Gå til innhold

Jeg mangler kaffe


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Gargamel

Jeg ville selv brukt kredittkort uten å nøle i samme situasjon. Det er ikke noe problem så lenge man klarer å tenke en måned fremover. Det ville vært rart om jeg skulle viftet med pekefingeren når andre gjør det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    32

  • Bookworm

    6

  • Kayia

    5

  • Mrs D

    3

 

Dette er DOL. Du visste vel hva slags reaksjoner du kom til å få?

Anonymous poster hash: 048ab...1b2

 

 

Ja og nei.  Jeg visste at noen ville la seg provosere,  men ikke til de grader.

Anonymous poster hash: 4734f...fdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor legger noen merke til om jeg napper øyenbrynene, kjøper meg kaffe og setter meg på en restaurant og drikker et glass vin?  

Anonymous poster hash: 4734f...fdf

 

Fordi du skriver om det på DOL, kanskje? Snakker du bare med deg selv er det neppe lurt å publisere det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg troller ikke i det hele tatt.  Det jeg skrev var sant, men jeg har problemer med å forstå reaksjonene.  Hvorfor legger noen merke til om jeg napper øyenbrynene, kjøper meg kaffe og setter meg på en restaurant og drikker et glass vin?  Dette er på en vanlig lørdag når det er helt naturlig å drive med slikt.

Du spurte hva du skulle gjøre ettersom du har for lite penger til tre ting du ønsket, og folk svarte deg. Om du ikke ville ha svar burde du tnekt på dilemmaet her, og ikke bedt om råd, enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spurte hva du skulle gjøre ettersom du har for lite penger til tre ting du ønsket, og folk svarte deg. Om du ikke ville ha svar burde du tnekt på dilemmaet her, og ikke bedt om råd, enkelt og greit.

 

Jeg ser ikke dilemma i det hele tatt.  Du var den eneste som svarte meg og jeg fulgte ikke rådene dine.  Det jeg undrer meg over er reaksjonene i denne tråden og de var skarpere enn jeg hadde trodd på forhånd.  Hvorfor har man meninger om anonyme mennesker på nettet? 

Anonymous poster hash: 4734f...fdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke dilemma i det hele tatt.  Du var den eneste som svarte meg og jeg fulgte ikke rådene dine.  Det jeg undrer meg over er reaksjonene i denne tråden og de var skarpere enn jeg hadde trodd på forhånd.  Hvorfor har man meninger om anonyme mennesker på nettet? 

Jeg kan ikke se at folk har meninger om deg, men om dilemmaet du skisserte, og løsningen du valgte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan ikke se at folk har meninger om deg, men om dilemmaet du skisserte, og løsningen du valgte.

 

 

Ja og det overrasket meg.

Anonymous poster hash: 4734f...fdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ja og det overrasket meg.

Anonymous poster hash: 4734f...fdf

 

Hva ventet du av svar da? Et unisont "JA! Gjør det!" Var det helt utenkelig at opptil flere ville synes at det var unødvendig å bruke penger på øyenbrynsnapping når du var nesten blakk?

 

Jeg er ikke streng eller krass, bare undrende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva ventet du av svar da? Et unisont "JA! Gjør det!" Var det helt utenkelig at opptil flere ville synes at det var unødvendig å bruke penger på øyenbrynsnapping når du var nesten blakk?

 

Jeg er ikke streng eller krass, bare undrende.

 

Jeg er ikke sikker på om du er så naiv som du ofte gir uttrykk for, men du prøver i hvert fall å være prektig.  Ut i den vanlige verden så har de fleste mennesker lån uansett hvor lang tid det tar å betale det tilbake.  Mennesker har pyntet seg fra de begynte å eksistere.  Når du presterer å si at sminking er sløseri som du gjorde i en annen tråd så skurrer noe for meg.

 

Hva er det å være nesten blakk?  Er det å telle kronene i sparebøssen, eller se på helheten?  Hvis jeg hadde nektet barna mine om mat og valgt øyenbrynsnapping eller klipp på håret istedenfor så hadde det vært grunn til å stusse, men at et vanlig anonymt menneske som en eneste lørdag forteller om bruk av kredittkort for noen ytterst få hundrelapper vekker undring synes jeg er det glade vanvidd.

 

Du har lagt ut mye om dine holdninger og meninger overfor andre på dol igjennom tiden.  Den dama som la ut om sexlivet sitt ser jeg ikke lenger.  Nå er det den prektige husmoren som undrer seg over alle i Norge som ikke gjør nøyaktig det du synes, som vekker opp din skriveglede.  Du skriver aldri om det som er utenfor Norge.  Du er den som kun bryr seg om sitt nærmiljø på godt og vondt.

 

Når du skriver så får jeg ofte følelsen av at du lever et kjedelig liv.  Når du ikke forstår at mennesker er forskjellige og ikke alle får fast lønn en gang i måneden så virker du naiv.  Selv om du liker ditt "kjedelige" liv så trenger ikke vi andre å misunne deg.

Anonymous poster hash: 4734f...fdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja og det overrasket meg.

Ok. Så får du ta til deg at svarene ikke ble som forventet, uten å bli sur og spydig til de som svarer da.

 

Håper forøvrig teaterforestillingen var bra og at rangelen ble som du ønsket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har du aldri handlet på nettet med kredittkort?  Så koselig at du kan ha mening om så viktige ting som økonomien min;-).  Et vilt fremmed menneske på nettet.

Anonymous poster hash: 4734f...fdf

 

Siden du la ut et innlegg på et åpent forum, og gjerne ønsket tilbakemeldinger så gjorde jeg meg opp en mening om det, gitt... Så hvis du ikke ønsker noens mening om det, så la vær å bruke slike fora. Ellers bryr jeg meg svært lite om andres økonomi  :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Så får du ta til deg at svarene ikke ble som forventet, uten å bli sur og spydig til de som svarer da.

 

Håper forøvrig teaterforestillingen var bra og at rangelen ble som du ønsket.

 

Sur og spydig har jeg da absolutt ikke vært og det eneste spørsmålet jeg stilte var hva dere hadde gjort.  Jeg kan ikke se at jeg har noensinne spurt hva jeg skulle gjøre.

 

Tror du har misforstått noe med teaterforestillingen. Den var ikke i går så jeg vet ikke hvordan den blir.  Festingen ble ikke som planlagt, men slik er livet.  Dolere kan sove rolig pga. mitt sløseri på festing :) .  Jeg tror heller ikke jeg skrev noe om planer for finansering av den :huh: .

 

Svarene ble ikke langt fra det jeg hadde regnet med, men det har vært en overraskelse hvor kjappe mange er til å danne seg mening på tynt grunnlag.  Jeg har sett dette mange ganger før, men nå har jeg testet det kraftig på meg selv.

 

Anonymous poster hash: 4734f...fdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Når du spør om hva andre ville gjort vil det oppfattes som om du ber om råd. Når du ber om andre menneskers syn på din økonomi må du tåle at andre mener noe om din økonomi.

Når det er sagt var det et litt morsomt eksperiment du gjorde. Jeg ville ikke reagerert på at noen jeg kjenner i RL brukte kredittkortet litt når kontoen var tom. På dol er det lett å se problemer i alle ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når du spør om hva andre ville gjort vil det oppfattes som om du ber om råd. Når du ber om andre menneskers syn på din økonomi må du tåle at andre mener noe om din økonomi.

Når det er sagt var det et litt morsomt eksperiment du gjorde. Jeg ville ikke reagerert på at noen jeg kjenner i RL brukte kredittkortet litt når kontoen var tom. På dol er det lett å se problemer i alle ting.

 

Det er kun en person som svarer på første innlegg.  De andre kommenterer ETTER at jeg har brukt  noen få hundrelapper fra kredittkortet.  Jeg var bevisst på hva jeg gjorde da jeg skrev, og du har helt rett i at man ser alt som problemer.  Det er vanlig å bruke kredittkort i alle sammenhenger, men det er mer enn mulig at dolere er utsatt gruppe på mange måter.

 

 

Anonymous poster hash: 4734f...fdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...