Gå til innhold

Viktig info hvis du opplever feil/bugs


Gjest Admin Doktoronline

Anbefalte innlegg

Hvis jeg siterer noen, men fjerner det vedkommede har skrevet - vil han/hun få beskjed om at jeg har svart/sitert vedkommende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    8

  • gullfisk

    4

  • Tusen takk for hjelp

    3

  • bibben

    2

Gjest Admin Doktoronline

Hvis du fjerner teksten og tekstboksen helt, vil brukeren ikke få beskjed om at du har svart/sitert, men dersom brukeren har haket av for å bli varslet ved ny aktivitet i fulgte emner eller emner der brukeren har skrevet noe/deltatt, vil brukeren bli varslet om at det har blitt skrevet et innlegg (da f.eks. av deg) i tråden. Bare spør om det er noe mer du lurer på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Admin Doktoronline

Hvis jeg siterer noen, men fjerner det vedkommede har skrevet - vil hn få beskjed om at jeg har svart/sitert vedkommende?

 

Så svaret er egentlig nei, men hvor "lett" brukeren vil bli oppmerksom på at du har skrevet et innlegg i en tråd, kommer an på brukerens egne varslingsinnstillinger og/eller hvor raskt brukeren går inn og sjekker den aktuelle tråden. Var det forståelig? Håper det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så svaret er egentlig nei, mem hvor "lett" brukeren vil bli oppmerksom på at du har skrevet et innlegg i en tråd, kommer an på brukerens egne varslingsinnstillinger og/eller hvor raskt brukeren rett og slett går inn og sjekker den aktuelle tråden. Var det forståelig? Håper det! :)

Meget forståelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Admin Doktoronline

Det er mye inkonsekvens når det gjelder språkbruk, som dere bør rette opp etterhvert. Under forhåndsvisningspilen kommer det opp forhåndsvisning av (mulige) tre innlegg. På den øveste står det X made the Første post (stor bokstav), neste står det Y made the første uleste innlegg, så kommer Z made the Siste uleste innlegg. Under der står en boks/knapp som heter "gå til dette emnet", og da kommer man til første innlegg. Ved siden av der står det to linker, der heter det "siste uleste innlegg" (som altså er det samme som "første uleste innlegg?). 

 

Under vis nytt innhold og søk har dere valgt litt engelsk: forums, members, help files, explore new contents; og under visningen til mitt eget innhold er det bare kaos: medlemmets's osv. Der kaller dere forøvrig et emne for en tråd (under "søk" tror jeg det var, kaller dere det faktisk for "elementer"!). Før hadde vi tråder, jeg savner dem. Nå kan man aldri se en tråd, dvs alle innlegg i et emne. Det er f.eks. interessant å se om NHD har svart i en tråd, uten å måtte åpne og scrolle igjennom hele tråden. Finns det en måte man kan få opp en liste over de som har svart i en tråd (undskyld, emne)? Kan man følge andre brukere? Savner også muligheten for å lage en egen overskrift på eget innlegg, det skjer jo ganske ofte man har avsporinger. Mulig den funksjonen ikke er så hensiktsmessig her som man ikke kan se en tråd, men men. I dette emnet f.eks., så er det jo veldig mange forskjellige temaer som tas opp i en og samme tråd. 

 

Hei, forumansvarlig har allerede gjort noen manuelle endringer i språkfilene, men det er et par ting vi måtte sende videre til utviklerne. Det er bare å si fra dersom du opplever noe mer - mye kan ordnes manuelt av oss uten å gå via utviklerne våre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, forumansvarlig har allerede gjort noen manuelle endringer i språkfilene, men det er et par ting vi måtte sende videre til utviklerne. Det er bare å si fra dersom du opplever noe mer - mye kan ordnes manuelt i en fei uten å gå via utviklerne våre. :)

Er det noen mulighet for å få en tilsvarende søkefunksjon som gamle dol hadde?

Jeg savner å kunne søke opp bl.a egne innlegg. Slik det er nå, fungerer det for min del dårlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Er det noen mulighet for å få en tilsvarende søkefunksjon som gamle dol hadde?

Jeg savner å kunne søke opp bl.a egne innlegg. Slik det er nå, fungerer det for min del dårlig..

På følgende link: Fyller du inn nicket ditt på "forfatter" og velger hvilket forum det skal søkes i, og velger "søk", finner du tråder som du har deltatt i i det forumet.

http://forum.doktoronline.no/index.php?app=core&module=search&do=search&fromMainBar=1

 

Anonymous poster hash: ffcfa...29a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På følgende link: Fyller du inn nicket ditt på "forfatter" og velger hvilket forum det skal søkes i, og velger "søk", finner du tråder som du har deltatt i i det forumet.http://forum.doktoronline.no/index.php?app=core&module=search&do=search&fromMainBar=1  Anonymous poster hash: ffcfa...29a

Må vel klare å venne meg til dette også :) Jeg har hatt nytte av søkefunksjonen, funnet svar på mye jeg har lurt på. Kjedelig hvis man må spørre om det samme på nytt, blir oppfattet som masete.

Vet du forresten hva "finn tagger" betyr? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Må vel klare å venne meg til dette også :) Jeg har hatt nytte av søkefunksjonen, funnet svar på mye jeg har lurt på. Kjedelig hvis man må spørre om det samme på nytt, blir oppfattet som masete.

Vet du forresten hva "finn tagger" betyr? Spurte om det en gang, men fikk aldri svar :)

Se tråden

Behandler depresjon ved å redusere grubling

på:

http://forum.doktoronline.no/index.php?/forum/7-psykiatri/page-3?prune_day=100&sort_by=Z-A&sort_key=last_post&topicfilter=all

Der ser du at det står et symbol til venstre før "Metakognitiv"

Setter du musepekeren over "metakognitiv" kommer det frem teksten "finn mer innhold tagget til metakognitiv" og du kommer til siden her:

http://forum.doktoronline.no/index.php?/tags/forums/metakognitiv/

(Men her er kun det ene emnet som er tagget til metakognitiv

 

Det skal vel fungere slik at du blir videresendt til en side med oversikt over andre tråder som er tagget til metakognitiv. De har kanskje ikke hatt tid ennå til å tagge flere av trådene/emnene.

 

Det er vel meningen at man kan søke opp slike taggede emner på søkesiden som du nevner, også

 

Anonymous poster hash: ffcfa...29a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Må vel klare å venne meg til dette også :) Jeg har hatt nytte av søkefunksjonen, funnet svar på mye jeg har lurt på. Kjedelig hvis man må spørre om det samme på nytt, blir oppfattet som masete.

Vet du forresten hva "finn tagger" betyr? Spurte om det en gang, men fikk aldri svar :)

Fint at du spør og at vi kan hjelpe hverandre :)

Anonymous poster hash: ffcfa...29a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skrev nettopp et innlegg under AnonymBruker. Da kom ikke tektsten eller knappen "Rediger" med i underkant av innlegget. Så vidt jeg husker kommer det med når vanlig nick brukes. Jeg bruker Firefox 21.0.



Anonymous poster hash: 62604...412
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 

Skrev nettopp et innlegg under AnonymBruker. Da kom ikke tektsten eller knappen "Rediger" med i underkant av innlegget. Så vidt jeg husker kommer det med når vanlig nick brukes. Jeg bruker Firefox 21.0.

Anonymous poster hash: 62604...412

 

Dette er fordi at AnonymBruker ikke har anledning til å redigere innlegg.

Det er akkurat slik hos meg også.

Anonymous poster hash: ffcfa...29a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...