Gå til innhold

Testosterontilskudd kvinner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Madelenemie

Hmm...må tenke nå. Helt i begynnelsen av et forhold så kan jeg ha lyst, men så tar det ikke veldig lang tid før jeg syns hele sex/kose-greia bare er plagsom og irriterende, så kommer smertene (har vestibulitt) og da er det ihvertfall ikke gøy lenger. Jeg kan bli kåt, sånn ca en gang i skuddåret. Nei, det var litt overdrevet. Men, jo, det hender en skjelden gang at jeg kan bli kåt, men det fører som regel til smerter, så nå som jeg er alene tenker jeg at det er like greit å ikke bli kåt, men om man er  nbvbgc - haha, hilsen valpen :P Ehh...om man er i et forhold så er det ganske frustrerende. Du kan kanskje på en måte si at motstanden er større, det er vanskelig å vite, for i såfall så kommer motstanden helt ubevisst. Jeg tror nok det har en sammenheng med at jeg er veldig sensitiv, kanskje sansene får overload. Har vært på Ullevål pga vestibulitten. Til slutt fikk jeg beskjed om at jeg måtte komme meg til psykolog, eneste håpet som var igjen for å bli bra, og hun gadd ikke se meg igjen før jeg hadde fått behandling. Og smack, bang, bang.....plutselig skulle jeg utredes for asperger, som nå viser at jeg trolig har ADD. Og det pga smerter i underlivet :P Og selv om anonym over her mener SSRI er døden for sexlysta så kan jeg si at jeg ikke har merket noe som helst forskjell fra før oppstart av venlafaxin og nå, så hold deg unna SSRI du ;)

Og nei, jeg tror ikke jeg har hatt noen fantasier om sex, kan ikke svare deg helt sikkert på det. Det er jo ikke som at sex aldri har vært en tanke som har eksistert i hodet mitt, om enn bare som et kjapt blink.

 

Var det bra nok svar? Jeg har ikke noe problemer med å snakkke om det, eller skrive om det. Sex er jo en helt naturlig ting, så finnes det noen særinger som meg, og om ingen hadde skrevet om sine erfaringer rundt sex, så hadde jeg trolig ikke fått diagnosen vestibulitt som igjen faktisk har ført til at de har funnet ut at jeg trolig har ADD, som igjen kan være mulig å behandle (ikke bli kvitt, men fjerne noen av symptomene). Så folk burde ikke være flaue over å fortelle om sine opplevelser rundt sex. Altså, man trenger ikke skrive en erotisk novelle, men er man litt anderledes så kan man faktisk hjelpe andre som er anderledes ved å fortelle om det.

Hei!

 

Forresten er det ikke så rart du har lyst i begynnelsen av et forhold, kvinner produserer langt mer testosteron de første 6 mnd, altså under den heteste forelskelsen.

 

Jeg klarte ikke snakke om sex før jeg, men nå leser jeg en del om det, så det har endret mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Madelenemie

Vi er mange som ikke er enige med deg her, men det er nok store individuelle forskjeller her også, som på mange andre områder. :) For meg er halve kosen med sex nettopp nærheten, hudkontakten og det å være helt nær han jeg elsker så høyt.  :wub:  Men selvfølgelig hender det jo det blir en lynkjapp runde uten annen hensikt enn å oppnå orgasme kjapt. :)

Ök,

 

Men jeg har vært til androlog nå, og endelig traff jeg et menneske som skjønte seg på det jeg sa ang seksualitet.

Han spurte hva han kunne hjelpe med og jeg svarte, "Jeg har mistet evnen til orgasme og trenger hjelp".

 

Han nesten fulførte setningene, altså han forstod så godt, min ekstreme frustrasjon, og stilte meg fine spørsmål, som gledet meg, både om vaginal orgasme og klitoris orgasme, han skjønte at om jeg ikke snorker vanligvis, så snorker jeg nesten etter orgasme av G punkt, jeg blir fryktelig trøtt. Faktisk lo han en bekreftende latter. (jeg vet den var bekreftende for han sa "Så bra", mens han lo)

 

Først lurte han på om jeg var engstelig, jeg ble forundret og sa "ee nei...vet ikke hvorfor du spør om det", da sa han, "fordi du gir meg ikke øyekontakt", da sa jeg, "Å ja , det ja, jeg har asperger skjønn", mer rakk jeg ikke å si før han klappet hendene sammen som om han var begeistret også sa han at det forklarer jo alt og at det må jeg si først.

 

Han kunne mye om hormoner, og faktisk autisme, så det ble en veldig kjekk konsultasjon og hjelp.

 

Jeg klarte også ta blodprøve uten bedøvelse og støtte, for første gang i mitt liv:-)

Så motivert er jeg, og så snill var han, og så hyggelig var de som tok prøver på sædlaboratoriet.

Da han så meg ta blodprøve, stiv som en stokk er korrekt og hypervetilerende, kom han, satte seg ned ved meg og sa, "så pust rolig", og da roet jeg meg. Etterpå var jeg så stolt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Jeg synes ikke det virker som du er "aseksuell". Jeg tror sexdriften til kvinner er litt mer situasjonsbestemt enn for menn. Mange kvinner kan f.eks klare seg godt uten sex i et dårlig forhold. En kvinne som i utgangspunktet er lunken til sex kan bli veldig tent når man først er i gang. For en mann kommer kanskje driften mer innenfra, enten man er i et godt forhold, dårlig forhold eller er enslig.

 

Kanskje du har mindre drifter enn gjennomsnittet, men med vestibulitt og problemer med nærhet er det kanskje ikke så rart at du skrur av driften.

 

Hvorfor tror du sexdriften til kvinner mer er situasjonsbestemt?

 

I kulturer med større åpenhet rundt sex og ikke de kunstige skillene mellom menns og kvinners seksualitet,

som gjerne følger med religionenes undertrykking av kvinner, og som fortsatt preger menneskers syn på sex, så er kvinner langt mer trygge på sin kropp og sin seksualitet.

 

Siden seksualitet er i grenselandet mellom biologi, medisin, psykologi, antropologi, sosiologi og etikk,  så ser jeg ikke grunnlag for å hevde at kvinners lyst er mer situasjonsbestemt, heller mer kulturavhengig og avhengig av hvor stort presset på å undertrykke sin seksualitet kvinner utsettes for. Undertrykkingen av kvinners seksualitet står i en særstilling, den preger fortsatt vårt syn på feks den kvinnlige vaginale orgasmen, som mange til og med ikke kjenner helt til.

 

Særlig er jeg blitt klar over dette da fortsatt mange stiller spørsmål ved feks det erektile vevet kvinner har i sitt G punkt og som er funnet, samt Skenes kjertel m.m., siden dette erektile vevet ligger nære urinåpningen, er det nok mange kvinner som feks tror de tisser på seg under sex, fordi kunnskapen om kvinnlig ejakulasjon er nesten på steinaldernivå! Så skammer de seg, og tenker for mye, istedet for å slappe av, og ikke tenke.

 

Det er en lang vei å gå tror jeg, før kvinner kan få tilbake trygghet på egen seksualitet, ikke som en kosegreie, uten orgasme, men som et verktøy for god helse og mindre spenninger osv...

 

Egentlig stilte jeg deg et spørsmål :rolleyes: så glemte jeg meg bort....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Forresten er det ikke så rart du har lyst i begynnelsen av et forhold, kvinner produserer langt mer testosteron de første 6 mnd, altså under den heteste forelskelsen.

 

Jeg klarte ikke snakke om sex før jeg, men nå leser jeg en del om det, så det har endret mye.

 

Hmm...det visste jeg ikke. Tenkte man produserte mer oxytocin jeg og at det var grunnen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Hmm...det visste jeg ikke. Tenkte man produserte mer oxytocin jeg og at det var grunnen ;)

Nei,

 

det er økt produksjon av testosteron som ga deg økt lyst ;)

 

Det er mye som bidrar til oxytocin utskillelse, bare hundene dine gir deg nok mye oxytocin ;)

altså nærhet gir jo mer oxytocin, men selve begjæret etter en annen, under en forelskelse øker en kvinnes testosteronverdier.

 

Ellers er de høye under eggløsning, derfor vil kvinner ofte kreve å ha sex under eggløsing også.

Endret av Madelenemie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,

 

det er økt produksjon av testosteron som ga deg økt lyst ;)

 

Det er mye som bidrar til oxytocin utskillelse, bare hundene dine gir deg nok mye oxytocin ;)

altså nærhet gir jo mer oxytocin, men selve begjæret etter en annen, under en forelskelse øker en kvinnes testosteronverdier.

 

Ellers er de høye under eggløsning, derfor vil kvinner ofte kreve å ha sex under eggløsing også.

 

Hmm...tror ikke jeg har noe oxytocin utskillelse :P Jeg glemte nok å få det da jeg ble født, eller noe sånt. 

 

Haha...om det er testosteronet som gjør det så vet jeg ihvertfall at jeg ikke har så mye testosteron som jeg trodde ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
 

 

Men til saken: jeg har siden fått tilbake lyst og ereksjon!

Anonymous poster hash: 16dc7...01b

 

Kvinner som får ereksjon?



Anonymous poster hash: 0b225...c2d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner som får ereksjon?

Anonymous poster hash: 0b225...c2d

 

Kvinner hovner opp nedentil og klitoris blir stiv ved seksuell opphisselse - egentlig fullt sammenlignbart med mannens ereksjon, men ikke så synlig. :) Man kan nok bruke ordet ereksjon om det, men det er veldig lite brukt, kan knapt huske jeg har sett det i alle fall, men uriktig er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Hvorfor tror du sexdriften til kvinner mer er situasjonsbestemt?

 

I kulturer med større åpenhet rundt sex og ikke de kunstige skillene mellom menns og kvinners seksualitet,

som gjerne følger med religionenes undertrykking av kvinner, og som fortsatt preger menneskers syn på sex, så er kvinner langt mer trygge på sin kropp og sin seksualitet.

 

 

 

Jeg synes det er sjelden man hører om at en mann ikke vil ha sex fordi kommunikasjonen i forholdet er for dårlig for eksempel.

 

Det er mulig det er kulturelt betinget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Jeg synes det er sjelden man hører om at en mann ikke vil ha sex fordi kommunikasjonen i forholdet er for dårlig for eksempel.

 

Det er mulig det er kulturelt betinget.

Hei!

 

ok jeg skal låne seksualitetens historie 1 og 2 når jeg drar på ferie, jeg vil undersøke ulike ting jeg har tenkt på.

 

Jeg misliker feks sterkt gnål og snakk som ikke har en ende, eller spørsmål mens man har sex:-(

Altså da skal man koble inn sin analyttiske sans og besvare spørsmål som er utrolig merkelige!!

 

Da må man rett og slett slutte å ha sex for man må jo tenke, det er ikke noe mere frustrerende for meg, enn å få merkverdige spørsmål, når man tenker på noe annet!

 

Så jeg tror nok dette er kulturelt betinget, siden jeg ikke har vokst opp med noen veninnegjeng, så er jeg mindre opptatt av kommunikasjon, men heller praktisk at man bidrar til fellesskapet og er ansvarlig. Men jeg trenger ikke mye prat, det blir ofte det man kaller "turn off"/irritasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Det høres ut som en skikkelig turn-off med gnål, endeløst snakk og merkelige spørsmål når man har sex, ja. Kanskje derfor noen liker å sette "gag"/ munnbind på partneren :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Det høres ut som en skikkelig turn-off med gnål, endeløst snakk og merkelige spørsmål når man har sex, ja. Kanskje derfor noen liker å sette "gag"/ munnbind på partneren :-P

:rolleyes:

 

Hm ja, det hade jeg ikke tenkt på:-)

 

Men jeg er ikke sånn dominant dame så syns ikke det noe ok å gjøre på en mann.

 

Om jeg derimot var mann :)  da ville jeg gjort det på min kone :lol:

 

Men mer alvorlig: takk for at du også syns at spørsmål ikke er ok når man har sex.

Endret av Madelenemie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men mer alvorlig: takk for at du også syns at spørsmål ikke er ok når man har sex.

Kommer an på hva slags spørsmål det er da... :) Er det relatert til det man driver med - altså sex - så er det jo vanligvis bare opphissende, men om det handler om noe helt annet så er det midlt sagt malplassert og merkelig ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel

Enig med Lillemus. Korte beskjeder og spørsmål (skal vi......?) er ok så lenge man holder seg til tema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Enig med Lillemus. Korte beskjeder og spørsmål (skal vi......?) er ok så lenge man holder seg til tema.

Men hva er korte beskjeder?

 

Jeg syns spørsmål som har med fantasier er kompliserte, da jeg først må forstå dem, så tenke ut et svar, det tar tid og energi.

 

Og når jeg før har svart tydelig på hva jeg ønsker samt hvordan, så ønsker jeg ikke for nte gang enda et nytt spørsmål.

Da blir jeg irritert, og det forstyrrer min agenda for akten.

 

Da må jeg evt forbereres på spørsmålene, og svarene som ønskes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Men hva er korte beskjeder?

Jeg syns spørsmål som har med fantasier er kompliserte, da jeg først må forstå dem, så tenke ut et svar, det tar tid og energi.

Og når jeg før har svart tydelig på hva jeg ønsker samt hvordan, så ønsker jeg ikke for nte gang enda et nytt spørsmål.

Da blir jeg irritert, og det forstyrrer min agenda for akten.

Da må jeg evt forbereres på spørsmålene, og svarene som ønskes.

Eh, det blir nesten flaut, men det kan være:

"Det kiler!"

"Snu deg rundt."

"Er du klar?"

"Kan du.......meg? "

Sånne ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Eh, det blir nesten flaut, men det kan være:

"Det kiler!"

"Snu deg rundt."

"Er du klar?"

"Kan du.......meg? "

Sånne ting.

Ja ok,

 

Det er ikke så flaut,

 

Det var to uttrop og to spørsmål, men spørsmålene er jo relevante til situasjonen,

 

Men hvorfor sier du "er du klar?".

 

Det er noe jeg har hørt, man er vel klar når man er langt på vei i å få orgasme, Så hvorfor spør du, "er du klar?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Ja ok,

Det er ikke så flaut,

Det var to uttrop og to spørsmål, men spørsmålene er jo relevante til situasjonen,

Men hvorfor sier du "er du klar?".

Det er noe jeg har hørt, man er vel klar når man er langt på vei i å få orgasme, Så hvorfor spør du, "er du klar?"

Jeg pleier vel egentlig ikke å spørre om det. Det var bare litt vanskelig å komme på gode eksempler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Jeg pleier vel egentlig ikke å spørre om det. Det var bare litt vanskelig å komme på gode eksempler.

Ok:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når jeg før har svart tydelig på hva jeg ønsker samt hvordan, så ønsker jeg ikke for nte gang enda et nytt spørsmål.

Da blir jeg irritert, og det forstyrrer min agenda for akten.

 

Da må jeg evt forbereres på spørsmålene, og svarene som ønskes.

Jeg tenkte mer omtrent slik:

 

- er det godt sånn?

- liker du dette?

- skal jeg .... hardere?

 

Men man spør liksom ikke om hva man vil ha til middag i morra eller om vi skal dra på fjelltur til helgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...