Gå til innhold

Forslag til forbedring på psykiatri.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg synes psykiatri fungerer dårlig for andre enn de som henger der fast og nærmest bruker forumet som en dagbok.

 

Nå er det slik at andre faste dolbrukere kan ha perioder i sitt liv hvor det kunne være kjekt med litt oppfølging av eksperten. Ingen seiler problemfritt gjennom livet. Dette fungerer ikke når en ønsker å bruke forumet over en periode og samtidig ikke har noe ønske om å bruke samme nick som man har brukt i årevis på dol. Dette var min opplevelse i høst.

 

Nhd sa rett ut at ønsket man oppfølging nyttet det ikke å være anonym og at dette var opp til meg. Jeg tenkte da : Ja ja, her er jeg ikke velkommen. Det er vel meningen at dette skal være et forum bare for de faste "kjendisene" der inne.

 

Det kan en eller annen gang skje at jeg ( eller andre faste dolere ) føler behov for å bruke forumet igjen og da hadde det vært kjekt om man kunne åpnet opp for å bruke andre nick slik man kunne på det gamle forumet. Vil man være anonym får man sjelden svar eller man får feile svar.

 

Hadde man åpnet opp for at man i hvert fall kunne ha hatt et fast psykiatrinick, hadde det vært lettere for Nhd å følge med og psykiatri kunne ha vært for flere enn den faste gjengen.



Anonymous poster hash: 14860...917
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er mange som savner det å kunne bruke forskjellige nick.  Vet ikke om de har mulighet til å få det til.  Men du har jo mulighet til å opprette et annet nick med en annen mailadresse.  Hvis du da bruker den når du trenger svar på psykiatri og den andre ellers, så burde det gå greit hvis du ikke er lik meg og blander alt sammen.



Anonymous poster hash: 05914...030
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg synes psykiatri fungerer dårlig for andre enn de som henger der fast og nærmest bruker forumet som en dagbok.

 

Nå er det slik at andre faste dolbrukere kan ha perioder i sitt liv hvor det kunne være kjekt med litt oppfølging av eksperten. Ingen seiler problemfritt gjennom livet. Dette fungerer ikke når en ønsker å bruke forumet over en periode og samtidig ikke har noe ønske om å bruke samme nick som man har brukt i årevis på dol. Dette var min opplevelse i høst.

 

Nhd sa rett ut at ønsket man oppfølging nyttet det ikke å være anonym og at dette var opp til meg. Jeg tenkte da : Ja ja, her er jeg ikke velkommen. Det er vel meningen at dette skal være et forum bare for de faste "kjendisene" der inne.

 

Det kan en eller annen gang skje at jeg ( eller andre faste dolere ) føler behov for å bruke forumet igjen og da hadde det vært kjekt om man kunne åpnet opp for å bruke andre nick slik man kunne på det gamle forumet. Vil man være anonym får man sjelden svar eller man får feile svar.

 

Hadde man åpnet opp for at man i hvert fall kunne ha hatt et fast psykiatrinick, hadde det vært lettere for Nhd å følge med og psykiatri kunne ha vært for flere enn den faste gjengen.

 

Hvorfor gjøre ting så vanskelig? Det er ingen ting som hindrer deg i å ha to nick: Ett eget til psykiatriforumet når du ønsker å være "anonym", og etter vanlig nick til alt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Det er ikke bare for de faste brukerene, det er endel anonyme her også. Og det er jo forståelig at det er vanskelig å følge opp de anonyme, isåfall må man ha klister hukommelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er latterlig at man  ikke skal få svar som anonym, akkurat som det utgjør noen forskjell på det man vil ha svar på. NHD liker tydeligvis å skreddersy svaret til hver enkelt person, ikke svare det første han tenker på som et godt svar for en ukjent person. Han tror han kjenner oss ut i fra et nick, men saken er at han kjenner oss ikke, og det vil han aldri heller. Han burde svare på innlegg helt saklig uten de antagelsene og fordommene han allerede har dannet seg.

 

Men ja, det gjør jo det hele enklere med å kunne bruke forskjellige nick. Lett å kjenn igjen folk her inne når man vet at hele familien leser på DOL. Og det tar de visst ikke i betraktning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Stjernestøv : Det er jo det jeg sier at det blir vanskelig å følge med. Hvorfor trodde du jeg skrev innlegget ?

 

Neuman : Nei, det er ikke mulig å ha to nick uten å måtte lage seg ny mailadresse.



Anonymous poster hash: 14860...917
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neuman : Nei, det er ikke mulig å ha to nick uten å måtte lage seg ny mailadresse.

 

Selvfølgelig ikke. Men hva er problemet med å lage ny mailadresse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ikke noe problem å lage ny mailadresse, men det er praktisk å kun forholde seg til en. Hvorfor ikke lage forumet litt mer brukervennlig ?

 

Jeg regner med du er den gamle man ?



Anonymous poster hash: 14860...917
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er ikke noe problem å lage ny mailadresse, men det er praktisk å kun forholde seg til en. Hvorfor ikke lage forumet litt mer brukervennlig ?

 

Det tar mindre enn 2 minutter å lage en ny Gmail konto. Etter at du har opprettet en ny profil her trenger du ikke forholde deg til den kontoen lenger.

 

Det er ikke nødvendig å gjøre ting vanskeligere enn det er.

 

Jeg regner med du er den gamle man ?

 

 

Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke forumet (IP Board) støtter at man kan ha to nick knyttet til samme epost, og at man kan veksle på. Det er jo uansett bare sludder og pølsevev; det er ingen som har det på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke forumet (IP Board) støtter at man kan ha to nick knyttet til samme epost, og at man kan veksle på. Det er jo uansett bare sludder og pølsevev; det er ingen som har det på den måten.

 

Nei, det skulle tatt seg ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det skulle tatt seg ut!

 

Det er en IQ-sperre. Hvis man ikke klarer å opprette to - 2 - epostadresser, men likevel en - 1 - så blir man uansett bare helt forvirret av flere identiteter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke helt problemet, alle er jo anonyme bak nicket. Så hvorfor skal man poste anonymt dersom man har spørsmål i psykiatri? Hvorfor kan man ikke bruke samme nicket overalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje

Trine - det er personer her, bl.a. meg selv, som har blitt gjenkjent på DOL, enten av andre DOL-brukere, eller av folk som har googlet på et emne og funnet dette nettstedet, og gjennom å lese ulike tråder om hverdagshendelser og/eller diagnoser, så har de funnet ut hvem som har nicket. Noen ønsker å redusere risikoen for dette, for eksempel ved å kunne bruke ulike nick, slik vi kunne før. Og en er kanskje særlig sårbar for gjenkjennelse når en utleverer seg på forum for psykiatri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Trine : Jeg spør verken deg Trine, Stjernestøv eller Toga. At dere ikke har problemer med dette vet vi jo allerede. Jeg spør admin som jeg håper dukker opp jobb snart. Derfor jeg skrev innlegget her og ikke på åpent eller psykiatri.

 

 



Anonymous poster hash: 14860...917
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er disse "kjendisene" du sikter til?

Trådstarter skrev de faste "kjendisene"Tror nok du skal legge mest vekt på de faste, ikke på "kjendisene".  Som det står i starten: "...de som henger der fast og nærmest bruker forumet som en dagbok".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter skrev de faste "kjendisene"Tror nok du skal legge mest vekt på de faste, ikke på "kjendisene".  Som det står i starten: "...de som henger der fast og nærmest bruker forumet som en dagbok".

Forsto det. Og hvem er disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsto det. Og hvem er disse?

Det varierer vel litt fra uke til uke, og jeg skal ikke påberope meg å vite hvem trådstarter tenkte spesielt på.  Men det er vel noen gjengangere når det gjelder å starte tråder der hovedinnholdet ikke er noe spørsmål, men betraktninger rundt egen sinnsstemning, ofte i negativ tone rettet mot seg selv ("jeg er en lat snylter").  Med forbehold om at jeg ofte ikke ser ordentlig på hvilket forum sånt ligger på, jeg leser bare trådtittelen. 

 

Tror ikke du skal føle deg spesielt truffet, hvis det er det du lurer på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

hww: Det du spør meg om nå har lite med saken å gjøre. Hvem det måtte være er uvesentlig og du kan ikke forvente at jeg ramser opp faste nick der inne. Ikke heng deg opp i dette.

 

Spørsmålet mitt er rettet til dols ledelse om ikke de kan lage det enklere å bruke forumet og enklere  for Nhd å skille den ene fra den  andre også når andre enn de faste bruker forumet.



Anonymous poster hash: 14860...917
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...