Gå til innhold

Fabrikkering av psykisk lidelse


startet av

Anbefalte innlegg

Det virker som dette er et stadig tilbakevendende tema i dine tanker, at du liksom ikke fortjener å ha det bra eller er å anse som en verdig samfunnsborger. Jeg er rimelig sikker på at du, i likhet med de aller fleste andre, er berettiget din trygd, og at du rent objektivt sett, ikke har noen grunn til å gå rundt med bøyd hode.

 

Tror din selvforakt/mistro til å være berettiget støtte enten er forankret i psykdom eller at disse tilbakevendende tankene på et eller annet vis tjener en funksjon, i ditt psykiske forsvar.

Anonymous poster hash: 8512d...cfa

Ble litt nysgjerrig på det siste der... det med funksjon i mitt psykiske forsvar...

(Og hvis "forankret i psykdom", så kan det vel være histrioni?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • startet av

    27

  • gråstein

    11

  • AnonymBruker

    8

  • stjernestøv

    6

Mest aktive i denne tråden

Gjest Gargamel

Det vet jeg ikke... hvordan vet man slikt?

Det er fristende å si at man finner det ut ved å prøve.

Nå må ikke du tolke det dithen at jeg mener du er en snylter eller latsabb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fristende å si at man finner det ut ved å prøve.

Nå må ikke du tolke det dithen at jeg mener du er en snylter eller latsabb.

Ja, men hvordan vet man om man har prøvd hardt nok...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor gav du opp?

Anonymous poster hash: 11f44...afe

Jeg gav opp arbeidsmarkedsbedriften fordi det var folk som mobbet meg, fordi det var helt ubrukelige oppgaver jeg ble satt til (jeg mener man bør satse på klientens sterke sider, i stedet for å bare teste om vedkommende klarer å gjøre en vilkårlig ting) og rett og slett fordi det pga. disse to faktorene var så tungt å stå opp tidlig, stelle seg og bruke over en time på å komme seg dit. Og enda da var det bare 2 halve dager i uka, som de sa jeg måtte øke til minst 50% stilling ganske snarlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gav opp arbeidsmarkedsbedriften fordi det var folk som mobbet meg, fordi det var helt ubrukelige oppgaver jeg ble satt til (jeg mener man bør satse på klientens sterke sider, i stedet for å bare teste om vedkommende klarer å gjøre en vilkårlig ting) og rett og slett fordi det pga. disse to faktorene var så tungt å stå opp tidlig, stelle seg og bruke over en time på å komme seg dit. Og enda da var det bare 2 halve dager i uka, som de sa jeg måtte øke til minst 50% stilling ganske snarlig.

 

Hvordan tror du det hadde gått i en "vanlig" jobb i det ordinære arbeidsmarkedet?

Anonymous poster hash: 11f44...afe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan tror du det hadde gått i en "vanlig" jobb i det ordinære arbeidsmarkedet?

Anonymous poster hash: 11f44...afe

Jeg tror jeg hadde blitt mobbet, og generelt blitt psykisk påvirket av å være rundt folk hele tiden. Også hadde det vært slitsomt å forandre (u)vanene. Men jeg hadde helt sikkert klart det hvis jeg bare hadde hatt endel mer viljestyrke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg hadde blitt mobbet, og generelt blitt psykisk påvirket av å være rundt folk hele tiden. Også hadde det vært slitsomt å forandre (u)vanene. Men jeg hadde helt sikkert klart det hvis jeg bare hadde hatt endel mer viljestyrke?

 

Kanskje. Kanskje ikke. Du kunne risikert å blitt verre også. Men hvorfor ikke prøve?

Anonymous poster hash: 11f44...afe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje. Kanskje ikke. Du kunne risikert å blitt verre også. Men hvorfor ikke prøve?

Anonymous poster hash: 11f44...afe

 

Vel det vegrer jeg meg for, med påfølgende dårlige selvbilde...

 

Hvis jeg får en liten stilling et sted så må jeg jo fortsatt snakke med folk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel det vegrer jeg meg for, med påfølgende dårlige selvbilde...

 

Hvis jeg får en liten stilling et sted så må jeg jo fortsatt snakke med folk...

 

Da har du såpass store sosiale problemer har du ikke klarer et ordinært arbeid? Hvis behandling ikke har hjulpet er nok berettiget uføre. Hev hodet og stay trygda.

Anonymous poster hash: 11f44...afe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er bare en måte å finne det ut på.

Anonymous poster hash: 11f44...afe

Jeg må drøfte med behandleren noen tiltak for sosialt liv. I første omgang. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du diktet opp sykdommen din?

Hei!

 

Jeg har ikke diktet opp min:-)

 

Jeg har bare skrevet hva jeg strever med, og enten det, eller bare at jeg kom, inn var nok for diagnosen asperger syndrom :huh:

 

Det er vaaanskelig å forstå!

 

Jeg fikk diagnosen samtidig med skjemaer jeg skulle fylle ut??

De hadde altså bestemt seg før jeg kom???

 

Det er syns jeg er kjeeemperart, men det er det bare jeg som syns.

 

Men når systemet er sånn så må man tenke at det er jo ikke vi, men de, ekspertene på sykdommer, som bestemmer, jeg tror ikke man kan gjøre noe fra eller til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når systemet er sånn så må man tenke at det er jo ikke vi, men de, ekspertene på sykdommer, som bestemmer, jeg tror ikke man kan gjøre noe fra eller til.

Det går da fint an å lure "ekspertene på sykdommer" og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...