Gå til innhold

Neste - Kampanje mot overvekt?


tjohei1

Anbefalte innlegg

Du kan virkelig ikke sammenlige sukker med narkotika. Og fedmeepedemien skyldes ganske mye mer enn bare sukker. Men man kan gjerne bruke mer ressurser på kostholdsinformasjon og tilbud til de som trenger hjelp til å legge om kostholdet. Anonymous poster hash: b74ea...5a4 [/quot

Ta et søk på Google og du vil se flere artikler hvor forskere sammenligner sukkeravhengighet med narkotiske stoffer. Det finnes til og med sukkeravvenningsklinikker i Sverige og Norge. Det forteller jo sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 173
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • tjohei1

    45

  • XbellaX

    31

  • Bella Dotte

    28

  • AnonymBruker

    27

Takk :lol:

 

Dummeste initiativet på lenge, dette nøkkelhullstullet.

Det synes ikke jeg. Jeg velger nøkkelhullmat - de groveste brødrene og magerpølse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker 1,5L cola hver dag, blir ikke feit av det alene, men du verden så mange hull i tenna man får XD

Slutt med det da! Du sparer penger, får bedre helse og bedre tenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplever ofte når jeg setter meg med tv, og reklamen for chips kommer frem at jeg får veldig lyst på chips.  Ellers er det sjelden chips er noe jeg tenker på.  Også pizza med masse ost som kommer litt ned på sidene kjenner jeg at jeg blir sugen på, selv om jeg i utgangspunktet ikke var sulten. 

 

Reklamen på usunn mat, spesielt på tv tror jeg gjør det vanskeligere for de som skal ned i vekt.  Jeg er litt forundret på at de ikke ser den faren og forbyr det.  Hadde det nå bare vært esken med pizzaen de viste så vil det være lettere å stå i mot, men de vet hvordan de skal friste  folk.

Enig. Reklamen påvirker ubevisst hvis ikke ville de ikke brukt så mye penger på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker 1,5L cola hver dag, blir ikke feit av det alene, men du verden så mange hull i tenna man får XD

Duverden, da er det riktig smart å fortsette.

Anonymous poster hash: b74ea...5a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Reklamen påvirker ubevisst hvis ikke ville de ikke brukt så mye penger på det.

Nok en god grunn til å droppe tv titting.

Anonymous poster hash: b74ea...5a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mistenksom - paranoid? Tror det er mange som sliter i det stille. Bare se på de som tar operasjon. Man ville ikke gjort det om man trodde man greide det på egenhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skeptisk til de som sier de "har prøvd alt" - og nå vil prøve enda en hurtigkur, pille eller endog operasjon. Hadde de prøvd alt, ville de også prøvd det eneste som nytter, mindre kalorier inn, mer kalorier ut, over uker eller måneder:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ligger det jo mer på det psykiske planet. Alle vet hva de skal gjøre for å gå ned i vekt. Du har vel også noe du har problemer med å ikke få jevnlig. For noen er det røyk, rus, sex, trening, shopping eller annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den forrige videoen var for tøff, her er en som tar en annen tilnærming. Også noe jeg bruker selv:

 

 

Anbefaler også sterkt de andre videoene hennes. Hun virker mer overbevisende enn det jeg får til :P

Endret av Bella Dotte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en god grunn til å droppe tv titting.

Anonymous poster hash: b74ea...5a4

Hva er egentlig galt med moderat tv titting? Å se nyheter.  Slappe av med en god film. Se en dokumentar.  Hvorfor skal man ikke kunne gjøre det uten å måtte bli utsatt for fristelser på usunn mat hele tiden?  Hvorfor kan ikke tv titting få avlede tankene fra mat for de som er overvektige?  Jeg klarer ikke lenger å konsentrere meg om tv titting, og må si jeg savner det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig galt med moderat tv titting? Å se nyheter.  Slappe av med en god film. Se en dokumentar.  Hvorfor skal man ikke kunne gjøre det uten å måtte bli utsatt for fristelser på usunn mat hele tiden?  Hvorfor kan ikke tv titting få avlede tankene fra mat for de som er overvektige?  Jeg klarer ikke lenger å konsentrere meg om tv titting, og må si jeg savner det. 

 

Du får se på en reklamefri kanal, betalings tv eller en dvd da.

Anonymous poster hash: b74ea...5a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er skeptisk til de som sier de "har prøvd alt" - og nå vil prøve enda en hurtigkur, pille eller endog operasjon. Hadde de prøvd alt, ville de også prøvd det eneste som nytter, mindre kalorier inn, mer kalorier ut, over uker eller måneder:

 

Jeg tror nok flesteparten som vil ned i vekt har prøvd mindre kalorier inn, og mer kalorier ut.  Men det er veldig mye enklere sagt enn gjort.  Kroppen forlanger de kaloriene den er vant med å få, så det blir en kamp ikke alle klarer.  Da kommer ønsker om  løsninger som gjør denne kampen lettere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Du får se på en reklamefri kanal, betalings tv eller en dvd da.

Anonymous poster hash: b74ea...5a4

 

Jeg klarer ikke å konsentrere meg om verken tv eller dvd lenger, så det trenger jeg ikke.

 

Men jeg mener at folk skal få kunne kose seg med tv uten å bli prakket på usunne fristelser. Noe som også er blitt et samfunnsproblem.

Endret av eller
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å konsentrere meg om verken tv eller dvd lenger, så det trenger jeg ikke.

 

Men jeg mener at folk skal få kunne kose seg med tv uten å bli prakket på usunne fristelser. Noe som også er blitt et samfunnsproblem.

Mener du virkelig at TV-reklame for mat frister deg så mye at du påvirkes? Jeg legger knapt nok merke til TV-reklame for mat, kan ikke komme på en eneste matreklame jeg har sett den siste måneden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du virkelig at TV-reklame for mat frister deg så mye at du påvirkes? Jeg legger knapt nok merke til TV-reklame for mat, kan ikke komme på en eneste matreklame jeg har sett den siste måneden.

Ja, og derfor har jeg alltid lurt på hvorfor det ikke reageres mer på det når overvekt er et så stort problem i samfunnet. Spesielt pizza reklamen påvirkes jeg av, men også fredagschipsen.  Men nå ser jeg så sjelden tv at det ikke lenger er et problem for meg. Men jeg tror at det er flere overvektige som påvirkes av matreklamen. Og kanskje flere enn normalvektige som påvirkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å konsentrere meg om verken tv eller dvd lenger, så det trenger jeg ikke.

 

Men jeg mener at folk skal få kunne kose seg med tv uten å bli prakket på usunne fristelser. Noe som også er blitt et samfunnsproblem.

Nå regner jeg med at du troller...

Anonymous poster hash: b74ea...5a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og derfor har jeg alltid lurt på hvorfor det ikke reageres mer på det når overvekt er et så stort problem i samfunnet. Spesielt pizza reklamen påvirkes jeg av, men også fredagschipsen.  Men nå ser jeg så sjelden tv at det ikke lenger er et problem for meg. Men jeg tror at det er flere overvektige som påvirkes av matreklamen. Og kanskje flere enn normalvektige som påvirkes.

Hvis dette er et problem får man nøye seg med nrk, eller hive ut tven. Dette bli for dumt!

Anonymous poster hash: b74ea...5a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du virkelig at TV-reklame for mat frister deg så mye at du påvirkes? Jeg legger knapt nok merke til TV-reklame for mat, kan ikke komme på en eneste matreklame jeg har sett den siste måneden.

Samme her. Jeg kan ha sett en og samme reaklemfilm mange ganger, men ennå ikke ane hva det er reklame for.  :lol:  Reklamepauser er til for å gå på do eller gjøre noe annet mens man venter på at programmet skal fortsette eller noe annet skal starte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...