Gå til innhold

Så lei


stjernestøv

Anbefalte innlegg

GodHatesUsAll

Forsåvidt. Man må aldri bli for ekstrem. Trening og kosthold må ikke foregå på et sånt nivå at det resulterer i mistrivsel. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 95
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • stjernestøv

    44

  • GodHatesUsAll

    16

  • Tusen takk for hjelp

    9

  • frosken

    5

 Takk :) Får kutte ut youghurten og da, jeg som er så glad i det :o

 

Apper og slike ting er jeg lite god på, og har en gammel mobil. Vil ikke ha ny :)

Bruk yoghurt naturell, søt den med stevia (jeg bruker gjerne stevia vanilje) og ha i store havregryn (de er sunnere enn de lettkokte!), linfrø, sesamfrø, solsikkefrø (1 ss av hvert f.eks.), litt hakkede nøtter og gjerne friske bær (eller frosne som du tiner) eller en banan i småbiter. Kjempegodt og sunt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Bruk yoghurt naturell, søt den med stevia (jeg bruker gjerne stevia vanilje) og ha i store havregryn (de er sunnere enn de lettkokte!), linfrø, sesamfrø, solsikkefrø (1 ss av hvert f.eks.), litt hakkede nøtter og gjerne friske bær (eller frosne som du tiner) eller en banan i småbiter. Kjempegodt og sunt! :)

Får prøve å være like kreativ som deg da ;)

 

Har noen ganger spist godmorgen youghurt med nøtter, elsker den men sikkert ikke sunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får prøve å være like kreativ som deg da ;)

 

Har noen ganger spist godmorgen youghurt med nøtter, elsker den men sikkert ikke sunt.

God morgen-yoghurten er full av sukker. :) Liker du havregrøt da? Jeg har dilla på det for tiden. :) 1,5 dl store havregryn + 3 dl melk (jeg klarer ikke grøt laget på vann!), stevia vanilje, frø av forskjellige slag, kli, tørkede bær (gojibær eller tranebær), rosiner, bringebær/blåbær, banan, nøtter... Bruk fantasien! Kjempegodt og sunt! :) Jeg spiser det gjerne til frokost, lunsj eller kvelds, men ikke flere ganger om dagen da, litt variasjon må man jo ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

God morgen-yoghurten er full av sukker. :) Liker du havregrøt da? Jeg har dilla på det for tiden. :) 1,5 dl store havregryn + 3 dl melk (jeg klarer ikke grøt laget på vann!), stevia vanilje, frø av forskjellige slag, kli, tørkede bær (gojibær eller tranebær), rosiner, bringebær/blåbær, banan, nøtter... Bruk fantasien! Kjempegodt og sunt! :) Jeg spiser det gjerne til frokost, lunsj eller kvelds, men ikke flere ganger om dagen da, litt variasjon må man jo ha.

Havregrøt er jo godt, noe jeg kan spise hver dag og ikke bare lørdag. Er ikke så flink å bruke bær og frukt, men kan jo bli det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GodHatesUsAll

Hva med Cottage Cheese? Godt og sunt! Hvis du ikke synes det er godt kan du jo forsøke å skvise noe bær eller noe og røre inn det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv

Hva med Cottage Cheese? Godt og sunt! Hvis du ikke synes det er godt kan du jo forsøke å skvise noe bær eller noe og røre inn det. :)

Det liker jeg godt, pleier å ha det til kyllingfilet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GodHatesUsAll

Jeg har begynt å spise det i det siste, og det er godt. Jeg trodde det smakte dritt, så jeg forsøkte det aldri. Der tok jeg feil, gitt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Takk :) Får prøve på å gå mer tur, er rimelig lei av å være feit nå :mellow:

Sats på vann, knekkebrød, og sunne matvarer du også liker og masse salat. Unn deg heller en god middag innimellom. Men prøv så langt du kan å velge sunt! Hjemmtrening kan også være et alternativ eller å bruke gåstaver når du går tur. Da forbrenner du 15-20 % mer enn om du går uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Sats på vann, knekkebrød, og sunne matvarer du også liker og masse salat. Unn deg heller en god middag innimellom. Men prøv så langt du kan å velge sunt! Hjemmtrening kan også være et alternativ eller å bruke gåstaver når du går tur. Da forbrenner du 15-20 % mer enn om du går uten.

Er så lei av at det står stille nå på tross av at jeg spiser riktig :mellow: . Skal unne meg noen cider i helga uten sukker, må bare kose meg litt jeg og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GodHatesUsAll

Er du så sikker på at du spiser riktig? Basert på det du skriver over vil jeg tro du spiser for lite.

 

Du må også huske på at dette bør være et langsiktig prosjekt, og ikke noe du vil lykkes med på noen uker eller måneder. Varig vektreduksjon tar tid, mens det å bli kvitt en del kilo ved å spise idiotisk, er verdens enkleste sak.

 

Vekta er et elendig mål for suksess, så ikke se deg blind på denne.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Er du så sikker på at du spiser riktig? Basert på det du skriver over vil jeg tro du spiser for lite.

 

Du må også huske på at dette bør være et langsiktig prosjekt, og ikke noe du vil lykkes med på noen uker eller måneder. Varig vektreduksjon tar tid, mens det å bli kvitt en del kilo ved å spise idiotisk, er verdens enkleste sak.

 

Vekta er et elendig mål for suksess, så ikke se deg blind på denne.

 

Har spist for mye middag de siste dagene sikkert, det er jo så godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er du så sikker på at du spiser riktig? Basert på det du skriver over vil jeg tro du spiser for lite.

 

Du må også huske på at dette bør være et langsiktig prosjekt, og ikke noe du vil lykkes med på noen uker eller måneder. Varig vektreduksjon tar tid, mens det å bli kvitt en del kilo ved å spise idiotisk, er verdens enkleste sak.

 

Vekta er et elendig mål for suksess, så ikke se deg blind på denne.

Enig.

Og dessuten trenger ikke vekta å gå ned når man blir slankere.

Noen erfarer å bli slankere samtidig som vekta øker. Dette kan skje hvis man trener og øker muskelmassen som jo er tyngre enn fettmassen, samtidig som fettmassen blir minket.

 

Å ikke veie seg for ofte, tror jeg er lurt.

Anonymous poster hash: 0a265...4ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

 

Enig.

Og dessuten trenger ikke vekta å gå ned når man blir slankere.

Noen erfarer å bli slankere samtidig som vekta øker. Dette kan skje hvis man trener og øker muskelmassen som jo er tyngre enn fettmassen, samtidig som fettmassen blir minket.

 

Å ikke veie seg for ofte, tror jeg er lurt.

Anonymous poster hash: 0a265...4ae

 

Jeg veier meg hver dag i perioder og oppdager at vekten svinger opptil to kilo i løpet av en uke. Det er vanskelig å vurdere vektnedgang fra dag til dag, men en jevn kurve som peker nedover gjennom lang tid, viser reell vektnedgang.

Vennlig hilsen

Liselotte

Anonymous poster hash: f4b36...d54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GodHatesUsAll

 

Jeg veier meg hver dag i perioder og oppdager at vekten svinger opptil to kilo i løpet av en uke. Det er vanskelig å vurdere vektnedgang fra dag til dag, men en jevn kurve som peker nedover gjennom lang tid, viser reell vektnedgang.

Vennlig hilsen

Liselotte

Anonymous poster hash: f4b36...d54

 

 

Ja, men en jevn vektnedgang er ikke nødvendigvis et gode dersom det du mister ikke er fett.

 

Dette vil fort bli resultatet dersom du spiser for lite. Det du mister sørger for at vekta viser penere og penere tall, men det er ikke god vektnedgang, fettprosenten går kanskje opp, og med mindre muskler vil du forbrenne mindre fett.

Dette er ikke det en som søker en sunnere og slankere kropp bør ønske seg. Tvert imot.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, men en jevn vektnedgang er ikke nødvendigvis et gode dersom det du mister ikke er fett.

 

Dette vil fort bli resultatet dersom du spiser for lite. Det du mister sørger for at vekta viser penere og penere tall, men det er ikke god vektnedgang, fettprosenten går kanskje opp, og med mindre muskler vil du forbrenne mindre fett.

Dette er ikke det en som søker en sunnere og slankere kropp bør ønske seg. Tvert imot.

 

Jeg ser veldig godt på omfanget mitt at jeg har mistet en masse fett. Kroppsvolum er blitt mye mindre og jeg har er gått ned mange størrelser i klær.

Men det er riktig at en ikke må spise mindre enn det kroppen trenger for å holde seg selv vedlike. Minimum kalorikonsum er vel på omkring 1300 kalorier pr dag for en normalvektig kvinne.

Det er bedre å gå ned i vekt over en lengre tidsperiode enn å sulte seg til en fort vektnedgang, for en slik nedgang varer ikke.

Jeg har vært alvorlig syk og gått ned flere kilo i løpet av et par uker, disse kiloene kom fort på igjen når jeg ble frisk og begynte å spise normalt.

Vennlig hilsen

Liselotte

Anonymous poster hash: f4b36...d54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...