Gå til innhold

Slutte med lettbrus


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Du blander sammen hummer og kanari her. Hvis vi skal diskutere lightbrus, så er det ikke relevant å trekke inn helt andre typer søtningsmidler enn de som benyttes i lightbrus.

 

Det stemmer at det har vært spekulert i mange år på all verdens negative virkninger av f.eks. aspartam, men svært lite har blitt dokumentert gjennom forskning. Det er mest spekulasjoner fortsatt.

Kan det være slik at noen påvirker forskningen slik at alle skadevirkningene ikke får komme frem?

Anonymous poster hash: dd5ac...b62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    25

  • Sør

    11

  • frosken

    5

  • Dorthe

    4

Mest aktive i denne tråden

la cerveza mas fina

Jeg ser overhodet ikke poenget med å sette seg inn i forskningen her, om målet er å bli sunnere / slankere. I og med at man uansett aldri vil få noe endelig svar ifra forskning generelt uansett, så er vel det beste bare å forsøke hva som funker på en selv.

 

Eksperimentere med hva som fører til hva, og hva som funker.

 

Er ikke verre enn det.

 

Sier forskning at det på gruppebasis er skadelig, så kan det jo likevel hende du tåler det. Og sier forskning at det på gruppebasis ikke er skadelig, så kan det fortsatt hende du reagerer. Alle er forskjellige, og det er du selv som kjenner deg selv best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Begge disse to er totalt useriøse, og den første har flere direkte feil, som ville vært livsfarlig hvis diabetikere trodde på det.

Åh.

Takk for info!

Hvordan kan de skrive slikt som ikke er sant?

Anonymous poster hash: dd5ac...b62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Beklager

Her er om skadelig lettbrus:

http://www.kk.no/904972/dette-gjor-lettbrus-med-kroppen-din

 

Anonymous poster hash: dd5ac...b62

 

 

Ja, KK går gjennom diverse spekulasjoner om mulige skadevirkninger _og_ redegjør for at Mattilsynet mener det _ikke_ er helseskadelig med aspertam i rimelige mengder basert på den forskningen som er gjort.

 

Jeg har ingen tro på at aspertam innebærer et positivt bidrag til helse, men sålangt er det heller ikke påvist noen klar skadevirkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

la cerveza mas fina

 

Åh.

Takk for info!

Hvordan kan de skrive slikt som ikke er sant?

Anonymous poster hash: dd5ac...b62

 

 

Godt spørsmål, kanskje du skal spørre Dagbladet og VG om det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nord og ned

Begge disse to er totalt useriøse,

Begge disse to? hvilke to?

 

Hadde du i alle fall giddet lese det du svarer på ville du sett at det som står i denne linken er en samling av forskning fra en drøss ulike kilder, blandt annet verdens kanskje  mest respekterte og annerkjente universistet, Harvard.

 

Men en anonym fjott med nicket Sør er selvsagt en langt mer troverdig kilde til informasjon enn noen simple, og i følge deg useriøse universiteter (SIC)

Endret av Nord og ned
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kan det være slik at noen påvirker forskningen slik at alle skadevirkningene ikke får komme frem?

Anonymous poster hash: dd5ac...b62

 

 

Hvorfor skulle det være noe mer tilfelle i dette tilfellet enn med all forskning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

AnonymBruker, on 23 May 2013 - 22:04, said:snapback.png

 

Kan det være slik at noen påvirker forskningen slik at alle skadevirkningene ikke får komme frem?



Anonymous poster hash: dd5ac...b62

 

 

 

 

 

Hvorfor skulle det være noe mer tilfelle i dette tilfellet enn med all forskning?

 

Jeg har ikke sagt at det skulle være mer tilfelle av at noen påvirker forskningen slik at alle skadevirkningene med kunstige søtstoffer i brus m.m. ikke får komme frem, enn med all forskning, hvis det var det du mente

 



Anonymous poster hash: dd5ac...b62
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Åh.

Takk for info!

Hvordan kan de skrive slikt som ikke er sant?

Anonymous poster hash: dd5ac...b62

 

 

 

Fordi dette er internett, og folk enten er lystløgnere, eller kan være betalt av sukkerindustrien for å spre frykt om konkurrenten.

 

Hvis søtningsmiddel hadde blitt omdannet til sukker, så hadde jo diabetikere ikke kunnet bruke det uten insulin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har ingen tro på at aspertam innebærer et positivt bidrag til helse, men sålangt er det heller ikke påvist noen klar skadevirkning.

 

Akkurat det er vel avhengig av hva alternativet er?

 

Hvis alternativet til lettbrus er sukkerholdig brus, og personen er overvektig, så er det et "positivt bidrag til helse".

 

Hvis alternativet til lettbrus er vann, så er det neppe noe "positivt bidrag", men mange blir lei av vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Akkurat det er vel avhengig av hva alternativet er?

 

Hvis alternativet til lettbrus er sukkerholdig brus, og personen er overvektig, så er det et "positivt bidrag til helse".

 

Hvis alternativet til lettbrus er vann, så er det neppe noe "positivt bidrag", men mange blir lei av vann.

Godt svar.

Jeg tenker å gå over fra Imsdal m smak til vann med naturlig smak (tilsette dråper m lime, sitron el annet selv i vann fra springen). Mugge i kjøleskap el i termos .Forfriskende naturlig og godt :)

 

(Nylig ble det funnet muggsopp i Imsdal m frukt/bærsmak. Pga produksjonsfeil, hvis jeg husker rett)

Anonymous poster hash: dd5ac...b62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Begge disse to er totalt useriøse, og den første har flere direkte feil, som ville vært livsfarlig hvis diabetikere trodde på det.

Kan du gi tips om noen kilder som er pålitelige og seriøse , og om noen som er upålitelige og useriøse?

Anonymous poster hash: dd5ac...b62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kan du gi tips om noen kilder som er pålitelige og seriøse , og om noen som er upålitelige og useriøse?

Anonymous poster hash: dd5ac...b62

 

Jeg påstår ikke at akkurat denne artikkelen er 100% korrekt og at alle andre tar feil, men her gis det i hvert fall en lettfattelig oversikt over hvilke søtstoffer som gir kalorier (ref. myten om at de "omdannes til sukker") og hvilke som ikke gjør det:

 

http://www.klikk.no/helse/article261873.ece

 

Jeg skrev noe av dette i innlegget mitt lenger opp, men det tror jeg ingen har lest. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg tenker å gå over fra Imsdal m smak til vann med naturlig smak (tilsette dråper m lime, sitron el annet selv i vann fra springen). Mugge i kjøleskap el i termos .Forfriskende naturlig og godt :)

 

 

Det er nok den beste løsningen. Imsdal med vann grenser mot svindel :D Brus er for barn og lettbrus er for barn som har blitt større og av en eller annen grunn må drikke dette i litervis om dagen.

 

Haha. Der trolla jeg nesten. Men jeg mener det litt og. Voksne folk på jobben som sitter og drikker 1-2 liter brus/lettbrus per dag... wtf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok den beste løsningen. Imsdal med vann grenser mot svindel :D

Imsdal uten vann hadde vel vært vanskelig å selge?  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imsdal uten vann hadde vel vært vanskelig å selge?  :P

 

Du skal ikke se bortifra det.. Imsdal, nå TOTALT uten vann ! Smakssatt luft, kr 49.99 pr flaske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Jeg påstår ikke at akkurat denne artikkelen er 100% korrekt og at alle andre tar feil, men her gis det i hvert fall en lettfattelig oversikt over hvilke søtstoffer som gir kalorier (ref. myten om at de "omdannes til sukker") og hvilke som ikke gjør det:

 

http://www.klikk.no/helse/article261873.ece

 

Jeg skrev noe av dette i innlegget mitt lenger opp, men det tror jeg ingen har lest. 

Takk for nyttig og oversiktlig artikkel! Jeg leste det du skrev tidligere i tråden, men her var det enda tydeligere hva som er hva av søtstoffer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...