Gå til innhold

Å barbere seg nedentil :)


Gjest togli

Anbefalte innlegg

''Man kan jo ikke innrette verden slik at man ikke gjør det man ønsker, i redsel for at andre skulle finne på å gjøre det samme?''

? Du misforstår jo igjen. Hvis det var slik at intimbarbering - som jo er hovedtemaet i tråden - var et individuelt valg, hvorfor gjorde ikke alle det før det ble en trend?

''

? Du misforstår jo igjen. Hvis det var slik at intimbarbering - som jo er hovedtemaet i tråden - var et individuelt valg, hvorfor gjorde ikke alle det før det ble en trend? – Mammantil3''

Det blir vel ikke mindre individuelle valg av den grunn?

En sang blir populær, en musikktype blir en trend, og så går man videre til noe annet.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 475
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • tzatziki1365380058

    109

  • Sør

    92

  • laguna1

    18

  • flisa

    13

Gjest Nickløsheletida

Jeg vil heller kalle det å være "tilpasningsdyktig" ;)

Enkelte lar seg ikke påvirke av noe som helst og kjører sitt eget løp hele tiden og i alt de gjør. Jeg er ikke så sikker på om det er de som har de beste livene heller? Kanskje er mellomtingen det beste?

Det aller beste er nok å godta at folk tar ulike valg, og at vi som rollemodeller overfor våre barn viser at de selv kan ta de valg de føler de vil trives best med - enten det gjelder klesstil eller shaving...

''Det aller beste er nok å godta at folk tar ulike valg, og at vi som rollemodeller overfor våre barn viser at de selv kan ta de valg de føler de vil trives best med - enten det gjelder klesstil eller shaving''

Enig! Og når jeg tenker etter så påvirker jeg ingen ved at jeg velger å være glattbarbert. Det er ikke så mange som har sett meg. Det er x-en og den nåværende elskeren, kjæresten eller vennen eller hva jeg nå skal kalle han ;-) Har ikke bestemt meg helt. Ungene har sett meg, men det er ikke mora si de påvirkes av når det gjelder mote.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis meg et eneste sted hvor jeg har fordømt folk som driver med intimbarbering. Klarer du det, skal jeg med glede beklage.

Å si hva man mener, er ikke å fordømme.

Det avhenger jo av hva man mener, selvsagt.

Se på det som Togli allerede siterte.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss heller si at du var tydelig på at du ikke synes om intimbarbering fordi voksne kvinner da ser ut som jenter og fordi de har tatt et valg basert på påvirkning utenfra - og at det er viktig å stå opp mot dette hysteriet?

For meg er dette en ikke-sak da jeg mener at folk må få gjøre det de trives best med. Jeg trives f.eks. best med å farge håret mitt framfor å la det gråne naturlig, og ser ingen grunn til å slutte med dette selv om noen kanskje mener at jeg da legger press på andre om å farge håret.

'' Jeg trives f.eks. best med å farge håret mitt framfor å la det gråne naturlig, og ser ingen grunn til å slutte med dette''

Jeg sluttet for en del år siden, det koster penger, tar tid, bør gjøres ofte om man ikke skal se skillet godt, slipper ut sterke kjemikalier. Særlig det siste syntes jeg faktisk var litt ekkelt å tenke på - så å si alle farger håret nå. Ikke lite ekstra som forsvinner ut i avløpet - sånn på toppen av all annen forurensing. Og for noe som bare er dill og forfengelighet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

La oss heller si at du var tydelig på at du ikke synes om intimbarbering fordi voksne kvinner da ser ut som jenter og fordi de har tatt et valg basert på påvirkning utenfra - og at det er viktig å stå opp mot dette hysteriet?

For meg er dette en ikke-sak da jeg mener at folk må få gjøre det de trives best med. Jeg trives f.eks. best med å farge håret mitt framfor å la det gråne naturlig, og ser ingen grunn til å slutte med dette selv om noen kanskje mener at jeg da legger press på andre om å farge håret.

''La oss heller si at du var tydelig på at du ikke synes om intimbarbering fordi voksne kvinner da ser ut som jenter og fordi de har tatt et valg basert på påvirkning utenfra - og at det er viktig å stå opp mot dette hysteriet?''

Hvis dette er det viktigste du har fått ut av min argumentasjon, har jeg virkelig ikke klart å få deg til å skjønne hva jeg mener.

Ja, jeg synes at intimbarbering og hårløse kjønnsorgan, er noe som hører barndommen til. Slik føler JEG det. Jeg verken tror at alle føler det sånn eller blir støtt av at andre føler det annerledes.

Men det er denne "hypen" om at barbering er det eneste naturlige, som er på vei inn nå, via tabloid og kulørt presse, og via folk som forteller hvor uhygienisk og ekkelt de synes kroppshår generelt, og kjønnshår spesielt, er, som jeg synes er trist og unødvendig. Jeg synes det er trist at naturlige kropper ikke er gode nok, og at jentene våre blir opplært til at de ikke er gode nok som de er.

Intimbarbering og annen hårfjerning er bare NOK et ideal som skal leves opp til. I seg selv, langt fra det verste, men på toppen av alt det andre, øker det bare den totale belastningen.

Og fokus i samfunnet er bare helt, helt feil - etter min mening!

Og som jeg sa til Sør, slaget mot hårfarging, tror jeg er tapt. Jeg har derimot et lite håp om at det fortsatt er mulig å være en ørliten motkraft i "kampen" om hårsannheten....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det aller beste er nok å godta at folk tar ulike valg, og at vi som rollemodeller overfor våre barn viser at de selv kan ta de valg de føler de vil trives best med - enten det gjelder klesstil eller shaving''

Enig! Og når jeg tenker etter så påvirker jeg ingen ved at jeg velger å være glattbarbert. Det er ikke så mange som har sett meg. Det er x-en og den nåværende elskeren, kjæresten eller vennen eller hva jeg nå skal kalle han ;-) Har ikke bestemt meg helt. Ungene har sett meg, men det er ikke mora si de påvirkes av når det gjelder mote.

Jeg tror nok også de fleste som er intimbarbert nødig går tilbake til å få behåring - iallefall om de har et aktivt sexliv (men nå blir jeg vel slått ned her...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletida

Jeg tror nok også de fleste som er intimbarbert nødig går tilbake til å få behåring - iallefall om de har et aktivt sexliv (men nå blir jeg vel slått ned her...)

Ha ha og jeg er faktisk helt enig ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første, er jeg sterkt uenig i at jeg "angriper" i denne tråden.

For det andre, ville det være underlig å ta opp canada goose i en tråd om barbering. Men vær trygg, jeg har MYE å si om den trenden der.

For det tredje, er intimbarbering og hårfjerning noe som er temmelig "hypet" for øyeblikket. Både i den tabloide og den kulørte presse. Noe som før var en privat greie, er i ferd med å utvikle seg til å bli en allment opplest ting man "bør". Og det er NOK en ting. Det er lettere å kvele ting i startgropen i stedet for å vente til de har etablert seg som en vane, et burde, eller en sannhet.

Slaget om hårfarging tror jeg er tapt, for å si det sånn....

Slaget ditt virker om å redusere folks valg til å følge de trendene de ønsker?

Folk har langt flere valg (f. eks. om de vil barbere seg eller ei), enn de har hvis man fordømmer barbering.

Ditto for det meste.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke togli har skrevet noe som helst galt i denne tråden. Bare så det er sagt.

At jeg ikke er enig med henne i en del, er en helt annen sak.

Takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

Samme som meg da jeg rundt den alderen syntes det var grusomt flaut å spørre moren min om å få låne hårfjerningskrem for å fjerne håret under armene;) Mamma tok den fram uten noe mer styr, og da var det ikke noe problem :)

Poenget var at min 12åring ikke hadde noe lyst, i det hele tatt, til å fjerne hår nedentil. Hun hadde lest at det var ekkelt, og at alle fjernet håret, men hun hadde overhodet ikke lyst til å fjerne håret selv. Hun følte at hun "burde", fordi hun var blitt fortalt det. Ikke fordi hun hadde lyst, eller hadde noe hygienisk behov for det selv.

Hvis du virkelig ikke ser det problematiske i at barn på 12 år er opptatt av og bekymrer seg over sånt, så skjønner jeg hvorfor vi er uenige, for å si det sånn. Hun var bare barn i hodet på den tiden, hadde ingen interesser for gutter, var ikke opptatt av sex. Hun hadde en bare en kropp som vokste fortere enn modenheten i hodet. Og hun ble usikker og ukomfortabel fordi hun faktisk oppfattet at hun ikke var bra nok, og til og med var "ekkel", hvis hun ikke fjernet håret på kjønnsorganet.

Da er det ikke bare å rekke henne høvelen og si "kjør på"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget var at min 12åring ikke hadde noe lyst, i det hele tatt, til å fjerne hår nedentil. Hun hadde lest at det var ekkelt, og at alle fjernet håret, men hun hadde overhodet ikke lyst til å fjerne håret selv. Hun følte at hun "burde", fordi hun var blitt fortalt det. Ikke fordi hun hadde lyst, eller hadde noe hygienisk behov for det selv.

Hvis du virkelig ikke ser det problematiske i at barn på 12 år er opptatt av og bekymrer seg over sånt, så skjønner jeg hvorfor vi er uenige, for å si det sånn. Hun var bare barn i hodet på den tiden, hadde ingen interesser for gutter, var ikke opptatt av sex. Hun hadde en bare en kropp som vokste fortere enn modenheten i hodet. Og hun ble usikker og ukomfortabel fordi hun faktisk oppfattet at hun ikke var bra nok, og til og med var "ekkel", hvis hun ikke fjernet håret på kjønnsorganet.

Da er det ikke bare å rekke henne høvelen og si "kjør på"....

Klart det ikke er noe kjekt! Da er det opp til deg å si at dette ikke er nødvendig å tenke på når man er tolv år gammel, men at om hun føler hun MÅ, så er det ufarlig å ta det bort. Det hadde iallefall jeg sagt om mine døtre spurte meg (noe de foreløpig ikke har gjort - mine to eldste er 12 og 15). Jeg hadde iallefall ikke laga noen stor sak ut av det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok også de fleste som er intimbarbert nødig går tilbake til å få behåring - iallefall om de har et aktivt sexliv (men nå blir jeg vel slått ned her...)

''Jeg tror nok også de fleste som er intimbarbert nødig går tilbake til å få behåring - iallefall om de har et aktivt sexliv'' Haha, den tok kaka syns jeg :D Er det SÅ utenkelig for deg at noen har vært glattbarbert men foretrekker mer hår senere altså?? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tzatziki1365380058

Slaget ditt virker om å redusere folks valg til å følge de trendene de ønsker?

Folk har langt flere valg (f. eks. om de vil barbere seg eller ei), enn de har hvis man fordømmer barbering.

Ditto for det meste.

Med vennlig hilsen

Du ser virkelig ikke hva jeg mener.

Poenget er jo at når "hele verden" sosialiseres inn i en sannhet, så har man ikke lenger noe valg. Vis meg den kvinnen som synes hun har noe valg på om hun skal barbere seg under armene eller ei. Og vis meg den gruppen mennesker som ikke ville reagert på henne, om hun hadde latt det gro.

Valget blir bortimot hypotetisk.

Jeg ønsker ikke at vi skal komme dit at intimbarbering bare er et hypotetisk valg.

Så kan du naturligvis tute ørene fulle med at man må tore å ta de valgene man ønsker osv osv osv. Men det er faktisk ikke akkurat sånn det funker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Du ser virkelig ikke hva jeg mener.

Poenget er jo at når "hele verden" sosialiseres inn i en sannhet, så har man ikke lenger noe valg. Vis meg den kvinnen som synes hun har noe valg på om hun skal barbere seg under armene eller ei. Og vis meg den gruppen mennesker som ikke ville reagert på henne, om hun hadde latt det gro.

Valget blir bortimot hypotetisk.

Jeg ønsker ikke at vi skal komme dit at intimbarbering bare er et hypotetisk valg.

Så kan du naturligvis tute ørene fulle med at man må tore å ta de valgene man ønsker osv osv osv. Men det er faktisk ikke akkurat sånn det funker.

Men når du ser ut av tråden her, så kan glattbarbering umulig være noen stor trend. De aller fleste gjør det jo ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg tror nok også de fleste som er intimbarbert nødig går tilbake til å få behåring - iallefall om de har et aktivt sexliv'' Haha, den tok kaka syns jeg :D Er det SÅ utenkelig for deg at noen har vært glattbarbert men foretrekker mer hår senere altså?? :D

Ja..... men det er dog basert på min personlige erfaring;) Prøv selv! Man kan som sant ikke savne noe man ikke vet hva er (nå er jeg litt ertelysten her altså, men satser på du tåler det :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ser virkelig ikke hva jeg mener.

Poenget er jo at når "hele verden" sosialiseres inn i en sannhet, så har man ikke lenger noe valg. Vis meg den kvinnen som synes hun har noe valg på om hun skal barbere seg under armene eller ei. Og vis meg den gruppen mennesker som ikke ville reagert på henne, om hun hadde latt det gro.

Valget blir bortimot hypotetisk.

Jeg ønsker ikke at vi skal komme dit at intimbarbering bare er et hypotetisk valg.

Så kan du naturligvis tute ørene fulle med at man må tore å ta de valgene man ønsker osv osv osv. Men det er faktisk ikke akkurat sånn det funker.

Mener du man skal forby intimbarbering da? Jeg skjønner ikke helt poenget med å la seg engasjere så voldsomt på akkurat det med intimbarbering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når du ser ut av tråden her, så kan glattbarbering umulig være noen stor trend. De aller fleste gjør det jo ikke.

Det er bare vi to som er uskikkelige her inne tror jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja..... men det er dog basert på min personlige erfaring;) Prøv selv! Man kan som sant ikke savne noe man ikke vet hva er (nå er jeg litt ertelysten her altså, men satser på du tåler det :P)

Jeg håper du vet at jeg tåler det (og det vet jeg er motsatt og) men må nok skuffe deg - jeg har som sagt prøvd og gått tilbake til brasiliansk. Jeg likte ikke helt glatt, og det å la en stripe gro påvirket ikke sexlivet her i huset i det heletatt faktisk ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...