Gå til innhold

Sterk kløe i ansikt og hodebunn


knberg

Anbefalte innlegg

Hei!

Har i nesten 2år nå slitt med en vanvittig kløe i ansiktet. Det bare plutselig dukket opp en dag uten forvarsel, og siden den dagen har jeg slitt veldig. Det tærer på selvtilliten min og på søvnen. 

Dette utslettet begynner som kløe i huden for deretter og danne seg en hvit klump som er rød rundt -helt til slutt vil denne hvite klumpen blir rød og etter hvert skalle av. Jeg får slike utslett rundt kjeven,på halsen og i hodebunnen.

Det kan klø opptil flere dager før det gir seg. Hydrokortison gjør det bare verre. Har prøvd soppdrepende kremper, antiseptiske kremer , a-krem, physiogel osv.. Ingenting fungerer!! 

 

Har vært hos allergiklinikken - der fant jeg ut at jeg er allergisk mot timotei, litt allergisk mot reker, hund og ask.

Allergitabletter jeg har prøvd uten effekt: aerius, telfast, cetrizin, atarax, vallergan 

 

 

Jeg er luta lei..det går utover livet mitt! 

 

Håper på svar fra noen som kanskje vet hva det kan være?

 

PS: Legger ved et bilde.

 

 

 

post-171639-0-03490900-1378917411_thumb.

post-171639-0-51958600-1378917470_thumb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har både Rosecea og seboreisk eksem og har samme symptomer som det du skriver og har vist på bildene. Rosecea får jeg underhudsbyller av og noen ganger kviselignenede utbrudd og dette klør, men den seboreiske eksemen er verst.... Klør, klør og klør til jeg blir gal! Det er en slags overproduksjon av talg som kan komme i hudfoldene og rundt nesen, mellom øynene, hodebunn, hakekløften. Spesielt i hodebunnen blir det hvitt, deretter skorpe og faller av.

Du burde oppsøke en ordentlig hudlege. Jeg var innom en hudlege pga føflekksjekk og det tok ham 2 sekunder å se hvorfor jeg hadde sånn kløe. Fikk resept på Rosex og Protopic. Var veldig skeptisk til disse kremene, men siden jeg hadde et veldig ille utbrudd så måtte jeg prøve. Fungerer veldig bra, huden ser bedre ut, men har noe kløe innimellom.

Utbruddene kommer spesielt når jeg er under stress.

 

Håper det hjelper deg, men uansett ta kontakt med hudlege ( ikke hudpleier, eller hudpleieklinikker).



Anonymous poster hash: 9f164...6db
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har både Rosecea og seboreisk eksem og har samme symptomer som det du skriver og har vist på bildene. Rosecea får jeg underhudsbyller av og noen ganger kviselignenede utbrudd og dette klør, men den seboreiske eksemen er verst.... Klør, klør og klør til jeg blir gal! Det er en slags overproduksjon av talg som kan komme i hudfoldene og rundt nesen, mellom øynene, hodebunn, hakekløften. Spesielt i hodebunnen blir det hvitt, deretter skorpe og faller av.

Du burde oppsøke en ordentlig hudlege. Jeg var innom en hudlege pga føflekksjekk og det tok ham 2 sekunder å se hvorfor jeg hadde sånn kløe. Fikk resept på Rosex og Protopic. Var veldig skeptisk til disse kremene, men siden jeg hadde et veldig ille utbrudd så måtte jeg prøve. Fungerer veldig bra, huden ser bedre ut, men har noe kløe innimellom.

Utbruddene kommer spesielt når jeg er under stress.

 

Håper det hjelper deg, men uansett ta kontakt med hudlege ( ikke hudpleier, eller hudpleieklinikker).

Anonymous poster hash: 9f164...6db

 

Tusen takk for svar! - Jeg har fått time til hudlegen i Moss, Dr. Funks hudlegeklinikk. Fikk ventetid fram til januar, snakk om å bli prioritert. Men nå har jeg hatt det sånn i 2år..så da klarer jeg vel et par måneder til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...