Gå til innhold

Nick på gamle innlegg


Gjest jhkl

Anbefalte innlegg

Du nevnte kvinneguiden.

Vet du om man som anonym på kvinneguiden også får et nummer foran "anonym"?

Skiftes dette nummeret evt for hver tråd du er med i, eller følger dette nummeret alle dine anonyme innlegg?

Nummeret står nederst i innlegget ditt og er det samme i hele tråden du svarer på. For at anonyme ikke skal sitte i tråden og svare seg selv. :oP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 158
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Lillemus

    12

  • Mary Poppins

    11

  • EnolaGay

    4

Mest aktive i denne tråden

Nummeret står nederst i innlegget ditt og er det samme i hele tråden du svarer på. For at anonyme ikke skal sitte i tråden og svare seg selv. :oP

Er spent på dette jeg :) Har du vært på andre nettsteder som det fungerer slik på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er spent på dette jeg :) Har du vært på andre nettsteder som det fungerer slik på?

Det har jeg. Du krysser av for at du vil være anonym, altså ikke signere med nick. Når innlegget ditt er postet, dukker det opp en tallkode nederst i innlegget. Når du svarer flere ganger i samme tråd, får du samme tallkode.

Svarer du som anonym i en annen tråd, får du en annen tallkode. Det er altså ikke mulig å stalke anonyme gjennom flere tråder, og identifisere dem. Men du kan se at ikke samme anonyme svarer seg selv i en liksomdiskusjon i en tråd.

Du kan også identifisere trådstarter, dersom denne er anonym, gjennom hele tråden når han/hun svarer på svarene som er gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prusten

''Spørsmålet jeg mener vi ikke har fått svar på er hva slags nick mine gamle faste nick vil stå med. Blir det mitt nåværende faste nick mener jeg Dol gjør noe ulovlig.''

Jeg er helt sikker på at de vil stå som anonym.

''

Jeg er helt sikker på at de vil stå som anonym.

''

Der tok du feil... Hvis du bytter fastnick nå i kveld, vil dine gamle innlegg bli stående med guest_Mary Poppins.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

''

Jeg er helt sikker på at de vil stå som anonym.

''

Der tok du feil... Hvis du bytter fastnick nå i kveld, vil dine gamle innlegg bli stående med guest_Mary Poppins.

Men det er jo helt greit? Det er jo det samme som om dol ville forblitt som det er..

Det kjipe ville vært dersom alle innlegg skrevet av megselv under andre nick, ville blitt til Mary Poppins, og det har jo webbis bekreftet opp til flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''

Jeg er helt sikker på at de vil stå som anonym.

''

Der tok du feil... Hvis du bytter fastnick nå i kveld, vil dine gamle innlegg bli stående med guest_Mary Poppins.

Men da vil nye her inne kanskje ikke skjønne hva de skal søke på - altså hvis de lurer på om et nick har skrevet noe før.

Naiv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mary Poppins

''

Jeg er helt sikker på at de vil stå som anonym.

''

Der tok du feil... Hvis du bytter fastnick nå i kveld, vil dine gamle innlegg bli stående med guest_Mary Poppins.

Altså bekreftet at ikke vil skje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prusten

Men det er jo helt greit? Det er jo det samme som om dol ville forblitt som det er..

Det kjipe ville vært dersom alle innlegg skrevet av megselv under andre nick, ville blitt til Mary Poppins, og det har jo webbis bekreftet opp til flere ganger.

Vi er jo en del her som mener at dette hadde vært en fin anledning til å starte med blanke ark. At gjenre innleggene kunne ligge tilgjengelige for de som ville måtte ønske å søke på tema osv - men at nickene ikke skulle vært koplet opp til de gamle innleggene.

Det blir jo ikke noe mer anonymitet etter omleggingen. I formiddag så sa jo wemaster at tidligere nick skulle hete "anonym" e.l. (husker ikke eksakt) - men slik blir det jo ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prusten

Altså bekreftet at ikke vil skje

Stemmer. Det du har skrevet med bare endring av signaturen i selve innlegget, det vil ikke bli koplet opp mot Mary Poppins.

Men akkurat det skulle da bare mangle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

Vi er jo en del her som mener at dette hadde vært en fin anledning til å starte med blanke ark. At gjenre innleggene kunne ligge tilgjengelige for de som ville måtte ønske å søke på tema osv - men at nickene ikke skulle vært koplet opp til de gamle innleggene.

Det blir jo ikke noe mer anonymitet etter omleggingen. I formiddag så sa jo wemaster at tidligere nick skulle hete "anonym" e.l. (husker ikke eksakt) - men slik blir det jo ikke.

Men skjønner dere ikke hvorfor dol ikke vil fjerne alle innleggene? Det er jo selvfølgelig fordi de har opparbeidet seg een base med enormt mange innlegg om enormt mange emner som gjør at de får lett treff når noen søker på et helseproblem på google f.eks.

Og jeg forstår jo de også. For meg er det helt uproblematisk at alle innleggene overføres til nye dol. Jeg tror de færreste gidder å søke opp mine innlegg fra år2000, og de som tilfeldigvis skulle komme borti det via google, vil da sannsynligvis komme over et helserelatert innlegg og det er helt ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hva vil det forandre?

Men skjønner dere ikke hvorfor dol ikke vil fjerne alle innleggene? Det er jo selvfølgelig fordi de har opparbeidet seg een base med enormt mange innlegg om enormt mange emner som gjør at de får lett treff når noen søker på et helseproblem på google f.eks.

Og jeg forstår jo de også. For meg er det helt uproblematisk at alle innleggene overføres til nye dol. Jeg tror de færreste gidder å søke opp mine innlegg fra år2000, og de som tilfeldigvis skulle komme borti det via google, vil da sannsynligvis komme over et helserelatert innlegg og det er helt ok.

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prusten

Men skjønner dere ikke hvorfor dol ikke vil fjerne alle innleggene? Det er jo selvfølgelig fordi de har opparbeidet seg een base med enormt mange innlegg om enormt mange emner som gjør at de får lett treff når noen søker på et helseproblem på google f.eks.

Og jeg forstår jo de også. For meg er det helt uproblematisk at alle innleggene overføres til nye dol. Jeg tror de færreste gidder å søke opp mine innlegg fra år2000, og de som tilfeldigvis skulle komme borti det via google, vil da sannsynligvis komme over et helserelatert innlegg og det er helt ok.

Selvsagt forstår jeg at eierne ønsker å beholde innleggene. Og her er det jo en motstrid mellom de av oss som ønsker dem fjernet (bl.a. fordi det var en av premissene for DOL frem til høsten 2011) og DOL selv.

Et kompromiss kunne være å beholde alle innlleggene slik at de var søkbare via google og andre søkemotorer, men at alle nick var anonymisert, slik at en f.eks. ikke kunne se at "Agurk" som skrev om skilsmisse i en lang tråd var den samme som hadde skrevet om MS eller et veldig sykt barn i andre tråder.

Noen av oss har lagt ut mye gjennom mange år, og særlig det med navn på barn og bosted var ganske vanlig å legge ut de første årene. Ikke så gøy at det blir tatt vare på fremdeles og koplet til samme nick.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt forstår jeg at eierne ønsker å beholde innleggene. Og her er det jo en motstrid mellom de av oss som ønsker dem fjernet (bl.a. fordi det var en av premissene for DOL frem til høsten 2011) og DOL selv.

Et kompromiss kunne være å beholde alle innlleggene slik at de var søkbare via google og andre søkemotorer, men at alle nick var anonymisert, slik at en f.eks. ikke kunne se at "Agurk" som skrev om skilsmisse i en lang tråd var den samme som hadde skrevet om MS eller et veldig sykt barn i andre tråder.

Noen av oss har lagt ut mye gjennom mange år, og særlig det med navn på barn og bosted var ganske vanlig å legge ut de første årene. Ikke så gøy at det blir tatt vare på fremdeles og koplet til samme nick.

Amen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mary Poppins

Selvsagt forstår jeg at eierne ønsker å beholde innleggene. Og her er det jo en motstrid mellom de av oss som ønsker dem fjernet (bl.a. fordi det var en av premissene for DOL frem til høsten 2011) og DOL selv.

Et kompromiss kunne være å beholde alle innlleggene slik at de var søkbare via google og andre søkemotorer, men at alle nick var anonymisert, slik at en f.eks. ikke kunne se at "Agurk" som skrev om skilsmisse i en lang tråd var den samme som hadde skrevet om MS eller et veldig sykt barn i andre tråder.

Noen av oss har lagt ut mye gjennom mange år, og særlig det med navn på barn og bosted var ganske vanlig å legge ut de første årene. Ikke så gøy at det blir tatt vare på fremdeles og koplet til samme nick.

''Noen av oss har lagt ut mye gjennom mange år, og særlig det med navn på barn og bosted var ganske vanlig å legge ut de første årene. Ikke så gøy at det blir tatt vare på fremdeles og koplet til samme nick.''

Jeg tror dette er litt paranoia for å være helt ærlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Tror forresten jeg velger å være gjenkjennelig jeg også:) Så fra av er jeg nicklus

''Tror forresten jeg velger å være gjenkjennelig jeg også:) Så fra av er jeg nicklus

''

Jeg har ombestemt meg. Velger et nick som ikke likner det gamle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Noen av oss har lagt ut mye gjennom mange år, og særlig det med navn på barn og bosted var ganske vanlig å legge ut de første årene. Ikke så gøy at det blir tatt vare på fremdeles og koplet til samme nick.''

Jeg tror dette er litt paranoia for å være helt ærlig..

Jeg har gjenkjent noen på et forum med å søke på gamle innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Jeg har gjenkjent noen på et forum med å søke på gamle innlegg.

Jeg vet om noen som har gjenkjent meg ved å søke helt tilfeldig på google om et tema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

''Tror forresten jeg velger å være gjenkjennelig jeg også:) Så fra av er jeg nicklus

''

Jeg har ombestemt meg. Velger et nick som ikke likner det gamle.

Ok, da vet jeg det. Kan hende jeg gjør det jeg også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...