Gå til innhold

Millitæret


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Har en som har fått bosjyre fra forsvaret, snart for han passord og brukernavn for å svare på noe på nettet. Han sliter med angst og vil ikke i millitæret, men har ikke villet gå til lege pga angsten. Må han det nå?

 

Han er undervektig og er plaget med stiv rygg, får forstoppelse når han er vekke hjemmenfra. Er dette grunn nok til å slippe?

 

Det var vel strengere før i tiden? Nå tar de jo inn jenter også så de har jo nok folk,de kan vel ikke tvinge noen som ikke vil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 258
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • stjernestøv

    56

  • Trine

    32

  • Madelenemie

    30

  • skrevet

    28

Har en som har fått bosjyre fra forsvaret, snart for han passord og brukernavn for å svare på noe på nettet. Han sliter med angst og vil ikke i millitæret, men har ikke villet gå til lege pga angsten. Må han det nå?

 

Han er undervektig og er plaget med stiv rygg, får forstoppelse når han er vekke hjemmenfra. Er dette grunn nok til å slippe?

 

Det var vel strengere før i tiden? Nå tar de jo inn jenter også så de har jo nok folk,de kan vel ikke tvinge noen som ikke vil?

 

Tror bare de er interessert i de med god helse, og ikke minst er motiverte.

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Vraket-av-Forsvaret---godkjent-A--og-vraket-igjen-7188073.html

Endret av slabbedask
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle gjøre en jobb en gang i et lokale som skulle brukes til sesjon. Snakket med han ene som jobbet der og han sa at de som dem var mest interessert i å få inn var de som var usikre på om de ville klare det. De som absolutt ikke ville inn, ville de heller ikke ha og de som var ekstremt ivrige på å komme inn var de også skeptiske til.

Han må jo igjennom en helsesjekk på sesjon så kan ikke tenke meg han må i forsvaret med de problemene du nevner. Før jentene også ble vernepliktige hadde de altfor mange å velge mellom, de er bare interessert i de dem mener kan gjøre en god jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

offtopic, men må si jeg blir litt varm innvendig av å tenke på at selfie generasjonen med jenter skal få føle likestillingen på kroppen

 

Velkommen til 2015 frøkens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

offtopic, men må si jeg blir litt varm innvendig av å tenke på at selfie generasjonen med jenter skal få føle likestillingen på kroppen

 

Velkommen til 2015 frøkens :)

 

Det er vel ikke noe værre for selfie-jenter enn selfie-gutter? Gutta nå er jo nesten like fisefine som jentene. Uansett er det bare de som forsvaret tror kan være til nytte som blir kalt inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle gjøre en jobb en gang i et lokale som skulle brukes til sesjon. Snakket med han ene som jobbet der og han sa at de som dem var mest interessert i å få inn var de som var usikre på om de ville klare det. De som absolutt ikke ville inn, ville de heller ikke ha og de som var ekstremt ivrige på å komme inn var de også skeptiske til.

Han må jo igjennom en helsesjekk på sesjon så kan ikke tenke meg han må i forsvaret med de problemene du nevner. Før jentene også ble vernepliktige hadde de altfor mange å velge mellom, de er bare interessert i de dem mener kan gjøre en god jobb.

Han skulle fylle ut noe på nettet som bestemte om han gikk til to, om han fikk komme altså men han har ikke fått noe passord og brukernavn enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja jeg har tatt imot rekrutter noen ganger og man tar inn mange flere enn man trenger fordi man vil beholde de dugende og sende hjem skrotet. Er man først tildelt en avdeling og er nogenlunde fysisk og i hodet vil de gjerne holde på deg uavhenging av om du er motivert eller ikke. Simulanter som later som om de er gale, sengevætere eller liknende gjennomskues ganske lett. Riktignok ti år siden jeg jobbet i forsvaret så ting har sikkert endret seg en del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja jeg har tatt imot rekrutter noen ganger og man tar inn mange flere enn man trenger fordi man vil beholde de dugende og sende hjem skrotet. Er man først tildelt en avdeling og er nogenlunde fysisk og i hodet vil de gjerne holde på deg uavhenging av om du er motivert eller ikke. Simulanter som later som om de er gale, sengevætere eller liknende gjennomskues ganske lett. Riktignok ti år siden jeg jobbet i forsvaret så ting har sikkert endret seg en del.

Har hørt at det ikke er så strengt nå, men vet ikke jeg. Det skal jo ikke være tvang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han skulle fylle ut noe på nettet som bestemte om han gikk til to, om han fikk komme altså men han har ikke fått noe passord og brukernavn enda.

Min sønn fikk brukernavn og passord i brevet under der det står "slik svarer du"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sønn fikk brukernavn og passord i brevet under der det står "slik svarer du"...

Han fikk det i posten i dag. Har din sønn vært eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hørt at det ikke er så strengt nå, men vet ikke jeg. Det skal jo ikke være tvang?

 

Er det ikke derfor det heter "verneplikt"?

Anonymous poster hash: ce054...487

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han fikk det i posten i dag. Har din sønn vært eller?

Nei, han fikk det også i posten idag :)

Brevet der det står "sesjon del 1 (må besvares)" - har din sønn fått samme brev?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er det ikke derfor det heter "verneplikt"?

Anonymous poster hash: ce054...487

 

Vet ikke hvordan det er jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, han fikk det også i posten idag :)

Brevet der det står "sesjon del 1 (må besvares)" - har din sønn fått samme brev?

Ja han har fått samme brev. Vil din sønn da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...