Gå til innhold

(Pokkers) FERIE - I år igjen :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har hatt kjæreste i 4-5 år. Vi har barn fra før, ingen sammen. Bor ikke sammen.

 

Han vil aldri planlegge ferier med meg/oss, men tar skippertak 2 uker før.

Når jeg sier 6 mnd i forveien, at vi må planlegge når vi skal ha ungene i ferien etc, svarer han ikke.

Når jeg er nødt til å avtale sommerferie med barnefar, gir han blaffen, og venter til eksen hans kommer med ferieforslag, og er da enig i det hun sier.

 

ALTSÅ, i år igjen, blir det lite eller ingen ferie sammen på oss. MEN, han planlegger utenlandsturer sammen med sitt barn.(Stockholm, etc).

 

Vi reiser aldri på turer sammen, bare han og jeg, for enten har han ikke råd, eller så får han ikke fri.

 

Jeg hadde ordnet barnevakt i sommer i to døgn, slik at vi kunne ta en liten kjærestetur, bare han og jeg. Da kunne han ikke, fordi han "overtar" barnet dagen før, og vil ikke reise med en gang da.

Kan for så vidt forstå det, men vi er nederst på prioriteringslista ALLTID!

 

Vi er sjelden ute på noe sammen heller. I så fall skal det passe han, ellers må jeg ut alene.

 

Hadde håpet at vi kunne levd som en familie, slik han har sagt vi må gjøre, så mange ganger (men det er hvis det gagner ham og barnet, og hvis han slipper å bidra med noe).

 

Er det vanlig å alltid gjøre de store feriene alene sammen med barna, og la kjæresten få smulene?? - Barna elsker hverandre, og hadde hatt det kjempegøy sammen på tur.

 

Uff, jeg er så lei meg, igjen.. :(

 


Anonymous poster hash: dc4e9...477



Anonymous poster hash: dc4e9...477
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 78
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    53

  • Ayia

    5

  • Togli

    3

  • Mirabell

    2

Mest aktive i denne tråden

AnonymBruker

Jeg synes at det er dårlig gjort av ham at han ikke planlegger sammen med deg for dere.

Barna deres trives sammen også, så hvorfor dere ikke er på ferie sammen, forstår jeg ikke.

Og dere burde hatt kjæresteferie sammen også, synes jeg.

 

Jeg hadde ikke orket å være sammen med en mann som gjør det på denne måten

 

Jeg føler med deg, og håper at du velger en mann som fortjener deg.

 

Har du mulighet til å feriere sammen med en/flere venninner/venner eller familie?

 



Anonymous poster hash: 59046...8b9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 

Han vil aldri planlegge ferier med meg/oss, men tar skippertak 2 uker før.

Når jeg sier 6 mnd i forveien, at vi må planlegge når vi skal ha ungene i ferien etc, svarer han ikke.

Når jeg er nødt til å avtale sommerferie med barnefar, gir han blaffen, og venter til eksen hans kommer med ferieforslag, og er da enig i det hun sier.

 

Han svarer ikke, skriver du.

Jeg synes ikke at du skal finne deg i dette.

 

Hvordan har dere det ellers i forholdet?

Anonymous poster hash: 59046...8b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har denne mannen ugler i mosen? Det du beskriver minner om noe lignende som noen fortalte om tidligere, og der var mannen opptatt med mer enn 1 dame dessverre.



 

 



Anonymous poster hash: 59046...8b9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

1)Hadde håpet at vi kunne levd som en familie, slik han har sagt vi må gjøre, så mange ganger (

2) men det er hvis det gagner ham og barnet, og hvis han slipper å bidra med noe).

 

1) Det han sier og det han gjør, er det ikke samsvar mellom. *Alarmbjelle*

2) Orker du et samliv/forhold med en mann som skal slippe å bidra med noe?

Anonymous poster hash: 59046...8b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du en singel venninne som du kan dra på en spennende ferie sammen med?

Jeg ville prøvd å glemme denne mannen, og gjøre det jeg kunne for å få til en fin ferie helt uten ham!

 



 

 



Anonymous poster hash: 59046...8b9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har dessverre ingen single venninner lenger. Alle har funnet kjærligheten :'(

 

Fikk melding nå, at vi kunne ta ei uke eller noen dager sammen med barna da, til hans feriested, som han har lovet meg å få være med til nå i snart 5 år... det var ikke ille...

MEN så kommer han med at han skal ha med seg lillegull til Stockholm, eller andre steder han har lyst til å oppleve... Trodde slike ting kunne være hyggelig å gjøre sammen, jeg..

Blir jo så frustrert av dette her..

 

-Han er en egoist, det vet jeg.. At jeg er veldig glad i denne mannen, vet jeg også, men hans egoistiske væremåte/handlinger har ødelagt mye for oss oppigjennom.. ikke første gangen ferien blir lei, for å si det sånn.

 

Han har ingen andre damer. Det vet jeg med sikkerhet!

 

Ang. å ikke svare når jeg spør om ferie.. jeg har visst når jeg skulle ha sommerferie i 10 mnd nå.. han fikk beskjed med en gang jeg vikk vite det selv.

Jeg har spurt 100 ganger når han skal ha sitt barn, men han har bare sagt "vet ikke"..

Så en dag, sier han at det kom mail fra eksen med forslag. 3 uker i juli/august.. vel, bare 1,5 uke samtidig med meg og mine.

 

 



Anonymous poster hash: dc4e9...477
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

..er det så ille, hvis han får barnet sitt en onsdag, og reiser på tur alene med meg to dager fra torsdag-lørdag, når han har tre uker ferie til sammen, og dette er eneste måten vi har mulighet til et par dager uten barn?

De er jo store, barna våre (10 år) og hadde kost seg sammen hos mine foreldre ved stranden de to dagene.. Eller er vi dårlige foreldre da??



Anonymous poster hash: dc4e9...477
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 

1)Jeg har dessverre ingen single venninner lenger. Alle har funnet kjærligheten :'(

 

2)Fikk melding nå, at vi kunne ta ei uke eller noen dager sammen med barna da, til hans feriested, som han har lovet meg å få være med til nå i snart 5 år... det var ikke ille...

 

3)MEN så kommer han med at han skal ha med seg lillegull til Stockholm, eller andre steder han har lyst til å oppleve... Trodde slike ting kunne være hyggelig å gjøre sammen, jeg..

Blir jo så frustrert av dette her..

 

4)-Han er en egoist, det vet jeg.. At jeg er veldig glad i denne mannen, vet jeg også, men hans egoistiske væremåte/handlinger har ødelagt mye for oss oppigjennom.. ikke første gangen ferien blir lei, for å si det sånn.

 

5)Han har ingen andre damer. Det vet jeg med sikkerhet!

 

6)Ang. å ikke svare når jeg spør om ferie.. jeg har visst når jeg skulle ha sommerferie i 10 mnd nå.. han fikk beskjed med en gang jeg vikk vite det selv.

Jeg har spurt 100 ganger når han skal ha sitt barn, men han har bare sagt "vet ikke"..

Så en dag, sier han at det kom mail fra eksen med forslag. 3 uker i juli/august.. vel, bare 1,5 uke samtidig med meg og mine.

 

 

Anonymous poster hash: dc4e9...477

 

1) Det finnes også fine singel-turer. Det er flere som arrangerer slike turer.

2) Det er fint. Sa han dato for når dere kan ta denne ferien sammen?

3) Har han sagt noen grunn til at dere ikke kan reise på slike turer sammen og ta med begges barn?

Har du spurt om grunnen?

4) Er det så mye positivt i dette forholdet, at det veier opp for det negative? Har dere snakket sammen om det negative og prøvd å komme frem til konstruktive løsninger?

5)Det er bra

6)Kan han gjøre noe med det at hans x er så sen med å gi beskjed om hva som passer henne?

Kan han sette noen krav til henne om at hun må gi beskjed tidligere, slik at det blir lettere for ham å planlegge sammen med deg i god tid?

 

Anonymous poster hash: 59046...8b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 

..er det så ille, hvis han får barnet sitt en onsdag, og reiser på tur alene med meg to dager fra torsdag-lørdag, når han har tre uker ferie til sammen, og dette er eneste måten vi har mulighet til et par dager uten barn?

De er jo store, barna våre (10 år) og hadde kost seg sammen hos mine foreldre ved stranden de to dagene.. Eller er vi dårlige foreldre da??

Anonymous poster hash: dc4e9...477

 

Jeg synes at det høres ut som en grei løsning.

Er det noen som har sagt at dere er dårlige foreldre om dere hadde gjort det på den måten?

Anonymous poster hash: 59046...8b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

2) Ja, han kom med dato

 

3) Han har ikke begrunnet det. Har ikke snakket med meg om det i det hele tatt, men fortalte det da jeg

spurte om han hadde planer forut for den turen vi skulle på.

 

4) Det har vært mye grums i forholdet vårt ja, pga hans ego. Han innrømmet dette for et års tid siden og da skulle alt bli så bra... helt til hverdagen kom igjen..

 

6) Han kunne fint ha kommet med forslag til sin eks. Jeg spurte om han kunne det ved påsketider, men nei. Et par uker etterpå ville eksen hans ha synspunkter fra ham, men nei. Vel, så satt eksen opp forslag, som han synes var kjempebra! -1,5 uke likt med meg og ungene!!

 

 



Anonymous poster hash: dc4e9...477
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 

Jeg synes at det høres ut som en grei løsning.

Er det noen som har sagt at dere er dårlige foreldre om dere hadde gjort det på den måten?

Anonymous poster hash: 59046...8b9

 

Ingen andre, bortsett fra ham selv. Han er redd for hva eksen skal si om han på familievernkontoret (de går til samtaler der). Eksen reiste på ei ukes ferie i vinter, fra dagen hun skulle ha barnet hos seg (de har 50/50, og da ble barnet lei seg. Nå har han altså tre uker sammen med henne, og må i såfall ofre to dager..

Anonymous poster hash: dc4e9...477

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bella Dotte

Kan det være at han bare ikke har lyst til å feriere med deg? Kan du tenke deg hvorfor? Hva kan dere evt gjøre for å forandre på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kan det være at han bare ikke har lyst til å feriere med deg? Kan du tenke deg hvorfor? Hva kan dere evt gjøre for å forandre på de

Tror ikke det har noe med det å gjøre, men jeg skal spørre ham.

Han har alltid vært egoist og mye har måttet forsakes pga hans ego i forhold til ferier.

Jeg skal spørre ham.. Da jeg sa at jeg kunne se bort ifra kjærestetur til Stockholm med ham, så lenge han skulle dit med sitt barn i sommer, svarer han at "Mange steder jeg ikke har vært, så jeg kan spare Stockholm til deg og reise et annet sted i sommer"...

Anonymous poster hash: dc4e9...477

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 

2) Ja, han kom med dato

 

3) Han har ikke begrunnet det. Har ikke snakket med meg om det i det hele tatt, men fortalte det da jeg

spurte om han hadde planer forut for den turen vi skulle på.

 

4) Det har vært mye grums i forholdet vårt ja, pga hans ego. Han innrømmet dette for et års tid siden og da skulle alt bli så bra... helt til hverdagen kom igjen..

 

6) Han kunne fint ha kommet med forslag til sin eks. Jeg spurte om han kunne det ved påsketider, men nei. Et par uker etterpå ville eksen hans ha synspunkter fra ham, men nei. Vel, så satt eksen opp forslag, som han synes var kjempebra! -1,5 uke likt med meg og ungene!!

 

 

Anonymous poster hash: dc4e9...477

 

2) Fint!

3) Kan du spørre om dere kan planlegge en slik tur sammen med begges barn neste sommer eller evt i høstferien eller ei helg i løpet av året, om det lar seg gjøre?

4) At han ikke gjør det han sier, synes jeg er veldig synd. Kanskje du må ta en konstruktiv prat med ham regelmessig, og minne ham på ting han har lovt, og spørre om hvorfor det ikke blir som han har sagt og kanskje hjelpe ham å finne løsninger.

6) Han bør ta mer hensyn til deg og gjøre det han kan for å få planlagt sammen med deg i god tid.

Jeg foreslår at du og han setter dere ned pg planlegger hans og din ferie neste sommer, og at han gir sin x beskjed om når han skal ha ferie, og så får hun inrette seg etter ham denne gangen.

Det burde være mulig for hans x å gi ham beskjed noen måneder i forveien om ferieplaner, slik at han og du får god tid til å planlegge deres ferie sammen.

Anonymous poster hash: 59046...8b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 

2) Fint!

3) Kan du spørre om dere kan planlegge en slik tur sammen med begges barn neste sommer eller evt i høstferien eller ei helg i løpet av året, om det lar seg gjøre?

4) At han ikke gjør det han sier, synes jeg er veldig synd. Kanskje du må ta en konstruktiv prat med ham regelmessig, og minne ham på ting han har lovt, og spørre om hvorfor det ikke blir som han har sagt og kanskje hjelpe ham å finne løsninger.

6) Han bør ta mer hensyn til deg og gjøre det han kan for å få planlagt sammen med deg i god tid.

Jeg foreslår at du og han setter dere ned pg planlegger hans og din ferie neste sommer, og at han gir sin x beskjed om når han skal ha ferie, og så får hun inrette seg etter ham denne gangen.

Det burde være mulig for hans x å gi ham beskjed noen måneder i forveien om ferieplaner, slik at han og du får god tid til å planlegge deres ferie sammen.

Anonymous poster hash: 59046...8b9

 

Jeg har forsøkt å planlegge mye med ham.. det han da svarer er at "Han gjør ting med SKIPPERTAKSMETODEN, og planlegger aldri!" -Derfor har hus i Danmark blitt utleid og andre vennepar reist uten oss, fordi han aldri kan gjøre unntak fra sin regel, og heller spørre eksen om ferie, osv..

Anonymous poster hash: dc4e9...477

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 

Jeg har forsøkt å planlegge mye med ham.. det han da svarer er at "Han gjør ting med SKIPPERTAKSMETODEN, og planlegger aldri!" -Derfor har hus i Danmark blitt utleid og andre vennepar reist uten oss, fordi han aldri kan gjøre unntak fra sin regel, og heller spørre eksen om ferie, osv..

Anonymous poster hash: dc4e9...477

 

Hans regel ødelegger for deg. Forstår han det? Hvis han forstår det, hvorfor velger han da å fortsette å gjøre det på den måten?

 

Anonymous poster hash: 59046...8b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 

Jeg har forsøkt å planlegge mye med ham.. det han da svarer er at "Han gjør ting med SKIPPERTAKSMETODEN, og planlegger aldri!" -Derfor har hus i Danmark blitt utleid og andre vennepar reist uten oss, fordi han aldri kan gjøre unntak fra sin regel, og heller spørre eksen om ferie, osv..

Anonymous poster hash: dc4e9...477

 

Har han sagt at han aldri kan gjøre unntak fra sin regel?

Har han i så fall sagt hvorfor?

 

Kan det være tvang?

Kan det være at han har bestemt at hans regel ikke skal fravikes?

 

Har han gitt inntrykk av at han alltid har rett,

at hans måter å gjøre ting på er de riktige måtene,

at han er feilfri,

eller lignende?

 

Jeg synes at dette er rart.

Anonymous poster hash: 59046...8b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har sagt at hans oppførsel går utover både ungene og meg. Jeg har blitt lei meg mer enn en gang.

Det virker ikke som om han bryr seg.

Har vi f.eks planlagt å gå ut en kveld, men at han plutselig får vite om noen som skal dit, som han ikke liker, sier han bare at han ikke skal ut like vel.

 

Ergo, jeg må enten være hjemme eller gå ut alene eller spørre andre..

 

Ang. ferier vi har måttet kansellere tidligere, virker han uberørt.

 

Han klarer somregel å få skylden for ting over på meg...



Anonymous poster hash: dc4e9...477
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

-Han er en egoist, det vet jeg.. At jeg er veldig glad i denne mannen, vet jeg også, men hans egoistiske væremåte/handlinger har ødelagt mye for oss oppigjennom.. ikke første gangen ferien blir lei, for å si det sånn.

 

 

Jeg synes det høres ut som en selvmotsigelse å være veldig glad i en mann man fastslår er egoistisk. En kan spørre seg hva det sier om ens selvbilde om man ønsker å være i et slikt forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...