårlig og det kan gjøres godt, men overflødig er det neppe - om noen er villig til å betale for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'' De jeg har møtt som mistrives i jobbene sine er ofte svært smarte, og de lykkeligste av oss er ofte idioter. Noen ganger skulle jeg ønske at jeg også var så dum som en boks med hammere og bare aksepterte at jeg lykkelig kunne gjøre som alle andre etter parolen: Go to work,spend money follow fashion, watch television, act normal, look happy, take your meds - repeat after me : You are free! Eller på den annen side - kanskje ikke''

Jeg kjenner jeg blir skikkelig provosert av deg nå og beklager så meget, men jeg oppfatter deg ikke som en av de smarte. Jeg opplever deg som ganske kørka akkurat nå.

'' Jeg jobber når jeg kan, for salt i maten og alt det der, men ingen kan tvinge meg til å like det''

Ja og så lever du av Nav og oss skattebetalere. Ikke glem det !

Og da skal jeg ikke ha lov til å være misfornøyd med en idiotjobb? Sorry, jeg kan faktisk ikke late som at jeg ikke ser det om jobben jeg bedriver er både meningsløs, kjedelig og overflødig. Mange som kan det.

Du må gjerne være både provosert og uenig, men det er sånn jeg føler det, og mange med meg.Jeg klarer ikke å glede meg over meningsløse jobber som kun fører meg inn i rekken med overflødige slavekontraktere som tjener penger "for the man" og samtidig være kjempelykkelig for det. Var det opp til meg skulle jeg gjort tusen andre ting (som jeg faktisk tror hadde vært mindre skadelige, og som hadde gjort meg, og andre lykkeligere), men systemet aksepeter ikke engan denslags tankegang.

Forøvrig, for hva det er verdt, har jeg en iq på 138, så jeg føler meg ikke SÅ kørka..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem betaler for overflødig idiotarbeid?

Idiotarbeideren. Med arbeidskraft, tiden sin, livet sitt, energien sin..Og får småpenger igjen for å holde hjulet overflødigarbeid/forbruk/mere overflødigarbeid/mere forbruk i gang.

Verden trenger faktisk ikke at alle skal jobbe! Det er miljøskadelig og helseskadelig, og gjør mindre nytte en gagn. Google opp en artikkel på temaet, om du vil.og virkelig er interessert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Så man har karakterbrist eller er moralsk fordervet om man er smart nok til å innse at man bedriver overflødig idiotarbeid?''

Hva er det du kaller overflødig idiotarbeid? Jeg kjenner ingen som har slikt arbeid eller slik holdning til eget arbeid.

Enhver type arbeid kan gjøres dårlig og det kan gjøres godt, men overflødig er det neppe - om noen er villig til å betale for det.

Google litt på det. Det er MASSE overflødig arbeid. Vi trenger ikke halvparten av tingene & tjeneste som produserer, og fleste parten av pengene går til noen andre enn arbeideren.

Jeg gjør det jo, fordi det ikke finnes særlig til alternativer, men jeg liker det ikke, og aksepterer ikke at såkalt god arbeidsmoral er nøkkelen til gode karakteregenskaper, eller til et lykkelig liv, eller en fin verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Og da skal jeg ikke ha lov til å være misfornøyd med en idiotjobb? Sorry, jeg kan faktisk ikke late som at jeg ikke ser det om jobben jeg bedriver er både meningsløs, kjedelig og overflødig. Mange som kan det.

Du må gjerne være både provosert og uenig, men det er sånn jeg føler det, og mange med meg.Jeg klarer ikke å glede meg over meningsløse jobber som kun fører meg inn i rekken med overflødige slavekontraktere som tjener penger "for the man" og samtidig være kjempelykkelig for det. Var det opp til meg skulle jeg gjort tusen andre ting (som jeg faktisk tror hadde vært mindre skadelige, og som hadde gjort meg, og andre lykkeligere), men systemet aksepeter ikke engan denslags tankegang.

Forøvrig, for hva det er verdt, har jeg en iq på 138, så jeg føler meg ikke SÅ kørka..;)

''Forøvrig, for hva det er verdt, har jeg en iq på 138, så jeg føler meg ikke SÅ kørka..;)''

Har du utført testen riktig?

Det ER faktisk ganske kørka ( I beste fall umodent) og hevde at de som trives er dumme og du selv er en av de smarte, SAMTIDIG som du lever på Nav og oss andre som gidder å jobbe og som ikke nødvendigvis roper hurra når klokka ringer om morgenen.

De smarte klarer å skjønne at livet består av plikter også og prøver å gjøre det beste ut av det for å trives.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest luftslott

Jaja. Disse banale argumentene har vel alle hørt tusen ganger før. At alle har det like jævlig er jo ingen god grunn til å jobbe, det er tvert imot tragisk. Hadde du vært i stand til å tenke ørlite lenger enn den suppen av vanetenkning du tydeligvis kaver i ville kanskje du også innsett det.

Sitter fortsatt og småler av din forestilling av meg som ei som sitter fast i vanetenking:-)

FYI: jeg har aldri vært A4 og kommer aldri til å bli det, jeg nærmer meg førti og har ingen planer om å slutte å være ei som kler seg som jeg vil, hører på metall når jeg vil, jeg vil aldri få unger eller kjøpe meg hus med hage når vi er lykkelige barnløse i leilighet, eller hive meg med på kjøpepresset fordi vi må matche naboen. MEN: jeg vet at også de ubehagelige delene av livet må leves, og går på jobb selv om jeg ikke liker det jeg jobber med. Det ene utelukker ikke det andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Google litt på det. Det er MASSE overflødig arbeid. Vi trenger ikke halvparten av tingene & tjeneste som produserer, og fleste parten av pengene går til noen andre enn arbeideren.

Jeg gjør det jo, fordi det ikke finnes særlig til alternativer, men jeg liker det ikke, og aksepterer ikke at såkalt god arbeidsmoral er nøkkelen til gode karakteregenskaper, eller til et lykkelig liv, eller en fin verden.

''Vi trenger ikke halvparten av tingene & tjeneste som produserer, og fleste parten av pengene går til noen andre enn arbeideren.''

Du kan mene hva du vil om at mange produkter er overflødige, men det er faktisk kjøp og salg av varer og tjenester som får samfunnet vårt til å gå rundt, som betaler lønningene våre og finansierer velferdsstaten. Du virker hårreisende ignorant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Forøvrig, for hva det er verdt, har jeg en iq på 138, så jeg føler meg ikke SÅ kørka..;)''

Har du utført testen riktig?

Det ER faktisk ganske kørka ( I beste fall umodent) og hevde at de som trives er dumme og du selv er en av de smarte, SAMTIDIG som du lever på Nav og oss andre som gidder å jobbe og som ikke nødvendigvis roper hurra når klokka ringer om morgenen.

De smarte klarer å skjønne at livet består av plikter også og prøver å gjøre det beste ut av det for å trives.

Du skjønner ikke det jeg skriver, sorry.

Det er jo bare enda mere tragisk om alle hater det, ikke tvert om. Og min erfaring er faktisk at de som ikke innimellom reflekter over en eller annen kjedelig og meningsløs jobb er hakket dummere (og, på den positive siden gladere) enn de som stiller seg noen spørsmål, og som har vondt for å akseptere idiotiet i det hele.

Jada, har tatt den flere ganger, som sagt, for what its worth, og fått fine resultater på mellom 138 og 140. Broren min, som er helt enig med meg, har en iq på 144, og har skrevet mange interssante små artikler på dette temaet, og om begrepene arbeidsmoral og det å være et "godt" menneske ved ganske enkelt å akseptere samfunnetsforventninger uten å stille spørsmål, eller mislike store og små aspekter ved det. Han er jo også kørka da, får jeg tro..Eller så er vi vel fjortiser som bør se "å vokse opp", begge to..;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Vi trenger ikke halvparten av tingene & tjeneste som produserer, og fleste parten av pengene går til noen andre enn arbeideren.''

Du kan mene hva du vil om at mange produkter er overflødige, men det er faktisk kjøp og salg av varer og tjenester som får samfunnet vårt til å gå rundt, som betaler lønningene våre og finansierer velferdsstaten. Du virker hårreisende ignorant.

Les litt på temaet. Kanskje du blir forbløffa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er galt med meg spør du, og jeg ser NHD gjetter på en karrakterbrist. Det kan godt være mulig.

Alternativt er du lat, umoralsk eller uetisk, eller en kombinasjon av de tre.

Selv er jeg svært glad for at jeg er jeg i stand til å gå på jobben uten å tenke over hvorvidt det er lystbetont, og uten at det står et hornorkester og ønsker meg velkommen hver morgen. Svært glad faktisk, og jeg håper jeg fortsetter å inneha den egenskapen livet ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Forøvrig, for hva det er verdt, har jeg en iq på 138, så jeg føler meg ikke SÅ kørka..;)''

Har du utført testen riktig?

Det ER faktisk ganske kørka ( I beste fall umodent) og hevde at de som trives er dumme og du selv er en av de smarte, SAMTIDIG som du lever på Nav og oss andre som gidder å jobbe og som ikke nødvendigvis roper hurra når klokka ringer om morgenen.

De smarte klarer å skjønne at livet består av plikter også og prøver å gjøre det beste ut av det for å trives.

Everyone, including Clinton in a pretty decent speech, talks about jobs, and how we need more of them. Fine. But what of the fact that most jobs are actually completely unnecessary and just use up natural resources instead of actually adding to human happiness or progress?

We should just pay people to not work. Life would be better for all. The idea that the only way to earn the right to life on this planet is to slave away in a miserable cubicle for someone with money, accomplishing nothing of actual value, is false.

We need to do less, build less, pollute less, destroy less nature. Chill more, play more. Downsize. Eternal economic growth is a lie. A total trap.

Thank you ladies and gentlemen, my radical soapbox thought for the day.

#paradigmshift

sakset kjapt fra min bror. Jeg synes han er veldig inne på noe. Men de fleste vil ikke engang tenke tanken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Du skjønner ikke det jeg skriver, sorry.

Det er jo bare enda mere tragisk om alle hater det, ikke tvert om. Og min erfaring er faktisk at de som ikke innimellom reflekter over en eller annen kjedelig og meningsløs jobb er hakket dummere (og, på den positive siden gladere) enn de som stiller seg noen spørsmål, og som har vondt for å akseptere idiotiet i det hele.

Jada, har tatt den flere ganger, som sagt, for what its worth, og fått fine resultater på mellom 138 og 140. Broren min, som er helt enig med meg, har en iq på 144, og har skrevet mange interssante små artikler på dette temaet, og om begrepene arbeidsmoral og det å være et "godt" menneske ved ganske enkelt å akseptere samfunnetsforventninger uten å stille spørsmål, eller mislike store og små aspekter ved det. Han er jo også kørka da, får jeg tro..Eller så er vi vel fjortiser som bør se "å vokse opp", begge to..;p

''og har skrevet mange interssante små artikler på dette temaet, og om begrepene arbeidsmoral og det å være et "godt" menneske ved ganske enkelt å akseptere samfunnetsforventninger uten å stille spørsmål, eller mislike store og små aspekter ved det''

Men hva er det som får deg til å tro at vi som aksepterer samfunnsforventningene (og attpåtil forstår dem) ikke stiller oss spørsmål? Det er noe i innleggene dine som får meg til å tro at du burde stille spørsmål litt oftere og at du ikke har funnet de riktige svarene.

For det første: - Hvis du opplever jobbene du har hatt som meningsløse bør du prøve finne deg noe annet, eventuelt ta deg en utdannelse. Noe sier meg at du ikke prøver hardt nok og at du ikke tenker lenger enn til neste øl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler det ofte på samme måte, og innimellom får det meg til å føle meg usympatisk, asosial og misantrop av de samme grunnene.

Godt mulig jeg også har en "karakterbrist" av noe slag, men jeg føler avsky og meningsløshet ved å produsere et eller annet idiotisk, så vi kan forbruke enda mere, også jobbe enda mer for å få råd til å underbygge det nye forbruket..The trap..:/ Og dette på tross av at både jorden, miljøet og personlig & individuell lykke ofres for å holde igang et hjul av ofte idiotisk og totalt unødvendig og dessuten, på mange plan, skadelig overarbeid. 8Av enkelt mennesker og miljø)

Men dette er det jævlig få dsom skjønner, trøst deg med det..;p De jeg har møtt som mistrives i jobbene sine er ofte svært smarte, og de lykkeligste av oss er ofte idioter. Noen ganger skulle jeg ønske at jeg også var så dum som en boks med hammere og bare aksepterte at jeg lykkelig kunne gjøre som alle andre etter parolen:

Go to work,spend money follow fashion, watch television, act normal, look happy, take your meds - repeat after me : You are free! Eller på den annen side - kanskje ikke.

Alt dette er tuftet på en grunleggende vestelig kapital ide om hva som bør og SKAL gjøre oss lykkelige og normale, men som selvsagt ikke utgjør noen fasit av den grunn. Det skal bare litt til å se det.

Mye arbeid er overflødig og til ingen nytte i det hele tatt, men det forventes at man skal like å (idiot)arbeide, for arbeidetsskyld alene. Jeg klarer ikke det, jeg heller. Jeg jobber når jeg kan, for salt i maten og alt det der, men ingen kan tvinge meg til å like det.

For det første kan jeg forsikre deg om at det ikke er mangel på intelligens som gjør at jeg trives med å betale min egen vei her i livet.

For det andre behøver ikke alt man gjør å være lystbetont.

For det tredje finnes det nok av jobber med mening, om det er slik at dette handler om idealer og anti-kapitalisme. Jeg har valgt en slik jobb selv, men det er ikke alltid jeg jubler over tanken på 13 timer hvor jeg må utsette mine egne behov og lyster allikevel. At jeg da går på jobb i stedet for å si opp, ringe inn syk eller lignende handler om modenhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...