Gå til innhold

rød pung


Ruii34

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er en mann i førtiårene, som har lagt merke til at pungen min er rød i perioder, jeg kjenner ingenting, ka kommer dette av eller hva er det????????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hei

Jeg er en mann i førtiårene, som har lagt merke til at pungen min er rød i perioder, jeg kjenner ingenting, ka kommer dette av eller hva er det????????

Jeg har lett litt for å finne svar.

Det kan være antydning til eksem http://www.klara-klok.no/wips/453389532/caseId/948951025

Har du hatt dette lenge?

Har du evt begynt med ny dusjsåpe som er parfymert, og deretter fått denne rødheten?

Evt barberskum/barbering som irriterer huden?

Jeg anbefaler å bruke en mild uparfymert intimsåpe fra apotek.

Anonymous poster hash: 20247...56c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du sensitiv hud og eller hatt eksem eller tørr hud tidligere på noen steder på kroppen?

 

Hvis dette er eksem: Jeg hadde eksem på hendene en gang. Jeg fikk eksemen pga tørr hud på hendene pga såpe som jeg ikke tålte pga at såpen var for sterk og dermed tørket ut huden min.

Jeg fikk resept på eksemsalve av fastlegen, men jeg ble bra av å bruke reseptfri salve som kan brukes på tørr og sår hud. Håndsalven som jeg brukte heter eucerin-dry-skin-5-karbamid-hand-creme. Den har dokumentert effekt på håndeksem. Du kan evt høre på apoteket om den også  kan brukes på pungen.

Denne håndkremen bruker jeg regelmessig på hendene da jeg er plaget av tørr hud.

 

Du får også kjøpt  Eucerin dusjolje og dusjsåpe som er parfymefri og skånsom.

http://www.apotek1.no/produkter/eucerin-ph5-washlotion-refill-400ml-953935p

http://www.apotek1.no/produkter/eucerin-dry-skin-5-karbamid-hand-creme-75ml-878153p



Anonymous poster hash: 20247...56c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

På babyer som har rød pung bruker man sinksalve. Kanskje det kan være noe å prøve også? (Fås kjøpt på apotek eller matbutikk i"babyavdelingen".



Anonymous poster hash: ac571...36b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 

På babyer som har rød pung bruker man sinksalve. Kanskje det kan være noe å prøve også? (Fås kjøpt på apotek eller matbutikk i"babyavdelingen".

Anonymous poster hash: ac571...36b

 

Det er et godt råd som er verdt å prøve før de andre rådene!

Jeg tenkte også på det, men jeg visste ikke navnet på salven.

Anonymous poster hash: 20247...56c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...