Gå til innhold

Å barbere seg nedentil :)


Gjest togli

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 475
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • tzatziki1365380058

    109

  • Sør

    92

  • laguna1

    18

  • flisa

    13

tzatziki1365380058

''og hvorfor har det med pedofili å gjøre? – påfuglw''

Fordi det ble diskutert om at folk barberte seg nedentil, og derved så ut som "småpiker". (Altså, at partneren har sex med noen som ligner på en "småpike".)

Det er så hinsidiges.

''(Altså, at partneren har sex med noen som ligner på en "småpike".)''

Og det har ingen sagt, og heller ikke ment.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tillegger jeg kvinner med annen håroppfatning enn meg selv???

Du har misforstått alt jeg har skrevet, eventuelt har ikke giddet å lese grundlig, eller eventuelt er så oppptatt av å forsvare ditt valg at du er blind for andres, eventuelt er tjukk som papp i hodet, sånn som du beskylder oss andre for å være.

Kom med eksempler, da.

Du er en parodi, laguna! Og ja, jeg kommer med personangrep. Fordi du ikke på noen måte diskuterer redelig.

Hæ?

Jeg kan ikke annet en å flire rett ut.(det er sikkert ikke redelig..;D)

Du barberer ikke fitta di, jeg barberer min. Det burde være saken i et nøtteskall.

Men det er det tydeligvis ikke, når noen trekker inn likheter med barnekjønn, hygiene etc. Det ER teit, og det ER grisevillt.

Så du sa noe om homofili et sted her også. Og det liksom bare bekreftet, satte dobbelt strek og utropstegn etter hva jeg synes om dine meninger i denne tråden....:P:o

Om du synes jeg er en parodi er jeg faktisk litt letta. ..:P Hadde vi hvert meningsfeller her hadde jeg måttet gå lenge i tenkeboksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

Hæ?

Jeg kan ikke annet en å flire rett ut.(det er sikkert ikke redelig..;D)

Du barberer ikke fitta di, jeg barberer min. Det burde være saken i et nøtteskall.

Men det er det tydeligvis ikke, når noen trekker inn likheter med barnekjønn, hygiene etc. Det ER teit, og det ER grisevillt.

Så du sa noe om homofili et sted her også. Og det liksom bare bekreftet, satte dobbelt strek og utropstegn etter hva jeg synes om dine meninger i denne tråden....:P:o

Om du synes jeg er en parodi er jeg faktisk litt letta. ..:P Hadde vi hvert meningsfeller her hadde jeg måttet gå lenge i tenkeboksen.

Du beviser til fulle hvor sviktende grunnlag du uttaler deg pål, når du kom med den kommentaren om homofili.

Dersom du ikke mener at homofili er synd, forferdelig, skadelig og hva mer, da. Da mener du i alle fall det stikk motsatte av meg, og da skjønner jeg at det jeg skrev om homofili oppfattews som hårreisende av deg.

Du oppfører deg som en unge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tillegger jeg kvinner med annen håroppfatning enn meg selv???

Du har misforstått alt jeg har skrevet, eventuelt har ikke giddet å lese grundlig, eller eventuelt er så oppptatt av å forsvare ditt valg at du er blind for andres, eventuelt er tjukk som papp i hodet, sånn som du beskylder oss andre for å være.

Kom med eksempler, da.

Du er en parodi, laguna! Og ja, jeg kommer med personangrep. Fordi du ikke på noen måte diskuterer redelig.

''Du er en parodi, laguna! Og ja, jeg kommer med personangrep. Fordi du ikke på noen måte diskuterer redelig. – tzatziki''

Bortforklaringer OG personangrep.

Det du skrev (les det selv) ("At voksne kvinner går rundt med kjønnsorgan som småpikers") er en direkte hentydning til pedofili.

Når det kun er litt kjønnshår som du mener er forskjellen mellom en voksen kvinne og en "småpike" så er det du som trekker inn pedofili.

Du anklager de som har barbert kjønnet for å være som en "småpike".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri i mine levedager sammenliknet et barns underliv og en voksen kvinnes barberte underliv!

En assosiasjon oppstår ikke nødvendigvis fordi man ser likhet. Jeg kan spise oliven og plutselig være på en spesiell strand i Hellas, uten at det er likhet mellom oliven og strender som sådan.

Assosiasjoner oppstår av helt andre ting enn å se, og kan ha en mye svakere tilknytning.

At det ikke er en viss likhet mellom en pikes og en kvinnes underliv, er det for øvrig for dumt å påstå.

''Jeg har aldri i mine levedager sammenliknet et barns underliv og en voksen kvinnes barberte underliv!''

Dette er det du skrev om kvinner som barberer underlivet:

''At voksne kvinner går rundt med kjønnsorgan som småpikers''

En direkte sammenligning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sant å si så er engasjementet i øyeblikket mest drevet av å erte opp Sør. Og delvis laguna, som jeg synes er regelrett ufin i sin argumentasjonsform.

Foir ytterligere informasjon, kan du jo lese det jeg skrev til togli

http://doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=4862553

For dere handler det om hygiene, for meg handler det om samfunnsordning :))

Men det synes jo alle, uansett hva jeg skriver om her inne...;)

En fitte er en fitte er en fitte, og eier friserer/lar være å frisere den som en ønsker, er mitt eneste ståsted her. Og om det er ufint av meg å synes så gjerne for meg i grunn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''(Altså, at partneren har sex med noen som ligner på en "småpike".)''

Og det har ingen sagt, og heller ikke ment.

Jo, du har skrevet det:

''At voksne kvinner går rundt med kjønnsorgan som småpikers''

En direkte sammenligning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du beviser til fulle hvor sviktende grunnlag du uttaler deg pål, når du kom med den kommentaren om homofili.

Dersom du ikke mener at homofili er synd, forferdelig, skadelig og hva mer, da. Da mener du i alle fall det stikk motsatte av meg, og da skjønner jeg at det jeg skrev om homofili oppfattews som hårreisende av deg.

Du oppfører deg som en unge.

''Du oppfører deg som en unge. – tzatziki''

Siden hun skriver at hun har barbert kjønnet.

Du er ikke god.

Med venlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

''Du er en parodi, laguna! Og ja, jeg kommer med personangrep. Fordi du ikke på noen måte diskuterer redelig. – tzatziki''

Bortforklaringer OG personangrep.

Det du skrev (les det selv) ("At voksne kvinner går rundt med kjønnsorgan som småpikers") er en direkte hentydning til pedofili.

Når det kun er litt kjønnshår som du mener er forskjellen mellom en voksen kvinne og en "småpike" så er det du som trekker inn pedofili.

Du anklager de som har barbert kjønnet for å være som en "småpike".

Nei, det er det ikke. Jeg begriper ikke at du tør å være så lemfeldig med pedofili-begrepet som du gjør.

Det vekker negative assosiasjoner I meg. Jeg sier ikke at det vekker negative assosiasjoner HOS andre.

Togli spurte meg om hvorfor jeg er mot barbering. Jeg svarte på to nivåer, hvorfor jeg er mot det for egen del, og hvorfor jeg er mot det på systemnivå. Delen om kjønnsorganer som småpikers, er argument for hvorfor JEG ikke glattbarberer meg.

Det som handler om pres, konformitet og samfunnsutvikling, handler om hvorfor jeg skulle ønske flere barberte mindre - over alt. Et ønske, ikke et diktat!

Jeg skjønner ikke hvorfor du påpeker at jeg kommer med personangrep. Jeg gjør det jo bevisst, uten å legge skjul på det. Jeg vet jo hva jeg gjør.

I motsetning til deg, som kommer med angrep, nekter for at du gjør det, og bytter tema hvis noen konfronterer deg med det.

JA, jeg kommer med personangrep. Det er helt bevisst, fordi jeg blir angrepet, feilsitert og tolket over alle støvleskaft, og fordi laguna er direkte ufin, og tillater seg det meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

''Jeg har aldri i mine levedager sammenliknet et barns underliv og en voksen kvinnes barberte underliv!''

Dette er det du skrev om kvinner som barberer underlivet:

''At voksne kvinner går rundt med kjønnsorgan som småpikers''

En direkte sammenligning.

Det er du som snakker om å se - med øyet. Jeg svarer at jeg aldri har sammenliknet - med øyet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Agustina - det er da ingen som er uenig i det du skriver.

Poenget var at det folk hisset seg opp over var om noen voksne barberte seg nedentil. Så trakk noen inn en sammenligning med barnekjønn (!), og så begynte man å diskutere hår på leggene hos 8-åringer.

Jeg er hamrende bedøvende likeglad med om folk barberer seg nedentil, men å gå derfra til å anklage dem for å legge opp til at folk skal mobbe 8-åringer er å trekke det flere kilometer for langt.

Med vennlig hilsen

''Poenget var at det folk hisset seg opp over var om noen voksne barberte seg nedentil.''

Hvem har gjort det?

''Så trakk noen inn en sammenligning med barnekjønn (!), og så begynte man å diskutere hår på leggene hos 8-åringer.''

Ja, som ledd i et samfunnsperspektiv, altså ekle hår og kroppsideal blant unge.

''Jeg er hamrende bedøvende likeglad med om folk barberer seg nedentil, men å gå derfra til å anklage dem for å legge opp til at folk skal mobbe 8-åringer er å trekke det flere kilometer for langt.''

Jeg er også likeglad om folk barberer seg eller ikke, og ingen har anklaga "de glattbarberte" i denne tråden for mobbing av 8-åringer, hvor tar du det fra?

Mitt svar var generelt, jeg fordømmer ingen, verken ubarberte eller glattbarberte. Jeg er bekymra for kroppsidealene unge vokser opp med i dag (noe jeg møter daglig i jobbsammenheng), og da er ikke foreldrenes intimbarbering et avgjørende tema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du beviser til fulle hvor sviktende grunnlag du uttaler deg pål, når du kom med den kommentaren om homofili.

Dersom du ikke mener at homofili er synd, forferdelig, skadelig og hva mer, da. Da mener du i alle fall det stikk motsatte av meg, og da skjønner jeg at det jeg skrev om homofili oppfattews som hårreisende av deg.

Du oppfører deg som en unge.

Men det passer jo fint når jeg ser ut som en? :D

*herremin hest & hatt*

Jeg hadde hatt så lyst til å legge ut dette på "Kontrollorganet for retarderte statusoppdateringer (og diskusjoner", hadde det bare foregått på FB.

Jeg ser også at du prøver å "erte på deg meg"? Vel, lykke til med det :) Jeg ser bare en dame som fremstår som splitterpine hysterisk på et så privat tema som hvordan folk vil se ut nedentil...Og det er ikke særlig provoserende...Litt trist bare ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Dette handler om mer enn hårfjerning, men i hvert fall ikke om pedofili... De vil nok ikke forstå, og vil helt sikkert ikke innrømme det hvis de gjør det til slutt. – Mirabell''

Det var da vitterlig hun som dro inn pedofili (barnekjønn/"småpiker").

Med vennlig hilsen

Det var du som trakk inn pedofili. Du skrev det basert på din tolkning, og det er blitt forklart gjentatte ganger at det var en feiltolkning. Det er ingen i tråden som mener at barbering av skjegg eller kjønnshår har noe med pedofili å gjøre, selv om du sier at noen gjør det. Og jeg gjetter på at du ikke vil forstå det. Har du noen gang prøvd å tenke om du har misforstått noe? Du burde prøve! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

Men det synes jo alle, uansett hva jeg skriver om her inne...;)

En fitte er en fitte er en fitte, og eier friserer/lar være å frisere den som en ønsker, er mitt eneste ståsted her. Og om det er ufint av meg å synes så gjerne for meg i grunn :)

Jeg er helt enig. Alle må få frisere seg som de ønsker. SÅ lenge det ikke blir sånn at det å ikke frisere seg som "flertallet" imedfører sanksjoner i form av fnising, mobbing, skjeve blikk, kommentarer, tisking og hvisking.

Noe feks hår på leggene gjør nå, og noe overvekt gjør nå.

Så lenge det samme ikke skjer for kroppshår og underlivshår, så er alt i orden. Det er DET jeg er mot. At det skal bli enda flere regler man MÅ leve opp til, hvis ikke blir man sanksjonert, på en eller annen måte.

På samme måte som jeg synes det bør være helt opptil den enkelte om de drikker alkohol eller ei, uten at det ene valget skal bli "sanksjonert" med kommentarer, latterliggjøring osv. Men hvis du har fulgt litt med i det siste, så er det mange som opplever det veldig vanskelig å være i sosiale settinger uten å drikke. De får ikke være i fred med valget sitt.

Så lenge det ikke utvikler seg sånn at de som ikke barberer rygger, armer, bryst, underliv og fotsåler blir møtt med fordommer og sosiale sanksjoner på en eller annen måte, kan folk gjøre akkurat som de lyster for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

''Du oppfører deg som en unge. – tzatziki''

Siden hun skriver at hun har barbert kjønnet.

Du er ikke god.

Med venlig hilsen

Nei, fordi hun omtaler folk som mener noe annet enn henne som tjukke i pappen, og mellom linjene påstår at jeg er mot homofile, og fordi hun ikke leser før hun slenger dritt.

Og jo, jeg er helt god.

At du og laguna kan lese, derimot, tviler jeg mer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig. Alle må få frisere seg som de ønsker. SÅ lenge det ikke blir sånn at det å ikke frisere seg som "flertallet" imedfører sanksjoner i form av fnising, mobbing, skjeve blikk, kommentarer, tisking og hvisking.

Noe feks hår på leggene gjør nå, og noe overvekt gjør nå.

Så lenge det samme ikke skjer for kroppshår og underlivshår, så er alt i orden. Det er DET jeg er mot. At det skal bli enda flere regler man MÅ leve opp til, hvis ikke blir man sanksjonert, på en eller annen måte.

På samme måte som jeg synes det bør være helt opptil den enkelte om de drikker alkohol eller ei, uten at det ene valget skal bli "sanksjonert" med kommentarer, latterliggjøring osv. Men hvis du har fulgt litt med i det siste, så er det mange som opplever det veldig vanskelig å være i sosiale settinger uten å drikke. De får ikke være i fred med valget sitt.

Så lenge det ikke utvikler seg sånn at de som ikke barberer rygger, armer, bryst, underliv og fotsåler blir møtt med fordommer og sosiale sanksjoner på en eller annen måte, kan folk gjøre akkurat som de lyster for min del.

Vel, den beste medisinen mot trangsynhet og folk som faller utenfor, er å gjøre normen bredere, og aksepten for ulikheter større.

Ikke motsatt. Og det noe motsatt når en kommer med uttalelser om barberte kjønn ser ut som barns. Her ligger det mye implisitt, som IKKE styrker din (tilsynelatende?) visjon om større raushet og rom for individuelle valg og forskjeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er du som snakker om å se - med øyet. Jeg svarer at jeg aldri har sammenliknet - med øyet.

''Det er du som snakker om å se - med øyet. Jeg svarer at jeg aldri har sammenliknet - med øyet. – tzatziki

''

De fleste vil mene at å se er noe man gjør med øynene.

Det er klart at du kan mene du har røntgensyn, men hår vises uansett ikke der...

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, fordi hun omtaler folk som mener noe annet enn henne som tjukke i pappen, og mellom linjene påstår at jeg er mot homofile, og fordi hun ikke leser før hun slenger dritt.

Og jo, jeg er helt god.

At du og laguna kan lese, derimot, tviler jeg mer på.

Hahaha! Nei, god er du ikke :) :) Men, jeg har forsåvidt mora meg.

Nå tar jeg med meg det dyslektisket huet mitt, og den barberte musa mi ut av hele diskusjonen - Værsegod - den er heretter din!

Uten at jeg tror du har gjort noe særlig til jobb for mangfoldet, om det er det du forsøker.

Gratulerer med nye badebræller og stå på! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig. Alle må få frisere seg som de ønsker. SÅ lenge det ikke blir sånn at det å ikke frisere seg som "flertallet" imedfører sanksjoner i form av fnising, mobbing, skjeve blikk, kommentarer, tisking og hvisking.

Noe feks hår på leggene gjør nå, og noe overvekt gjør nå.

Så lenge det samme ikke skjer for kroppshår og underlivshår, så er alt i orden. Det er DET jeg er mot. At det skal bli enda flere regler man MÅ leve opp til, hvis ikke blir man sanksjonert, på en eller annen måte.

På samme måte som jeg synes det bør være helt opptil den enkelte om de drikker alkohol eller ei, uten at det ene valget skal bli "sanksjonert" med kommentarer, latterliggjøring osv. Men hvis du har fulgt litt med i det siste, så er det mange som opplever det veldig vanskelig å være i sosiale settinger uten å drikke. De får ikke være i fred med valget sitt.

Så lenge det ikke utvikler seg sånn at de som ikke barberer rygger, armer, bryst, underliv og fotsåler blir møtt med fordommer og sosiale sanksjoner på en eller annen måte, kan folk gjøre akkurat som de lyster for min del.

''Jeg er helt enig. Alle må få frisere seg som de ønsker. SÅ lenge det ikke blir sånn at det å ikke frisere seg som "flertallet" imedfører sanksjoner i form av fnising, mobbing, skjeve blikk, kommentarer, tisking og hvisking.

Noe feks hår på leggene gjør nå, og noe overvekt gjør nå.

Så lenge det samme ikke skjer for kroppshår og underlivshår, så er alt i orden. Det er DET jeg er mot. At det skal bli enda flere regler man MÅ leve opp til, hvis ikke blir man sanksjonert, på en eller annen måte.

På samme måte som jeg synes det bør være helt opptil den enkelte om de drikker alkohol eller ei, uten at det ene valget skal bli "sanksjonert" med kommentarer, latterliggjøring osv. Men hvis du har fulgt litt med i det siste, så er det mange som opplever det veldig vanskelig å være i sosiale settinger uten å drikke. De får ikke være i fred med valget sitt.

Så lenge det ikke utvikler seg sånn at de som ikke barberer rygger, armer, bryst, underliv og fotsåler blir møtt med fordommer og sosiale sanksjoner på en eller annen måte, kan folk gjøre akkurat som de lyster for min del. – tzatziki''

Joda, fine ord, men det er nå engang DU som kommer med pedofili-hentydninger til de som barberer seg.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...