Gå til innhold

Smerter/trykk/ubehag under ribbein på venstre side


Gjest Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Hei,

jeg har den siste måneden opplevd en gradvis økende følelse av ubehag og trykk i området under de nederste ribbeina på venstre side. I begynnelsen var plagene av en karakter som gjorde at jeg fint kunne fungere i jobb og studier, men de siste to ukene har plagene forverret seg.

Den siste tiden har jeg følt et kronisk trykk under ribbeina med smerter. Det er et slags dumpt, vedvarende ubehag og det føles regelrett som om det er noe der inne som presser på. Jeg har også, først nå de siste 4-5 dagene, opplevd å bli veldig slapp, sliten og trøtt selv ved de minste anstrengelser. Smertene stråler noen ganger ut til venstre skulder.

Jeg har vært hos en allmennlege som kjente på magen og området uten å finne noe. Jeg tok en del blodprøver som jeg ikke har hørt noe fra, for ca 1 uke siden. Vi ble enige om å se an situasjonen en måned til, for så å gå grundigere til verks hvis smertene vedvarte, men nå føles det rimelig uholdbart å måtte gå med dette i ytterligere tre uker.

Jeg er 28 år, 1.87, veier 76 kg, spiser sunt og er i grei fysisk form. Snuser i gjennomsnitt 6 poser om dagen, drikker 1-2 ganger i uken, men ikke vanvittige mengder. Jeg røyker også cannabis 2-4 ganger i måneden.

Jeg hadde en kraftig mageinfeksjon forårsaket av dårlig kylling for ca 2 mnd siden, men følte meg helt frisk etterpå og avføringsprøver kom tilbake normale. Har ikke merket noen drastiske endringer i avføring siden ubehaget begynte.

Jeg har 2 venner som nylig har fått påvist kyssesyke. Jeg har ikke merket symptomer på dette, annet enn slapphet, men det kan kanskje tenkes at jeg har en forstørret milt? Jeg vet ikke.

Hva tror du dette kan være?

Hilsen bekymret mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Allmennlege Kjell Vaage

Hei !

Det er vanskelig å gi deg en klar diagnose på de plagene du nevner, men utifra din beskrivelse virker det å ha en muskulær årsak. Når det gjelder smerte under ve. costalbue kan det og foreligge mulig tarmproblematikk som irritert tarm. Infeksjon virker lite sannsynlig. Problemet er at tilstanden skaper uro hos deg og har økt på. Mitt råd er derfor at du på nytt tar kontakt med din fastlege for utvidet utredning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei

Jeg vet ikke hva det kan være, men jeg ville fremskyndet legetimen ettersom du har blitt verre.



Anonymous poster hash: 3e442...b5a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...