Gå til innhold

10 weeks challenge - noen med?


 cilie

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Det er akkurat 10 uker til 17.mai. Nå har jeg lyst til å ha den dagen som en motivasjon - symbolsk - for å virkelig gjøre en innsats hva angår kosthold.

 

Jeg skal faktisk gjøre noe jeg hele tiden tenker på, dog ikke klarer å gjennomføre: Slutte med godteri, kjeks osv og faktisk også cola zero. Sistnevnte drikkes daglig, og jeg merker jeg får hetta av å ikke ha det i hus. Jeg er "avhengig", noe som jeg tror resulterer i feil valg av middag for eksempel. Det øker nok også godterisuget. Nå har brått helgene glidd veldig ut her, og jeg føler meg helt sukkeravhengig.

 

De siste dagene har det vært vårlig, og jeg merker at vårtøyet strammer over armer. Istedenfor å legge meg ned for å dø, så er det faktisk litt tid til å merke en forskjell og ikke skylde på jobb, forhold, mangel på søvn osv. Jeg vil få det til nå!! Noen med? Eller råd på veien? Styggen på ryggen hvisker meg i øret at jeg har ønsket dette før, men ikke lykkes... Vi kan bruke tråden som motivasjon, støtte osv.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 96
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  •  cilie

    42

  • Nicklusheletida

    11

  • Lillemus

    10

  • påskelilje

    10

 Styggen på ryggen hvisker meg i øret at jeg har ønsket dette før, men ikke lykkes... Vi kan bruke tråden som motivasjon, støtte osv.

 

Om det er det værste styggen din klarer å komme med så bør du vel ha all mulighet til å nå målet ditt. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er det værste styggen din klarer å komme med så bør du vel ha all mulighet til å nå målet ditt. Lykke til :)

Takk for det! Poenget er at jeg har vært i gang med dette før, men på et eller annet tidspunkt står det alltid brus og godteri på bordet..... Jeg lurer på hva som skal gå annerledes nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette går som planlagt, hva gjør du 18. mai?

Da fortsetter jeg! 17.mai er bare symbolsk. Jeg forsøker å se for meg morgenen her hjemme med 5 kg mindre enn i dag, kontra kanskje mer enn i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du føler at du trenger å gå ned noen kg så er det jo et bra mål å jobbe mot. Det er bare å bestemme seg sier dem. Slutte å kjøpe alt som ikke er sunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for det! Poenget er at jeg har vært i gang med dette før, men på et eller annet tidspunkt står det alltid brus og godteri på bordet..... Jeg lurer på hva som skal gå annerledes nå...

Jeg takler fint brus og godteri, men ikke la meg få kloa i en pakke tynnlefser... Det er ikke mulig å ta en og legge resten i skuffen. Sorry, men det er praktisk totalt umulig. Jeg kjører glatt i meg hele pakka! Og det er jo gjerne omtrent hele mitt dagsbehov av kalorier - av helt feil sort selvfølgelig... Heldigvis skjer det ikke så ofte, jeg klare å la være å kjøpe det, det er først når jeg har en lefse i hånda og tar et tygg at det er gjort... Alt av selvbeherskelse og selvdisiplin bare renner ut av meg som smør i sola!  :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for det! Poenget er at jeg har vært i gang med dette før, men på et eller annet tidspunkt står det alltid brus og godteri på bordet..... Jeg lurer på hva som skal gå annerledes nå...

 

Dette er jo helt sentralt. Veldig ofte - og ihvertfall 17. mai - står det brus og godteri på bordet. Hvordan har du tenkt å takle det denne gangen? Virker det å kutte ut noe fullstendig i 10 uker effektivt? Hvorfor akkurat godteri, kjeks og lettbrus... Hva med vafler, boller, nybakt brød med honning, pølser, pizza? Fruktyoghurt? Juice? 

Anonymous poster hash: 024ca...5e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du føler at du trenger å gå ned noen kg så er det jo et bra mål å jobbe mot. Det er bare å bestemme seg sier dem. Slutte å kjøpe alt som ikke er sunt.

Ja, jeg er bestemt, men har også vært det før... Ser bilder og prøver å motivere meg -vil være som for 3-4 år siden. Jeg trener dessuten såpass mye at det hadde vært hyggelig om det synes også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg takler fint brus og godteri, men ikke la meg få kloa i en pakke tynnlefser... Det er ikke mulig å ta en og legge resten i skuffen. Sorry, men det er praktisk totalt umulig. Jeg kjører glatt i meg hele pakka! Og det er jo gjerne omtrent hele mitt dagsbehov av kalorier - av helt feil sort selvfølgelig... Heldigvis skjer det ikke så ofte, jeg klare å la være å kjøpe det, det er først når jeg har en lefse i hånda og tar et tygg at det er gjort... Alt av selvbeherskelse og selvdisiplin bare renner ut av meg som smør i sola!  :rolleyes:

Hehe! Liker lefser jeg også - og det blir hele pakken på meg og:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo helt sentralt. Veldig ofte - og ihvertfall 17. mai - står det brus og godteri på bordet. Hvordan har du tenkt å takle det denne gangen? Virker det å kutte ut noe fullstendig i 10 uker effektivt? Hvorfor akkurat godteri, kjeks og lettbrus... Hva med vafler, boller, nybakt brød med honning, pølser, pizza? Fruktyoghurt? Juice?  Anonymous poster hash: 024ca...5e8

Om man tar en is og et kakestykke på 17.mai, så er det ikke den dagen som resulterer i at bunaden ikke passer..

Fordi det er de nevnte varene som er problematisk for meg. Så er det selvsagt inkludert boller, vafler osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har troa på deg :) Du får det til denne gangen!

Takk for det:) Jeg gruer meg mest til å miste cola zero, men håper null brus vil hjelpe meg til å ta bedre valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for det:) Jeg gruer meg mest til å miste cola zero, men håper null brus vil hjelpe meg til å ta bedre valg.

 

Vann er godt :) Det syns ihvertfall jeg. Og tenk på alle pengene du sparer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Jeg er med! Å ha 17. mai som mål, var konkret og bra :-)

 

Treningen min etter jul har vært helt tilfeldig og sjelden, og når det gjelder matinntak, så spiser jeg nok litt for mye godteri (men litt mindre enn før tror jeg). Synes vel egentlig at kostholdet er ganske sunt, men det er helt klart rom for forbedringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske jeg hadde motivasjon for å bli med. Men jeg er altfor glad i å kose meg og synes det er viktig i hverdagen. Særlig har jeg vanskelig for å gli slipp på et glass vin eller to et par-tre kvelder u uka ;).   Men kake og sjokolade på jobb bør jeg kunne bestemme meg for å si nei takk til, og jeg skal trene minst tre ganger i uka (som jeg har gjort siste par månedene).

 

Vet at dersom jeg bestemmer meg for virkelig å slanke meg blir jeg besatt av mat. Moderasjon er nok veien for meg - kombinert med trening flertallet av ukens dager.

 

Fem kilo ned til 17. mai hadde virkelig ikke vært dumt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vann er godt :) Det syns ihvertfall jeg. Og tenk på alle pengene du sparer :)

Ja, har kjøpt lime og basilikum for litt mer smak. Savner zeroen allerede... Jeg tror jeg må endre tankegang her. Ikke si at jeg ikke får lov, men at jeg derimot kan drikke så mye brus jeg vil - men nå vil jeg altså ikke og velger å la være!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med! Å ha 17. mai som mål, var konkret og bra :-)

 

Treningen min etter jul har vært helt tilfeldig og sjelden, og når det gjelder matinntak, så spiser jeg nok litt for mye godteri (men litt mindre enn før tror jeg). Synes vel egentlig at kostholdet er ganske sunt, men det er helt klart rom for forbedringer.

Ja, det synes jeg også og er såpass lenge til at det e r m u l i g å merke en forskjell på hvordan et skjørt feks sitter.

Treningen min går bra - dvs den ute i naturen - for dårlig på styrkefronten om dagen. Kostholdet er primært sunt, men når fre -søn blir en fest av boller og is osv, blir det resterende ødelagt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske jeg hadde motivasjon for å bli med. Men jeg er altfor glad i å kose meg og synes det er viktig i hverdagen. Særlig har jeg vanskelig for å gli slipp på et glass vin eller to et par-tre kvelder u uka ;).   Men kake og sjokolade på jobb bør jeg kunne bestemme meg for å si nei takk til, og jeg skal trene minst tre ganger i uka (som jeg har gjort siste par månedene).

 

Vet at dersom jeg bestemmer meg for virkelig å slanke meg blir jeg besatt av mat. Moderasjon er nok veien for meg - kombinert med trening flertallet av ukens dager.

 

Fem kilo ned til 17. mai hadde virkelig ikke vært dumt :-)

Jeg også ønsker moderasjon, men nå har det ikke vært vellykket dessverre... En bit sjokolade fungerer ikke - det blir plate. Et glass vin eller to blir det fortsatt rom for. Jeg må kutte ut det som er triggere til at jeg mislykkes.

5 kg ned klarer vi!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke gå ned 5 kg. Eller, jeg kan det sikkert, om jeg slutter helt å spise, men det vil jeg ikke. Men om dere er flinke til å skrive her så skal jeg bruke det som motivasjon til å bl.a bytte ut brus med vann oftere enn jeg gjør, ta et knekkebrød istedefor kjeks, og prøve å planlegge middagsmåltidene bedre slik at de blir sunnere. Noe av det jeg syns gjør det lettere er å planlegge innkjøpene og ikke handle mer enn en gang i uka. Drar helst ikke i butikken når jeg er sulten heller. Jeg er jo "heldig" og har butikkskrekk, så jeg drar ikke oftere enn jeg må. Sånn sett burde det være lett for meg å kjøpe en brus og ikke fire og når den ene er tom så er det vann resten av uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...