Gå til innhold

Å barbere seg nedentil :)


Gjest togli

Anbefalte innlegg

tzatziki1365380058

''Det er betyr fremdeles ikke at de "ser ut som barns". De har enkelte likhetstrekk, som gir noen av oss noen assosiasjoner vi ikke liker - for vår egen del, nemlig at de ikke har hår.

Eller nekter du for at det er et likhetstrekk, kanskje?

Motargumentet ditt og lagunas, har jo vært at det er mye som skiller voksne og barns kjønnsorgan, utover hårveksten. Noe jeg er helt enig i. – tzatziki''

Nei, jeg ser ingen flere likhetstrekk mellom en voksen kvinne og en "småpike", basert på barbering av kjønnshår. For mange kvinner (spesielt hos mange indianere og noen fra Asia) er hårveksten uansett omtrent ubetydelig. De er ikke "småpiker" av den grunn.

Med vennlig hilsen

Nei, men for meg, som ikke har en ubetydelig hårvekst nedenfor, siden jeg er hvit, kaukasisk kvinne, medfører det faktisk en likhet, på det ene punktet. Og gir meg noen assosiasjoner jeg, for min, personlige del, ikke ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 475
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • tzatziki1365380058

    109

  • Sør

    92

  • laguna1

    18

  • flisa

    13

tzatziki1365380058

''Enig, debatten er heilt på viddene. Her er det minst to "fronter" som går inn for å ikke forstå hverandre. Deg inkludert ;-) – Angustia''

Du også?

Jeg forholder meg til det folk skriver. Hvis de ikke mener det de skriver, så kan de jo trekke det tilbake? ;-)

Med vennlig hilsen

Du forholder deg til din tolkning av det folk skriver. Hvis du hadde forholdt deg til det folk faktisk skriver, hadde du ikke holdt på med å omskrive ordlyden i andres innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er det tzatziki slang etter en som barberte seg:

''At voksne kvinner går rundt med kjønnsorgan som småpikers''

Det synes jeg er langt over grensen.

I etterkant blir det forsøkt fremstilt som om de som barberer seg av en eller annen grunn er ansvarlig for at barn ikke liker hår, og en fryktelig mye annet tull.

Personlig er jeg fascinert, fra et antropologisk perspektiv at noen kan være så opphengt i om andre barberer seg nedentil.

Sosialt press er selvsagt en uting, men det får være grenser hva folk skal beskyldes for.

Med vennlig hilsen

''I etterkant blir det forsøkt fremstilt som om de som barberer seg av en eller annen grunn er ansvarlig for at barn ikke liker hår, og en fryktelig mye annet tull.''

Så langt jeg har lest i denne lange tråden kan jeg ikke se at noen har påstått noe slikt?

''Personlig er jeg fascinert, fra et antropologisk perspektiv at noen kan være så opphengt i om andre barberer seg nedentil.''

Det er jeg også, det handler ikke om intimbarbering aleine. Dessverre kan "hårvekst" bli et personlig problem (og dermed et samfunnsproblem)) fra tidlig alder. Og igjen; hår-issues er en liten del av en større problemstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

Dette er det tzatziki slang etter en som barberte seg:

''At voksne kvinner går rundt med kjønnsorgan som småpikers''

Det synes jeg er langt over grensen.

I etterkant blir det forsøkt fremstilt som om de som barberer seg av en eller annen grunn er ansvarlig for at barn ikke liker hår, og en fryktelig mye annet tull.

Personlig er jeg fascinert, fra et antropologisk perspektiv at noen kan være så opphengt i om andre barberer seg nedentil.

Sosialt press er selvsagt en uting, men det får være grenser hva folk skal beskyldes for.

Med vennlig hilsen

''I etterkant blir det forsøkt fremstilt som om de som barberer seg av en eller annen grunn er ansvarlig for at barn ikke liker hår, og en fryktelig mye annet tull.''

Nei, dette du skriver her er helt feil og en fullstendig forvrengning. I de tilfellene barn og ungdom har vært tema, har det konstant vært nevnt i lys av bekymring rundt rådende samfunnsutvikling, medier, og personer som kommenterer, på diverse steder, at hår er ekkelt!

Du er ufin. Togli påstår du er en trivelig kar, men der har du lurt henne grundig, tydeligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hva folk gjør, er for meg, personlig revnende likegyldig. Det eneste jeg ønsker , er at valget om kroppshår eller ei skal forbli et FRITT valg, og ikke valget mellom to alternativ hvorav det ene blir sanksjonert og det andre ikke. For da er valgfriheten bare en illusjon. Jeg tolker verden til å gå i retning av trangere rammer og sanksjonering på flere og flere områder snår det gjelder hva som blir ansett som en "akseptabel" kropp, og det er årsaken til engasjementet.''

Har nå lest det meste av tråden, og må bare skyte inn at jeg støtter deg - fatter ikke at noen ikke ser budskapet ditt til tross for klartekst og gjentatte presiseringer.

Barn og unge i dag, særlig jenter, er utsatt for et enormt press når det kommer til utseende. Du nevnte et annet sted i tråden "hårpress" (siden dette er temaet) dine døtre har vært utsatt for.

Kan signere på dette. Jeg starta for noen år siden en tråd her på DOL ang barbering av leggene til Vesla (nå 10 år gammel) fordi ho fikk tilbakemeldinger på at mørk hårvekst på leggene var ekkelt og fikk ho fikk komplekser, ikke fordi ho sjøl følte at hårveksten var "ubehagelig" eller "uhygenisk". Det satt langt inne for meg, men vi har barbert leggene siden.

Seinest i helga overnatta bestevenninna til Vesla (heretter kalt Anne) hos oss, og barbering blei et tema. Anne får stadig kommentarer på hårvekst på underarmene. Jeg svarte at alle har hår på underarmene, viste henne mine underarmshår og Vesla sine, men ho svarte at våre var lyse og synes ikke så godt, hennes er sorte (Anne er ikke etnisk norsk). Videre argumenterte ho med at i følge "jentebladene" X, Y og Z er det ekkelt med hår andre steder enn på hodet, noe Vesla bekrefta hardnakka...

Dette er bare ett eksempel, men jammen har 'ungdommen / barna nå til dags' mye å leve opp til når det kommer til kropp og utseende.

Og nei, jeg snakker ikke bare om Vesla og Anne, jeg snakker ikke bare om hår, og jeg snakker ikke om hva voksne folk foretar seg av intimbarbering.

Det er jo det tzatziki og etpar andre har argumentert med hele tiden?

Jeg er helt enig, men jeg er så gammel at underlivet mitt ikke teller lenger. Men jeg reagerer på alle ting man (spesielt de unge jentene) MÅ gjøre. Det er rikelig nok av dem fra før. Disse "pliktene" trenger ikke utvides med fjerning av alt kroppshår eller påsetting av hodehår-extensions eller forstørrede bryster eller andre greier.

Når alt sånt blir like naturlig som å vaske seg, bruke deodorant og pusse tennene, er jeg forhåpentligvis død.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IngridSletten

''I etterkant blir det forsøkt fremstilt som om de som barberer seg av en eller annen grunn er ansvarlig for at barn ikke liker hår, og en fryktelig mye annet tull.''

Så langt jeg har lest i denne lange tråden kan jeg ikke se at noen har påstått noe slikt?

''Personlig er jeg fascinert, fra et antropologisk perspektiv at noen kan være så opphengt i om andre barberer seg nedentil.''

Det er jeg også, det handler ikke om intimbarbering aleine. Dessverre kan "hårvekst" bli et personlig problem (og dermed et samfunnsproblem)) fra tidlig alder. Og igjen; hår-issues er en liten del av en større problemstilling.

Du burde blåse opp siste setning i posterstørrelse, så kanskje det omsider siger inn hos sør og hans meningsfeller :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tzatziki1365380058

Flere bortforklaringer og unnskyldninger fra deg. Det må skyldes at du ikke har argumenter.

Jeg har ikke flere argumenter nei, Nok av argumenter, men de er gjentatt veldig mange ganger nå.

Ser ikke at du har så mange nye argumenter nå, du heller.

Jeg vurderer å gi meg, faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Synes du virkelig tzatziki virker opphengt i kroppshår? Hvor har hun skrevet noe som kan ha som effekt at ungene hennes får motforestillinger mot hår på beina?

Jeg krangler ikke altså, jeg syntes bare dette ble litt sånn tvert imot. Vi vet vel ikke om hun foreleser om hårvekstens velsignelser hjemme hos seg selv til daglig? – laban''

De fleste her inne har gjort det veldig klart at de (som meg) ikke legger stort i om folk barberer seg nedentil eller ei.

Tzatziki og noen til har, derimot, skrevet om at dette minner om barn, om presset for å barbere legger og under armne, og i det hele tatt konstruert et "hus" rundt alt dette, og hvor fælt det er.

Hun er altså, og det tror jeg hun er enig med meg i, langt over gjennomsnittelig opptatt av dette. Slike ting skinner ofte gjennom i hverdagen, enten man vil eller ei. (Folk som kjenner meg vet at jeg er opptatt av likestilling, osv.)

Når hun sier at datteren på 12 år begynner å snakke om hår som ekkelt, så er et (og dette er ikke personlig for Tzatziki) at det er noe man har fått med hjemmefra, selv om det er indirekte og motsatt.

Med vennlig hilsen

Hvis en 12-årig jente snakker om kroppshår som ekkelt, sier det lite om mor (som uansett ikke er det store idealet i den alderen) og mer om blader og andre media som hun og venninnene sluker. Tror jeg. Men jeg har ikke tenkt å starte noe nytt sidespor her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

''So?????

Jeg argumenterer da ikke for mitt syn, med andres argumenter, – tzatziki''

Nei, men det ligger en meget alvorlig hentydning/anklage i det du skrev.

Som sagt, hvis et glattbarbert kjønn på en voksen dame får deg til å tenke på barnekjønn/pedofili, så er det faktisk du som bør tenke deg om.

Med vennlig hilsen

Nei, det gjorde ikke det, vet du. Noe jeg har forklart mange ganger nå.

At du gjentar og gjentar tolkningen din, gjør den ikke noe riktigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest påfuglw

Rosa handler ikke om småpiker eller pedofili.

Småpikekjønn gjør åpenbart det, når det blir sammenlignet slik det ble.

Med vennlig hilsen

Rosa handler om småpiker for meg. Om jeg barberer meg eller ikke er MIN sak. Om jeg sammenligner mitt barberte underliv med en småpikes er det MIN sak. Og ingen her har gjort det til noen andres sak, heller ikke tzatziki. Du har mistolket henne.

God natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IngridSletten

Jeg har ikke flere argumenter nei, Nok av argumenter, men de er gjentatt veldig mange ganger nå.

Ser ikke at du har så mange nye argumenter nå, du heller.

Jeg vurderer å gi meg, faktisk.

Du har vært utrolig utholdende:-) og som du sier gjentatt argumentene MANGE ganger. At de ikke er forstått sv debattmotstanderene er ikke din feil. Det er mulig det skorter på evnene... Eller kanskje aller mest viljen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du forholder deg til din tolkning av det folk skriver. Hvis du hadde forholdt deg til det folk faktisk skriver, hadde du ikke holdt på med å omskrive ordlyden i andres innlegg.

''Du forholder deg til din tolkning av det folk skriver. Hvis du hadde forholdt deg til det folk faktisk skriver, hadde du ikke holdt på med å omskrive ordlyden i andres innlegg. – tzatziki

''

Jeg har til og med sitert det du skrev, og det er utvetydig en sammenligning med et småpikekjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa handler om småpiker for meg. Om jeg barberer meg eller ikke er MIN sak. Om jeg sammenligner mitt barberte underliv med en småpikes er det MIN sak. Og ingen her har gjort det til noen andres sak, heller ikke tzatziki. Du har mistolket henne.

God natt.

Vel, tzakziki gjorde det, og jeg har allerede kopiert inn sitatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo det tzatziki og etpar andre har argumentert med hele tiden?

Jeg er helt enig, men jeg er så gammel at underlivet mitt ikke teller lenger. Men jeg reagerer på alle ting man (spesielt de unge jentene) MÅ gjøre. Det er rikelig nok av dem fra før. Disse "pliktene" trenger ikke utvides med fjerning av alt kroppshår eller påsetting av hodehår-extensions eller forstørrede bryster eller andre greier.

Når alt sånt blir like naturlig som å vaske seg, bruke deodorant og pusse tennene, er jeg forhåpentligvis død.

MEn det er da ingen her som forfekter eller forsvarer at noen "må" gjøre det?

Tvertimot har vel omtrent ALLE påpekt det eksplisitt.

Problemet er jo at de som faktisk ønsket å gjøre det på seg selv, ble sammenlignet med "småpikekjønn".

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

''Du forholder deg til din tolkning av det folk skriver. Hvis du hadde forholdt deg til det folk faktisk skriver, hadde du ikke holdt på med å omskrive ordlyden i andres innlegg. – tzatziki

''

Jeg har til og med sitert det du skrev, og det er utvetydig en sammenligning med et småpikekjønn.

At et barbert kvinnekjønn likner et småpikekjønn på det ENE punktet at det er hårløst, er ikke til å komme forbi. Selv om noen kvinner har mindre hårvekst enn andre.

At du vrir det mot pedofili, til å SE ut som et barn, at hårløshet er den ENESTE forskjellen osv, er din endring og din tolkning. Videre trekker du konklusjonen at jeg mener andre kvinner barberer seg FOR Å se ut som barn, og at menn liker det FORDI de ønsker å ha sex med barn.

Skammelig, feil, usant og det meste annet som er feil.,..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''I etterkant blir det forsøkt fremstilt som om de som barberer seg av en eller annen grunn er ansvarlig for at barn ikke liker hår, og en fryktelig mye annet tull.''

Så langt jeg har lest i denne lange tråden kan jeg ikke se at noen har påstått noe slikt?

''Personlig er jeg fascinert, fra et antropologisk perspektiv at noen kan være så opphengt i om andre barberer seg nedentil.''

Det er jeg også, det handler ikke om intimbarbering aleine. Dessverre kan "hårvekst" bli et personlig problem (og dermed et samfunnsproblem)) fra tidlig alder. Og igjen; hår-issues er en liten del av en større problemstilling.

''

Så langt jeg har lest i denne lange tråden kan jeg ikke se at noen har påstått noe slikt?''

Du får heller sette deg ned og lese den andre tråden. :-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo det tzatziki og etpar andre har argumentert med hele tiden?

Jeg er helt enig, men jeg er så gammel at underlivet mitt ikke teller lenger. Men jeg reagerer på alle ting man (spesielt de unge jentene) MÅ gjøre. Det er rikelig nok av dem fra før. Disse "pliktene" trenger ikke utvides med fjerning av alt kroppshår eller påsetting av hodehår-extensions eller forstørrede bryster eller andre greier.

Når alt sånt blir like naturlig som å vaske seg, bruke deodorant og pusse tennene, er jeg forhåpentligvis død.

''Det er jo det tzatziki og etpar andre har argumentert med hele tiden?''

Nettopp, og det gjør de aldeles utmerket - følte bare for å gi min støtte :-p

''Jeg er helt enig, men jeg er så gammel at underlivet mitt ikke teller lenger. Men jeg reagerer på alle ting man (spesielt de unge jentene) MÅ gjøre. Det er rikelig nok av dem fra før. Disse "pliktene" trenger ikke utvides med fjerning av alt kroppshår eller påsetting av hodehår-extensions eller forstørrede bryster eller andre greier. ''

Nettopp, kunne skrevet en avhandling om dette - opplever det nærmest daglig.

''Når alt sånt blir like naturlig som å vaske seg, bruke deodorant og pusse tennene, er jeg forhåpentligvis død.''

Enig igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

Du har vært utrolig utholdende:-) og som du sier gjentatt argumentene MANGE ganger. At de ikke er forstått sv debattmotstanderene er ikke din feil. Det er mulig det skorter på evnene... Eller kanskje aller mest viljen.

De har nok litt vondt i viljen. Og egentlig kommer de ikke med noen argumenter heller, de kommer bare med motargumenter til mine.

De bedriver dermed den enkleste form for debatt-teknikk.

Nå tror jeg at jeg gir meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjelden har jeg sett så mange gjenta så ofte de samme argumenter på så ulike måter - bare for å få sagt det samme - igjen og igjen.

Helt fantastisk at kjønnshår kan engasjere så kraftig - eller er det bare et eksempel på at vi liker å være uenige?

Hehe, ja, det kan du si ;)

Det handler kanskje om at vi snakker litt forbi hverandre? Viktigste er iallefall (som sagt hundre ganger før) at man ikke kritiserer andre for deres valg av shavemetoder :P Enkelt og greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At et barbert kvinnekjønn likner et småpikekjønn på det ENE punktet at det er hårløst, er ikke til å komme forbi. Selv om noen kvinner har mindre hårvekst enn andre.

At du vrir det mot pedofili, til å SE ut som et barn, at hårløshet er den ENESTE forskjellen osv, er din endring og din tolkning. Videre trekker du konklusjonen at jeg mener andre kvinner barberer seg FOR Å se ut som barn, og at menn liker det FORDI de ønsker å ha sex med barn.

Skammelig, feil, usant og det meste annet som er feil.,..

Jada, og en skallet mann er også hårløs.

Det du skriver er langt ute på viddene. En tåpelig assosiering av at folk barberer seg med "småpikekjønn" hører selvsagt ingen sted hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...