Gå til innhold

Forslag til forbedring på psykiatri.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det varierer vel litt fra uke til uke, og jeg skal ikke påberope meg å vite hvem trådstarter tenkte spesielt på.  Men det er vel noen gjengangere når det gjelder å starte tråder der hovedinnholdet ikke er noe spørsmål, men betraktninger rundt egen sinnsstemning, ofte i negativ tone rettet mot seg selv ("jeg er en lat snylter").  Med forbehold om at jeg ofte ikke ser ordentlig på hvilket forum sånt ligger på, jeg leser bare trådtittelen. 

 

Tror ikke du skal føle deg spesielt truffet, hvis det er det du lurer på. 

Jeg føler meg truffet.

 

Jeg synes det er trist at jeg skal måtte føle det slik når jeg skriver hvordan jeg har det på et psykiatriforum.  Jeg leter etter andre steder jeg heller kan skrive og kanskje få noe oppbakking når det røyner på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv

 

Trine : Jeg spør verken deg Trine, Stjernestøv eller Toga. At dere ikke har problemer med dette vet vi jo allerede. Jeg spør admin som jeg håper dukker opp jobb snart. Derfor jeg skrev innlegget her og ikke på åpent eller psykiatri.

 

 

Anonymous poster hash: 14860...917

 

Da håper jeg du får svar fra admin. Føler meg truffet jeg også, er jo lett å vite hvem du mener...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Huff, blir nesten litt oppgitt. Jeg hadde faktisk ingen spesielle i tankene, men nå dukker den ene etter den andre opp. Prøv og forstå at dette er et spørsmål til ledelsen.

 

Det er et spørsmål og et lite hjertesukk fra en som føler at forumet er litt vanskelig å ta i bruk når en sjelden gang har bruk for det. Det blir til at man trekker seg vekk og overlater det til de som alltid har vært der og det er ikke deres skyld. Når man skriver som anonym er det ikke mulig for Nhd å følge med.



Anonymous poster hash: 14860...917
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at jeg blandet meg inn, hensikten var å ta brodden av det med "kjendisene" overfor de som bruker forumet hyppig, men likevel seriøst.  Men det virket visst stikk motsatt.   

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De var et dumt ordvalg. Du og jeg er "kjendiser" på dol vi også. Mente ikke noe galt med det :-) Burde holdt meg til å skrive faste uten at jeg tror reaksjonene hadde blitt annerledes.

 

 



Anonymous poster hash: 14860...917
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Admin Doktoronline

 

Jeg synes psykiatri fungerer dårlig for andre enn de som henger der fast og nærmest bruker forumet som en dagbok.

 

Nå er det slik at andre faste dolbrukere kan ha perioder i sitt liv hvor det kunne være kjekt med litt oppfølging av eksperten. Ingen seiler problemfritt gjennom livet. Dette fungerer ikke når en ønsker å bruke forumet over en periode og samtidig ikke har noe ønske om å bruke samme nick som man har brukt i årevis på dol. Dette var min opplevelse i høst.

 

Nhd sa rett ut at ønsket man oppfølging nyttet det ikke å være anonym og at dette var opp til meg. Jeg tenkte da : Ja ja, her er jeg ikke velkommen. Det er vel meningen at dette skal være et forum bare for de faste "kjendisene" der inne.

 

Det kan en eller annen gang skje at jeg ( eller andre faste dolere ) føler behov for å bruke forumet igjen og da hadde det vært kjekt om man kunne åpnet opp for å bruke andre nick slik man kunne på det gamle forumet. Vil man være anonym får man sjelden svar eller man får feile svar.

 

Hadde man åpnet opp for at man i hvert fall kunne ha hatt et fast psykiatrinick, hadde det vært lettere for Nhd å følge med og psykiatri kunne ha vært for flere enn den faste gjengen.

Anonymous poster hash: 14860...917

 

 

Å åpne for mulighet til to registrerte nick på en mailadresse, er ikke mulig innenfor de tekniske rammene forumet har. Om ønskelig kan man imidlertid registrere seg to ganger med to ulike mailadresser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Madelenemie

 

Huff, blir nesten litt oppgitt. Jeg hadde faktisk ingen spesielle i tankene, men nå dukker den ene etter den andre opp. Prøv og forstå at dette er et spørsmål til ledelsen.

 

Det er et spørsmål og et lite hjertesukk fra en som føler at forumet er litt vanskelig å ta i bruk når en sjelden gang har bruk for det. Det blir til at man trekker seg vekk og overlater det til de som alltid har vært der og det er ikke deres skyld. Når man skriver som anonym er det ikke mulig for Nhd å følge med.

Anonymous poster hash: 14860...917

 

Hei!

 

Jeg skjønner du blir oppgitt, dette var jo kun en saklig anmodning/forslag.

 

Du nevnte hensynsfullt ingen nick, så da er det jo ikke noe å tenke videre på.

 

Håper du får svar etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er latterlig at man  ikke skal få svar som anonym, akkurat som det utgjør noen forskjell på det man vil ha svar på. NHD liker tydeligvis å skreddersy svaret til hver enkelt person, ikke svare det første han tenker på som et godt svar for en ukjent person. Han tror han kjenner oss ut i fra et nick, men saken er at han kjenner oss ikke, og det vil han aldri heller. Han burde svare på innlegg helt saklig uten de antagelsene og fordommene han allerede har dannet seg.

 

Men ja, det gjør jo det hele enklere med å kunne bruke forskjellige nick. Lett å kjenn igjen folk her inne når man vet at hele familien leser på DOL. Og det tar de visst ikke i betraktning.

 

Det er vel ikke slik at man ikke skal få svar som anonym, men dersom man stiller flere spørsmål i løpet av noen uker, så vil svarene kunne bli bedre om man bruker samme nick, fordi  opplysningene gitt i de ulike innleggene da  evt. kan . ses i sammenheng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke helt problemet, alle er jo anonyme bak nicket. Så hvorfor skal man poste anonymt dersom man har spørsmål i psykiatri? Hvorfor kan man ikke bruke samme nicket overalt?

 

Fordi man vil være ekstra anonym, vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi man vil være ekstra anonym, vel.

 

Så det er for å anonymisere det anonyme, men hva når det anonyme ikke er anonymt fordi alle uansett skjønner hvem det er, eller om man bruker det anonyme nicket også ønsker man å være anonym skal man da ha et nytt nick? Blir mange nick etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er for å anonymisere det anonyme, men hva når det anonyme ikke er anonymt fordi alle uansett skjønner hvem det er, eller om man bruker det anonyme nicket også ønsker man å være anonym skal man da ha et nytt nick? Blir mange nick etterhvert.

"Tror" det blir bare 'rotings' hvis man har mange nick. Best å holde seg til ett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...