Gå til innhold

Slett !


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

Jeg skjønner ikke at Hjemmet Mortensen gidder å fortsette å drifte dol siden såpass mange av kjernebrukerne ikke gjør noe annet enn å sutre i enhver sammenheng. Jeg skjønner ikke hvorfor noen anser seg berettiget til at andre skal drifte en liten lekegrind som de skal få lov til å boltre seg i helt alene skjermet for innsyn fra utenverden.

 

Men det vil være et tap for psykiatribrukerne om nettstedet legges ned.

 

 

Anonymous poster hash: 98cc3...a6b

 

Dette handler om anonymitet.  Selv om vi vet at dette er et åpent forum så tror jeg det er lett å glemme for oss som har vært lenge på dol.  Selv om det står at vi godkjenner at de bruker innlegg hvor og når de vil, når vi registrerer oss, så er det lett å overse.   

 

Selv tror jeg nok jeg tenkte at den og den går ikke på dol.  Følte meg litt tryggere da.  Helt til jeg oppdaget de la det ut på klikk.no, og andre nettsteder plukker det opp derfra.  Da kunne hvem som helst havne inn på innleggene jeg hadde skrevet, selv om de ikke var interessert i dol og helse.  Da gikk jeg en runde med meg selv om jeg skulle slutte å bruke dol.  Men jeg har valgt å være her, og heller tenke enda mer før jeg poster innlegg at det ikke skal kunne identifisere meg.

 

Ledelsen har gjort tiltak for å redusere muligheten for at vi blir gjenkjent. Noe jeg synes er positivt.  Håper de kan gjøre noe tiltak til.  Men vi må selv tenke oss godt om før vi poster innlegg.  Det er ikke bare på klikk.no de kan finne innlegg. Men også når de googler.  Det er noe som alle bør være klar over.

 

Jeg har mest tro på at dol består hvis ledelsen gjør det de kan for å sikre vår anonymitet, og vi tenker mer før vi poster innlegg.  Alltid tenke at dette innlegget kan kollegaen på jobb komme over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    22

  • Kayia

    11

  •  cilie

    4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

  

Jeg har mest tro på at dol består hvis ledelsen gjør det de kan for å sikre vår anonymitet, og vi tenker mer før vi poster innlegg.  Alltid tenke at dette innlegget kan kollegaen på jobb komme over.

 

Hvis det skal være noen vits for Hjemmet Mortensen å opprettholde dol, så må dol få flere brukere. Nye brukere. Derfor må de selvfølgelig også forsøke å få folk til å lese det som skrives her inne.

 

Jeg mener at min anonymitet er mer enn godt nok i varetatt. Resten er opp til meg selv, jeg må utvise nettvett.

 

 

Anonymous poster hash: 98cc3...a6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke at Hjemmet Mortensen gidder å fortsette å drifte dol siden såpass mange av kjernebrukerne ikke gjør noe annet enn å sutre i enhver sammenheng. 

Neivel? Kommersielle nettaktører gidder mye om stedet avler klikk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvis det skal være noen vits for Hjemmet Mortensen å opprettholde dol, så må dol få flere brukere. Nye brukere. Derfor må de selvfølgelig også forsøke å få folk til å lese det som skrives her inne.

 

Jeg mener at min anonymitet er mer enn godt nok i varetatt. Resten er opp til meg selv, jeg må utvise nettvett.

 

 

Anonymous poster hash: 98cc3...a6b

 

Jeg har ikke skrevet noe om at de ikke skal legge ut innlegg.  Det har jeg godtatt selv om jeg reagerte første gang jeg fant innlegget mitt på klikk.no.

 

 Men det de har gjort som jeg synes er positivt er at det ikke lenger er mulig å søke på nick.  Selv om vi bruker nettvett så kan det bli litt småinformasjon over flere år som samlet sett kan gjøre oss gjenkjennelige. Måten vi uttaler oss på og mange andre ting.  Hvis vi ikke skal kunne skrive om sensitive ting så har psykiatriforumet mye mindre nytteverdi.  Så hvis de kunne gjort det mulig å skifte nick uten at de gamle innleggene følger etter, så hadde det vært enda et pluss. Men jeg vet ikke om det er mulig med dette oppsettet.

 

Så jeg mener fremdeles at de bør gjøre det de har mulighet til for å sikre vår anonymitet, og vi må gjøre vårt. Spesielt på grunn av at innlegg blir lagt ut andre steder.

Endret av eller
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neivel? Kommersielle nettaktører gidder mye om stedet avler klikk....

Betviler at de tjener penger på dol. Sannsynligvis mer nostalgi at siden fortsatt er oppe.

Anonymous poster hash: 98cc3...a6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

.  Så hvis de kunne gjort det mulig å skifte nick uten at de gamle innleggene følger etter, så hadde det vært enda et pluss. Men jeg vet ikke om det er mulig med dette oppsettet.

 

Det er jo bare å etablere en ny bruker.



Anonymous poster hash: 98cc3...a6b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

Det er jo bare å etablere en ny bruker.

Anonymous poster hash: 98cc3...a6b

 

Det hadde vært tryggest å kunne skifte nick litt flere ganger.  Det kan bli ganske mange mail adresser som må opprettes etterhvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kan du ikke bare da være her mindre og samtidig klage litt mindre? Slik du hyler og skriker med jevne mellomrom så bidrar du jo ikke akkurat så fryktelig positivt her inne.

Anonymous poster hash: 98cc3...a6b

 

Har mistanke om at du blander meg med noen andre nå, da jeg er ganske sikker på å ha bidratt positivt på Dol, men jo selvfølgelig kan jeg det. Det er treningsforumet jeg kommer til å holde meg til fremover. Det er ikke mine innlegg som skal kringskastes på forsiden her i fremtiden.

Anonymous poster hash: 19207...5d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betviler at de tjener penger på dol. Sannsynligvis mer nostalgi at siden fortsatt er oppe.

Her er vi nok uenige. Jeg tror hverken de driver stedet for at det skal være koselig for oss brukere eller de er en gjeng samaritanere som lever for å hjelpe. Jeg tror de driver stedet for å tjene penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har mistanke om at du blander meg med noen andre nå, da jeg er ganske sikker på å ha bidratt positivt på Dol, men jo selvfølgelig kan jeg det. Det er treningsforumet jeg kommer til å holde meg til fremover. Det er ikke mine innlegg som skal kringskastes på forsiden her i fremtiden.

Anonymous poster hash: 19207...5d5

 

Og skriver du da anonymt ellers?

 

Jeg har forstått det dit hen at de kan dele våre innlegg - men eventuelle nysgjerrige nye brukere kan da ikke søke opp noe mer på nick? Typ, ja dette høres ut som....., så går det ikke å finne flere innlegg fra feks mitt nick?

 

Jeg skulle gjerne lest mine gamle innlegg og svar som terapi, men de er jo utilgjengelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og skriver du da anonymt ellers?

 

Jeg har forstått det dit hen at de kan dele våre innlegg - men eventuelle nysgjerrige nye brukere kan da ikke søke opp noe mer på nick? Typ, ja dette høres ut som....., så går det ikke å finne flere innlegg fra feks mitt nick?

 

Jeg skulle gjerne lest mine gamle innlegg og svar som terapi, men de er jo utilgjengelige.

Hvis det er innlegg etter omleggingen kan du gå på mitt innhold.   Hvis det er eldre innlegg så kan du prøve å søke på ord som innlegget inneholder.  Du kan også bla deg tilbake hvis du vet ca. når det var.  Men det er litt tungvint, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette handler om anonymitet.  Selv om vi vet at dette er et åpent forum så tror jeg det er lett å glemme for oss som har vært lenge på dol.  Selv om det står at vi godkjenner at de bruker innlegg hvor og når de vil, når vi registrerer oss, så er det lett å overse.   

 

Selv tror jeg nok jeg tenkte at den og den går ikke på dol.  Følte meg litt tryggere da.  Helt til jeg oppdaget de la det ut på klikk.no, og andre nettsteder plukker det opp derfra.  Da kunne hvem som helst havne inn på innleggene jeg hadde skrevet, selv om de ikke var interessert i dol og helse.  Da gikk jeg en runde med meg selv om jeg skulle slutte å bruke dol.  Men jeg har valgt å være her, og heller tenke enda mer før jeg poster innlegg at det ikke skal kunne identifisere meg.

 

Ledelsen har gjort tiltak for å redusere muligheten for at vi blir gjenkjent. Noe jeg synes er positivt.  Håper de kan gjøre noe tiltak til.  Men vi må selv tenke oss godt om før vi poster innlegg.  Det er ikke bare på klikk.no de kan finne innlegg. Men også når de googler.  Det er noe som alle bør være klar over.

 

Jeg har mest tro på at dol består hvis ledelsen gjør det de kan for å sikre vår anonymitet, og vi tenker mer før vi poster innlegg.  Alltid tenke at dette innlegget kan kollegaen på jobb komme over.

Det beste innlegget i denne debatten så langt.

Det virker som mange glemmer at dette er et åpent forum som mest sannsynlig har mange flere passive lesere enn aktive deltakere. Og når vi registrer oss godtar vi samtidig vilkårene til eierene. Nettvett og bevissthet i forhold til hva man står inne for å dele er alltid en fordel å ha et bevisst forhold til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er innlegg etter omleggingen kan du gå på mitt innhold.   Hvis det er eldre innlegg så kan du prøve å søke på ord som innlegget inneholder.  Du kan også bla deg tilbake hvis du vet ca. når det var.  Men det er litt tungvint,

Ja, tidligere, så tungvint. Men det er vel egentlig bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, tidligere, så tungvint. Men det er vel egentlig bra :)

Det er jo litt dumt at ikke vi selv kan søke på gamle innlegg.  Jeg har hatt mye nytte av det tidligere.  Men alt vi skriver etter omleggingen ser det ut som vi har tilgang til selv, og det er veldig bra at ikke andre kan søke de samlet opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo litt dumt at ikke vi selv kan søke på gamle innlegg.  Jeg har hatt mye nytte av det tidligere.  Men alt vi skriver etter omleggingen ser det ut som vi har tilgang til selv, og det er veldig bra at ikke andre kan søke de samlet opp.

Veldig enig i det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig, folkens! Dere skriver på Internett! Et åpent, verdensomspennende samfunn hvor i praksis alle kan lese hva du skriver - og så klager man når man oppdager at flere enn man kanskje hadde tenkt seg leser noe man har skrevet? Hva tror dere Internett er? Vinklubben? Syklubben? Det er ikke det... "Det du ikke kan stå på et torg å rope ut, bør du heller ikke skrive på nett"... Det er noe i det, nemlig... Er det ikke dette vi forsøker å lære våre barn? Ikke blottlegg deg selv på Internett? Men det gjelder ikke oss voksne eller? 

 

Og i tillegg så har hver og en av oss her inne godkjent (enten du er klar over det eller ikke) at våre innlegg kan brukes andre steder. Om du ikke har tatt deg bryet med å lese betingelsene, så er ikke det eierne av nettstedet sitt ansvar.

 

Sorry utblåsningen min - jeg har egentlig lovet meg selv at jeg skal holde meg litt i skinnet her inne, men dette blir for dumt altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du ikke kan stå på et torg å rope ut, bør du heller ikke skrive på nett

Jeg må ærlig innrømme at det jeg skriver på psykiatri ville jeg ikke stått på torget og ropt ut.  Det ville jeg heller ikke gjort hvis jeg skrev på seksualitet og samliv.  Kanskje heller ikke på en del andre.  Dette er først og fremst et helseforum, og det er lite av det som angår helsen min jeg ville ropt ut på torget.  

 

Det som er viktig her er anonymiteten.  Og den må både forumledelsen og vi gjøre det vi kan for å beholde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ærlig innrømme at det jeg skriver på psykiatri ville jeg ikke stått på torget og ropt ut.  Det ville jeg heller ikke gjort hvis jeg skrev på seksualitet og samliv.  Kanskje heller ikke på en del andre.  Dette er først og fremst et helseforum, og det er lite av det som angår helsen min jeg ville ropt ut på torget.  

 

Det som er viktig her er anonymiteten.  Og den må både forumledelsen og vi gjøre det vi kan for å beholde.

Enig. Samme her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ærlig innrømme at det jeg skriver på psykiatri ville jeg ikke stått på torget og ropt ut.  Det ville jeg heller ikke gjort hvis jeg skrev på seksualitet og samliv.  Kanskje heller ikke på en del andre.  Dette er først og fremst et helseforum, og det er lite av det som angår helsen min jeg ville ropt ut på torget.  

 

Det som er viktig her er anonymiteten.  Og den må både forumledelsen og vi gjøre det vi kan for å beholde.

Nemlig og det kan ikke være helt uten grunn at forumet har mistet så mange brukere og at det har blitt dødt her inne i forhold til tidligere. Virker som strategien deres for å øke trafikken virker helt mot sin hensikt.

Anonymous poster hash: 19207...5d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nemlig og det kan ikke være helt uten grunn at forumet har mistet så mange brukere og at det har blitt dødt her inne i forhold til tidligere. Virker som strategien deres for å øke trafikken virker helt mot sin hensikt.

 

Blir ikke akkurat mer livlig av at de bannlyser og utestenger alle som skaper liv og røre.

Anonymous poster hash: 87f16...730

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...