Gå til innhold

Om å signere med nick istedetfor anonym


Gjest Admin Doktoronline

Anbefalte innlegg

Gjest Admin Doktoronline

Ser at flere misliker at så mange tråder og kommentarer er signert med anonym. Til dere som jevnt over velger å ikke bruke nick, kan dere si noe om hvorfor dere gjør det? Hva forhindrer dere fra å bruke nick i noe større grad?

 

Et av problemene knyttet til at en del velger å ignorere innlegg som ikke er signert, er at nye brukere som er anonyme kan komme til å oppleve å få liten respons på det de skriver. Vi ønsker oss flere brukere, og vi ønsker oss også at våre gamle brukere fortsatt skal være like inkluderende som det har vært vanlig på dol opp gjennom årene. Hva kan vi gjøre for å ta bedre i mot de som er nye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    10

  • Ayia

    7

  • Sør

    4

  • mammanito

    4

Mest aktive i denne tråden

AnonymBruker

Ser at flere misliker at så mange tråder og kommentarer er signert med anonym. Til dere som jevnt over velger å ikke bruke nick, kan dere si noe om hvorfor dere gjør det? Hva forhindrer dere fra å bruke nick i noe større grad?

 

Et av problemene knyttet til at en del velger å ignorere innlegg som ikke er signert, er at nye brukere som er anonyme kan komme til å oppleve å få liten respons på det de skriver. Vi ønsker oss flere brukere, og vi ønsker oss også at våre gamle brukere fortsatt skal være like inkluderende som det har vært vanlig på dol opp gjennom årene. Hva kan vi gjøre for å ta bedre i mot de som er nye?

 Grunnen min er at jeg kjenner andre som er på forumet. Og jeg har rett og slett ikke lyst til å bli en gjenganger som de andre kjenner. Før brukte jeg mye engangsnick, men da sammen nick i lange perioder, eller samme nick til samme tema/ i samme forum. For sånne intetsigende praktiske spørsmål som gamle DOL var genialt for, der man ønsker ett til fem konkrete svar og ikke hadde tenkt å starte en diskusjon eller være personlig, var det så greit å velge et nick som sa noe om innholdet og utdypet overskriften: " Bunadsproblem", "Hvilken buss til Fornebu?" osv.(slik at de som ikke var interessert lett kunne overse spørsmålet).

 

Er det enkelt å endre nick eller ha flere uten å måtte opprette helt ny profil med en ny epostadresse og slette den gamle? Slik at jeg kan endre nick sånn en gang i året, men av  og til bruke mitt gamle?

 

Jeg er veldig lei meg for denne omleggingen, jeg syns det har blitt et mye dårligere og mer upraktisk forum. Funksjonaliteten i det gamle var så mye bedre, for eksempel dette med engangsnick, svar til meg (som funket uansett nick), oversiktligheten i trådene m.m. Er det virkelig for sent å snu?

Anonymous poster hash: 00fd1...b40

Anonymous poster hash: 00fd1...b40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Hva kan vi gjøre for å ta bedre i mot de som er nye?

 

Jeg tenker at Doktor Online skal være et nettsted, hvor alle er inkludert og velkommen, uavhengig av rase, religion, kjønn, legning, osv. - og derfor bør hetsing av disse ("Alle de jævla muslimene/jødene bør sendes ut av landet" osv) fjernes. (Jeg mener ikke at det ikke skal kunne diskuteres, men da på en voksen måte.)

 

Derfor har jeg også alltid ment at ettersom personangrep er forbudt iht. DOLs regelverk, bør personangrep (inkl. mine, hvis jeg skulle gå over streken) fjernes umiddelbart. Det bør heller ikke være slik at Admin overser personangrep mot enkelte individer (selv om de også har begått personangrep), fordi dette skremmer både nye og gamle hvis dette får stå.

 

Personangrepkulturen må opphøre.

 

Dette er eksempler (ikke alle mot meg) som dessverre preger DOL, og som gjør det utrivelig for alle:

 

«Det var den selvinnsikten da Sør - og det å være mann nok til å innrømme egne feil og mangler, i stedet for å forsøke å gi inntrykk av at man er både ufeilbarlig og kun opptrer korrekt.»

 

«nettopp for å vise at sosiopaten Sør»

 

«Sør er en kunnskapsrik kar som har mye å bidra med i diskusjoner, men debattteknisk er han temmelig umoden, og jeg er heller ikke superimponert over selvinnsikten.»

 

«Nettopp. Det er en grunn til at mannen klarer å komme i konflikt med (nesten) alle han diskuterer med, og at (nesten) alle tråder han deltar i endrer opp med kverulering og personagrep.»

 

«for at psykopaten Sør skal rasere og forderve hele DOL.»

 

«At du og den stinkede gjengen din i kjølevannet av det opprettet deres eget sekt og psykoforum hvor dere kan plage slike som xxx som er "dum" nok til å ha meldt seg inn der,»

 

«Det er derimot xxx som tar et oppgjør mot psykopater som opptrer som beskrevet i punkt 1 til 3.

På DOL dreier det hovedsakelig om nevnte Sør, selv om du i det siste har returnert for å være med på nedsviningen av forumet med de hatefulle oppgulpene dine.»

 

 

Slike innlegg har intet på et helseforum å gjøre (eller noe annet forum, for den saks skyld).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ignorerer anonyme inlegg på samme måte jeg ville ignorert en person ikledt heldekkende svart sekk og stemmeforvrenger som forsøkte å si noe til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Jeg tenker at Doktor Online skal være et nettsted, hvor alle er inkludert og velkommen, uavhengig av rase, religion, kjønn, legning, osv. - og derfor bør hetsing av disse ("Alle de jævla muslimene/jødene bør sendes ut av landet" osv) fjernes. (Jeg mener ikke at det ikke skal kunne diskuteres, men da på en voksen måte.)

 

Derfor har jeg også alltid ment at ettersom personangrep er forbudt iht. DOLs regelverk, bør personangrep (inkl. mine, hvis jeg skulle gå over streken) fjernes umiddelbart. Det bør heller ikke være slik at Admin overser personangrep mot enkelte individer (selv om de også har begått personangrep), fordi dette skremmer både nye og gamle hvis dette får stå.

 

Personangrepkulturen må opphøre.

 

Dette er eksempler (ikke alle mot meg) som dessverre preger DOL, og som gjør det utrivelig for alle:

 

«Det var den selvinnsikten da Sør - og det å være mann nok til å innrømme egne feil og mangler, i stedet for å forsøke å gi inntrykk av at man er både ufeilbarlig og kun opptrer korrekt.»

 

«nettopp for å vise at sosiopaten Sør»

 

«Sør er en kunnskapsrik kar som har mye å bidra med i diskusjoner, men debattteknisk er han temmelig umoden, og jeg er heller ikke superimponert over selvinnsikten.»

 

«Nettopp. Det er en grunn til at mannen klarer å komme i konflikt med (nesten) alle han diskuterer med, og at (nesten) alle tråder han deltar i endrer opp med kverulering og personagrep.»

 

«for at psykopaten Sør skal rasere og forderve hele DOL.»

 

«At du og den stinkede gjengen din i kjølevannet av det opprettet deres eget sekt og psykoforum hvor dere kan plage slike som xxx som er "dum" nok til å ha meldt seg inn der,»

 

«Det er derimot xxx som tar et oppgjør mot psykopater som opptrer som beskrevet i punkt 1 til 3.

På DOL dreier det hovedsakelig om nevnte Sør, selv om du i det siste har returnert for å være med på nedsviningen av forumet med de hatefulle oppgulpene dine.»

 

 

Slike innlegg har intet på et helseforum å gjøre (eller noe annet forum, for den saks skyld).

Du benytter anledningen til å klage over alle som angriper deg. Du har gode verdier og står for bra ting. Ikke heng deg opp i dette i en tråd der helt andre ting ble etterspurt. Martyrrollen er det ingen som kler. Bruk heller energien på mer konstruktive ting.

Endret av mariaflyfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at flere misliker at så mange tråder og kommentarer er signert med anonym. Til dere som jevnt over velger å ikke bruke nick, kan dere si noe om hvorfor dere gjør det? Hva forhindrer dere fra å bruke nick i noe større grad?

 

Et av problemene knyttet til at en del velger å ignorere innlegg som ikke er signert, er at nye brukere som er anonyme kan komme til å oppleve å få liten respons på det de skriver. Vi ønsker oss flere brukere, og vi ønsker oss også at våre gamle brukere fortsatt skal være like inkluderende som det har vært vanlig på dol opp gjennom årene. Hva kan vi gjøre for å ta bedre i mot de som er nye?

 

Jeg er en av de som sjelden svarer de anonyme, med mindre temaet opptar meg eller har et veldig enkelt svar (type faktainformasjon).

 

Jeg foretrekker absolutt å vite hvem jeg svarer eller diskuterer med, og særlig om det blir flere svar og kanskje flere anonyme  i tråden. Vet at noen synes det er helt likegyldig hvem man svarer (og argumenterer da med at man skal diskutere sak og ikke person), men det er langtfra likegyldig for meg. At jeg har blitt litt kjent med mange som skriver her på DOL er en av grunnene til at jeg enda ikke har forlatt stedet - til tross for at jeg fortsatt savner debattformen i gamle forumet.

 

Selv om jeg ikke "kjenner" den som skriver, foretrekker jeg absolutt bruk av nick, og har også erfaring med at de som stille rmed nick i større grad kommenterer svaret du gir - det gir vel kanskje noe mer ansvarsfølelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker at Doktor Online skal være et nettsted, hvor alle er inkludert og velkommen, uavhengig av rase, religion, kjønn, legning, osv. - og derfor bør hetsing av disse ("Alle de jævla muslimene/jødene bør sendes ut av landet" osv) fjernes. (Jeg mener ikke at det ikke skal kunne diskuteres, men da på en voksen måte.)

 

Derfor har jeg også alltid ment at ettersom personangrep er forbudt iht. DOLs regelverk, bør personangrep (inkl. mine, hvis jeg skulle gå over streken) fjernes umiddelbart. Det bør heller ikke være slik at Admin overser personangrep mot enkelte individer (selv om de også har begått personangrep), fordi dette skremmer både nye og gamle hvis dette får stå.

 

Personangrepkulturen må opphøre.

 

Dette er eksempler (ikke alle mot meg) som dessverre preger DOL, og som gjør det utrivelig for alle:

 

«Det var den selvinnsikten da Sør - og det å være mann nok til å innrømme egne feil og mangler, i stedet for å forsøke å gi inntrykk av at man er både ufeilbarlig og kun opptrer korrekt.»

 

«nettopp for å vise at sosiopaten Sør»

 

«Sør er en kunnskapsrik kar som har mye å bidra med i diskusjoner, men debattteknisk er han temmelig umoden, og jeg er heller ikke superimponert over selvinnsikten.»

 

«Nettopp. Det er en grunn til at mannen klarer å komme i konflikt med (nesten) alle han diskuterer med, og at (nesten) alle tråder han deltar i endrer opp med kverulering og personagrep.»

 

«for at psykopaten Sør skal rasere og forderve hele DOL.»

 

«At du og den stinkede gjengen din i kjølevannet av det opprettet deres eget sekt og psykoforum hvor dere kan plage slike som xxx som er "dum" nok til å ha meldt seg inn der,»

 

«Det er derimot xxx som tar et oppgjør mot psykopater som opptrer som beskrevet i punkt 1 til 3.

På DOL dreier det hovedsakelig om nevnte Sør, selv om du i det siste har returnert for å være med på nedsviningen av forumet med de hatefulle oppgulpene dine.»

 

 

Slike innlegg har intet på et helseforum å gjøre (eller noe annet forum, for den saks skyld).

 

Det får da være grenser for i hvilken grad du tror enhver tråd handler om deg. Du benytter enhver anledning til å jamre om personangrep - kanskje tildels berettiget - men vi er LEI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du benytter anledningen til å klage over alle som angriper deg. Du har gode verdier og står for bra ting. Ikke heng deg opp i dette i en tråd der helt andre ting ble etterspurt. Martyrrollen er det ingen som kler. Bruk heller energien på mer konstruktive ting.

 

 

Det får da være grenser for i hvilken grad du tror enhver tråd handler om deg. Du benytter enhver anledning til å jamre om personangrep - kanskje tildels berettiget - men vi er LEI.

 

Vennligst ikke gjør dette til enda en tråd om Sør.

 

Jeg slettet nick fra alle sitatene (tidligere stod det forfatter også), nettopp fordi dette ikke handlet om "Sør", men eksempler på personangrep fra en liste jeg hadde laget for en annen tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Vennligst ikke gjør dette til enda en tråd om Sør.

 

 

 

Det har du allerede klart å gjøre helt på egenhånd, Sør. Jeg har i mange år vært enig med deg i masse, og er det fortsatt. Men å se deg sjøl littegrann i fugleperspektiv er jaggu ikke din sterkeste side. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at flere misliker at så mange tråder og kommentarer er signert med anonym. Til dere som jevnt over velger å ikke bruke nick, kan dere si noe om hvorfor dere gjør det? Hva forhindrer dere fra å bruke nick i noe større grad?

 

Et av problemene knyttet til at en del velger å ignorere innlegg som ikke er signert, er at nye brukere som er anonyme kan komme til å oppleve å få liten respons på det de skriver. Vi ønsker oss flere brukere, og vi ønsker oss også at våre gamle brukere fortsatt skal være like inkluderende som det har vært vanlig på dol opp gjennom årene. Hva kan vi gjøre for å ta bedre i mot de som er nye?

Blir svært overrasket om dette ikke viser seg å henge sammen med at dere lagrer tråder tilbake til Arons tid, og at folk ikke ønsker å ha hele sin historie liggende på nett.

 

Håper dere kan endre dette - gjetter at angsten for å kunne gjenkjennes ble forsterket etter omlegging.

 

Kan dere forklare hvorfor dere har endret synspunkt, dvs hvorfor dere syns at brukere nå kan opptre med flere nick i en og samme tråd? Tidligere har jeg sett at dere har outet de som har forsøkt seg på dette, så jeg antar at det har vært viktig for dere at folk opptrer med ett nick, derfor hvorfor endret ønske fra deres side nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av de som sjelden svarer de anonyme, med mindre temaet opptar meg eller har et veldig enkelt svar (type faktainformasjon).

 

Jeg foretrekker absolutt å vite hvem jeg svarer eller diskuterer med, og særlig om det blir flere svar og kanskje flere anonyme  i tråden. Vet at noen synes det er helt likegyldig hvem man svarer (og argumenterer da med at man skal diskutere sak og ikke person), men det er langtfra likegyldig for meg. At jeg har blitt litt kjent med mange som skriver her på DOL er en av grunnene til at jeg enda ikke har forlatt stedet - til tross for at jeg fortsatt savner debattformen i gamle forumet.

 

Selv om jeg ikke "kjenner" den som skriver, foretrekker jeg absolutt bruk av nick, og har også erfaring med at de som stille rmed nick i større grad kommenterer svaret du gir - det gir vel kanskje noe mer ansvarsfølelse.

Helt enig med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vennligst ikke gjør dette til enda en tråd om Sør.

 

Jeg slettet nick fra alle sitatene (tidligere stod det forfatter også), nettopp fordi dette ikke handlet om "Sør", men eksempler på personangrep fra en liste jeg hadde laget for en annen tråd.

Dette er (var) en tråd om å signere med nick i stedet for anonym, helt til du skrev innlegget om personangrep mot deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er (var) en tråd om å signere med nick i stedet for anonym, helt til du skrev innlegget om personangrep mot deg selv.

Les siste setning i første innlegg. Jeg gjør det klart at det er det jeg svarer på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ser at flere misliker at så mange tråder og kommentarer er signert med anonym. Til dere som jevnt over velger å ikke bruke nick, kan dere si noe om hvorfor dere gjør det? Hva forhindrer dere fra å bruke nick i noe større grad?

 

Et av problemene knyttet til at en del velger å ignorere innlegg som ikke er signert, er at nye brukere som er anonyme kan komme til å oppleve å få liten respons på det de skriver. Vi ønsker oss flere brukere, og vi ønsker oss også at våre gamle brukere fortsatt skal være like inkluderende som det har vært vanlig på dol opp gjennom årene. Hva kan vi gjøre for å ta bedre i mot de som er nye?

 

Dessverre er det flere som vet at jeg har skrevet innlegg på Doktoronline. Derfor velger jeg Post som anonym.

 

Jeg tror at det ville være en veldig god løsning om dere kunne bytte ut "AnonymBruker" og/eller "Anonymous poster hash: ..... " med et engangsnick.

Det beste ville selvfølgelig være å få den samme funksjonen som tidligere; at brukere hadde anledning til å lage engangsnick.

 

Er det teknisk mulig å få til dette i det oppsettet dere bruker nå?

Finnes det en alternativ måte å få det til på?

 

Noen har uttalt at de ikke svarer anonyme. Men andre vil forhåpentligvis svare både nye og gamle anonyme.

 

Jeg håper at nye blir godt mottatt.

 

Hvis noen brukere velger å ikke svare en anonym fordi at de tror at dette er en gammel bruker og at de derfor ikke ønsker å svare, er det synd. For det kan være en ny bruker.

 

Anonymous poster hash: 4d985...581

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av de som sjelden svarer de anonyme, med mindre temaet opptar meg eller har et veldig enkelt svar (type faktainformasjon).

 

Jeg foretrekker absolutt å vite hvem jeg svarer eller diskuterer med, og særlig om det blir flere svar og kanskje flere anonyme  i tråden. Vet at noen synes det er helt likegyldig hvem man svarer (og argumenterer da med at man skal diskutere sak og ikke person), men det er langtfra likegyldig for meg. At jeg har blitt litt kjent med mange som skriver her på DOL er en av grunnene til at jeg enda ikke har forlatt stedet - til tross for at jeg fortsatt savner debattformen i gamle forumet.

 

Selv om jeg ikke "kjenner" den som skriver, foretrekker jeg absolutt bruk av nick, og har også erfaring med at de som stille rmed nick i større grad kommenterer svaret du gir - det gir vel kanskje noe mer ansvarsfølelse.

Spot on! Kjenner også igjen årsaken til at jeg fremdeles frekventerer stedet, som faktisk ikke i det heletatt har med at jeg har blitt kjent med oppsettet å gjøre (fast svar fra hurragjengen i starten). For meg er det også utelukkende fordi jeg liker å "snakke" med folk jeg har blitt "kjent" med her gjennom år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ser at flere misliker at så mange tråder og kommentarer er signert med anonym. Til dere som jevnt over velger å ikke bruke nick, kan dere si noe om hvorfor dere gjør det? Hva forhindrer dere fra å bruke nick i noe større grad?

 

Et av problemene knyttet til at en del velger å ignorere innlegg som ikke er signert, er at nye brukere som er anonyme kan komme til å oppleve å få liten respons på det de skriver. Vi ønsker oss flere brukere, og vi ønsker oss også at våre gamle brukere fortsatt skal være like inkluderende som det har vært vanlig på dol opp gjennom årene. Hva kan vi gjøre for å ta bedre i mot de som er nye?

Tidligere hørte jeg om samme problem, men da var det noen brukere som hadde problem med at noen signerte med engangsnick,

 

Problemet var kanskje at de brukerne ikke kunne vite om det var en ny eller gammel bruker som skrev. Kanskje de valgte å tro at det var en gammel bruker(som valgte engangsnick for anledningen), og at de derfor valgte å ikke svare.

 

(Problemet er det samme ved engangsnick før og anonymBruker nå:

Noen brukere ønsker ikke å svare engangsnick eller anonyme. Kanskje fordi noen av de tror at dette er en fast bruker.)

 

Jeg forstår ikke hvorfor noen velger å ikke svare AnonymBruker fordi at de tror at innlegget er fra en fast bruker.

 

Jeg har fått mange svar når jeg har postet som AnonymBruker, og jeg svarer andre anonyme brukere og faste nick.

 

Noen har skrevet at det er mer problematisk for dem med mange AnonymBruker (spesielt i samme tråder), enn slik det var før med engangsnick, så jeg håper at dere får gjort noe med det.

 

 

 

 

 

 

 

Anonymous poster hash: 4d985...581

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vennligst ikke gjør dette til enda en tråd om Sør.

Sør, vennligst ikke gjør dette til en tråd om Sør.

 

Admin reiser et konkret og viktig dol-spørsmål, og det ville vært fint om alle kunne etterstrebe at Admin fikk svar på det de etterspør istedefor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sør, vennligst ikke gjør dette til en tråd om Sør.

 

Admin reiser et konkret og viktig dol-spørsmål, og det ville vært fint om alle kunne etterstrebe at Admin fikk svar på det de etterspør istedefor.

Hvis du leser hele første innlegg, ser du at det er to deler og at Admin spør: "Hva kan vi gjøre for å ta bedre i mot de som er nye?"

(Siste setning i første innlegg.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går faktisk an å ignorere anonym bruker på kontrollpanelet.  Dermed blir dol mye bedre og nesten som før i og med at alle skriver med faste nick.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...