Gå til innhold

Tannkjøttbetennelse


Gjest Nemlig Hemlig

Anbefalte innlegg

Det er det han skriver, fordi han må ut i fra PK. Men det er ikke det han sier. Trodde du at jeg ikke hadde lest hjenmesiden hans?

''Det er det han skriver, fordi han må ut i fra PK. Men det er ikke det han sier. Trodde du at jeg ikke hadde lest hjenmesiden hans? – Colette''

Hahahahaha!

Jeg vet ikke om dette bare er dyp fornektelse, eller om det er fossroing, men det er så konspiratorisk at det er morsomt.

Du lever i fornektelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 104
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Colette

    38

  • Sør

    36

  • EnolaGay

    5

  • hidi, the scorpion

    3

Jeg siterer han nøyaktig. Æsj. så kvalm du er.

''Jeg siterer han nøyaktig. Æsj. så kvalm du er. – Colette''

Nei, jeg fant jo sitatene hans på hjemmesiden, og det er helt klart noe annet enn det du påstår.

Så enten lyver han for deg, eller så lyver du her om hva han har sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Nei, selvfølgelig er ikke røyking sunt, men det kan ikke få skylda for alt som er heller. Husker da datteren min trakk en visdomstann i underkjeven, som tok 1 time. Hun fikk, som er vanlig i slike situasjoner, "dry socket" med sterke smerter etter 2-3 dager, og ringte tannlegen. Det første de brølte inn i røret var: Røyker du?? Og det gjør hun jo, men "dry socket" er vanlig ved komplisert trekking av visdomstenner. Også hos de som ikke røyker. – Colette''

Ja, men det skjer langt OFTERE hos de som røyker!

Her har du mer informasjon fra Kirurgiklinikken om dette:

http://www.kirurgiklinikken.no/Pasientinformasjon/Etter-fjerning-visdomstann/

Står ikke mye om røyking der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er det han skriver, fordi han må ut i fra PK. Men det er ikke det han sier. Trodde du at jeg ikke hadde lest hjenmesiden hans? – Colette''

Hahahahaha!

Jeg vet ikke om dette bare er dyp fornektelse, eller om det er fossroing, men det er så konspiratorisk at det er morsomt.

Du lever i fornektelse.

Tror du han ville han satt sitt gode rykte på spill, hvis han ikke visste at han drev ned forsvarlig behandling av meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du mer informasjon fra Kirurgiklinikken om dette:

http://www.kirurgiklinikken.no/Pasientinformasjon/Etter-fjerning-visdomstann/

Står ikke mye om røyking der.

''Her har du mer informasjon fra Kirurgiklinikken om dette:

http://www.kirurgiklinikken.no/Pasientinformasjon/Etter-fjerning-visdomstann/ Står ikke mye om røyking der. – Colette''

Det står helt klart noe om røyking der:

''Blødning: Du skal ikke røyke, spise, drikke eller skylle munn de første 3 timer etter operasjonen, slik at blodkoagelet i kjevebenet ikke forstyrres .''

Og for å komme med konkrete tall:

''Nesten en tredjedel av pasientene opplyste om bruk av tobakk. Det var signifikant

sammenheng mellom tobakksbruk og utviklingen av postoperative komplikasjoner, noe som

er i samsvar med litteraturen. Sammenhengen mellom bruk av tobakk og postoperative

komplikasjoner er lagt frem i en rekke studier og er allment akseptert. Larsen [5] fant at de

som brukte tobakk hadde en tre ganger så stor forekomst av alveolitt. Sweet [6] skriver at

pasienter som røyker en halv pakke sigaretter for dagen har fire til fem ganger høyere risiko

for utvikling av alveolitt etter fjerning av visdomstenner i underkjeven sammenlignet med

pasienter som ikke røyker.''

Kilde: https://bora.uib.no/bitstream/handle/1956/2973/44159303.pdf?sequence=1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg siterer han nøyaktig. Æsj. så kvalm du er. – Colette''

Nei, jeg fant jo sitatene hans på hjemmesiden, og det er helt klart noe annet enn det du påstår.

Så enten lyver han for deg, eller så lyver du her om hva han har sagt.

Han MÅ advare mot røyking. Det er påkrevet for å få behanding.Men han så vel kanskje min oralske tilstand gjennom panorama-røntgen? Tror nok det.

http://www.vtand.dk/smile_center/panorama_rntgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror du han ville han satt sitt gode rykte på spill, hvis han ikke visste at han drev ned forsvarlig behandling av meg?

''Tror du han ville han satt sitt gode rykte på spill, hvis han ikke visste at han drev ned forsvarlig behandling av meg? – Colette''

Du er vel like mye i fornektelse hos han som du er her, vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Her har du mer informasjon fra Kirurgiklinikken om dette:

http://www.kirurgiklinikken.no/Pasientinformasjon/Etter-fjerning-visdomstann/ Står ikke mye om røyking der. – Colette''

Det står helt klart noe om røyking der:

''Blødning: Du skal ikke røyke, spise, drikke eller skylle munn de første 3 timer etter operasjonen, slik at blodkoagelet i kjevebenet ikke forstyrres .''

Og for å komme med konkrete tall:

''Nesten en tredjedel av pasientene opplyste om bruk av tobakk. Det var signifikant

sammenheng mellom tobakksbruk og utviklingen av postoperative komplikasjoner, noe som

er i samsvar med litteraturen. Sammenhengen mellom bruk av tobakk og postoperative

komplikasjoner er lagt frem i en rekke studier og er allment akseptert. Larsen [5] fant at de

som brukte tobakk hadde en tre ganger så stor forekomst av alveolitt. Sweet [6] skriver at

pasienter som røyker en halv pakke sigaretter for dagen har fire til fem ganger høyere risiko

for utvikling av alveolitt etter fjerning av visdomstenner i underkjeven sammenlignet med

pasienter som ikke røyker.''

Kilde: https://bora.uib.no/bitstream/handle/1956/2973/44159303.pdf?sequence=1

Nå trakk ikke min datter tannen sin her. Men de 3 timene er jo obligatorisk for alle som får utført kirurgiske inngrep. Til og med jeg overholder den regelen. Utrolig mange med komplisert trekking/kirurgi får dry socket i etterkant. Husker jeg fikk det også for mange år siden- uten å røyke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå trakk ikke min datter tannen sin her. Men de 3 timene er jo obligatorisk for alle som får utført kirurgiske inngrep. Til og med jeg overholder den regelen. Utrolig mange med komplisert trekking/kirurgi får dry socket i etterkant. Husker jeg fikk det også for mange år siden- uten å røyke.

''Nå trakk ikke min datter tannen sin her. Men de 3 timene er jo obligatorisk for alle som får utført kirurgiske inngrep. Til og med jeg overholder den regelen. Utrolig mange med komplisert trekking/kirurgi får dry socket i etterkant. Husker jeg fikk det også for mange år siden- uten å røyke. – Colette''

En gang til:

'' pasienter som røyker en halv pakke sigaretter for dagen har fire til fem ganger høyere risiko for utvikling av alveolitt etter fjerning av visdomstenner i underkjeven sammenlignet med pasienter som ikke røyker.''

Case closed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Tror du han ville han satt sitt gode rykte på spill, hvis han ikke visste at han drev ned forsvarlig behandling av meg? – Colette''

Du er vel like mye i fornektelse hos han som du er her, vil jeg tro.

Er det mulig? Du respekterer ikke andres kunnskap i det hele tatt, og det er utrolig kvalmende. Jeg har vært hos en av Norges dyktigste oralkirurger, men det driter du i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg skal ikke si det for sikkert, men jeg tror røyking kan ha vært den indirekte årsaken til andre verdenskrig, og muligens mordet på JFK. – tonie''

Du manger 1. verdenskrig, Koreakrigen, og konflikten mellom Japan og Kina!

:-)

Med vennlig hilsen

Nei, nå må du roe ned her!. De tingene skyldtes da virkelig dårlige mødre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Nå trakk ikke min datter tannen sin her. Men de 3 timene er jo obligatorisk for alle som får utført kirurgiske inngrep. Til og med jeg overholder den regelen. Utrolig mange med komplisert trekking/kirurgi får dry socket i etterkant. Husker jeg fikk det også for mange år siden- uten å røyke. – Colette''

En gang til:

'' pasienter som røyker en halv pakke sigaretter for dagen har fire til fem ganger høyere risiko for utvikling av alveolitt etter fjerning av visdomstenner i underkjeven sammenlignet med pasienter som ikke røyker.''

Case closed.

Jeg har i mange uker nå irritert meg grønn over kveruleringen din. Du har ingenting å by på som kan få meg til og endre mening om noe som helst. Du framstiller deg selv som en som har mer greie på et fag enn de som har studert i årevis for å klare det samme. I tillegg til sine erfaringer gjennom mange år.

At du ikke skammer deg for din respektløse holdning til andres yrker, hvor du kveler ethvert tilløp til deres kunnskap med lettvinte sitater hentet fra "hvor som helst"¨på nettet. Jeg gremmes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har i mange uker nå irritert meg grønn over kveruleringen din. Du har ingenting å by på som kan få meg til og endre mening om noe som helst. Du framstiller deg selv som en som har mer greie på et fag enn de som har studert i årevis for å klare det samme. I tillegg til sine erfaringer gjennom mange år.

At du ikke skammer deg for din respektløse holdning til andres yrker, hvor du kveler ethvert tilløp til deres kunnskap med lettvinte sitater hentet fra "hvor som helst"¨på nettet. Jeg gremmes.

''Jeg har i mange uker nå irritert meg grønn over kveruleringen din. Du har ingenting å by på som kan få meg til og endre mening om noe som helst. Du framstiller deg selv som en som har mer greie på et fag enn de som har studert i årevis for å klare det samme. I tillegg til sine erfaringer gjennom mange år.

At du ikke skammer deg for din respektløse holdning til andres yrker, hvor du kveler ethvert tilløp til deres kunnskap med lettvinte sitater hentet fra "hvor som helst"¨på nettet. Jeg gremmes. – Colette''

Jeg hentet det fra hjemmesiden til DIN EGEN TANNLEGE!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig? Du respekterer ikke andres kunnskap i det hele tatt, og det er utrolig kvalmende. Jeg har vært hos en av Norges dyktigste oralkirurger, men det driter du i.

''Er det mulig? Du respekterer ikke andres kunnskap i det hele tatt, og det er utrolig kvalmende. Jeg har vært hos en av Norges dyktigste oralkirurger, men det driter du i. – Colette''

Ja, og hjemmesidene hans sier jo akkurat det jeg påstår:

''En av de faktorene vi kjenner til er at pasienter som røyker og får utført implantater i har dårligere prognose enn for de som ikke røyker. Røykeslutt anbefales før en implantatoperasjon.''

Er ikke det tydelig nok? Det er fra hans hjemmeside!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nå må du roe ned her!. De tingene skyldtes da virkelig dårlige mødre.

''Nei, nå må du roe ned her!. De tingene skyldtes da virkelig dårlige mødre. – tonie''

Et samfunn i forfall! Det startet da kvinner fikk stemmerett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg har i mange uker nå irritert meg grønn over kveruleringen din. Du har ingenting å by på som kan få meg til og endre mening om noe som helst. Du framstiller deg selv som en som har mer greie på et fag enn de som har studert i årevis for å klare det samme. I tillegg til sine erfaringer gjennom mange år.

At du ikke skammer deg for din respektløse holdning til andres yrker, hvor du kveler ethvert tilløp til deres kunnskap med lettvinte sitater hentet fra "hvor som helst"¨på nettet. Jeg gremmes. – Colette''

Jeg hentet det fra hjemmesiden til DIN EGEN TANNLEGE!

:-)

Jeg forholder me til det han SA TIL MEG; og ikke det som er skrevet på hjemmesiden.

Min datter trakk ikke vidsdomstannen sin ved Kirurgiklinikken, men hos en lokal kirurg, som ikke klarte å styre stresset sitt under den kompliserte trekkingen. Det var en av hans kontordamer som ropte ut "røykevarselet" uten noen form for samtale. Har de betalt for denne antirøykekampanjen sin tro? Jeg tror det. For hos denne tannlegen er det bare inntekter som teller:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forholder me til det han SA TIL MEG; og ikke det som er skrevet på hjemmesiden.

Min datter trakk ikke vidsdomstannen sin ved Kirurgiklinikken, men hos en lokal kirurg, som ikke klarte å styre stresset sitt under den kompliserte trekkingen. Det var en av hans kontordamer som ropte ut "røykevarselet" uten noen form for samtale. Har de betalt for denne antirøykekampanjen sin tro? Jeg tror det. For hos denne tannlegen er det bare inntekter som teller:-(

''Jeg forholder me til det han SA TIL MEG; og ikke det som er skrevet på hjemmesiden.

Min datter trakk ikke vidsdomstannen sin ved Kirurgiklinikken, men hos en lokal kirurg, som ikke klarte å styre stresset sitt under den kompliserte trekkingen. Det var en av hans kontordamer som ropte ut "røykevarselet" uten noen form for samtale. Har de betalt for denne antirøykekampanjen sin tro? Jeg tror det. For hos denne tannlegen er det bare inntekter som teller:-( – Colette''

Kanskje enklest å forholde seg til fakta, i stedet for å fornekte virkeligheten om røyking.

Og det er selvsagt like farlig uansett hvilken tannlegeklinikk du velger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg forholder me til det han SA TIL MEG; og ikke det som er skrevet på hjemmesiden.

Min datter trakk ikke vidsdomstannen sin ved Kirurgiklinikken, men hos en lokal kirurg, som ikke klarte å styre stresset sitt under den kompliserte trekkingen. Det var en av hans kontordamer som ropte ut "røykevarselet" uten noen form for samtale. Har de betalt for denne antirøykekampanjen sin tro? Jeg tror det. For hos denne tannlegen er det bare inntekter som teller:-( – Colette''

Kanskje enklest å forholde seg til fakta, i stedet for å fornekte virkeligheten om røyking.

Og det er selvsagt like farlig uansett hvilken tannlegeklinikk du velger.

Så min oralkirurg kjenner ikke fakta, og aner ikke hva han driver med? Rart at jeg i dag sitter med 6 implantater, som pr dd ikke har forvoldt meg noen form for smerte eller komplikasjoner etter 1/2 år, og som har grodd perfekt inn i kjeven i kombinasjon med sinuslift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så min oralkirurg kjenner ikke fakta, og aner ikke hva han driver med? Rart at jeg i dag sitter med 6 implantater, som pr dd ikke har forvoldt meg noen form for smerte eller komplikasjoner etter 1/2 år, og som har grodd perfekt inn i kjeven i kombinasjon med sinuslift.

''Så min oralkirurg kjenner ikke fakta, og aner ikke hva han driver med? Rart at jeg i dag sitter med 6 implantater, som pr dd ikke har forvoldt meg noen form for smerte eller komplikasjoner etter 1/2 år, og som har grodd perfekt inn i kjeven i kombinasjon med sinuslift. – Colette''

Joda, han skriver jo akkurat det samme som jeg har påpekt om røyking.

At du mener han ikke sa det til deg skyldes nok heller selektiv hørsel hos deg, på grunn av fornektelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...