Gå til innhold

Sånn var min ungdomstid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Onkel likte lammekjøtt. Jeg var 12. Han hadde mange venner med samme interesse. Mor fikk vite. Hun valgte å tie for å skåne hans mor fra smerte. Mor orket ikke mer. Sendte meg til en annen kant av landet. Jeg var full av sår i sjelen og fungerte ikke. Sluttet å spise. De som tok vare på meg på den andre siden av landet betalte flybillett tilbake til mor, da de ikke kunne ta ansvar for at jeg sultet meg til døde. Mor ville ikke ha meg. Hun hadde fått seg kjæreste. Ble sendt på et av barnevernets mange steder å oppbevare barn. Ble voldtatt om natten. Ga opp. Lot alt skje. Ble tynn som et skjelett og et kasus. Men det viste seg at jeg er et løvetannbarn. Fikk vite det for noen dager siden. Slå det opp på wikipedia. Løvetannbarn.



Anonymous poster hash: 9a26b...444
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sterk historie, og du er sterk :)

Jeg hadde en tøff oppvekst selv med overgrep; psykisk og fysisk mishandling, omsorgssvikt, incest og seksuelle overgrep mot mor, samt tilsidesetting sosialt. Jeg klarte meg også bra - helt til jeg begynte å åpne opp for noen. Etter det har det vært tøft, og slik har jeg hatt det noen år nå. Kanskje burde jeg ikke åpnet opp og fortsatt å være sterk..

Men vær stolt av styrken du har, og ta godt vare på den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sterk historie, og du er sterk :)

Jeg hadde en tøff oppvekst selv med overgrep; psykisk og fysisk mishandling, omsorgssvikt, incest og seksuelle overgrep mot mor, samt tilsidesetting sosialt. Jeg klarte meg også bra - helt til jeg begynte å åpne opp for noen. Etter det har det vært tøft, og slik har jeg hatt det noen år nå. Kanskje burde jeg ikke åpnet opp og fortsatt å være sterk..

Men vær stolt av styrken du har, og ta godt vare på den :)

Jeg har klart å ha dette på 1000 meters dyp i mange år. Men nå kommer alt til overflaten selv om jeg ikke vil. Som voksen kvinne ser jeg svikene. Jeg kan ikke tilgi. Skal jeg tilgi? Jeg har bare skjønt en ting.Man  kan skyve det hele under teppet i mange år. En dag treffer det deg rett i magen.

 

Så til alle som har opplevd overgrep. Hør på en "klok gammel kvinne". Ta fatt i det før det slår bena under deg.

Anonymous poster hash: 9a26b...444

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har klart å ha dette på 1000 meters dyp i mange år. Men nå kommer alt til overflaten selv om jeg ikke vil. Som voksen kvinne ser jeg svikene. Jeg kan ikke tilgi. Skal jeg tilgi? Jeg har bare skjønt en ting.Man  kan skyve det hele under teppet i mange år. En dag treffer det deg rett i magen.

 

Så til alle som har opplevd overgrep. Hør på en "klok gammel kvinne". Ta fatt i det før det slår bena under deg.

Dette er klokt sagt, og denne erfaringen deler du med mange som har opplevd det samme som deg. Svært mange opplever at tidligere opplevelser kommer til overflaten når de selv får barn, mens andre opplever at det kommer til overflaten i midten av tredveårene og utover. Ofte er reaksjonene "forkledt" som problemer med seksualitet i eget forhold, manglende motivasjon privat/ på jobb, depresjon, fysiske smerter etc, men når man begynner å grave er det vonde ting som ikke lar seg skyve vekk lenger.

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...