Gå til innhold

Anbefaler menskopp på det varmeste!


Bella Dotte

Anbefalte innlegg

Jada. Jeg syns det stort sett bare er festlig/koselig. Jeg kan jo la være å lese det når jeg ikke gidder. Men du ble her altså eksempel på en doler med hang til å utbrodere detaljer som kanskje er *litt* på siden av tema eller unødvendige eller personlige i sammenhengen/for andre (''bake rundstykker til helgen''...). Jeg skal ikke klage mer, og jeg skal holde meg unna mensturasjonstråder i framtiden.

Undskyld hvis du føler deg uthengt (jeg tør jo ikke en gang signere....)

Det går fint, men tråden ligger jo på forum for gynekologi og vel - hva kan man forvente der inne? ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 106
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Bella Dotte

    26

  • Lillemus

    17

  • EnolaGay

    8

  • candyqueen_83

    6

Var alt dette beregnet på meg? Det var da vitterligen andre som beskrev "høna" si med detaljerte beskrivelser av hvordan man setter inn og tar ut menskoppen og mere til!

''Var alt dette beregnet på meg? Det var da vitterligen andre som beskrev "høna" si med detaljerte beskrivelser av hvordan man setter inn og tar ut menskoppen og mere til!''

Nei, det var overhodet ikke beregnet på deg da jeg kun har lest ett eneste innlegg i tråden. Overskriften var mer enn nok for meg ;-)

Litt sart hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Var alt dette beregnet på meg? Det var da vitterligen andre som beskrev "høna" si med detaljerte beskrivelser av hvordan man setter inn og tar ut menskoppen og mere til!''

Nei, det var overhodet ikke beregnet på deg da jeg kun har lest ett eneste innlegg i tråden. Overskriften var mer enn nok for meg ;-)

Litt sart hilsen fra

Ah - sånn å forstå. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det stemmer jo overhodet ikke. :o) Ikke de detaljene som står der nei. Jeg har sikkert sagt at jeg ikke har tørketrommel og henger klærne på et stativ, men resten er bare vissvass hva angår gjesterom (som jeg ikke har), oppussing (man kan ikke pusse opp et rom man ikke har) og panelovner (som jeg heller ikke har på det rommet jeg henger klesvasken)...

Hehe - altså - parodier er jo ofte ikke nøyaktig det samme folk har sagt, men på samme måten, da - og da syntes jeg parodien er god :-)

Kanskje en annen grunn til at noen grøsser litt av detaljer du legger ut (ikke akkurat i denne tråden, altså, men sånn jevnt over) er at du jo muligens er litt gjenkjennelig IRL? Jeg hadde ikke likt å skrive litt mer intime saker her, hvis det gikk an å finne ut hvem jeg var.... Sånn i forhold til at man har barn som er på nettet, og at DOL er søkbart fra google...og at du har hatt stalker(e) her inne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe - altså - parodier er jo ofte ikke nøyaktig det samme folk har sagt, men på samme måten, da - og da syntes jeg parodien er god :-)

Kanskje en annen grunn til at noen grøsser litt av detaljer du legger ut (ikke akkurat i denne tråden, altså, men sånn jevnt over) er at du jo muligens er litt gjenkjennelig IRL? Jeg hadde ikke likt å skrive litt mer intime saker her, hvis det gikk an å finne ut hvem jeg var.... Sånn i forhold til at man har barn som er på nettet, og at DOL er søkbart fra google...og at du har hatt stalker(e) her inne...

Jeg legger ikke ut noe som omhandler ungene i noen særlig grad, heller ikke om familieproblemer og slike ting, kun om ting jeg står for og som ikke er hemmelighetsstemplet akkurat. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger ikke ut noe som omhandler ungene i noen særlig grad, heller ikke om familieproblemer og slike ting, kun om ting jeg står for og som ikke er hemmelighetsstemplet akkurat. :o)

Ok - da husker jeg enten feil, eller så har vi litt forskjellige grenser for hva vi ville likt at ungene eller andre kjente kan lese om oss ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går fint, men tråden ligger jo på forum for gynekologi og vel - hva kan man forvente der inne? ;o)

Ikke sant..

Jeg tenker at de som føler at de får for mye info er de samme som fikk for "for mye info" for femti år siden og nabokona tok ut skillsmisse fordi mannen banka henne. Sånt skal man ikke snakke om.

Og jeg er glad vi snakker om det. Jeg fikk mens når jeg var 13 og ingen snakket om at det kunne være brunt, klumpete og ekkelt. Jeg trodde det skulle være rødt, så jeg tenkte at jeg hadde fått en sykdom istedet. Og turte ikke fortelle en sjel om det.. Skremmende for en unge på 13. Nå kan ungene logge på her og lese alle detaljer. Og føle som meg; lillemus og andre kvinner er vanlige kvinner. Akkurat som meg.

Og jeg lagrer ikke slike ting i hodet. Jeg registrerer at du er som meg. Og så tenker jeg ikke mer på det. Jeg ville lagret det om deg (eller andre) dersom du sa at "jeg liker lyden når jeg kaster kattungene ned i asfalten fra 4 etasje..."

Og motstanden mot menskopp er akkurat den samme som for alle andre nye ting; basert på ideer og tro. Jeg tror Anne Chat fikk samme beskjeden når hun skrev at mor var gravid og skulle føde.. (OOOOOH too much information altså!) og så rynket fintfolket på nesa.

Glad vi har mulighet til å gå i dybden av ting jeg. :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tør ikke å signere

Jeg legger ikke ut noe som omhandler ungene i noen særlig grad, heller ikke om familieproblemer og slike ting, kun om ting jeg står for og som ikke er hemmelighetsstemplet akkurat. :o)

Må bare kommentere: Hvis du tror du ikke skriver noe særlig detaljert om barna dine, tar du feil. Du skriver detaljert hva de spiser, hvor mye de sover, rydder eller ikke rydder, gjør lekser, er mørkredd, hva de ser på tv, brystene til din datter, medisiner til din sønn ...Det er ganske mye informasjon i løpet av en måned bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare kommentere: Hvis du tror du ikke skriver noe særlig detaljert om barna dine, tar du feil. Du skriver detaljert hva de spiser, hvor mye de sover, rydder eller ikke rydder, gjør lekser, er mørkredd, hva de ser på tv, brystene til din datter, medisiner til din sønn ...Det er ganske mye informasjon i løpet av en måned bare.

Det er mange her inne som har utlevert ungene sine mye mer enn det jeg har gjort. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange her inne som har utlevert ungene sine mye mer enn det jeg har gjort. :o)

Joda, det er sikkert sant at det finnes dem som skriver mer detaljert om barna. Men, du er jo ikke veldig anonym her inne - er du det, da - eller synes du det?

Mulig jeg er litt ekstra paranoid, men jeg skriver både mye mindre om barna, mann, intime saker - og jeg har aldri skrevet hvor jeg bor (annet enn landsdel) eller hvor jeg jobber...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det er sikkert sant at det finnes dem som skriver mer detaljert om barna. Men, du er jo ikke veldig anonym her inne - er du det, da - eller synes du det?

Mulig jeg er litt ekstra paranoid, men jeg skriver både mye mindre om barna, mann, intime saker - og jeg har aldri skrevet hvor jeg bor (annet enn landsdel) eller hvor jeg jobber...

Jeg er ikke så veldig anonym nei og det er jeg fullt klar over. :o) Jeg er ikke så veldig interessant som person heller så det tar jeg med knusende ro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i grunnen ikke noe problem, krever bare litt teknikk! Man presser som om man skal bæsje, bare litt lenger foran, da kommer bunnen på koppen litt ut. Man kan holde i stilken om den er intakt, men ikke bare dra i stilken, det fungerer ikke som en tampong! Klem på bunnen av koppen, bikk og vipp den fra side til side mens du drar den nedover, du vil høre/føle at vakuumet slipper. Så er det å få den helt ut - det er om å gjøre å dra den litt på skrå, ikke hele kanten ut samtidig, det kan gjøre litt vondt. Med litt trening vil man ikke spille en dråpe selv når koppen er full - om det er et poeng.

Nå ble det bare enda skumlere :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker det om natten også.

Jeg haer som deg, og har mensen i ca 3 dager og mot slutten blør jeg jo lite men da bruker jeg bare en mindre tampong (gul) :-)

Da skal jeg prøve den gule neste gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå ble det bare enda skumlere :P

Det er ingen smerter, for koppen er glatt; det er renslig, for det er bare å skylle om man skulle søle, man søler dessuten bare på ikkeabsorberende overflater ved skift, og jeg søler ikke lenger heller, forresten.

Jeg synes bind og tamponger virker skummelt nå, jeg. Blod på klærne og sengetøyet? Nei takk! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen smerter, for koppen er glatt; det er renslig, for det er bare å skylle om man skulle søle, man søler dessuten bare på ikkeabsorberende overflater ved skift, og jeg søler ikke lenger heller, forresten.

Jeg synes bind og tamponger virker skummelt nå, jeg. Blod på klærne og sengetøyet? Nei takk! :-D

Ser den, ja ;) Skjønner godt at man kan bli frelst av det der - HVIS man får den ut og inn uten ubehag (det er der jeg er skeptisk :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser den, ja ;) Skjønner godt at man kan bli frelst av det der - HVIS man får den ut og inn uten ubehag (det er der jeg er skeptisk :P)

Det er bare å prøve :-) Du må være villig til å satse 150 kroner, da.. feks på http://www.fleurcup.com/en

Jeg var redd jeg ikke skulle få det til. Og jeg trodde jeg hadde rett første gangen den skulle inn, og første gangen den skulle ut. Men jeg tok feil B-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å prøve :-) Du må være villig til å satse 150 kroner, da.. feks på http://www.fleurcup.com/en

Jeg var redd jeg ikke skulle få det til. Og jeg trodde jeg hadde rett første gangen den skulle inn, og første gangen den skulle ut. Men jeg tok feil B-)

*teller på knappene* :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe... holder jeg på å omvende én til, tro...? :-D

Muuuuligens... Hadde jeg hatt den for hånden, så hadde jeg prøvd.. Må liksom få ut fingern for å bestille :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muuuuligens... Hadde jeg hatt den for hånden, så hadde jeg prøvd.. Må liksom få ut fingern for å bestille :P

Det kan være litt knotete med slike nettbutikker. Jeg har slått av Java fordi jeg ikke trenger den til "daglig" bruk i nettbanken, men til netthandel må jeg aktivere den igjen. Sukk. Og jeg må lukke og åpne nettleseren noen ganger for at den skal fatte at jeg har slått den på. Sukk igjen. Taster inn navn, adresse og epostadresse, og oppdager at jeg har glemt å aktivere javaskript også, og må gjøre det på nytt. Grr. Og så taster jeg feil kortnummer. Eller har valgt et kort som har gått ut. Men det går til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...