Gå til innhold

oppg, til BPA


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

Det handler om å ta ansvar for eget liv, og ikke snylte på staten.

Anonymous poster hash: 73abc...c08

 

 

Så de menneskene som ikke klarer å ta ansvar for eget liv, hva mener du vi skal gjøre med dem? Du mener at alle er friske nok til å ta ansvar for eget liv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Og du "spiller" fortsatt dum?

Anonymous poster hash: 73abc...c08

 

 

Fordi jeg lurer på hva som menes med at asperger ikke er det samme som downs? Det er da ingen som har påstått at det er det samme. Hvorfor skal alt sammenlignes med downs? Er det en slags standart eller mal som forteller hvorvidt man har krav på støtte og hjelp eller ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antageligvis de pårørende ettersom det kun er de jeg har hørt at klager.

 

De gamle er kanskje ikke i stand til å klage?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Madelenemie

Fordi jeg lurer på hva som menes med at asperger ikke er det samme som downs? Det er da ingen som har påstått at det er det samme. Hvorfor skal alt sammenlignes med downs? Er det en slags standart eller mal som forteller hvorvidt man har krav på støtte og hjelp eller ikke?

Hei:-)

Jeg tror de sammenligner med downs fordi det er en alvorlig utviklingsforstyrelse. Asperger er også alvorlig og derfor er jeg enig med min pensjonerte psykiater at godt alt blir hetende noe med autisme , det er jo det det er.

For oss som har trengt hjelp fra vi var små, faller det på sin urimelighet, og kunnskapsløshet, at andre som ikke vet mye om autisme, skal vite mer enn spesialisthelsetjenesten hva vi med autisme trenger av bistand og særlig når man velger anonym knappen istedet for å stå for sine ytringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:-)

Jeg tror de sammenligner med downs fordi det er en alvorlig utviklingsforstyrelse. Asperger er også alvorlig og derfor er jeg enig med min pensjonerte psykiater at godt alt blir hetende noe med autisme , det er jo det det er.

 

Folk med Downs har lav subnormal intelligens, folk med AS ligger ofte godt over snittet. AS er ikke like alvorlig, og man trenger på ingen måte like mye "hjelp".

 

For oss som har trengt hjelp fra vi var små, faller det på sin urimelighet, og kunnskapsløshet, at andre som ikke vet mye om autisme, skal vite mer enn spesialisthelsetjenesten hva vi med autisme trenger av bistand og særlig når man velger anonym knappen istedet for å stå for sine ytringer.

 

 

Jeg har også AS, men jeg trenger da virkelig ikke hjelp til husarbeid av den grunn. Hvorfor i alle dager skulle jeg det?

Endret av heisenberg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:-)

Jeg tror de sammenligner med downs fordi det er en alvorlig utviklingsforstyrelse. Asperger er også alvorlig og derfor er jeg enig med min pensjonerte psykiater at godt alt blir hetende noe med autisme , det er jo det det er.

For oss som har trengt hjelp fra vi var små, faller det på sin urimelighet, og kunnskapsløshet, at andre som ikke vet mye om autisme, skal vite mer enn spesialisthelsetjenesten hva vi med autisme trenger av bistand og særlig når man velger anonym knappen istedet for å stå for sine ytringer.

 

Ja, det har du rett i. Man må ha ganske høye tanker om seg selv når man hever seg over spesialistene på denne måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk med Downs har lav subnormal intelligens, folk med AS ligger ofte godt over snittet. AS er ikke like alvorlig, og man trenger på ingen måte like mye "hjelp".

 

 

Jeg har også AS, men jeg trenger da virkelig ikke hjelp til husarbeid av den grunn. Hvorfor i alle dager skulle jeg det?

 

Autisme er et vidt spekter. Noen er nesten normalt fungerende, mens andre ikke fungerer i det hele tatt. At du ikke trenger hjelp betyr ikke at ingen trenger hjelp. Men det er jo fint at du er i stand til å ta deg av deg selv :)

Endret av Trine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Autisme er et vidt spekter. Noen er nesten normalt fungerende, mens andre ikke fungerer i det hele tatt. At du ikke trenger hjelp betyr ikke at ingen trenger hjelp. 

 

Men det er jo litt rart man må ha hjelp i huset, men fint klarer å studere/jobbe. Men hva vet jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo litt rart man må ha hjelp i huset, men fint klarer å studere/jobbe. Men hva vet jeg.

 

Det som er rart er at dersom man velger å jobbe, men må ha hjelp i hjemmet så mener folk at om man kan jobbe så kan man også gjøre husarbeid. Dersom man velger å gjøre husarbeid og ikke jobbe så får man høre at om man klarer husarbeid så klarer man jobb også. Som du ser, det blir feil samme hva man gjøre. Og ja, hva vet du? Jeg satser på at NAV og spesialisthelsetjenesten bedre kan vurdere mm sin situasjon enn det både du og jeg kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...