Gå til innhold

Smerter bak øret


påskelilje

Anbefalte innlegg

Jeg er av og til (1-2-3 ganger pr år) plaget av smerter bak øret - altså i beinet/i skallen bak øret på venstre side, mot nakken. Dette kommer helt plutselig, og varer som regel en dag eller to. Smertene er som hogg med syl, og jeg pleier å trykke og massere mens det står på som verst. Ibux og paracet pleier å hjelpe en del. Etter en slik dag, er det ofte ømt dagen etter - enten pga opprinnelige smerter, eller pga masseringen.

 

Denne gangen har det vart mye lenger. Det begynte på tirsdag, og jeg masserte og trykket i nakken og på hodet i løpet av kvelden. Det satt også mer i nakken og frem mot halsen i forhold til hva som er vanlig. Neste dag var det ømt og hovent - slik det pleier. Det fortsatte imidlertid på torsdag, og jeg måtte gå hjem fra jobb midt på dagen. Måtte ta paralgin forte - og det gjør jeg så å si aldri. Fredagen var det bedre, og i helga har det vært nesten borte. Men ikke helt. Jeg kjenner fremdeles små hogg på samme sted (bak øret). Jeg har aldri nevnt dette for legen, fordi det kommer så pass sjelden, og fordi det som regel går over etter en dag eller to.

 

Det rare er at jeg nevnte dette for min søster og min mor denne uka. Begge to har det på samme måte! Og min mor har hatt det i flere dager denne uka hun og - vanligvis er det bare en dag eller to. Min søster sa at hun pleier å ta smertestillende til det går over, hadde heller ikke snakket med lege om det.

 

Hva er dette? Bør jeg/vi nevne det for legen?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...