Gå til innhold

De på arbeidsavklaringspenger kan ikke ta ferie?


tjohei1

Anbefalte innlegg

Nils Håvard Dahl, psykiater

Ikke at det er noen god unnskyldning for at vi ikke engasjerer oss, men de aller fleste vi i psykiatrien treffer på med AAP, har ingen aktivitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    32

  • Nils Håvard Dahl, psykiater

    6

  • Beverly123

    4

  • missmas

    4

Gjest gjesteleser

Det blir vel sånn om man venter på at NAV skal finne aktivitet til deg, iallefall for de sykeste. Man må virkelig stå på selv for å få noe å gjøre. Det blir vel mer papirarbeid for dem om du er i aktivitet enn om du bare sitter hjemme? Jeg måtte iallefall gå rundt med cv og prate med arbeidsgivere selv, så jeg kunne levere en ferdig pakke til saksbehandler med praksissted, underskrifter og alt klart til start.

 

Ellers har jeg ofte lurt på om det ligger en dårlig skjult tanke hos mange at det er mest snyltere som er på AAP, derfor lar de seg sjelden engasjere. Det tror vel vi er grådige og late, bare ute etter å høste av godene de selv jobber for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

 

Ellers har jeg ofte lurt på om det ligger en dårlig skjult tanke hos mange at det er mest snyltere som er på AAP, derfor lar de seg sjelden engasjere. Det tror vel vi er grådige og late, bare ute etter å høste av godene de selv jobber for.

Jeg tenker ikke sånn. Jeg synes det er tragisk med alle de ungdommene som går på AAP som en ren økonomisk ordning, men som ikke har hatt noe arbeidstilbud på flere år. For hvert år som går øker risikoen dramatisk for at det ender med uføretrygd. Et tap for dem og for samfunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker ikke sånn. Jeg synes det er tragisk med alle de ungdommene som går på AAP som en ren økonomisk ordning, men som ikke har hatt noe arbeidstilbud på flere år. For hvert år som går øker risikoen dramatisk for at det ender med uføretrygd. Et tap for dem og for samfunnet.

Jeg er glad for at det i det minste er et øket fokus på å etablere ordninger egnet til å motvirke at unge mennesker med psykiske vansker blir gående passive i stedet for å delta i utdanning eller arbeid. Studier med støtte tilbys nå i økende grad, og det finnes også tilbud egnet til å fange opp ungdom i overgangsfasen mellom videregående og høyere utdanning. Dette er en svært god samfunnsøkonomi!

 

Se f.eks. http://www.psykiskhelse.no/index.asp?id=31752

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 

Jeg søkte om uføretrygd og fikk avslag. Da jeg mottok den, sa saksbehandler at jeg kunne klage, men da måtte jeg i tilfelle være uten AAP-penger så lenge klagen var til behandling.

 

 

Fiffig måte å holde antall klager nede. 

Anonymous poster hash: 2e0bc...a1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det blir vel sånn om man venter på at NAV skal finne aktivitet til deg, iallefall for de sykeste. Man må virkelig stå på selv for å få noe å gjøre. Det blir vel mer papirarbeid for dem om du er i aktivitet enn om du bare sitter hjemme? Jeg måtte iallefall gå rundt med cv og prate med arbeidsgivere selv, så jeg kunne levere en ferdig pakke til saksbehandler med praksissted, underskrifter og alt klart til start.

 

Ellers har jeg ofte lurt på om det ligger en dårlig skjult tanke hos mange at det er mest snyltere som er på AAP, derfor lar de seg sjelden engasjere. Det tror vel vi er grådige og late, bare ute etter å høste av godene de selv jobber for.

Min erfaring er at det skjer absolutt ingen ting med nav uten at man maser, purrer og står på. Hvis ikke blir man bare gående uten oppfølging. Hele systemet er pil råttent. Faen ta det norske arbeiderparti og resten av norske politikere som innførte dette kafka systemet til tross for at flere avhengige rapporter advarte mot opprettelsen av nav.

Anonymous poster hash: da1ea...66a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...