Gå til innhold

Fordel med eldre "pulevenn"


Maglor

Anbefalte innlegg

Ja, det er jo håpløst å kaste bort mer tid på å ønske seg tilbake i tid. Og håpløst å fortsette å leve i ubesluttsomhet, mens klokka tikker..

Jepp, akkurat ;) Men altså... ikke ta den første og beste mannen du treffer :P Det ender sjelden bra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Togli

    17

  •  cilie

    17

  • Maglor

    8

  • AnonymBruker

    5

Mest aktive i denne tråden

Jepp, akkurat ;) Men altså... ikke ta den første og beste mannen du treffer :P Det ender sjelden bra ;)

Jeg er med "eksen" igjen. Måtte bytte nick. Så selv om vi sliter, kan det tenkes at det beste er å få et barn sammen - det kan jo også gå bedre. Hvis ikke, så har barnet to gode foreldre som vil dets beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med "eksen" igjen. Måtte bytte nick. Så selv om vi sliter, kan det tenkes at det beste er å få et barn sammen - det kan jo også gå bedre. Hvis ikke, så har barnet to gode foreldre som vil dets beste.

Å hjelpes, det er deg ja ;)  Vel... et barn gjør sjelden forholdet bedre tror jeg - tror nok heller det vil bli verre (kanskje ikke med det samme, men ganske snart ;))   Tror de fleste foreldre vil det beste for sine barn, men dessverre skjer det mye rart i skilsmissesituasjoner mht samarbeid osv.... Tenk iallefall nøye over det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er igrunnen aller mest spent på hva definisjonen på en "godt voksen dame" er :P

 

65+ vil jeg tro?

Anonymous poster hash: b2701...239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hjelpes, det er deg ja ;)  Vel... et barn gjør sjelden forholdet bedre tror jeg - tror nok heller det vil bli verre (kanskje ikke med det samme, men ganske snart ;))   Tror de fleste foreldre vil det beste for sine barn, men dessverre skjer det mye rart i skilsmissesituasjoner mht samarbeid osv.... Tenk iallefall nøye over det...

Jada, har ikke så lyst på akkurat nå heller, men kommer mer og mer fram til at jeg vil ha 1 barn og er redd det skal bli for sent. Mens jeg surret rundt, landet mange rundt meg og barna kom(mer). Årene løper jo!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jada, har ikke så lyst på akkurat nå heller, men kommer mer og mer fram til at jeg vil ha 1 barn og er redd det skal bli for sent. Mens jeg surret rundt, landet mange rundt meg og barna kom(mer). Årene løper jo!!

Det er vel nettopp derfor du ikke bør kaste bort tida på et forhold med en du er usikker på om du vil beholde, for da kaster du iallefall bort årene ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel nettopp derfor du ikke bør kaste bort tida på et forhold med en du er usikker på om du vil beholde, for da kaster du iallefall bort årene ;)

Vi har det fint når vi koser oss med kvelder ute, ferier osv, men sliter litt mer i hverdagen. Men det er uansett ikke lenger opp til meg heller. Han savner noen elementer han og. Likevel klarer vi ikke å gå fra, og det må jo bety en del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ladytron

Det er vel nettopp derfor du ikke bør kaste bort tida på et forhold med en du er usikker på om du vil beholde, for da kaster du iallefall bort årene ;)

Takk for tips (generelt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har det fint når vi koser oss med kvelder ute, ferier osv, men sliter litt mer i hverdagen. Men det er uansett ikke lenger opp til meg heller. Han savner noen elementer han og. Likevel klarer vi ikke å gå fra, og det må jo bety en del.

Jeg skjønte det var du lenge før jeg leste at du nok en gang er med eksen igjen. Det hjelper faktisk lite om man koser seg sammen aldri så mye i ferien og når man er på byen - det er og blir flest hverdager for oss alle og om man ikke får dem til å fungere greit så...

 

Å få unger i en slik situasjon er så bak mål at jeg ikke vet hva jeg skal si. Om du tror at dere plutselig vil fikse hverdagene så lett som en plett når det kommer et lite nurk og snur alt opp-ned og bak-frem så tar du grundig feil... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønte det var du lenge før jeg leste at du nok en gang er med eksen igjen. Det hjelper faktisk lite om man koser seg sammen aldri så mye i ferien og når man er på byen - det er og blir flest hverdager for oss alle og om man ikke får dem til å fungere greit så...

 

Å få unger i en slik situasjon er så bak mål at jeg ikke vet hva jeg skal si. Om du tror at dere plutselig vil fikse hverdagene så lett som en plett når det kommer et lite nurk og snur alt opp-ned og bak-frem så tar du grundig feil... 

Nei, det tror jeg ikke, men vi får i alle fall mindre tid til alt annet.

 

Jeg tror vel ganske mange får barn uten at alt er helt tipptopp.

 

Vi ser også på hverandre som mulige gode foreldre.

 

Så, ja, kanskje det fins noen der ute som matcher bedre - det kan det jo for alle - men hvorvidt man treffer vedkommende har man ingen garanti for. Heller ikke at man treffer noen man mer ønsker barn med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vel ganske mange får barn uten at alt er helt tipptopp.

Det tror jeg du har rett i. Jeg tror også du har rett i at man kan bestemme seg for å være en tydelig, tilstedeværende og god forelder, uavhengig av hvordan forholdet til partneren er.

 

Skilsmissestatistikken demonstrerer kjernefamiliens såbarhet i vår tid, så det å ha vurdert - i den grad det er mulig - partnerens egnethet som forelder er demed like viktig (om ikke viktigere) som å skrive samboerkontrakt om eiendeler spør du meg. Begge deler bør ideelt sett gjøres i forkant mens man fremdeles er enige om at man skal leve sammen evig.

 

Med det sagt - det er ikke bare lurt, men nødvendig, å ha overskudd når man skal få barn, og personlig ville jeg vært skeptisk til å få barn i et forhold der man mister energi av å være sammen med partneren fremfor å få. Når man sover dårlig FØR fødselen kan småbarnsperioden bli unødvendig røff både for de voksne og barna. Det er ikke realistisk å tro at ting dere sliter med i dag skal bli bedre av å få et barn - den erfaringen har mange gjort seg før dere. Det som derimot som regel skjer, er at barn påfører parforholdet slitasje der man ikke ventet det, og dette kommer på toppen av det man evt har fra før.

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg du har rett i. Jeg tror også du har rett i at man kan bestemme seg for å være en tydelig, tilstedeværende og god forelder, uavhengig av hvordan forholdet til partneren er.

 

Skilsmissestatistikken demonstrerer kjernefamiliens såbarhet i vår tid, så det å ha vurdert - i den grad det er mulig - partnerens egnethet som forelder er demed like viktig (om ikke viktigere) som å skrive samboerkontrakt om eiendeler spør du meg. Begge deler bør ideelt sett gjøres i forkant mens man fremdeles er enige om at man skal leve sammen evig.

 

Med det sagt - det er ikke bare lurt, men nødvendig, å ha overskudd når man skal få barn, og personlig ville jeg vært skeptisk til å få barn i et forhold der man mister energi av å være sammen med partneren fremfor å få. Når man sover dårlig FØR fødselen kan småbarnsperioden bli unødvendig røff både for de voksne og barna. Det er ikke realistisk å tro at ting dere sliter med i dag skal bli bedre av å få et barn - den erfaringen har mange gjort seg før dere. Det som derimot som regel skjer, er at barn påfører parforholdet slitasje der man ikke ventet det, og dette kommer på toppen av det man evt har fra før.

Enig i hva du skriver. Jeg har ikke lyst på barn nå. Dessverre!! Skulle så gjerne vært klar. Jeg får panikk av tanken på å gå gravid. Føler meg fanget på en måte. Men får også panikk av å kanskje ikke kunne velge! Og det begynner å bli et krav her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fasinerende at pulevenntråden min har utviklet seg til en hvem man bør satse på-tråd, og så videre til barn i uperfekt forhold -tråd. Omtrent det motsatte av oprinnelig tema faktisk. Hmmm.

 

Treffer forresten ikke min godt voksne pulevenn lenger, den langvarige "on a break" med (min langt yngre) kjærsten er over :)

Endret av Maglor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fasinerende at pulevenntråden min har utviklet seg til en hvem man bør satse på-tråd, og så videre til barn i uperfekt forhold -tråd. Omtrent det motsatte av oprinnelig tema faktisk. Hmmm.

Treffer forresten ikke min godt voksne pulevenn lenger, den langvarige "on a break" med (min langt yngre) kjærsten er over :)

Ha ha! Tenkte det samme selv at denne tråden etter hvert handlet om alt annet enn pulevenn. :)

Hyggelig å høre du er med kjæresten igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fasinerende at pulevenntråden min har utviklet seg til en hvem man bør satse på-tråd, og så videre til barn i uperfekt forhold -tråd. Omtrent det motsatte av oprinnelig tema faktisk. Hmmm.

 

Treffer forresten ikke min godt voksne pulevenn lenger, den langvarige "on a break" med (min langt yngre) kjærsten er over :)

Haha, klassisk dol-tråd! Nyt kjæresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fasinerende at pulevenntråden min har utviklet seg til en hvem man bør satse på-tråd, og så videre til barn i uperfekt forhold -tråd. Omtrent det motsatte av oprinnelig tema faktisk. Hmmm.

 

Treffer forresten ikke min godt voksne pulevenn lenger, den langvarige "on a break" med (min langt yngre) kjærsten er over :)

Sorry! Fint det har ordnet seg da!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
AnonymBruker

Det er veldig enkelt å få seg ung mann.
Jeg hadde profil på (..konkurerende nettsted..) hvor jeg eksplisitt sa jeg ønsket meg menn mellom 20-40 for "hygge". Selv er jeg 62, overvektig og halt. 
Jeg må vel ha fått iallefall 250 hendvendelser derfra.



Anonymous poster hash: 4d5ae...47d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er veldig enkelt å få seg ung mann.

Jeg hadde profil på (..konkurerende nettsted..) hvor jeg eksplisitt sa jeg ønsket meg menn mellom 20-40 for "hygge". Selv er jeg 62, overvektig og halt. 

Jeg må vel ha fått iallefall 250 hendvendelser derfra.

Anonymous poster hash: 4d5ae...47d

 

En kvinne har sjeldent problemer med å få tak i en mann for uforpliktende forhold. Mange menn er kun ute etter ett uforpliktende knull uten at kvinnen skal få følelser og slite i etterkant.

 

Men for en mann er det ikke så lett å få tak i noen for noe uforpliktende. Skulle jeg søke så fikk jeg antagelig ikke ett eneste svar:-)

 

Men ble det noe action på deg?...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Er det snakk om forhold, så synes jeg maks 10 år. Kun "det" andre, som jeg for øvrig ikke er interessert i noe mer i livet, så kunne jeg nok sagt 20 år.

Wow. Hvis det er sånn å forstå at du aldri mer interrssert i sex har dere noe å jobbe med i forholdet. Mener du tilfeldig sex er jeg enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...