Gå til innhold

Gruer meg til resten av livet.


Trine

Anbefalte innlegg

Nå har jeg fått aap i over et år. Jeg kan ikke fortsette i jobben jeg hadde pga skade. Det er ingenting annet jeg vil drive med. Jeg vil bare være hjemme med hundene mine. Jeg klarer ikke sitte på et kontor for jeg klarer ikke konsentrere meg, jeg er dårlig på pc, elendig på å lese, får vondt i kroppen av å sitte stille, vondt i bena av å gå/stå (kan gå litt i terreng). Nå gruer jeg meg til resten av livet. Alle forventer at man skal jobbe og jeg forstår jo det, men jeg er ekstremt stressensitiv, har problemer med konsentrasjon, orker ikke forholde meg til andre mennesker lenge av gangen o.s.v. Jeg har en følelse av at jeg ikke blir forstått for jeg har jo vært i jobb. Men nå er det akkurat som at begeret rant over, jeg orker ikke mer. Men jeg kan jo ikke si til lege eller nav at jeg ikke orker mer. Kan ikke si det til venner/familie heller for de forstår ikke hvor mye mer energi jeg bruker på alt enn det normale mennesker gjør. Så da blir jeg stressa for hva de kan finne på at jeg skal bruke resten av livet til. Så nå gruer jeg meg til resten av livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 357
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Trine

    86

  • Toga

    65

  • slabbedask

    52

  • Kjøter'n

    30

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

stjernestøv

Nå har jeg fått aap i over et år. Jeg kan ikke fortsette i jobben jeg hadde pga skade. Det er ingenting annet jeg vil drive med. Jeg vil bare være hjemme med hundene mine. Jeg klarer ikke sitte på et kontor for jeg klarer ikke konsentrere meg, jeg er dårlig på pc, elendig på å lese, får vondt i kroppen av å sitte stille, vondt i bena av å gå/stå (kan gå litt i terreng). Nå gruer jeg meg til resten av livet. Alle forventer at man skal jobbe og jeg forstår jo det, men jeg er ekstremt stressensitiv, har problemer med konsentrasjon, orker ikke forholde meg til andre mennesker lenge av gangen o.s.v. Jeg har en følelse av at jeg ikke blir forstått for jeg har jo vært i jobb. Men nå er det akkurat som at begeret rant over, jeg orker ikke mer. Men jeg kan jo ikke si til lege eller nav at jeg ikke orker mer. Kan ikke si det til venner/familie heller for de forstår ikke hvor mye mer energi jeg bruker på alt enn det normale mennesker gjør. Så da blir jeg stressa for hva de kan finne på at jeg skal bruke resten av livet til. Så nå gruer jeg meg til resten av livet.

Forstår deg så godt, det er ikke lett når man ikke makter og hva skal man gjøre? Selv ble jeg ufør og kjeder meg hele tiden, de har ingenting å tilby til de som er ufør her. Så da ender det opp med ingenting. Har du fått deg en til hund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår deg så godt, det er ikke lett når man ikke makter og hva skal man gjøre? Selv ble jeg ufør og kjeder meg hele tiden, de har ingenting å tilby til de som er ufør her. Så da ender det opp med ingenting. Har du fått deg en til hund?

 

Problemet mitt er vel at jeg ikke kjeder meg, jeg vil ikke ha noe mer å gjøre. Det er nærmest umulig for andre å forstå. De mener man blir gal av å ikke omgås andre, men jeg blir mer stabil av det.

Hihi...ja, endte plutselig opp med en liten valp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Problemet mitt er vel at jeg ikke kjeder meg, jeg vil ikke ha noe mer å gjøre. Det er nærmest umulig for andre å forstå. De mener man blir gal av å ikke omgås andre, men jeg blir mer stabil av det.

Hihi...ja, endte plutselig opp med en liten valp :)

Er jo ikke så umulig å forstå det hvis du har asperger, det må jo nav og legen forstå også. Du har fått deg valp ja, koselig det da men sikkert mye arbeid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ikke så umulig å forstå det hvis du har asperger, det må jo nav og legen forstå også. Du har fått deg valp ja, koselig det da men sikkert mye arbeid. 

 

Hmm...du har kanskje rett, hun saksbehandleren min på NAV virker veldig forståelsesfull syns jeg. Er værre med alle andre som ikke forstår hvilket enormt press jeg er under når jeg jobber.

Ja, det er mye jobb i begynnelsen, men de blir jo fort nok voksne. Heldigvis sover valper endel, så jeg får litt pauser innimellom. Men han skal jo gnage på alt, henger i buksebenet og må ofte ut. Men han er søt så da går det bra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg klarer ikke konsentrere meg, jeg er dårlig på pc, elendig på å lese

 

Har du ADHD? Og pc kan man lære seg, det er ikke så vanskelig.

 

Jeg har en følelse av at jeg ikke blir forstått for jeg har jo vært i jobb.

 

Av hvem da - lege / NAV, eller familie/bekjente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du ADHD? Og pc kan man lære seg, det er ikke så vanskelig.

 

 

Av hvem da - lege / NAV, eller familie/bekjente?

 

Kan ikke tenke meg at jeg har ADHD, jeg er ikke hyperaktiv. Jeg klarer ikke lære meg ting jeg ikke er interessert i så det er ikke så lett å lære seg pc. Også blir jeg jo uansett utslitt av folk og jeg vil gjerne ha litt overskudd til å gjøre ting jeg liker, ikke bare jobbe for så å gjemme meg i en krok den tiden jeg ikke jobber.

 

Jeg får spørsmål fra lege og familie og venner om jeg har funnet ut hva jeg vil jobbe med. De sier det er sunt å jobbe. Men jeg tror legen forstår at jeg ikke kan jobbe med hva som helst og kanskje ikke fulle dager heller. Da jeg ringte NAV for å informere om at jeg skulle utredes for asperger skrev hun en ny aap-avtale fram til august, var ikke vits i å begynne med noe før jeg var ferdig utredet mente hun. Hun er veldig snill og forståelsesfull og sa tusen takk mange ganger fordi jeg ringte og informerte henne. Det var sykepleieren jeg går til som sa jeg skulle ringe og si ifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

" Jeg vil ikke ha noe mer å gjøre"

 

Vil ikke eller kan ikke ?

 

Jeg synes det er litt forskjell på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

" Jeg vil ikke ha noe mer å gjøre"

 

Vil ikke eller kan ikke ?

 

Jeg synes det er litt forskjell på det.

 

Jeg vet ikke hvor den grensa går. Hvor langt skal man presse seg før det går fra vil ikke til kan ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vet ikke hvor den grensa går. Hvor langt skal man presse seg før det går fra vil ikke til kan ikke?

 

Når man blir syk?

Anonymous poster hash: a6e55...e53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. hva folk tenker, så tror jeg det er bedre å ha jobbet i mange år, enn aldri ha vært i arbeid... for jeg tror det mest vanlige å tenke, er at hvis man aldri har jobbet, så tyder det på at man ikke vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Når man blir syk?

Anonymous poster hash: a6e55...e53

 

 

Men hvordan vet man om man er syk? Er man syk om man alltid er sliten og deprimert? Hva så om man blir frisk igjen når man ikke jobber, må man tilbake til jobb og jobbe til man blir syk igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. hva folk tenker, så tror jeg det er bedre å ha jobbet i mange år, enn aldri ha vært i arbeid... for jeg tror det mest vanlige å tenke, er at hvis man aldri har jobbet, så tyder det på at man ikke vil.

 

Ja, det er sant. Men jeg tenker at de tenker at siden jeg har jobbet før så klarer jeg det igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er sant. Men jeg tenker at de tenker at siden jeg har jobbet før så klarer jeg det igjen.

 

Det kan hende 1 eller flere av din familie og venner tenker sånn ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men hvordan vet man om man er syk? Er man syk om man alltid er sliten og deprimert? 

 

Man er ikke frisk hvis man er deprimert.

Anonymous poster hash: 308fe...01f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Man er ikke frisk hvis man er deprimert.

Anonymous poster hash: 308fe...01f

 

 

Ok, men hva om man ikke er så mye deprimert når man er hjemme, men blir deprimert når man jobber, er man syk da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ok, men hva om man ikke er så mye deprimert når man er hjemme, men blir deprimert når man jobber, er man syk da?

 

Tror man bør vurdere å bytte jobb hvis man blir syk av den jobber man har.

Anonymous poster hash: 308fe...01f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tror man bør vurdere å bytte jobb hvis man blir syk av den jobber man har.

Anonymous poster hash: 308fe...01f

 

 

Men jeg har jo byttet jobb mange ganger, nesten like ille alle steder. Jeg blir veldig veldig sliten og deprimert. Det er for mye folk, for mye stress, for mye mas, for mye prating, og alt skal gjøres så fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men jeg har jo byttet jobb mange ganger, nesten like ille alle steder. Jeg blir veldig veldig sliten og deprimert. Det er for mye folk, for mye stress, for mye mas, for mye prating, og alt skal gjøres så fort.

 

Bytte yrke da. 

Anonymous poster hash: 308fe...01f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

" Jeg vil ikke ha noe mer å gjøre"

 

Vil ikke eller kan ikke ?

 

Jeg synes det er litt forskjell på det.

Ser ikke forskjellen jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...