Gå til innhold

7 uker i boks!


 cilie

Anbefalte innlegg

Har gått ned en kilo på ei uke :-)

Og med tanke på at helga som var inkluderte hyttetur med gode venner, vin, øl og god mat, så er jeg godt fornøyd!

Grattis! Det hjelper sikket å jobbe mer fysisk. Her rikker det seg ikke, så nå må jeg stramme inn framover. 4 uker til spa-tur og er jo mulig å få til noe på den tiden. Ut av det blå er plutselig bakleggen min vond igjen, så dagens skogstur ble gående frustrasjon. - Da må det bli mer styrketrening igjen.... God helg!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grattis! Det hjelper sikket å jobbe mer fysisk. Her rikker det seg ikke, så nå må jeg stramme inn framover. 4 uker til spa-tur og er jo mulig å få til noe på den tiden. Ut av det blå er plutselig bakleggen min vond igjen, så dagens skogstur ble gående frustrasjon. - Da må det bli mer styrketrening igjen.... God helg!! 

Jeg har ikke lest hele tråden (for den er laaaaang), men ble nysgjerrig på spaturen din. Vil du fortelle litt om hvor du skal osv.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lest hele tråden (for den er laaaaang), men ble nysgjerrig på spaturen din. Vil du fortelle litt om hvor du skal osv.?

Hei:) Ja, nå hørtes det kanskje mer spennende ut enn det er; kun en helg på et kjent spahotell i Norge med venninner :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått løpt noe de siste ukene. Har jobbet mye på prosjektet på jobben, og fått bevegelse og litt "styrketrening" gjennom det. Var også på en utenlandstur fredag-mandag, med mye gåing, men også en del vin, øl og god mat.... ;-) Nå er planen å få løpt en tur i løpet av helga. Og så har jeg vært og sett på nye joggesko - men vil ikke kjøpe nye før jeg i alle fall har løpt to-tre ganger til.

Uff - da jeg var i denne byen i helga, var jeg inne i et prøverom (sjelden det skjer), med masse speil. Gruff og gru.... likte absolutt ikke valkene på ryggen :-( Pleier jo ikke å se dem :-((((

Jeg plotter vekta 2-3 ganger i uka i et Excel-ark, har gjort det siden august. Liker grafer og søyler - så så lenge tendensen er nedadgående, får jeg ikke panikk dersom en søyle plutselig stikker litt opp igjen :-)

 

 

 

Endret av påskelilje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Åhhh, våknet i dag følte meg som en ballong. Gikk på vekta, og den viste 2,5 kg mer siden helgen. Jeg hadde tydelige poser under øynene, fikk søkk i leggene av sokkene og kjente meg oppblåst.

Jeg skjønner ikke hva som har forårsaket dette:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke fått løpt noe de siste ukene. Har jobbet mye på prosjektet på jobben, og fått bevegelse og litt "styrketrening" gjennom det. Var også på en utenlandstur fredag-mandag, med mye gåing, men også en del vin, øl og god mat.... ;-) Nå er planen å få løpt en tur i løpet av helga. Og så har jeg vært og sett på nye joggesko - men vil ikke kjøpe nye før jeg i alle fall har løpt to-tre ganger til.

Uff - da jeg var i denne byen i helga, var jeg inne i et prøverom (sjelden det skjer), med masse speil. Gruff og gru.... likte absolutt ikke valkene på ryggen :-( Pleier jo ikke å se dem :-((((

Jeg plotter vekta 2-3 ganger i uka i et Excel-ark, har gjort det siden august. Liker grafer og søyler - så så lenge tendensen er nedadgående, får jeg ikke panikk dersom en søyle plutselig stikker litt opp igjen :-)

 

 

 

Det høres lurt ut med en sånn oversikt! Og du; prøverom er alltid ubarmhjertige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres lurt ut med en sånn oversikt! Og du; prøverom er alltid ubarmhjertige.

Har vært ute og løpt tre ganger den siste uka. Men vekta har ikke gått noe mer ned. Og snart er prosjektet mitt slutt, uten at jeg fikk den vektnedgangen jeg håpte på...

Men jeg er i bedre form da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

8 kg mindre enn i fjor på samme tid - fornøyd med det. Merker endelig litt på klær. Har det tråkig om dagen, så imidlertid en konstant jobb å unngå brus og godteri. Har holdt ut uten i snart ti uker nå. Planen var å skeie ut et par dager, men vet nesten ikke om jeg tør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 kg mindre enn i fjor på samme tid - fornøyd med det. Merker endelig litt på klær. Har det tråkig om dagen, så imidlertid en konstant jobb å unngå brus og godteri. Har holdt ut uten i snart ti uker nå. Planen var å skeie ut et par dager, men vet nesten ikke om jeg tør. 

WOW!!!! Åtte kilo mindre enn i fjor! Du er jo knallflink!!!!

Skulle ønske det var meg.... Vekta har stått ganske så stille de siste par månedene, så grafen i excelskjemaet mitt har vel ikke lenger noen nedadgående trend :-(

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW!!!! Åtte kilo mindre enn i fjor! Du er jo knallflink!!!!

Skulle ønske det var meg.... Vekta har stått ganske så stille de siste par månedene, så grafen i excelskjemaet mitt har vel ikke lenger noen nedadgående trend :-(

 

 

 

Men de 8 kg gikk på fra september til desember i fjor, så jeg har fortsatt 8 kg mer enn "runners high"- perioden min. Trives helt klart mer nå, men jeg vet hvor fort jeg går opp og at jo eldre jeg blir, desto vanskeligere er det å gå ned igjen. Så slipper jeg opp hellt i jula, blir det brått 5 kg på igjen og enda mer smådeprimert i januar... 

Kos deg nå i jula og bruk skjemaet ditt mer aktivt etter jul? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 kg mindre enn i fjor på samme tid - fornøyd med det. Merker endelig litt på klær. Har det tråkig om dagen, så imidlertid en konstant jobb å unngå brus og godteri. Har holdt ut uten i snart ti uker nå. Planen var å skeie ut et par dager, men vet nesten ikke om jeg tør.

Så bra med nedadgående trend på vektfronten:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig bra innsats du har gjort! Husk at det er ikke det du spiser mellom jul og nyttår du legger på deg av, men mellom nyttår og jul. Jeg har postet denne lenken i en annen tråd her, men en god ting kan aldri sies for ofte og kanskje den kan motivere deg til videre pågang: Hva skjer med kroppen når du kutter ut sukker?

Stå på videre. Kos deg litt i julen og fortsett med nytt mot i januar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra innsats du har gjort! Husk at det er ikke det du spiser mellom jul og nyttår du legger på deg av, men mellom nyttår og jul. Jeg har postet denne lenken i en annen tråd her, men en god ting kan aldri sies for ofte og kanskje den kan motivere deg til videre pågang: Hva skjer med kroppen når du kutter ut sukker?

Stå på videre. Kos deg litt i julen og fortsett med nytt mot i januar :)

Takk for det! Ja, mange gode grunner som for eksempel hud til å kutte ut sukker. Jeg vet at det ikke er mellom jul og nyttår jeg legger på meg, men det kan fort bli nok til at nyttårskjolen blir for trang, hehe... Men det blir så klart litt utskeielser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Godt nytt år! 2016 skal bli bra:)

Har hatt noen dager med utskeielser - siste i dag - så i morgen er det minimalt med karbohydrater og null lettbrus. Verken godteri eller brus fram til påske. Jeg har rett og slett ikke selvbeherskelse når det gjelder særlig lettbrus og merker også hvordan jeg spiser og lyster på mer å spise sammen med brusen. Jeg ser mer og mer hvordan sukkerinntaket og brusinntaket ødelegger søvnen, humøret og abstinensene med særlig hodepine etter stort inntak. Jeg håper dette også har skylden for store poser under øynene og at de ikke bare er et "bli eldre tegn..."

Jeg får lese dette i morgen når kroppen skriker etter mer... Håper flere her skal i gang igjen nå:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år! 2016 skal bli bra:)

Har hatt noen dager med utskeielser - siste i dag - så i morgen er det minimalt med karbohydrater og null lettbrus. Verken godteri eller brus fram til påske. Jeg har rett og slett ikke selvbeherskelse når det gjelder særlig lettbrus og merker også hvordan jeg spiser og lyster på mer å spise sammen med brusen. Jeg ser mer og mer hvordan sukkerinntaket og brusinntaket ødelegger søvnen, humøret og abstinensene med særlig hodepine etter stort inntak. Jeg håper dette også har skylden for store poser under øynene og at de ikke bare er et "bli eldre tegn..."

Jeg får lese dette i morgen når kroppen skriker etter mer... Håper flere her skal i gang igjen nå:)

 

 

Yey! Nytt år og nye muligheter!

Det har blitt noen dager med store muddager og brus ja, men jeg har spist mindre godteri enn vanlig i julen. Nå har monstejenta godtestopp,  så jeg hiver meg med på det. Har sagt til meg selv at jeg skal få drikke julebrus  ut denne uka.

 

Ellers har jeg hatt noen aktive dager I ferien, med turgåing, jogging, slalåm og badminton.  Ikke helt latskap altså :-)

 

Ja til et aktivt år med sunne hverdagsvaner :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yey! Nytt år og nye muligheter!

Det har blitt noen dager med store muddager og brus ja, men jeg har spist mindre godteri enn vanlig i julen. Nå har monstejenta godtestopp,  så jeg hiver meg med på det. Har sagt til meg selv at jeg skal få drikke julebrus  ut denne uka.

 

Ellers har jeg hatt noen aktive dager I ferien, med turgåing, jogging, slalåm og badminton.  Ikke helt latskap altså :-)

 

Ja til et aktivt år med sunne hverdagsvaner :-) 

Det høres bra ut! Hverdagen er viktigst. Jeg er syk og har vært stuck inne i flere dager. Det har ikke gjort kostholdet til det beste og null trening. Suget etter noe å trøste seg på har nådd nye høyder, og moralen har sunket tilsvarende at jeg tror jeg må ha en dag i vinterferien med litt brus og smågodt.... Nå er påsken langt unna gitt... Satser på skikkelig høy puls ut i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det høres bra ut! Hverdagen er viktigst. Jeg er syk og har vært stuck inne i flere dager. Det har ikke gjort kostholdet til det beste og null trening. Suget etter noe å trøste seg på har nådd nye høyder, og moralen har sunket tilsvarende at jeg tror jeg må ha en dag i vinterferien med litt brus og smågodt.... Nå er påsken langt unna gitt... Satser på skikkelig høy puls ut i uka.

Jeg prøver nå å ikke spise meg stappmett når jeg spiser, og lar være å forsyne meg en gang til. Har sluttet med julebrusdrikkingen, og spiser nesten ikke godteri. Drikker vin av og til, den nytelsen vil jeg ikke droppe. Har vel generelt litt dårlig matlyst for tida, og det er egentlig helt greit, så jeg håper jeg kan sanke noen minuskilo nå i vinter!

Når det gjelder trening, så er det veldig sporadisk, men jeg går noen lange turer innimellom, og skal prøve å komme i gang med litt mer systematisk opplegg fra denne uka av.

Vekta har det siste halve året variert mellom 75 og 76,5 kilo. I jula var jeg oppe i maksvekt på ca 77, men nå er jeg nede på 74,6 kilo :-) Skal på en ferie om noen uker, og det hadde vært deilig om jeg hadde klart å holde januar-trenden utover i februar :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

En planlagt dag med utskeielser ble til en tredagers. Jeg har rett og slett spist utrolig masse karbo - enormt mye smågodt, kake, loff, nachos m dipp og litervis med cola zero.

Jada; er lettere kvalm og uvel nå...... Og merker igjen hvordan brusen og sukkeret påvirker søvnen negativt. 

Men i morgen er det tilbake til sunne vaner. Det er nesten moro å se at jeg nå omtrent uten trening hittil i 2016 ikke har lagt på meg ett gram. Det kan dessverre se ut som jeg ryker på en lang penicillinkur, men håper treningen nå kommer igang igjen! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...