Gå til innhold

En melding fra redaksjonen


Gjest Admin Doktoronline

Anbefalte innlegg

Gjest Admin Doktoronline

Vi ber om forståelse for at vi jobber for å øke trafikken på Doktor Online.

 

Andre nettsteder som kan sammenliknes med Doktor Online, har vært nødt til å legge ned sine forum. Vi ønsker ikke å måtte gjøre det samme, men da må trafikken på sikt opp.

 

Å lenke til interessante innlegg på forsiden av klikk.no, eller i redaksjonelle artikler, er en måte å gjøre Doktor Online kjent på for flere, noe som på både kort og lang sikt kan skape mer aktivitet.     

 

Vi har forstått at dere ikke liker måten redaksjonen ber om innspill til artikler på, det tar vi til oss.

 

Når de gjelder de andre endringene dere har bedt om, må vi se på hva som i det hele tatt er mulig med den forumløsningen vi har valgt. Nå har “det nye” forumet fått satt seg, og vi vil forsøke å sette oss ned i høst for å se på de endringsforslagene dere har kommet med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når de gjelder de andre endringene dere har bedt om, må vi se på hva som i det hele tatt er mulig med den forumløsningen vi har valgt. Nå har “det nye” forumet fått satt seg, og vi vil forsøke å sette oss ned i høst for å se på de endringsforslagene dere har kommet med.

Jeg har kommet med sporadiske innspill i andre tråder, men ikke direkte til dere. Mine innspill er som følger:

 

1. Slett innlegg som er eldre enn 3 mnd.

2. Gjør det umulig å signere "Anonym bruker".

3. Vurder alle muligheter som gjør det mulig å bruke temporære nick. Gi oss gjerne rettigheter til selv å endre nick om ønsket.

4. Vurder tiltak som kan gjøre innlegg i tråder ut over Psykiatri mer synlig.

5. Behandle brukerne med respekt. Om dere linker til innlegg fra forumet, lag rutiner for å gi beskjed om dette.

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forståelse for at dere legger innlegg på klikk.no og jeg har akseptert det. Linkene går videre til webavisen. Derfor er det veldig viktig at dere anonymiserer oss mest mulig. Jeg ser en ønsker å få slettet innlegg etter 3 mnd, men jeg synes det er enda mer viktig å ta bort funksjonen som søker på nick. Da er mye av det problemet løst. Å kunne skifte nick uten at de gamle innleggene følger med, hadde også gjort det bedre å kunne bruke fast nick.

Det er viktig at brukerne er klar over at innlegg blir lagt ut på bl.a på klick.no. Jeg ser dere skifter hver dag, og da har de som bryr seg, anledning til å se hvilke innlegg som er lagt ut.

Og så lurer jeg på en ting. Jeg har sjekket litt hvor link til innlegg blir lagt ut, og jeg har funnet en del på andre nettsteder som sikkert også hører til dere. Men det er noen gamle innlegg som stadig bli lest, som jeg ikke finner ut hvor ligger. Hvilke andre nettsteder legger dere ut innlegg?

Anonymous poster hash: 8ff52...69b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke slett gamle innlegg, men la det kun være mulig å få opp de feks 50 siste innleggene når man søker på nick. Det har jeg sett andre fora praktisere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men jeg synes det er enda mer viktig å ta bort funksjonen som søker på nick. Da er mye av det problemet løst. Å kunne skifte nick uten at de gamle innleggene følger med, hadde også gjort det bedre å kunne bruke fast nick.

 

 

Jeg startet en egen tråd med spørsmål om dette i Webmaster-forum for et par uker siden; det valgte webmaster å la være å svare på. Enig i at det er viktig, særlig nå som innlegg med nick linkes til på andre nettsteder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Jeg ser en ønsker å få slettet innlegg etter 3 mnd, men jeg synes det er enda mer viktig å ta bort funksjonen som søker på nick. Da er mye av det problemet løst. Å kunne skifte nick uten at de gamle innleggene følger med, hadde også gjort det bedre å kunne bruke fast nick.

 

Jeg startet en egen tråd med spørsmål om dette i Webmaster-forum for et par uker siden; det valgte webmaster å la være å svare på. Enig i at det er viktig, særlig nå som innlegg med nick linkes til på andre nettsteder.

Enig med dere, dette ville løst problemet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Admin Doktoronline

Og så lurer jeg på en ting. Jeg har sjekket litt hvor link til innlegg blir lagt ut, og jeg har funnet en del på andre nettsteder som sikkert også hører til dere. Men det er noen gamle innlegg som stadig bli lest, som jeg ikke finner ut hvor ligger. Hvilke andre nettsteder legger dere ut innlegg?

Anonymous poster hash: 8ff52...69b

 

Lenker til innlegg blir lagt på forsiden av klikk.no, og på sidene til Klikk Helse. Vi lenker også i artiklene våre, om de handler om tema hvor det er relvant å lenke til Doktor Online. Vi lenker sjelden til eldre innlegg, men unntak kan f.eks være gode ekspertsvar som er verdt å hente frem selv om de ikke er helt ferske.  Lesere av eldre innlegg kommer nok i hovedsak fra google. Som flere av dere har vært inne på, er innholdet på DOL søkbart som det meste annen informasjon på internett. Det står mye relevant helseinformasjon i gamle innlegg og ekspertsvar, og søker man på f.eks en diagnose eller lidelse kan man havne på Doktor Online, dersom Google mener det er mest relevant utfra hva man har søkt på. Håper dette gir mening.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så lurer jeg på en ting. Jeg har sjekket litt hvor link til innlegg blir lagt ut, og jeg har funnet en del på andre nettsteder som sikkert også hører til dere. Men det er noen gamle innlegg som stadig bli lest, som jeg ikke finner ut hvor ligger. Hvilke andre nettsteder legger dere ut innlegg?

Anonymous poster hash: 8ff52...69b

 

Lenker til innlegg blir lagt på forsiden av klikk.no, og på sidene til Klikk Helse. Vi lenker også i artiklene våre, om de handler om tema hvor det er relvant å lenke til Doktor Online. Vi lenker sjelden til eldre innlegg, men unntak kan f.eks være gode ekspertsvar som er verdt å hente frem selv om de ikke er helt ferske.  Lesere av eldre innlegg kommer nok i hovedsak fra google. Som flere av dere har vært inne på, er innholdet på DOL søkbart som det meste annen informasjon på internett. Det står mye relevant helseinformasjon i gamle innlegg og ekspertsvar, og søker man på f.eks en diagnose eller lidelse kan man havne på Doktor Online, dersom Google mener det er mest relevant utfra hva man har søkt på. Håper dette gir mening.  

Det var et greit å forståelig svar.  De innleggene jeg ikke finner, kommer opp så ofte at det må være en link en plass.  Det kan ikke være søk fra google.  Men jeg kan jo bare fortsette å lete når jeg ikke har noe annet fornuftig å finne på :)

 

Jeg vurderte å slutte å være på dol når jeg så hvor lett andre kunne komme over innleggene uten å være på forumet. Men vi venner oss hvis til det meste.  Men angsten for å bli gjenkjent er mye større så jeg håper dere kan ta bort muligheten til å søke på nick.

Anonymous poster hash: 8ff52...69b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dere at dere vil få mulighet til å merke innleggene til de som er anonyme på en eller annen måte slik at det blir lettere å skille dem i en og samme tråd (ikke bokstaver og tall slik det er nå, men med noe mer tydelig eller hva jeg skal kalle det?

Jeg har sett flere skrive at de ikke engasjerer seg der anonyme deltar pga at de anonyme er tungvint å skille (eller noe slikt). Og det er dessverre mange anonyme som skriver..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et greit å forståelig svar.  De innleggene jeg ikke finner, kommer opp så ofte at det må være en link en plass.  Det kan ikke være søk fra google.  Men jeg kan jo bare fortsette å lete når jeg ikke har noe annet fornuftig å finne på :) Jeg vurderte å slutte å være på dol når jeg så hvor lett andre kunne komme over innleggene uten å være på forumet. Men vi venner oss hvis til det meste.  Men angsten for å bli gjenkjent er mye større så jeg håper dere kan ta bort muligheten til å søke på nick. Anonymous poster hash: 8ff52...69b

Dette er vel ikke en konsekvens av det nye forumoppsettet? Stoff fra Dol har vel alltid kommet opp som alternativ når man googler, på lik linje med lommelegen ol? Alle åpne fora er tilgjengelige for google og andre søkemotorer, slik hat det alltid vært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel ikke en konsekvens av det nye forumoppsettet? Stoff fra Dol har vel alltid kommet opp som alternativ når man googler, på lik linje med lommelegen ol? Alle åpne fora er tilgjengelige for google og andre søkemotorer, slik hat det alltid vært.

Mulig det alltid har vært slik, men jeg testet det flere ganger på gamle dol uten å få det opp.  Det kan jo være tilfeldig at jeg ikke fikk det opp der.  Men når jeg nå har oppdaget hvor lett folk tilfeldig kan komme over innleggene uten å være på forumet, så har jeg fått angst for å bli gjenkjent.  Så det jeg ønsker er at de kan ta bort søkefunksjonen på nick. Det er ingen som har nytte av å søke på andres nick.  Det er emner de kan ha nytte av å søke på. Så lenge de kan søke på nick velger jeg å være anonym. 

Anonymous poster hash: 8ff52...69b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Én løsning kan jo være å anonymisere alt innhold som er eldre enn 3 måneder. Da får man både i pose og i sekk.

Det kan bli mange innlegg på 3 mnd også, som samlet sett kan gi en del informasjon.  Det er ikke bare det du skriver, men hvordan du ordlegger deg på også,som gir informasjon om deg. Så hvis de bare tar bort søkefunksjonen på nick, så gjør det ikke meg så mye om de gamle innleggene blir liggende.   Men jeg vet det er mange som ønsker å få slettet de også.  

Anonymous poster hash: 8ff52...69b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Det kan bli mange innlegg på 3 mnd også, som samlet sett kan gi en del informasjon.  Det er ikke bare det du skriver, men hvordan du ordlegger deg på også,som gir informasjon om deg. Så hvis de bare tar bort søkefunksjonen på nick, så gjør det ikke meg så mye om de gamle innleggene blir liggende.   Men jeg vet det er mange som ønsker å få slettet de også.  

Anonymous poster hash: 8ff52...69b

 

 

Det snakker om er å fjerne nickene på innlegg som er eldre enn 3 måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det alltid har vært slik, men jeg testet det flere ganger på gamle dol uten å få det opp.  Det kan jo være tilfeldig at jeg ikke fikk det opp der.  Men når jeg nå har oppdaget hvor lett folk tilfeldig kan komme over innleggene uten å være på forumet, så har jeg fått angst for å bli gjenkjent.  Så det jeg ønsker er at de kan ta bort søkefunksjonen på nick. Det er ingen som har nytte av å søke på andres nick.  Det er emner de kan ha nytte av å søke på. Så lenge de kan søke på nick velger jeg å være anonym.  Anonymous poster hash: 8ff52...69b

Jeg fikk hvertfall opp aktuelle innlegg fra dol når jeg googlet også før omleggingen. Søkemotorene var der før også, forskjellen er at nå ser vi at de er her på lik linje med reelle brukere.

Du skal være rimelig interessant for at en person som googler et spesielt emne kommer inn på et innlegg fra deg på Dol og søker videre på ditt nick.

Dette er bakdelen med å være på åpne fora, da blir du overvåka, og det har du alltid blitt. Det er en stor fordel å ikke være naiv på nett, men det nytter heller ikke å være paranoid heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk hvertfall opp aktuelle innlegg fra dol når jeg googlet også før omleggingen. Søkemotorene var der før også, forskjellen er at nå ser vi at de er her på lik linje med reelle brukere.

Du skal være rimelig interessant for at en person som googler et spesielt emne kommer inn på et innlegg fra deg på Dol og søker videre på ditt nick.

Dette er bakdelen med å være på åpne fora, da blir du overvåka, og det har du alltid blitt. Det er en stor fordel å ikke være naiv på nett, men det nytter heller ikke å være paranoid heller.

Det er en på dol som har opplevd det. Jeg har også funnet ut hvem andre er. Det kan være en setning som gir deg en mistanke. Og da er det lett å søke på nick for å finne ut om det er den personen. Det må være til alles fordel hvis de kan gjøre det vanskelig å finne alle innlegg fra en person.

Anonymous poster hash: 8ff52...69b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Vi ber om forståelse for at vi jobber for å øke trafikken på Doktor Online.

 

Andre nettsteder som kan sammenliknes med Doktor Online, har vært nødt til å legge ned sine forum. Vi ønsker ikke å måtte gjøre det samme, men da må trafikken på sikt opp.

 

Å lenke til interessante innlegg på forsiden av klikk.no, eller i redaksjonelle artikler, er en måte å gjøre Doktor Online kjent på for flere, noe som på både kort og lang sikt kan skape mer aktivitet.     

 

Vi har forstått at dere ikke liker måten redaksjonen ber om innspill til artikler på, det tar vi til oss.

 

Når de gjelder de andre endringene dere har bedt om, må vi se på hva som i det hele tatt er mulig med den forumløsningen vi har valgt. Nå har “det nye” forumet fått satt seg, og vi vil forsøke å sette oss ned i høst for å se på de endringsforslagene dere har kommet med.

Dere legger ut innlegg vi har skrevet her ? Javel, takk for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med dere, dette ville løst problemet.

I tiden rundt omleggingen var de veldig på banen og svarte oss. Nå virker det ikke som de bryr seg like mye. Føler det er litt sånn respektløst overfor oss brukere at de overser oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet en egen tråd med spørsmål om dette i Webmaster-forum for et par uker siden; det valgte webmaster å la være å svare på. Enig i at det er viktig, særlig nå som innlegg med nick linkes til på andre nettsteder.

Egentlig skjønner jeg ikke helt problemet. Man fikk jo opp innlegg på dol når man googlet før også.. kan ikke se at det er så mye mer annerledes nå. Men det er meg da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Gjest avklistret denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...