Gå til innhold

Skulle ønske jeg trodde på gud


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 280
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    77

  • stjernestøv

    53

  • FGT

    46

  • Goliath

    19

Mest aktive i denne tråden

Jeg tror på Gud. For å komme dit måtte jeg ta inn Jesus i hjertet mitt. Fordi jeg er en enkel og kjip person. 

 

Jeg har bedt for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Gud er kjærlighet, men hvem er da den som lar det onde skje? Hvorfor kaller du naturkatastrofer som tsunamien ondskap skapt av Satan? Det er en naturkraft. Ond og godt har ingenting med noe overnaturlig å gjøre.... Mener du att Satan stod bak tsunamien, eller hungersnød? Er ikke tsunamien ett resultat av geologiske prosesser? Er ikke hungersnød noe som skyldes despoter (ofte religiøse som hevder de er gode), overbefolkning og apati?

Mennesker har fri vilje og må derfor ta ansvar, det går ikke an å overlate alt ansvar til Gud/kjærlighet eller satan/hat. Jeg tror tsunamier er menneskeskapt pga måten vi behandler jorden på, jorden er vår lekeplass/skole...å se hva vi gjør. Mennesker har jorden til disposisjon, vi kan velge å være gode eller onde, fremme kjærligheten eller hatet. Å bore etter olje og forgifte planeten er ikke særlig lurt, å se på onskap uten å gjøre noe med det er ikke særlig lurt. Mange såkaldte Guder er ikke gode, ingenting burde hete hellig krig...det er ikke godhet/kjærlighet, det er ondskap/hat. Intensjonen betyr alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

hei... Jeg tror på Gud. Jeg tror på Jesus. Jeg tror på den hellige ånd.

Jeg tror kristus energien hjelper oss hvis vi ber om det, har sett det lyset og det har varmet meg og fått meg til å føle meg trygg :wub: Det finnes så mange energier....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gnostiske sekter ser på denne verdens skaper som ond. I motsettning til høyrehåndsreligioner som kristendommen og den røkla der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gnostiske sekter ser på denne verdens skaper som ond. I motsettning til høyrehåndsreligioner som kristendommen og den røkla der.

Je,je.je. Skal be for deg og, indre selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Gnostiske sekter ser på denne verdens skaper som ond. I motsettning til høyrehåndsreligioner som kristendommen og den røkla der.

Og noen tror vi er plantet her på jorden som et forsøk fra andre planeter, og noen tror vi er forviste sjeler til et mørkt sted pga dårlig karma. Hvem vet i grunn....

 

En ting er sikkert, menneskerasen er selvutslettende og destruktive. Det er da godt det finnes godhet å holde fast ved, kanskje vi ikke er helt fortapt og kanskje lyset vil vinne over mørket til slutt. Eller kanskje vi lever i en illusjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og noen tror vi er plantet her på jorden som et forsøk fra andre planeter, og noen tror vi er forviste sjeler til et mørkt sted pga dårlig karma. Hvem vet i grunn....

 

En ting er sikkert, menneskerasen er selvutslettende og destruktive. Det er da godt det finnes godhet å holde fast ved, kanskje vi ikke er helt fortapt og kanskje lyset vil vinne over mørket til slutt. Eller kanskje vi lever i en illusjon...

Jesus vant over døden når han døde på korset. Håper alle forstår dette. Vi er fri. Du, jeg og alle andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jesus vant over døden når han døde på korset. Håper alle forstår dette. Vi er fri. Du, jeg og alle andre.

 

Svadaen er tydeligvis smittsom.

Anonymous poster hash: 9401d...a93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Jesus vant over døden når han døde på korset. Håper alle forstår dette. Vi er fri. Du, jeg og alle andre.

Jesus var en fin fyr, men at han tok alle våre synder tror jeg ikke. Jeg tror på karma og at vi ikke slipper unna så lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jesus var en fin fyr, men at han tok alle våre synder tror jeg ikke. Jeg tror på karma og at vi ikke slipper unna så lett.

Jo, vi slipper unna lett. Du, jeg og alle som kaller seg anonymbruker. Jeg mener det virkelig stjernestøv, Jesus tok på seg syndene våre. Vi er ikke gode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jo, vi slipper unna lett. Du, jeg og alle som kaller seg anonymbruker. Jeg mener det virkelig stjernestøv, Jesus tok på seg syndene våre. Vi er ikke gode.

 

Jesus died for somebody's sins but not mine - Patti Smith

Anonymous poster hash: 9401d...a93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du vet, jeg bedt for deg. Jupp, jupp. Hilsen Espen

 

Jau jau, tror neppe det hjelper, men takk likevel.

Anonymous poster hash: 9401d...a93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...