Gå til innhold

Nok er nok!


Gjest Admin Doktoronline

Anbefalte innlegg

Gjest Admin Doktoronline

Vi har besluttet at følgende tre brukere utestenges fra doktoronline i tre måneder: "Sør", "Nord og ned" og  "GodHatesUsAll". Årsaken er den destruktive atferden disse brukerne har utvist i forum over lang tid, på noe ulikt vis. Utestengningen vil også gjelde eventuelle forsøk på nyregistrering av brukerkontoer.

 

Vi ønsker ikke en debatt om denne beslutningen, verken med våre brukere generelt sett eller med de tre det gjelder. Vurderingen er basert på lang tids observasjon fra vår side, inklusive hvilken respons våre oppfordringer om endring har hatt.

 

I dagene som kommer vil vi ha lav terskel for forsøk fra andre som også liker å lage trøbbel ved å starte nye tråder om de samme temaene som det har vært kranglet om nå i ukevis. Slike tråder vil bli slettet eller stengt.

 

Vi vil gjerne oppfordre alle våre brukere til å ta initiativ til å starte og delta i meningsfylte diskusjoneri tiden som kommer. Mange etterlyser at flere vil poste innlegg under sitt faste nick, og forhåpentligvis er det noen av dere som vil velge å gjøre det litt oftere fremover.

 

Vi vil sette pris på om gamle brukere forsøker å bidra til at nye brukere finner seg til rette her inne.

 

Med ønske om mer meningsfylt kommunikasjon brukerne i mellom i tiden som kommer !

 

Vennlig hilsen

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva i helvete er det jeg har gjort? Kan du vise meg innleggene jeg er utestengt for?

Ja, det var en underlig vurdering!

Kanskje det er navnet du har valgt som ikke faller i smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøsses...... Hvorfor i all verden har GHUA blitt kasta ut?? Rar avgjørelse synes jeg..... De to andre - forståelig nok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøsses...... Hvorfor i all verden har GHUA blitt kasta ut?? Rar avgjørelse synes jeg..... De to andre - forståelig nok...

 

Nå har ikke jeg giddet å lese alle "krangletrådene", men må si jeg ble veldig overrasket over det samme som deg. Synes de innleggene jeg har lest av GHUA var vanlige, konstruktive innlegg. Merkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis GHUA blir kastet ut så er det sannerlig mange andre som burde vært kastet ut herfra også.  Jeg kan nevne nick i fleng.

Kanskje dere skulle kaste ut alle gamle brukere så kunne dere fått noen nye.disipler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Støtter de andre her. Å hive ut GHUA var en merkelig avgjørelse. Det er de to andre som har bedrevet den mest iltre kranglingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes heller ikke GHUA er så ille, mer humor en trolling på den fyren.. det jeg har lest ihvertfall.

Endret av Maglor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Forstår heller ikke hvorfor  GHUA er utestengt, jeg liker han og innleggene hans :)

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen hjertelig takk til Admin for en klok avgjørels! Jeg føler meg lettet, nå orker jeg å fortsette her, jeg har flere ganger vurdert å slutte pga dette. Jeg har betraktet disse trådene fra sidelinjen og følt at jeg ikke orket å delta i de temaene engang, pga de to langvarige kverulantene. (Den tredje som nevnes (GHUA) har jeg ikke lagt merke til så der kan jeg ikke uttale meg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det dette som er "å ikke diskutere beslutningene til admin"? 

 

Det er ikke en diskusjon, alle er jo enige ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår heller ikke hvorfor  GHUA er utestengt, jeg liker han og innleggene hans :)

 

.

 

Enig med deg... ;)  Jeg liker han og måten han skriver på...

 

Skjønner ikke hvorfor han skal utestenges... :ph34r:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Admin Doktoronline

Som tidligere sagt, vi kommer ikke til å diskutere denne avgjørelsen i detalj med våre brukere. Siden vi nekter de tre å delta i forum, så ønsker vi heller ikke å presentere våre argumenter for avgjørelsen, da det i såfall fort vil fremstå som om vi fremmer påstander som de tre ikke får komme med sine innsigelser mot.

 

Det eneste vi vil tilføye i denne saken, er at vi er flere som har stått for vurderingen, den er basert på helheten i hva de tre personene har publisert på dol etter omleggingen (uavhengig av hvilken signatur de har valgt), og at det ligger noe ulike forhold til grunn for utestengningen av den enkelte. De verste enkelttilfellene som vår vurdering er basert på, er forøvrig for lengst slettet fra forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra det blir satt noen grenser i forumet. 3 mnd er ikke lenge. Forhåpentligvis lærer de.

I Dol er det mange sårbare og noen som ikke forstår ironi. Noen er ikke helt seg selv for tiden eller har høyt stresshormon. Det er et forum for blant annet psykiatri.

 

Så skriver mange deltagere i flere tråder. Jeg vil tro webmasterne har god oversikt over trådene, og kanskje tar imot klager utover det vi legger merke til. Den tillitten må de få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utestengningen vil også gjelde eventuelle forsøk på nyregistrering av brukerkontoer

Jeg har lurt litt på hvordan dere kan vite hvem som registrerer seg med nye brukerkontoer..Kan dere se hvem som ligger bak registreringen selv om de bruker en annen mailadresse?  Har også sett at når jeg har sendt mail til webmaster og fått svar så ligger mitt fulle navn i mailen jeg har sendt til dere. Det er sikkert noe jeg kan fjerne når jeg sender mailen, men hva gjør dere med den informasjonen.  Blir den lagret eller slettet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har lurt litt på hvordan dere kan vite hvem som registrerer seg med nye brukerkontoer..Kan dere se hvem som ligger bak registreringen selv om de bruker en annen mailadresse?  Har også sett at når jeg har sendt mail til webmaster og fått svar så ligger mitt fulle navn i mailen jeg har sendt til dere. Det er sikkert noe jeg kan fjerne når jeg sender mailen, men hva gjør dere med den informasjonen.  Blir den lagret eller slettet?

Bruker du Outlock-mail (tidligere msn)? Det er slik hos meg også, og antagelig er det en funksjon på mailen som legger inn det fulle navnet.

Mulig vi må forandre på dette på mailen vår ved å endre navn  inne på "profil" eller "innstillinger"

Anonymous poster hash: ba01e...ca2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lagrer ikke opplysninger som sendes oss per mail noe sted. Vi besvarer henvendelsene vi får per mail, og det er det. Mailkontoen vår er helt uavhengig av forumet for øvrig.

 

Hva gjelder personopplysninger for øvrig, se Retningslinjer for bruk av Doktor Onlines forum.

Det står:  Doktor Online lagrer ingen personopplysninger utover e-postadresse og IP-adresse spores ikke.

 

Slik jeg forstår det så sporer dere ikke ip- adresse, men lagrer den.  Det er slik dere kan se om noen prøver å opprette nye kontoer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...