Gå til innhold

Kleskoder


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

I begge tilfeller har jeg litt pene sko/ støveletter med litt diskret hæl.

 

Beklager litt inngående detaljspørsmål nå, men du kom med mange gode råd, og jeg er litt bekymret her jeg sitter. Jeg synes det er veldig ubehagelig å gå med sko som lager lyd når jeg går, som pene sko og støvletter ofte gjør. Tror du det går å ha på seg noen svarte tøysko. De er helt svarte, men ikke akkurat spesielt pyntede. Eller tror du det er lurere å skaffe seg noen lave ballerina sko?

Anonymous poster hash: 72bc5...285

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Ulik topp skal jeg ha, det tror jeg også er lurt. Men samme jakke kan jeg vel ha? Sminke har jeg aldri turt å bruke, tror du jeg vil skille meg veldig ut på grunn av det? Jeg kan jo ikke akkurat begynne å bruke sminke for disse dagene, det tror jeg ikke at vil gå så bra.

Anonymous poster hash: 72bc5...285

 

Du trenger ikke sminke deg, det er mange som ikke gjør det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være lurt å ha med et litt pyntet antrekk hvis det skal være felles middag om kvelden. Jeg føler meg i hvert fall mer vel hvis jeg har pyntet meg litt da selv om endel ikke gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ulik topp skal jeg ha, det tror jeg også er lurt. Men samme jakke kan jeg vel ha? Sminke har jeg aldri turt å bruke, tror du jeg vil skille meg veldig ut på grunn av det? Jeg kan jo ikke akkurat begynne å bruke sminke for disse dagene, det tror jeg ikke at vil gå så bra.

Anonymous poster hash: 72bc5...285

 

Dropp sminke og kjole dersom du ikke er bekvem med det! Jeg bruker aldri sminke jeg heller. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg har en svart bukse, en dressjakke og en genser vil det være fint nok til både seminar og middag? Hvis jeg i tillegg tar på et smykke? Jeg har ingen kjoler, ser veldig rar ut i det, så vet ikke om jeg burde gå på kjoleshopping. Kjole ville jeg nok være særs ukomfortabel i.

 

Takk for råd om Trine Skei Grande :) Det hjalp faktisk litt.

Ja det holder i massevis, og et smykke eller et fint skjerf setter en mer en god nok prikk over i'en her :)

 

Innimellom kan det være krøkkete å komme seg via hotellet for å bytte om, og mange går derfor til middag i det samme "jobb-antrekket" som man bruker på dagen. Jeg pleier å legge en tynnere topp i veska (evt ha den under genseren/ blusen) sånn at jeg kan kle meg litt lettere under bordsettet :) Kos deg på konferanse og tenk mer på faglig påfyll enn antrekk når du kommer dit. Jeg kan ikke referere ett antrekk andre har hatt, hvilket betyr at andre neppe kikker på våre heller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager litt inngående detaljspørsmål nå, men du kom med mange gode råd, og jeg er litt bekymret her jeg sitter. Jeg synes det er veldig ubehagelig å gå med sko som lager lyd når jeg går, som pene sko og støvletter ofte gjør. Tror du det går å ha på seg noen svarte tøysko. De er helt svarte, men ikke akkurat spesielt pyntede. Eller tror du det er lurere å skaffe seg noen lave ballerina sko?

Det viktigste er at du føler deg komfortabel, og sorte nøytrale tøysko høres helt fint ut, du trenger ikke kjøpe nye! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noenlunde pene arbeidsklær som de andre her sier. Det bør fungere helt fint med mindre du har en jobb som minner om min eller er bonde.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 Kos deg på konferanse og tenk mer på faglig påfyll enn antrekk når du kommer dit. Jeg kan ikke referere ett antrekk andre har hatt, hvilket betyr at andre neppe kikker på våre heller ;)

 

Det er betryggende :) Selve det faglige gleder jeg meg til å høre på. Det er imidlertid samtalene ved lunsjen og middagen jeg er bekymret for, og for at folk skal se at jeg ikke passer inn. Jeg er så dårlig på slike ting, og dette har gjort at jeg ikke meldt meg på slike seminarer tidligere. Håper det er lov til å være en stille person på slike arrangementer. Jeg vil så gjerne få til å gå på dette seminaret, og det hjelper litt å konsentrere seg om noe konkret som hva jeg skal ha på meg.

Anonymous poster hash: 72bc5...285

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dropp sminke og kjole dersom du ikke er bekvem med det! Jeg bruker aldri sminke jeg heller. :)

 

Kjekt at det ikke bare er jeg :) Jeg har liksom ikke tid til å lære meg å bruke sminke før dette seminaret ;)

Anonymous poster hash: 72bc5...285

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er riktig innstilling - klart at du skal dra!

Når det kommer mange, blir det helt garantert også variasjoner i stil og antrekk. Det er svært små sjanser for at du kommer til å skille deg ut hvis du tar med det du har fått råd om. Det er alltid noen som virker veldig pyntet, fordi de går "stivere" kledd til daglig.

Når jeg er på seminar med jobb eller hobby, har jeg nesten alltid svart penbukse hvis det er middag osv. om kvelden. Så varierer jeg det jeg har oventil, avhengig av hvor formelt det er.

 

Så snilt av deg å skrive, jeg er veldig takknemlig for det du skriver :) Dette er det mest utfordrende jeg har gjort på lenge, og jeg kjenner en grusom uro i kroppen. Men jeg vil virkelig, og skal dra!

 

Jeg tror jeg har bestemt meg for svart bukse, genser og dressjakke. Satser på at det ikke skiller seg ut.

Anonymous poster hash: 72bc5...285

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er betryggende :) Selve det faglige gleder jeg meg til å høre på. Det er imidlertid samtalene ved lunsjen og middagen jeg er bekymret for, og for at folk skal se at jeg ikke passer inn. Jeg er så dårlig på slike ting, og dette har gjort at jeg ikke meldt meg på slike seminarer tidligere. Håper det er lov til å være en stille person på slike arrangementer. Jeg vil så gjerne få til å gå på dette seminaret, og det hjelper litt å konsentrere seg om noe konkret som hva jeg skal ha på meg.

Anonymous poster hash: 72bc5...285

 

Det er selvfølgelig lettest sosialt sett om man er sammen med noen man kjenner. Men akkurat på seminarer så går det greit å ikke kjenne noen også.  Mesteparten av tiden sitter man jo og hører på at noen snakker, og ved måltidene kan du velge selv hvor mye du har lyst til å snakke med noen. Det er så avgjort lov å være en stille person, har aldri hørt noen klage over at andre er stille :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er selvfølgelig lettest sosialt sett om man er sammen med noen man kjenner. Men akkurat på seminarer så går det greit å ikke kjenne noen også.  Mesteparten av tiden sitter man jo og hører på at noen snakker, og ved måltidene kan du velge selv hvor mye du har lyst til å snakke med noen. Det er så avgjort lov å være en stille person, har aldri hørt noen klage over at andre er stille :-)

 

Ja, under innleggene tror jeg ikke at jeg vil få noe problem. Jeg er bare redd for å bli den rare og stumme som klenger seg på noen i pausene. Under måltidene kan jeg heller ikke bruke unnskyldninger som at jeg må på toalettet eller ut å trekke litt frisk luft. Da må jeg sitte sammen med noen. Dette er også folk som kan mye mer enn meg, så faren er stor for å dumme seg ut. 

Anonymous poster hash: 72bc5...285

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Haha, jeg satte meg en gang (første dagen på ett kurs på ett hotell) ved feil bord til lunsj.

 

Det sto ikke noen merkelapper der, og jeg jeg kjente ingen på kurset. Satte meg ned, forsøkte å småprate litt, men syntes jeg fikk lite respons, slet med å få igang samtalen, og de ved bordet fortsatte bare å prate med hverandre etter å ha svart meg meget kort. Jeg syntes det var litt ubehagelig, men tenkte at de kanskje var flere fra samme firma, og jeg er vant til å være den stille rundt ett bord, og er i så måte vant til litt pinlige situasjoner, så jeg spiste bare opp maten min ganske fort, og forlot bordet og gikk ut.

 

Da jeg kom ned til kurslokalene igjen etter pausen så jeg mine bordkamerater gå inn i ett annet kursrom enn det vi holdt til i. Ups, tenkte jeg, og rødmet litt for meg selv, men det gikk egentlig veldig greit, og kunne le litt av det mens jeg fortalte det til mannen min etter endt dag.

 

Hadde jeg forestilt meg at noe sånt skulle skje før jeg dro ut døra den morgenen, hadde jeg sikkert tenkt det ville føles helt grusomt og flaut, men etter det skjedde var det egentlig mer pyttpytt, gjort er gjort. Slettes ikke noe farlig ;)



Anonymous poster hash: fad85...ce1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

 

Haha, jeg satte meg en gang (første dagen på ett kurs på ett hotell) ved feil bord til lunsj.

 

Det sto ikke noen merkelapper der, og jeg jeg kjente ingen på kurset. Satte meg ned, forsøkte å småprate litt, men syntes jeg fikk lite respons, slet med å få igang samtalen, og de ved bordet fortsatte bare å prate med hverandre etter å ha svart meg meget kort. Jeg syntes det var litt ubehagelig, men tenkte at de kanskje var flere fra samme firma, og jeg er vant til å være den stille rundt ett bord, og er i så måte vant til litt pinlige situasjoner, så jeg spiste bare opp maten min ganske fort, og forlot bordet og gikk ut.

 

Da jeg kom ned til kurslokalene igjen etter pausen så jeg mine bordkamerater gå inn i ett annet kursrom enn det vi holdt til i. Ups, tenkte jeg, og rødmet litt for meg selv, men det gikk egentlig veldig greit, og kunne le litt av det mens jeg fortalte det til mannen min etter endt dag.

 

Hadde jeg forestilt meg at noe sånt skulle skje før jeg dro ut døra den morgenen, hadde jeg sikkert tenkt det ville føles helt grusomt og flaut, men etter det skjedde var det egentlig mer pyttpytt, gjort er gjort. Slettes ikke noe farlig ;)

 

Hehe, ja slik kan det også gå ;) Du er sporty som tok det så godt. Jeg får forsøke å få inn at det ikke er så farlig uansett hva som skjer. Det meste kan man leve godt med, selv om det er pinlig :)

Anonymous poster hash: 72bc5...285

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...