Gå til innhold

Svimmel av å slutte på Metoprolol Sandoz 50 mg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Holder nå på å slutte med Metoprolol Sandoz 50 mg som jeg har tatt for hjertebank (angst). Er det vanlig å bli svimmel og ør av å slutte? Er det farlig eller vil det gå over? Jeg forstod på legen at jeg kunne slutte når jeg måtte ønske.



Anonymous poster hash: 3bba3...3ea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det er jeg rimelig sikker på er en psykisk reaksjon.

Hadde det vært svimmelhet ved oppstart, KUNNE det skyldtes noe lavere blodtrykk.

En deler svimmelhet i EKTE svimmelhet som er nautisk (som å være på en båt i bølger) eller gyratorisk (som å være på en karusell som dreier rundt i horisontalplanet), og uspesifikk følelse av svimmelhet/ustøhet.

De første typene har ofte en organisk årsak, de siste ofte en psykisk årsak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar :) 

 

Men da kan jeg anta at det vil gå over, når det er en psykisk reaksjon? Hvis jeg skal beskrive det nærmere blir det som at det snurrer, som en karusell i horisontalplanet. Jeg blir svimmel når jeg blir svært stresset (angst) også, men da varer det ikke hele dagen.

 

Siden det kom omtrent samtidig med at jeg sluttet med disse tablettene, antar jeg at det ikke kan skyldes noe annet. Kanskje jeg ikke burde tenke så mye på det, men det er litt vanskelig å få gjort det jeg skal i løpet av dagen, alt krever veldig mye konsentrasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...