Gå til innhold

oppg, til BPA


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Du kan spørre henne om det er en grunn til at hun alltid kommer for sent. Og hvorfor hun ikke gidder gjøre ting ordentlig. Jeg har hatt med meg endel lærlinger i jobben og hun høres ut som dem. Du gjør henne bare en bjørnetjeneste ved å være sånn. Si heller ifra at enten må hun skjerpe seg ellerså kan hun ikke være hos dere lenger. Da har du gitt henne en advarsel og en mulighet til å forbedre seg. Om hun ikke tar den muligheten så er hun ikke nok interessert i jobben sin.

Ok

 

Jeg skal gjøre det, jeg skal senere i dag få stillingsinstruksen, så jeg skal bare lese den først.

Dette blir ikke lett for meg, jeg er ikke så streng skjønner du, selv om jeg har orden.

Jeg er en mamma i et hus der alle barn liker å være, så jeg er nok snill og hyggelig,(, alle barna er glad i meg, altså andres barn, jeg gir dem kaker og husly) og da kan det være vanskelig å finne riktige ord. Jeg tror jeg istedet skal si, "Når du støvsuger er jeg takknemlig for at du støvsuger ordentlig, sist var det ikke bra støvsugd".

 

(faktisk er det noen barn som har sagt til min datter at de skulle ønske jeg var deres mor. Da fikk jeg vondt inni meg, for da har de et savn i seg. Jeg kan jo godt være mammaen deres, men da må de tørre spørre meg direkte)

For jeg vet ikke om hun ikke gidder....det kan være hun er klomsete.

Anonymous poster hash: f0323...201

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo, men da får de mat? Og de kommer seg på do selv? Og noen vasker av og til? Kanskje vi bare har blitt en gjeng med kravstore jævler tenker jeg.

Det varierer.

 

http://www.nrk.no/ostlandssendingen/hjemmeboende-demente-underernaert-1.11754612

 

http://www.nrk.no/ho/mange-eldre-er-underernaerte-1.10867123

 

Hvem mener du er kravstore jævler - de gamle eller deres pårørende? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg reagerte bare på påstanden om at hvis noen ikke har flyttet på sykehjem noen måneder etter søknaden, så er det pga. "krav fra søker".

 

Det er ikke sikkert situasjonen er så enkel som oversiktene over ledige plasser og ventetid vil ha det til.  De produseres for å tilfredsstille rapporteringskrav og gir ikke nødvendigvis et helt sannferdig bilde av virkeligheten.  Det er et system på linje med effektiviseringskravene hos NAV som mange her er så kritiske til.  

Nå har dere kuppet tråden min ;)

 

Men det er helt i orden, jeg bare hopper over det med sykehjemsplasser ;)

Anonymous poster hash: f0323...201

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger mistenker jeg folk for å gjøre en enkel ting vanskelig, bare fordi man kan, for å være vrang, for å vise sitt misnøye til landet.

Jeg er ikke det minste misfornøyd med landet, jeg prøver bare å forklare at behovet i Oslo faktisk er noe større enn du later til å tro. 

 

Jeg vet ikke hvordan akkurat den lista fungerer i praksis, men det er en innviklet prosess man må gjennom for å få sykehjemsplass, og kvaliteten på de hjemmebaserte tjenestene er blitt ganske dårlige etter at blårussen med stoppeklokkene har fått gjennomsyre den delen av apparatet. 

 

Men nå føler jeg at jeg begynner å gjenta meg selv, så jeg bør vel sette strek omtrent her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nå har dere kuppet tråden min ;)

 

Anonymous poster hash: f0323...201

 

Nå har det faktisk hendt at du også har innført sidetemaer i enkelte tråder ;)  Men jeg tror ikke jeg har mer å tilføre diskusjonen her.

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det står jo konkret hvor mange ledige plasser det er og listen var oppdatert samme ettermiddag som jeg la ut linken her. Den er beregnet for brukere ikke myndigheter. Noen ganger mistenker jeg folk for å gjøre en enkel ting vanskelig, bare fordi man kan, for å være vrang, for å vise sitt misnøye til landet.

 

De listene har ikke alltid så mye å gjøre med den faktiske situasjonen.

Anonymous poster hash: 73abc...c08

Anonymous poster hash: 73abc...c08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Nå har det faktisk hendt at du også har innført sidetemaer i enkelte tråder ;)  Men jeg tror ikke jeg har mer å tilføre diskusjonen her.

Du burde sitere alt jeg skrev, det var to små setninger ikke en, siste var, men det gjør ikke noe.

 

Så vil du ha frem mitt budskap burde du sitert begge for å unngå misforståelser,

 

Jeg var kjent for det jeg og fikk mange påminnelser om det av nhd m.fl...noe som er ok, men nå gjaldt det deg, da trenger du ikke ta den,

"men du slo i hodet først".

 

 

 

 

Anonymous poster hash: f0323...201

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er vel en grunn til at ts har fått BPA. Det er ikke noe man bare får kastet etter seg, men noe noen har krav på. Ts har krav på det ellers hadde ikke hn hatt det. Selv om man i teorien klarer alt selv betyr ikke det at man klarer alt som må gjøres i praksis. Syns innlegget ditt var unødvendig. Ikke svarer du på det ts lurer på og du kritiserer noen du ikke kjenner eller vet noe om.

Jeg svarte faktisk på spørsmåler om hva en BPA skal brukes til, nemlig til hjelp til å utføre de arbeidsområder i livet som vedkommende ikke mestrer selv.

Anonymous poster hash: 71f94...746

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Du burde sitere alt jeg skrev, det var to små setninger ikke en, siste var, men det gjør ikke noe.

 

Så vil du ha frem mitt budskap burde du sitert begge for å unngå misforståelser,

 

Jeg var kjent for det jeg og fikk mange påminnelser om det av nhd m.fl...noe som er ok, men nå gjaldt det deg, da trenger du ikke ta den,

"men du slo i hodet først".

Anonymous poster hash: f0323...201

 

Jeg siterer vanligvis det jeg har tenkt å kommentere, for å unngå at innlegget skal blir en kilometer langt.  Jeg leser selvsagt alt allikevel og prøver å ta med det som er nødvendig for sammenhengen.

 

Det var faktisk ikke jeg som begynte å diskutere sykehjemsplasser, det var vel fløtepus(?)  Jeg har ikke bifalt (eller kommentert) påstandene om at hjelp til dere går ut over eldreomsorgen, bare forsøkt å komme med noen fakta. 

 

Det kommer forhåpentligvis alltid til å forekomme enkelte avsporinger her på DOL.  Jeg synes ikke en setning med smilefjes er direkte sammenliknbart med påstander om at "du slo først". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg siterer vanligvis det jeg har tenkt å kommentere, for å unngå at innlegget skal blir en kilometer langt.  Jeg leser selvsagt alt allikevel og prøver å ta med det som er nødvendig for sammenhengen.

 

Det var faktisk ikke jeg som begynte å diskutere sykehjemsplasser, det var vel fløtepus(?)  Jeg har ikke bifalt (eller kommentert) påstandene om at hjelp til dere går ut over eldreomsorgen, bare forsøkt å komme med noen fakta. 

 

Det kommer forhåpentligvis alltid til å forekomme enkelte avsporinger her på DOL.  Jeg synes ikke en setning med smilefjes er direkte sammenliknbart med påstander om at "du slo først". 

Det var ikke ment negativt når jeg skrev "du slo i hodet først", det var ment opplysende fra min side.

Hører jo det brukt her og der, og forsøker meg stadig ofter på en slik metafor:-)

 

Ellers takk for fakta, det er jeg glad for, jeg merket meg det.

 

Faktisk sa en sykepleier til meg at hun hadde merket at jeg og en mann med asperger, lyser opp og blir så glade når vi kommer med metaforer...det kunne jeg forklare henne er fordi jeg er så fornnøyd med at jeg forstår dem, kan mange og bruker dem.

Inni meg er det utrolig morsomt når jeg sier sånne ting, og jeg må alltid da sjekke om den andre ser spesielt glad, overrasket og imponert ut. Jeg forklarte dette så godt for sykepleieren, muntlig, til og med, at hun sa " Aaaa ja nå forstår jeg", samtidig lo hun.

Jeg lo også.

 

Så det var opplysende fra min side til deg, ikke negativt. Det var bra med den oppklaringen.

 

 

Anonymous poster hash: f0323...201

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg svarte faktisk på spørsmåler om hva en BPA skal brukes til, nemlig til hjelp til å utføre de arbeidsområder i livet som vedkommende ikke mestrer selv.

Anonymous poster hash: 71f94...746

Du skrev også først , hvorfor jeg forbruker tjenester fra det offentlige jeg kan gjøre selv.

 

Det sa vel ganske tydelig hva du mente.

 

Og da mener du noe om noe du vet for lite om.

 

Dorthes svar, les det, var svar på det jeg lurte på, likeså Froskens og labans (i tilfele du ikke forstår)

 

Jeg er ikke interessert å diskutere om bydelen og spesialister har kommet frem til riktig beslutning om å gi oss BPA,

Jeg ville kun vite hva jeg kan bruke en BPA til, og jeg fikk flere opplysende svar, blant annet av Dorte med den arbeidsinnstruksen jeg ikke har sett.

 

 

Anonymous poster hash: f0323...201

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det var faktisk ikke jeg som begynte å diskutere sykehjemsplasser, det var vel fløtepus(?) 

Ved nærmere ettersyn var det visst en anonym som trakk det inn aller først.  Uten at det er noe stort poeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ved nærmere ettersyn var det visst en anonym som trakk det inn aller først.  Uten at det er noe stort poeng.

Det er ikke noe poeng hvem.

 

For meg gjør det i vertfall ingenting, det var budskapet mitt,

jeg bare hopper over det jeg ikke er interessert i ;)

Anonymous poster hash: f0323...201

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke det minste misfornøyd med landet, jeg prøver bare å forklare at behovet i Oslo faktisk er noe større enn du later til å tro. 

 

Jeg vet ikke hvordan akkurat den lista fungerer i praksis, men det er en innviklet prosess man må gjennom for å få sykehjemsplass, og kvaliteten på de hjemmebaserte tjenestene er blitt ganske dårlige etter at blårussen med stoppeklokkene har fått gjennomsyre den delen av apparatet. 

 

Men nå føler jeg at jeg begynner å gjenta meg selv, så jeg bør vel sette strek omtrent her. 

 

Jeg har heller ikke sagt at du er misfornøyd.

 

Greit å legge skylda på blårussen, de som faktisk sørger for skatteinntekter her i landet. Hadde nok vært mye bedre ja om alle hadde jobbet i stat/kommune.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

De listene har ikke alltid så mye å gjøre med den faktiske situasjonen.

Anonymous poster hash: 73abc...c08

Anonymous poster hash: 73abc...c08

 

 

Men like fullt har man rettigheter og det er ledige plasser, så da er det bare å mase og ikke sitte og vente på at ting skal skje av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarte faktisk på spørsmåler om hva en BPA skal brukes til, nemlig til hjelp til å utføre de arbeidsområder i livet som vedkommende ikke mestrer selv.

Anonymous poster hash: 71f94...746

 

Og det er det ts prøver å gjøre. Unødvendig å angripe på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og det er det ts prøver å gjøre. Unødvendig å angripe på den måten.

Jeg angrep ikke, bare forklarte at TS brukte hjelpen fra BPA på urett måte, når TS selv bretter klærne omigjen når det ikke blir utført sirlig nok.

Det er en god grunn til å ønske ny BPA, nemlig å få en som kan ivareta behovene for hjelp i familien.

Hvorfor blander du deg inn i tråden og avsporer den med usaklige svar?

Anonymous poster hash: 71f94...746

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager ts, for at jeg bidro til avsporingen. Ble bare provosert over at folk kan få seg til å si at du misbruker systemet på bekostning av de eldre.

 

Ellers må jeg si jeg er enig med deg i at om man skal sitere noe så bør man få med alt, eller ihvertfall det som er vesentlig. Har ofte opplevd, også i denne tråden, at noen har unnlatt å ta med noe av det jeg skrev, som gjør at setningen fort kan få en helt annen betydning. Sånt er irriterende og unødvendig og fører bare til enda mer misforståelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg angrep ikke, bare forklarte at TS brukte hjelpen fra BPA på urett måte, når TS selv bretter klærne omigjen når det ikke blir utført sirlig nok.

Det er en god grunn til å ønske ny BPA, nemlig å få en som kan ivareta behovene for hjelp i familien.

Hvorfor blander du deg inn i tråden og avsporer den med usaklige svar?

Anonymous poster hash: 71f94...746

 

"Hvorforbruker du offentlige ressurser på arbeid, du like gjerne kan gjøre selv?

BPA skal brukes på arbeidsområder i livet som du ikke greier selv."

 

Mener du virkelig at dette ikke var negativt ment. At det du mente var at ts selvfølgelig hadde rett på BPA, men at hun måtte finne noen som kan brette klærne slik hun ønsker? Ts kan ikke like godt gjøre det selv, men hun har ikke noe valg så lenge BPAen ikke fungerer til noe.

 

Det siste spørsmålet ditt er for dumt til at jeg gidder svare på. Du er tydelig bare ute etter å lage kvalm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...