Gå til innhold

Morro på den gravides bekostning.


Gjest Glad i magen min.

Anbefalte innlegg

Gjest Glad i magen min.

Jeg jobber sammen med en på 50 som alltid har vært enslig og som er barnløs... som ikke gjør annet enn å være kvalm og gjøre narr av kollegaene sine. Uansett hvem eller hva..det slår aldri feil og ingenting går upåaktet hen. Så fort noen sier noe tilbake henger furteleppa i gulvet og han er dødelig fornærma..klar til å ta deg enda mer.

Jeg er gravid med min første..og er nå 30 uker på vei. Har igrunn kun lagt på meg på magen og følger kurven fint på kontrollene. Igår var det da min tur.....en annen kollega av meg fortalte at denne mannen var "bekymret" for at vi ikke skulle få plass til tvillingvogn i den nye bilen vår. Denne kommentaren har irritert meg grenseløst...kanskje fordi den kom fra ham jeg ikke kan tåle og som jeg vet bare er ute etter å være ekkel.

Har dere andre som er/har vært gravide episoder/kommentarer som har "brent" seg fast? Hvordan reagerer dere? Jeg blir kalt tjukka av venner og familie uten at jeg bryr meg om det....men den fyren der....fysj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg forstod det ikke helt, er det sånn at du ikke venter tvillinger men at denne mannen synes du liksom er så stor at der ser sånn ut?

Eller venter du faktisk tvillinger? I så fall skjønner jeg ikke hva du ble så fornærmet over..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å tenk på at det faktisk er han som har problemer som må hevde seg på andres bekostning støtt og stadig. Det er ikke lett ikke å bry seg om slikt, spesielt når man er full av hormoner som man jo er i et svangerskap, men prøv! :o)

Bare overse ham når han kommer med slike teite bemerkninger og nyt de siste ukene av svangerskapet så godt du klarer - snart blir livet ditt et helt annet. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eller hva??

''går var det da min tur.....en annen kollega av meg fortalte at denne mannen var "bekymret" for at vi ikke skulle få plass til tvillingvogn i den nye bilen vår.''

Hvis han er slik mot alle, hvorfor skulle da denne andre kollegaen din fortelle deg hva vedkommende hadde sagt? Det var tydeligvis ikke sagt til deg? Da kunne vel den andre som hørte dette holdt munn??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nesten de fleste gravide en eller annen gang og mer eller mindre spøkefullt får spørsmålet om vi er sikre på at det ikke er tvillinger. Det gjorde jeg også da jeg var gravid, uten at jeg var spesielt stor.

Når det gjelder kommentarer fra slike som denne mannen er det vel bare å overhøre dem - slik han beskrives burde ikke kommentarene ha injurierende kraft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nesten de fleste gravide en eller annen gang og mer eller mindre spøkefullt får spørsmålet om vi er sikre på at det ikke er tvillinger. Det gjorde jeg også da jeg var gravid, uten at jeg var spesielt stor.

Når det gjelder kommentarer fra slike som denne mannen er det vel bare å overhøre dem - slik han beskrives burde ikke kommentarene ha injurierende kraft.

''Tror nesten de fleste gravide en eller annen gang og mer eller mindre spøkefullt får spørsmålet om vi er sikre på at det ikke er tvillinger.''

Jeg fikk stadig vekk kommentarer, spesielt fra jeg var ca. halvveis i det første svangerskapet. "Når skal du ha? Kona mi var like stor som deg da hun ble sendt på føden!" "Hvor mange er det inni der da?!" og "Man bør vente med å kjøpe noe til etter fødselen for man vet aldri om det går bra!" Jadda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Har dere andre som er / har vært gravide episoder / kommentarer som har "brent" seg fast?''

De aller fleste får høre et eller annet som enten er ment som et råd eller som en morsomhet, men som svir mer enn avsenderen antakelig hadde tenkt.

I ditt tilfelle synes jeg du skal tenke hardt på at han er den typen som alltid slenger ut av seg et eller annet og som ingen tar alvorlig, fordi alle vet det er sånn han er. Det er sikkert nesten ingen andre som synes du er spesielt stor - og selv om det hadde vært det, hva så, egentlig?

Det er etter min mening verre hvis en venn eller kollega du setter pris på, gir seg til å kritisere selve graviditeten, selv om man selvfølgelig ikke skal bry seg om det heller. Da tenker jeg på bemerkninger som går på tidspunkt (fordi dere har vært sammen for kort eller for lenge, fordi én har barn fra før eller minst én av dere er for ung eller for gammel), familiestørrelse (dere har for mange eller for få barn fra før, eller det blir for tett eller for langt mellom dem) eller at det passer veldig dårlig (for arbeidsplassen eller annet fellesskap) at du skal ha fødselsperm akkurat nå.

Folk sier sånt også. Og dem skal man kanskje forholde seg til i årevis etterpå, vel vitende om at vedkommende synes familien din har alvorlige strukturfeil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glad i magen min.

Jeg forstod det ikke helt, er det sånn at du ikke venter tvillinger men at denne mannen synes du liksom er så stor at der ser sånn ut?

Eller venter du faktisk tvillinger? I så fall skjønner jeg ikke hva du ble så fornærmet over..

Nei jeg venter ikke tvillinger. Jeg hadde da ikke tatt innover meg noe som var en realitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Har dere andre som er / har vært gravide episoder / kommentarer som har "brent" seg fast?''

De aller fleste får høre et eller annet som enten er ment som et råd eller som en morsomhet, men som svir mer enn avsenderen antakelig hadde tenkt.

I ditt tilfelle synes jeg du skal tenke hardt på at han er den typen som alltid slenger ut av seg et eller annet og som ingen tar alvorlig, fordi alle vet det er sånn han er. Det er sikkert nesten ingen andre som synes du er spesielt stor - og selv om det hadde vært det, hva så, egentlig?

Det er etter min mening verre hvis en venn eller kollega du setter pris på, gir seg til å kritisere selve graviditeten, selv om man selvfølgelig ikke skal bry seg om det heller. Da tenker jeg på bemerkninger som går på tidspunkt (fordi dere har vært sammen for kort eller for lenge, fordi én har barn fra før eller minst én av dere er for ung eller for gammel), familiestørrelse (dere har for mange eller for få barn fra før, eller det blir for tett eller for langt mellom dem) eller at det passer veldig dårlig (for arbeidsplassen eller annet fellesskap) at du skal ha fødselsperm akkurat nå.

Folk sier sånt også. Og dem skal man kanskje forholde seg til i årevis etterpå, vel vitende om at vedkommende synes familien din har alvorlige strukturfeil.

''Det er etter min mening verre hvis en venn eller kollega du setter pris på, gir seg til å kritisere selve graviditeten, selv om man selvfølgelig ikke skal bry seg om det heller. Da tenker jeg på bemerkninger som går på tidspunkt (fordi dere har vært sammen for kort eller for lenge, fordi én har barn fra før eller minst én av dere er for ung eller for gammel), familiestørrelse (dere har for mange eller for få barn fra før, eller det blir for tett eller for langt mellom dem) eller at det passer veldig dårlig (for arbeidsplassen eller annet fellesskap) at du skal ha fødselsperm akkurat nå.

Folk sier sånt også. Og dem skal man kanskje forholde seg til i årevis etterpå, vel vitende om at vedkommende synes familien din har alvorlige strukturfeil.''

Åh, jeg er så enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Tror nesten de fleste gravide en eller annen gang og mer eller mindre spøkefullt får spørsmålet om vi er sikre på at det ikke er tvillinger.''

Jeg fikk stadig vekk kommentarer, spesielt fra jeg var ca. halvveis i det første svangerskapet. "Når skal du ha? Kona mi var like stor som deg da hun ble sendt på føden!" "Hvor mange er det inni der da?!" og "Man bør vente med å kjøpe noe til etter fødselen for man vet aldri om det går bra!" Jadda...

''"Man bør vente med å kjøpe noe til etter fødselen for man vet aldri om det går bra!" ''

Usj :-( Den har jeg også hørt. En mister jo munn og mæle.

Ei sa en gang til meg (jeg var 24 år og førstegangsgravid) at "ungen din blir aldri i verden så pen som Heidi sin unge. Han er nemlig den fineste gutten jeg vet om" Kjerringa som sa det var ca 45 år, og hadde selv to barn. Hurra for den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk sier utrolig mye dumt til hverandre. Alle får idiotiske råd og kommentarer innimellom, og de fleste gir noen slike i løpet av livet også ;) Jeg kan ikke huske at folk sa mer dumt da jeg var gravid enn de ellers gjør. De som er kjent for å være ondskapsfulle og ekle må man bare prøve å ikke bry seg om i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er etter min mening verre hvis en venn eller kollega du setter pris på, gir seg til å kritisere selve graviditeten, selv om man selvfølgelig ikke skal bry seg om det heller. Da tenker jeg på bemerkninger som går på tidspunkt (fordi dere har vært sammen for kort eller for lenge, fordi én har barn fra før eller minst én av dere er for ung eller for gammel), familiestørrelse (dere har for mange eller for få barn fra før, eller det blir for tett eller for langt mellom dem) eller at det passer veldig dårlig (for arbeidsplassen eller annet fellesskap) at du skal ha fødselsperm akkurat nå.

Folk sier sånt også. Og dem skal man kanskje forholde seg til i årevis etterpå, vel vitende om at vedkommende synes familien din har alvorlige strukturfeil.''

Åh, jeg er så enig!

Selvsagt er du det - det er jo sant :-))

God jul til deg og dine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er galt med tvillingmager da..? *sniff* ;0P

Du får slenge tilbake at "PØØØØh du ser fanden meg ut som Christian Radic i stiv kuling og du er ikke GRAVID engang!!"

:0D glem fyren. Noen er rett og slett bare så fulle av vått dasspapir at de går på "automaisk" hele livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''"Man bør vente med å kjøpe noe til etter fødselen for man vet aldri om det går bra!" ''

Usj :-( Den har jeg også hørt. En mister jo munn og mæle.

Ei sa en gang til meg (jeg var 24 år og førstegangsgravid) at "ungen din blir aldri i verden så pen som Heidi sin unge. Han er nemlig den fineste gutten jeg vet om" Kjerringa som sa det var ca 45 år, og hadde selv to barn. Hurra for den!

''Ei sa en gang til meg (jeg var 24 år og førstegangsgravid) at "ungen din blir aldri i verden så pen som Heidi sin unge. Han er nemlig den fineste gutten jeg vet om" Kjerringa som sa det var ca 45 år, og hadde selv to barn. Hurra for den!''

Såpass... Noen burde beskyttes mot seg selv omtrent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Ei sa en gang til meg (jeg var 24 år og førstegangsgravid) at "ungen din blir aldri i verden så pen som Heidi sin unge. Han er nemlig den fineste gutten jeg vet om" Kjerringa som sa det var ca 45 år, og hadde selv to barn. Hurra for den!''

Såpass... Noen burde beskyttes mot seg selv omtrent.

Hahaha! Kanskje hun bare er tilhenger av å være bånn ærlig. Mange synes jo det er både edelt og fint å si den hele og fulle sannhet hele tiden, og aldri pynte det minste på noe som helst:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både menn og kvinner glemmer hvor stor mage man faktisk får i løpet av en graviditet, så alle kommenterer på hverandres størrelse med noe overraskelse. Det er alltid "stort barn" eller "tvillinger" på gang, men ut popper det en unge av normal størrelse. Og jammen meg blir moren nogenlunde seg selv igjen etterhvert også.

Jeg tror jeg skulle vært passe fornærma hele tiden om jeg skulle tatt meg nær av slike småkommentarer som det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både menn og kvinner glemmer hvor stor mage man faktisk får i løpet av en graviditet, så alle kommenterer på hverandres størrelse med noe overraskelse. Det er alltid "stort barn" eller "tvillinger" på gang, men ut popper det en unge av normal størrelse. Og jammen meg blir moren nogenlunde seg selv igjen etterhvert også.

Jeg tror jeg skulle vært passe fornærma hele tiden om jeg skulle tatt meg nær av slike småkommentarer som det.

Det har du rett i , n-g. Kanskje det bare er fordi de ikke er vant til å se oss med magè? Selv jeg som fødte et par måneder før tiden fikk høre at jeg jammen var stor. Det var jeg overhodet ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både menn og kvinner glemmer hvor stor mage man faktisk får i løpet av en graviditet, så alle kommenterer på hverandres størrelse med noe overraskelse. Det er alltid "stort barn" eller "tvillinger" på gang, men ut popper det en unge av normal størrelse. Og jammen meg blir moren nogenlunde seg selv igjen etterhvert også.

Jeg tror jeg skulle vært passe fornærma hele tiden om jeg skulle tatt meg nær av slike småkommentarer som det.

Bahhhh jeg glemmer ALDRI den magen. Og synes jevnt over gravide er smale og nette bestandig fordi jeg sammenligner med meg selv.. Du skulle SETT de puppene... *viser med nevene*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bahhhh jeg glemmer ALDRI den magen. Og synes jevnt over gravide er smale og nette bestandig fordi jeg sammenligner med meg selv.. Du skulle SETT de puppene... *viser med nevene*

''Du skulle SETT de puppene... *viser med nevene*''

Jeg er til vanlig 75 E. Da jeg var halvveis i svangerskapet med jentungen var bh'n min 90 G... Jadda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...