Gå til innhold

Nok er nok - hjelp


 cilie

Anbefalte innlegg

1,5 kilo er ikke mye i løpet av sommeren nei. Men jeg har 5 kilo som har kommet de siste par årene - og veier 8-10 kilo mer enn jeg gjorde for 7-8 år siden :-(

 

Jeg får starte med sommerkiloene!

Lurt med delmål! Skal telle uker osv og sette meg noen mål. Jeg vet bare at jeg har gjort det sååå mange ganger det siste året, så hvorfor skal det hå nå liksom....

Jeg kommer fra skogen nå, og det var en tung tur.... Men det er deilig likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 125
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  •  cilie

    44

  • påskelilje

    18

  • frosken

    11

  • Bella Dotte

    8

Det er jo sånn fordi du tillater deg å la øyeblikkets behov dominere.  Det er sannsynligvis fullstendig bortkastet å lete etter en "dypere mening" ved at du spiser for mye til å gå ned i vekt; derimot kan det være noe å hente på å ta noen valg.

 

Du deler problemet ditt med store deler av befolkningen, både i Norge og resten av verden. Løsningen er både enkel og vanskelig på samme tid; du må være villig til å gi avkall på noe i øyeblikket fordi du ønsker å oppnå noe på lengre sikt. Du må slutte å tro at "det skal ordne seg av seg selv", da det ikke ser ut som om du er blant de få heldige hvor dette skjer.

 

Bestem deg for hvordan du skal gjøre dette - og gjennomfør.

I will ;)

Jeg vet at mange sliter med mye verre ting enn dette... Jeg får bare følelsen av at all kos blir borte, når jeg må leve så strengt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaff deg sukkerfri godteri, loveharts, frukt og grønnsaker når du må ha usunn mat. Meld deg inn på treningsenter eller bruk naturen eller tren hjemme.

Jeg trener en god del allerede. Ja, love hearts er kanskje ikke blant verstingene i kalorigjengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I will ;)

Jeg vet at mange sliter med mye verre ting enn dette... Jeg får bare følelsen av at all kos blir borte, når jeg må leve så strengt.

Prøv å finne andre måter å kose deg på. Smågodtet varer jo så kort uansett. Jeg tror at det er denne tenkemåten som holder deg tilbake fra å nå de målene du ønsker å nå. Du _trenger_ ikke smågodt for å ha et godt liv ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lenge (i mange omganger, faktisk hver gang jeg ikke er fokusert på det) slitt med et anstrengt forhold til mat og snop. Jeg mener at forholdet til mat er en såpass viktig relasjon at jeg er villig til å jobbe med den. Men jeg må jobbe med den hele tiden. Akkurat nå synes jeg at vi har det fint sammen.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å finne andre måter å kose deg på. Smågodtet varer jo så kort uansett. Jeg tror at det er denne tenkemåten som holder deg tilbake fra å nå de målene du ønsker å nå. Du _trenger_ ikke smågodt for å ha et godt liv ;-)

Joda. Neida. Joda. Neida.... Skal jobbe m det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har lenge (i mange omganger, faktisk hver gang jeg ikke er fokusert på det) slitt med et anstrengt forhold til mat og snop. Jeg mener at forholdet til mat er en såpass viktig relasjon at jeg er villig til å jobbe med den. Men jeg må jobbe med den hele tiden. Akkurat nå synes jeg at vi har det fint sammen.  :)

Så flink du er :)

Ja, det er sikkert noe i det. Åhhh, slitsomt da å alltid jobbe og tenke på det... Aldri nyte den softisen på brygga i fred liksom....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du trener, gjør du det i helgen også?

Jeg er litt som deg, og har funnet ut at det hjelper veldig å legge en treningsøkt til fredag ettermiddag og en til søndag morgen/formiddag.

For meg fungerer det litt sånn at etter å ha trent fredag, føles det ikke riktig å "ødelegge" treningen med å stappe i meg. Jeg føler meg sunn og frisk og sterk osv, og den følelsen ønsker jeg å beholde.

I grunn det samme med å trene søndag morgen, det er ikke godt å trene med hangover etter gårdagens etegilde, jeg vil være opplagt og klar, så det begrenser det jeg putter i meg på lørdag veldig, og jeg finner at jeg stadig leter etter sunnere kos enn kola og potetgull.

Jeg brukte å stappe i meg fredag og lørdag, og stoppet ikke før jeg la meg. Etter at jeg begynte med dette har jeg vel bare hatt en kveld hvor jeg har spist meg fordervet på godteri.

(Det jeg spiser av godt derimot, det er planlagt inn i kaloriinntaket pr. uke, da jeg også synes det hjelper å ha litt oversikt sånn sett.)

Takk for tips! Helgetreningen har glidd litt ut, ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett lite tips er å ikke skli inn i kosebuksen, men heller fortsett å gå med den litt for trange dongeribuksen utover kvelden. Nei det er ikke behagelig, MEN jeg syns ikke det er noe godt å stappe innpå med snop når klærne allerede presser litt her og der ;) Dette har funket for meg. Sluskete stil = sluskete mat. Bra stil = bra mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett lite tips er å ikke skli inn i kosebuksen, men heller fortsett å gå med den litt for trange dongeribuksen utover kvelden. Nei det er ikke behagelig, MEN jeg syns ikke det er noe godt å stappe innpå med snop når klærne allerede presser litt her og der ;) Dette har funket for meg. Sluskete stil = sluskete mat. Bra stil = bra mat.

Hehe, takk for tips! Ja, jeg bytter alltid til løse ledige klær! Favoritten nå er en kjole, som riktig nok var en søt utesommerkjole for tre år siden, men som bare blir videre og videre og strammer ingen steder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper å være flere om å slanke seg. Takket være slanketråder på kvinneguiden.no, slanket jeg meg 9 kg i vår. Og det uten å telle kallorier eller å følge noen bestemt diett. Jeg bare spiste mindre og trente mer. Motivasjonen fikk jeg fra å måtte rapportere inn vekt hver fredag.

Mange andre har fått hjelp der også. Dessuten er det gratis. Min anbefaling: Sleng deg med der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg merker veldig godt nå at det har sklidd helt ut hos oss i sommer med godteri og chips. Vi har handlet litt på tax-free (godteri), og har hatt chips/nøtter/ostepop flere ganger i uka. I går var jeg sååååå godtesugen, men vi hadde faktisk ingenting godteri hjemme (jeg snoket i skapet), så om kvelden kuttet jeg opp litt kål og knasket på det :-) Det er faktisk veldig godt! Det er faktisk sånt et sug at jeg flere ganger har tenkt tanken å stoppe på en butikk og kjøpe youghurtnøtter eller lakris  når jeg har kjørt forbi.

 

Mannen min kom hjem fra fem dagers jobbreise, og da hadde vi 1,5 glass rødvin hver (ei flaske som var åpnet, fra forrige helg). Burde sikkert ikke hatt det, men det hadde vi nå....

 

Vi har snakket med ungene om dette, så nå er egentlig hele familien (med unntak av hun på ti) innstilt på strenge innskjæringer ift godteri og chips og brus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I will ;)

Jeg vet at mange sliter med mye verre ting enn dette... Jeg får bare følelsen av at all kos blir borte, når jeg må leve så strengt.

Tenker på samme måte som deg :-(

 

Men slik du og jeg har holdt på i flere år.... det gir jo ingen resultater :-(

Så vi må nok bite i det sure eplet og FORSAKE godterikos dersom vi virkelig vil bli litt lettere. Så kan vi kose oss med kål og gulrøtter i stedet :-D.... :-P

 

Poenget til Frosken over her et sted er vel at vi må slutte og kople godteri og kos (fordi det varer så kort og konsekvensene blir så store). Heller kose oss med å være sammen med andre, gå turer, trimme, lese og nyte god sunn mat, med litt mindre porsjoner...

 

Lett å si - men vanskelig å gjennomføre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida

I will ;)

Jeg vet at mange sliter med mye verre ting enn dette... Jeg får bare følelsen av at all kos blir borte, når jeg må leve så strengt.

Det går an å lære å kose seg med sunne ting. Jeg får ofte lyst på noe søtt om kvelden. Da fungerer det fint med Youghurt naturell. Jeg blander det med bær. Kjøper sånne frosne poser med bær. Strør på bittelitt sukker på toppen. Jordbær med skummet melk og litt sukker er også godt. Kjæresten mener jeg er sprø som bruker skummet melk i steden for fløte på jordbæra, men det er like godt. Blir en vanesak :-) Kanskje du skal prøve å tenke næringsrikt i steden for slanking ? La det gå sport i det og tenke ut hva du kan kose deg med av næringsrik mat og la det bli en livsstil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Uff, jeg merker veldig godt nå at det har sklidd helt ut hos oss i sommer med godteri og chips. Vi har handlet litt på tax-free (godteri), og har hatt chips/nøtter/ostepop flere ganger i uka. I går var jeg sååååå godtesugen, men vi hadde faktisk ingenting godteri hjemme (jeg snoket i skapet), så om kvelden kuttet jeg opp litt kål og knasket på det :-) Det er faktisk veldig godt! Det er faktisk sånt et sug at jeg flere ganger har tenkt tanken å stoppe på en butikk og kjøpe youghurtnøtter eller lakris  når jeg har kjørt forbi.

 

Mannen min kom hjem fra fem dagers jobbreise, og da hadde vi 1,5 glass rødvin hver (ei flaske som var åpnet, fra forrige helg). Burde sikkert ikke hatt det, men det hadde vi nå....

 

Vi har snakket med ungene om dette, så nå er egentlig hele familien (med unntak av hun på ti) innstilt på strenge innskjæringer ift godteri og chips og brus.

Med et slikt kosthold blir du bare enda mer sugen. Ikke rart du blir desperat når du først ikke har noe i hus ;-) Ser mange kjøper godteri på taxfri, men det er jo ikke noe man er nødt til å gjøre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med et slikt kosthold blir du bare enda mer sugen. Ikke rart du blir desperat når du først ikke har noe i hus ;-) Ser mange kjøper godteri på taxfri, men det er jo ikke noe man er nødt til å gjøre :-)

Nei, uff - det der med å kjøpe mase godteri på tax-free, er nok en lei uvane fra jeg var barn og ungdom. Vi reiste ikke ofte med Danskeferja, men et av høydepunktene med turen var å kjøpe store poser/bokser med annerledes godteri og ha med hjem, og så ha det leeeenge på rommet, og kunne spandere på folk som var på besøk, og vi koste oss veldig med ferjegodteriet...

 

Ser at jeg nok har klart å overføre dette på mine barn (sikkert fordi jeg fremdeles føler en fryd over å kjøpe godteri på taxfree'en....) - men det blir jo bare til at vi spiser altfor mye altfor ofte....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går an å lære å kose seg med sunne ting. Jeg får ofte lyst på noe søtt om kvelden. Da fungerer det fint med Youghurt naturell. Jeg blander det med bær. Kjøper sånne frosne poser med bær. Strør på bittelitt sukker på toppen. Jordbær med skummet melk og litt sukker er også godt. Kjæresten mener jeg er sprø som bruker skummet melk i steden for fløte på jordbæra, men det er like godt. Blir en vanesak :-) Kanskje du skal prøve å tenke næringsrikt i steden for slanking ? La det gå sport i det og tenke ut hva du kan kose deg med av næringsrik mat og la det bli en livsstil.

Youghurt naturell er kjempegodt! Skal kjøpe det i helga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at jeg nok har klart å overføre dette på mine barn (sikkert fordi jeg fremdeles føler en fryd over å kjøpe godteri på taxfree'en....) - men det blir jo bare til at vi spiser altfor mye altfor ofte....

Jeg har overført denne fryden på dyre kremer og sminke, samt sprit og vin. Mye dyrere det, da! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har overført denne fryden på dyre kremer og sminke, samt sprit og vin. Mye dyrere det, da! ;)

Det er sant. Jeg kjøper alltid med meg vin og evt øl, fordi det er billigere enn hjemme, og litt gøy det også, å kikke i hyllene.

 

Kremer og sminke bruker jeg så lite av at jeg sjelden kjøper noe på båten/flyplassen - men nå i sommer kjøpte jeg en ansiktskrem (siden jeg ikke hadde hatt det på sikkert ett år - har vel brukt den to ganger etter jeg kom hjem) og en mascara - men den finner jeg merkelig nok ikke - den ligger nok i ei veske...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant. Jeg kjøper alltid med meg vin og evt øl, fordi det er billigere enn hjemme, og litt gøy det også, å kikke i hyllene.

 

Kremer og sminke bruker jeg så lite av at jeg sjelden kjøper noe på båten/flyplassen - men nå i sommer kjøpte jeg en ansiktskrem (siden jeg ikke hadde hatt det på sikkert ett år - har vel brukt den to ganger etter jeg kom hjem) og en mascara - men den finner jeg merkelig nok ikke - den ligger nok i ei veske...

Jeg bruker renseprodukter, krem og litt sminke hver dag (ikke i ferie), så en del produkter blir det jo. Litt å spare på tax-free, men ikke så mye som jeg liker å innbille meg når jeg plukker dyre kremer ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...