Gå til innhold

Millitæret


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Siden det er så få som blir sendt ut i forsvaret så tror jeg ikke de gidder bruke tid og energi på å kalle inn de som påstår de har både det ene og det andre så tror de lukes ut i del 1, men det har jeg egentlig ikke noe belegg for å uttale meg om, bare noe jeg tror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 258
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • stjernestøv

    56

  • Trine

    32

  • Madelenemie

    30

  • skrevet

    28

Han har også blitt mobbet og det har satt sine spor. Han må fylle ut noe på nettet først så får vi se hva som skjer.

Hvis man er veldig "var" for andres meninger eller tolker ting mer kritisk enn de er, så tror jeg ikke man har noe i Forsvaret å gjøre, med mindre man er veldig motivert for det selv om man vet det blir veldig tøft.

Sånn jeg forstår det er det lite privatliv der, og nok litt "macho" eller "røft" miljø eller hva man skal kalle det.

Nå vet jeg ingenting om sønnen din, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man er veldig "var" for andres meninger eller tolker ting mer kritisk enn de er, så tror jeg ikke man har noe i Forsvaret å gjøre, med mindre man er veldig motivert for det selv om man vet det blir veldig tøft.

Sånn jeg forstår det er det lite privatliv der, og nok litt "macho" eller "røft" miljø eller hva man skal kalle det.

Nå vet jeg ingenting om sønnen din, da.

Høres ikke ut som sønnen min passer inn der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man er veldig "var" for andres meninger eller tolker ting mer kritisk enn de er, så tror jeg ikke man har noe i Forsvaret å gjøre, med mindre man er veldig motivert for det selv om man vet det blir veldig tøft.

Sånn jeg forstår det er det lite privatliv der, og nok litt "macho" eller "røft" miljø eller hva man skal kalle det.

Nå vet jeg ingenting om sønnen din, da.

 

Jeg har bare vært på en millitærleir, men der var det mer syting enn machomiljø. Men det skjer noe med mennesker generelt og ungdommer spessielt når de får på seg uniform og alle er like. Blir som russen. Man bør ha endel "gi faen", man kan ikke ha behov for alenetid og man må ha evnen til å bare gjøre ting samme hvor idiotisk det høres ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Det er skoleplikt (opplæringsplikt) også.

Anonymous poster hash: 38635...9f9

 

Det er også teit, men mer forståelig. Forstår ikke vitsen med å tvinge noen som ikke vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare vært på en millitærleir, men der var det mer syting enn machomiljø. Men det skjer noe med mennesker generelt og ungdommer spessielt når de får på seg uniform og alle er like. Blir som russen. Man bør ha endel "gi faen", man kan ikke ha behov for alenetid og man må ha evnen til å bare gjøre ting samme hvor idiotisk det høres ut.

Man bør "gi faen" i hva andre kommer med av fleipete bemerkninger og... hvis man tar seg nær av det, kan det fort bli til at de andre syns man er litt "kjip" og så baller det på seg. Det er få muligheter for "time out".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også teit, men mer forståelig. Forstår ikke vitsen med å tvinge noen som ikke vil.

 

Hvis folk bare gjør som de vil, hva tror du skjer da? Det er mange som ikke vil stå opp om morran kl 6 for å jobbe.

Anonymous poster hash: 38635...9f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis folk bare gjør som de vil, hva tror du skjer da? Det er mange som ikke vil stå opp om morran kl 6 for å jobbe.

Anonymous poster hash: 38635...9f9

Denne moraliseringen her blir bare teit. Det er ikke verneplikt i USA, verdens militære supermakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Jeg husker militæret som masse syting og litt macho, som Trine sier. Det er noe helt nytt for ungdommer som er vant til moderne pedagogikk.

 

Man må bare gjøre det man får beskjed om uansett hvor sliten eller umotivert man er, og uansett om man ikke skjønner hvorfor. Motivasjonen er å unngå offentlig kjeft og annen straff. I alle fall var det det sånn der jeg tjenestegjorde for lenge siden.

 

Hvis noen får alvorlige problemer blir de sikkert fanget opp allikevel.  Det er ikke verre enn at de fleste tåler det og trives.

 

Kanskje militæret også har blitt mykere nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvis folk bare gjør som de vil, hva tror du skjer da? Det er mange som ikke vil stå opp om morran kl 6 for å jobbe.

Anonymous poster hash: 38635...9f9

 

Enig med skrevet her!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nils Håvard Dahl, psykiater

Teit lov!

Du bør lese din historie. Den norske Grunnloven var nytenkende da den kom. Mange ideer var hentet fra Frankrike og "Likhet, Frihet og Brorskap".

 

Allmenn verneplikt var en demokratisk ordning som skulle sikre at alle hadde lik plikt til å forsvare Fedrelandet. Alternativet var en hær av fattigfolks sønner, mens rikfolks sønner kjøpte seg fri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker militæret som masse syting og litt macho, som Trine sier. Det er noe helt nytt for ungdommer som er vant til moderne pedagogikk.

 

Man må bare gjøre det man får beskjed om uansett hvor sliten eller umotivert man er, og uansett om man ikke skjønner hvorfor. Motivasjonen er å unngå offentlig kjeft og annen straff. I alle fall var det det sånn der jeg tjenestegjorde for lenge siden.

 

Hvis noen får alvorlige problemer blir de sikkert fanget opp allikevel.  Det er ikke verre enn at de fleste tåler det og trives.

 

Kanskje militæret også har blitt mykere nå.

Jeg liker ikke millitæret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør lese din historie. Den norske Grunnloven var nytenkende da den kom. Mange ideer var hentet fra Frankrike og "Likhet, Frihet og Brorskap".

 

Allmenn verneplikt var en demokratisk ordning som skulle sikre at alle hadde lik plikt til å forsvare Fedrelandet. Alternativet var en hær av fattigfolks sønner, mens rikfolks sønner kjøpte seg fri.

Men i dag er det jo så mange som vil i forsvaret, både jenter og gutter. Forstår ikke vitsen med å tvinge folk da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med skrevet her!!!

 

Hva tror du skjer hvis folk bare gjør som de "vil"?

Anonymous poster hash: 38635...9f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i dag er det jo så mange som vil i forsvaret, både jenter og gutter. Forstår ikke vitsen med å tvinge folk da.

 

Det er ingen som tvinges lenger.

Anonymous poster hash: 38635...9f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...