Gå til innhold

Kan man få kjøpe tannlegeinstrumet?


tjohei

Anbefalte innlegg

Jeg kunne tenke meg å kjøpe et tannlegeinstrumet for fjerning av tannsten. Jeg får lett tannsten. Hva kan jeg gjøre for å forebygge og hvor kan jeg få kjøpt tannlegeinstrumet for fjerning av tannsten? Det blir jo dyrt å dra ofte til tannpleier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 113
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Colette

    39

  • tjohei

    13

  • Liljana

    5

  • PieLill

    5

Mest aktive i denne tråden

For å forebygge er det lurt å bruke tanntråd hver dag, samt bruke elektrisk tannbørste. Tannstein får du nok uansett, men du reduserer den ved å ta slike forholdsregler. Tror ikke jeg ville begynt å rota med tannlegeinstrument i munnen selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å forebygge er det lurt å bruke tanntråd hver dag, samt bruke elektrisk tannbørste. Tannstein får du nok uansett, men du reduserer den ved å ta slike forholdsregler. Tror ikke jeg ville begynt å rota med tannlegeinstrument i munnen selv?

Jeg bruker tanntråd bare om kvelden. Jeg får vel begynne med tannbørster mellom tennene også. Fikk tips om det fra en tannlege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker tanntråd bare om kvelden. Jeg får vel begynne med tannbørster mellom tennene også. Fikk tips om det fra en tannlege.

Det går iallefall ikke hos meg - her er det så trangt mellom tenna at kun tanntråd funker ;)

Elektrisk tannbørste føler jeg har vært en bra investering for meg, og tanntråd bruker jeg hver kveld. Klarer meg ikke uten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp heller en solid elektirisk tannbørste. Du kan garantert gå ganske mange ganger til tannpleier før du har betalt tannlegeinstrumenter.

Dessuten, hvordan skal du klare å gjøre dette på deg selv uten å skade tennene?

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg driver akkurat nå med en større tannbehandling, og da jeg var hos tannlegen (oralkirurg) på mandag, fikk jeg beskjed om at jeg hadde ekstremt god munnhygiene. Jeg bruker denne:

http://www.tretti.no/personlig-pleie/munnhygiene/elektriske-tannborster/philips-hx8111-02?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=item&utm_term=hx8111-02

3 ganger om dagen, gjerne med munnskyllevann i. I tillegg til dette bruker jeg solobørste langs tannkjøttranden foran og bak, "flaskebørster" mellom tennene, og elektrisk tannbørste. Dette gjør jeg morgen, middag og kveld.

Tror ikke du skal prøve og fjerne tannstein selv. Tannstein oppstår når det ikke er rent nok, og den eneste løsningen er og holde det rent:-) Det som allikevel måtte oppstå av tannstein må tannlegen fjerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å svare på det du spør om - uten å gi råd (det har du jo fått):

Noen enkle saker (sikkert dårlige) : http://www.nyttig.no/produkt.cfm?id=441

og masse på ebay...

et lite tannlegespeil er i alle fall sikkert lurt for å se hvor det begynner å danne seg tannstein f.eks.

Takk for svar alle sammen. Tenker jeg skaffer meg dette settet ja. Man trenger jo ikke skade tennene. Kan være forsiktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er kompliserte greier å drive med selv. Her finner du et utvalg:

http://www.technomedics.no/filestore/2Tannrensing-2.jpg

Jeg er helt overbevist om at en må ha spesialkompetanse for å kunne bruke disse instrumentene på rett måte.

Det er helt klart at man må ha spesialkompetanse for og fjerne tannstein. De bruker jo forskjellige metoder/instrumenter. Man kan skade tannkjøttet, og påføre seg selv infeksjoner, i og med at instrumentene må være sterile.Og hva med tannstein som kanskje har sneket seg under tannkjøttet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt klart at man må ha spesialkompetanse for og fjerne tannstein. De bruker jo forskjellige metoder/instrumenter. Man kan skade tannkjøttet, og påføre seg selv infeksjoner, i og med at instrumentene må være sterile.Og hva med tannstein som kanskje har sneket seg under tannkjøttet...

Det var derfor jeg sendte linken for å understreke at dette ikke er noen alle og enhver kan befatte seg med hjemme på badet.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var derfor jeg sendte linken for å understreke at dette ikke er noen alle og enhver kan befatte seg med hjemme på badet.

:-)

Ja, ikke sant:-) Hvis man er flink med renholdet selv, som er det aller viktigste, så er det jo ikke all verden av utgifter og dra til en tannpleier en gang i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar alle sammen. Tenker jeg skaffer meg dette settet ja. Man trenger jo ikke skade tennene. Kan være forsiktig.

Hva er grunnen til at du vil fjerne tannstein selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må aldri, noensinne, tro at du kan gjøre en tannleges/tannpleiers jobb, hjemme hos deg selv. Har en følelse av at dette skyldes skrekk for tannlege? Jeg har vært/er der selv, og har gjort de utroligste manøvre på "mitt hjemmekontor", for og slippe og dra til tannlegen. Det endte med et helvete, hvor tannkjøttproblemer og tannløsning ble resultatet. Jeg måtte trekke 7 tenner, og mistet 3 helt av seg selv. Det var nemlig tansteinen under tannkjøttet, som ingen klarer og fjerne selv, som ble utslagsgivende. Nå har jeg hatt 12 tannlegebesøk siden februar, og i går var jeg hos oralkirurg, som foretok bentransplantasjon og opererte inn 6 implantater. Og det verste er unnagjort, og nye tenner er i anmarsj i mars. Dyrt....ble det. Rundt 60 000.

En dyr lærepenge, både fysisk, psykisk og økonomisk. Jeg unner ingen og havne i denne situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må aldri, noensinne, tro at du kan gjøre en tannleges/tannpleiers jobb, hjemme hos deg selv. Har en følelse av at dette skyldes skrekk for tannlege? Jeg har vært/er der selv, og har gjort de utroligste manøvre på "mitt hjemmekontor", for og slippe og dra til tannlegen. Det endte med et helvete, hvor tannkjøttproblemer og tannløsning ble resultatet. Jeg måtte trekke 7 tenner, og mistet 3 helt av seg selv. Det var nemlig tansteinen under tannkjøttet, som ingen klarer og fjerne selv, som ble utslagsgivende. Nå har jeg hatt 12 tannlegebesøk siden februar, og i går var jeg hos oralkirurg, som foretok bentransplantasjon og opererte inn 6 implantater. Og det verste er unnagjort, og nye tenner er i anmarsj i mars. Dyrt....ble det. Rundt 60 000.

En dyr lærepenge, både fysisk, psykisk og økonomisk. Jeg unner ingen og havne i denne situasjonen.

''Dyrt....ble det. Rundt 60 000.''

For alt sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Dyrt....ble det. Rundt 60 000.''

For alt sammen?

Ja. For alt sammen. Jeg fant ut at jeg måtte oppsøke hovedstaden, og det falt mye rimeligere enn vår lokale spesialist. Jeg havnet hos en fantastisk kirurg på kirurgiklinikken as. Har ikke hatt verken smerter, blødninger eller andre problemer siden i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Ja. For alt sammen. Jeg fant ut at jeg måtte oppsøke hovedstaden, og det falt mye rimeligere enn vår lokale spesialist. Jeg havnet hos en fantastisk kirurg på kirurgiklinikken as. Har ikke hatt verken smerter, blødninger eller andre problemer siden i går.

Det er så godt å høre. Er glad på dine vegne at det ordner seg så raskt nå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så godt å høre. Er glad på dine vegne at det ordner seg så raskt nå :-)

Takk for det:-) Har akkurat sendt en sms til kirurgen og takket for en fantastisk jobb:-) Og jeg fikk et hyggelig svar. Helt utrolig at jeg ikke merker noe etter dette, to steder + tilsammen 6 implantater. Sier noe om hvor dyktig han er:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Takk for det:-) Har akkurat sendt en sms til kirurgen og takket for en fantastisk jobb:-) Og jeg fikk et hyggelig svar. Helt utrolig at jeg ikke merker noe etter dette, to steder + tilsammen 6 implantater. Sier noe om hvor dyktig han er:-)

Ja, det var godt du undersøkte flere steder og ikke hørte på den første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...