Gå til innhold

ærekrenkelse


miakami

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

http://lovdata.no/dokument/NL/lov/1902-05-22-10/*#KAPITTEL_2-16

 

Flere paragrafer der, opptil 3 år i fengsel og bøter. Du får innført dom i strafferegisteret og kan få problem med å få deg plettfri politiattest (vandelsattest) som du kan trenge ved jobbsøknader og enkelte studier. I tillegg kan du saksøkes med erstatningskrav fra fornærmede og da er det deg som har bevisbyrden. Det beløpet kan bli skyhøyt.

 

Bruk heller rettsvesenet til å gi deg den rettferdigheten du ønsker. Søk voldsoffererstatning.

Endret av ecbole
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://lovdata.no/dokument/NL/lov/1902-05-22-10/*#KAPITTEL_2-16

 

Flere paragrafer der, opptil 3 år i fengsel og bøter. Du får innført dom i strafferegisteret og kan få problem med å få deg plettfri politiattest (vandelsattest) som du kan trenge ved jobbsøknader og enkelte studier. I tillegg kan du saksøkes med erstatningskrav fra fornærmede og da er det deg som har bevisbyrden. Det beløpet kan bli skyhøyt.

 

Bruk heller rettsvesenet til å gi deg den rettferdigheten du ønsker. Søk voldsoffererstatning.

Advokaten min sa det var ikke noe vits i å søke voldsoffererstatning når saken ble henlagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Advokaten min sa det var ikke noe vits i å søke voldsoffererstatning når saken ble henlagt.

 

Trist. Kanskje Dixi kan gjøre noe for deg?

 

Husk på at om du søker hevn (altså i stedet for rettferdighet ved egne sanksjoner), kan også ugjerningsmannen hevne seg på deg. Lar du andre ta affære for deg, blir det disse som tar støyten når ugjerningsmannen reagerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Advokaten min sa det var ikke noe vits i å søke voldsoffererstatning når saken ble henlagt.

Det var rart at advokaten sa dette. Det har ikke noe si om saken ble henlagt fordi beviskravene til kontoret for voldsoffererstatning er mindre strenge.

Derfor kan du få innvilget erstatning selv om saken ble henlagt i rettsvesenet.

Anonymous poster hash: 27a42...635

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er straffen for ærekrenkelse? har lyst til å lage en facebook profil der jeg henger ut voldtektesmennene mine. men vet ikke om det er verdt det.

 

Jeg synes det er en dårlig idé selv om det er urettferdig at de skal slippe unna. Du vil få en hevn, men du risikerer at saken blir snudd og at enkelte får sympati med voldtektsmennene. Tanken om at folk skal ansees uskyldige når en sak er henlagt står ganske sterkt. I tillegg får du politiet på nakken.

 

Kort sagt tror jeg ikke du vil sitte igjen med en følelse av at du har oppnådd rettferdighet.

 

Du spør om det er verd det. Jeg synes ikke det høres sånn ut,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...