Gå til innhold

Ny design! Har dere spørsmål eller finner bugs?


Gjest Admin Doktoronline

Anbefalte innlegg

Supert om det kommer tilbake. :)

Er dette det du ønsket deg tilbake? http://forum.doktoronline.no/new-content/

Du må kanskje sette opp filtrene dine på nytt i venstrekanten. 

Hvor har det blitt av funksjonen for å fjerne tekstformattering i editoren?

Jeg har lagt inn en knapp i tekstverktøyet som skal kunne brukes til dette nå, på nettbrett og PC. Knappen ser ut som en T med et kryss i nedre høyre hjørne. I de fleste nettlesere og andre programmer kan man også bruke tastaturet og trykke ctrl + shift + v (eller cmd + shift + v på Mac) for å lime inn uten tekstformatering. 

Hvordan se påloggede brukere på mobilen?

Noe med svak skrift som er umulig å se på pc en ute i dagslys.

Anonymkode: bac93...65d

Vi viser ikke noe informasjon om hvem som er pålogget verken på PC, mobil eller nettbrett akkurat nå. 

Jeg liker ikke at andre kan se hvilke tråder jeg velger å følge.

Anonymkode: bac93...65d

Du kan selv velge å følge en tråd anonymt hvis du trykker "Følger"-knappen, tar vekk markeringen på "La andre se at jeg følger dette" og trykker "Oppdater preferanser". 

Skjermbilde_2015-09-07_kl._15.50.57.thum

Det hadde vært fint å kunne tidsbestemme "nylig aktivitet" slik en ikke får opp 53 sider hver gang. Det går veldig tregt på nettbrettet å laste så mange sider hver gang.

Hvor mange sider man har muligheten til å se skal i utgangspunktet ikke ha noe å si for hvor lang tid det tar å laste inn siden, så her kan det hende at det heller er noen andre ytelsesproblemer. Det jobbes kontinuerlig med å se på det. 

Jeg fant et valg som kalles aktivitetsstrøm.  Der får jeg opp alle siste innlegg, selv om de er i samme tråd. Noe jeg har savnet etter forrige store omlegging. På siste innlegg får vi bare opp siste innlegg fra hver tråd.

Anonymkode: bac93...65d

Du tenker på denne siden? http://forum.doktoronline.no/activity/

Vi skal nok få på plass en lenke dit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Er ikke helt det jeg mener, nei. Jeg ønsker tilbake valget at jeg f.eks bare vil få opp innlegg i Åpent når jeg klikker på 'Siste innlegg'. Er ikke noe valg for det i linken så vidt jeg kan se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vises informasjon om hvem som er pålogget og hvilke emne de er på både på pc og den andre visningen på telefon. Så det stemmer ikke det dere sier her.

Anonymkode: bac93...65d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en egen ipad/telefonvisning? Jeg finner ingen? Det er helt umulig å navigere uten den lille pilen nederst på siden som fikk deg opp igjen på samme side, jeg skjønte ikke det med "trykk home på tastaturet"? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet dette? Når jeg står på "siste innlegg" hvordan kommer jeg videre til bestemte forum? Går på menypunktet til f.eks psykiatri og da ramler jeg inn på alle psyk.artikler, ikke dit jeg skal, jeg skal til forum for psyk. 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en egen ipad/telefonvisning? Jeg finner ingen? Det er helt umulig å navigere uten den lille pilen nederst på siden som fikk deg opp igjen på samme side, jeg skjønte ikke det med "trykk home på tastaturet"? 

Helt nederst står det utseende. Der kan du velge standard eller default. Det er fra telefonen jeg endret til default.

Anonymkode: bac93...65d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det vises informasjon om hvem som er pålogget og hvilke emne de er på både på pc og den andre visningen på telefon. Så det stemmer ikke det dere sier her.

Anonymkode: bac93...65d

Beklager, det var jeg som misforsto hvor dere mente. Jeg tenkte en liste over påloggede som en del av forsiden eller som en del av selve tråden. Vi har i utgangspunktet ikke tenkt på noen spesiell lenke hit, men du kan komme dit ved å trykke "Mer" i menyen i bunn av siden. (Ved siden av "Nytt innhold")

Er det en egen ipad/telefonvisning? Jeg finner ingen? Det er helt umulig å navigere uten den lille pilen nederst på siden som fikk deg opp igjen på samme side, jeg skjønte ikke det med "trykk home på tastaturet"? 

Designet er responsivt, så det tilpasser seg skjermstørrelsen du er på. Det finnes derfor ikke noe eget mobilutseendet. Det andre utseendet tilgjengelig er bare det som følger med forumprogramvaren og ikke noe som etter planen skal fortsette å være tilgjengelig. 

Noen som vet dette? Når jeg står på "siste innlegg" hvordan kommer jeg videre til bestemte forum? Går på menypunktet til f.eks psykiatri og da ramler jeg inn på alle psyk.artikler, ikke dit jeg skal, jeg skal til forum for psyk. 

Jeg er ikke helt sikker på hva du mener. Du er her, trykker på Psykiatri ved siden av en tråd i listen og havner her: http://forum.doktoronline.no/forum/7-psykiatri/ ? Hvor vil du havne? 

Du kan få en liste over alle kategoriene ved å trykke "Doktoronline" i breadcrumben som sier hvor du er eller se listen via forsiden ved å trykke "Hjem".

Skjermbilde_2015-09-08_kl._10.56.16.thum

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke endre profilbilde og har ikke tilgang til "oversikt". 

 

Vi jobber med å løse dette med profilbilde. Hvilken oversikt er det du mener? 

Og på ipad, hva gjør vi da?

På ipad kan du trykke midt på, øverst på skjermen. Da vil du alltid havne på toppen av siden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

På ipad kan du trykke midt på, øverst på skjermen. Da vil du alltid havne på toppen av siden. :)

jeg skjønner ikke? Hvis jeg er ganske langt nede/nederst på en side, er det ikke noe 'øverst' å trykke på? Bare andre innlegg, og det skjer ingen ting om jeg trykker der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, det var jeg som misforsto hvor dere mente. Jeg tenkte en liste over påloggede som en del av forsiden eller som en del av selve tråden. Vi har i utgangspunktet ikke tenkt på noen spesiell lenke hit, men du kan komme dit ved å trykke "Mer" i menyen i bunn av siden. (Ved siden av "Nytt innhold")

Tror kanskje dere ikke er helt kompetente... beklager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skjønner ikke? Hvis jeg er ganske langt nede/nederst på en side, er det ikke noe 'øverst' å trykke på? Bare andre innlegg, og det skjer ingen ting om jeg trykker der?

Det er snakk om å trykke der på nettbrett-skjermen din hvor det er en statuslinje med blant annet klokkeslett, batteriindikator osv. Noen ganger skjules denne automatisk når du leser nedover på nettsider, men hvis du scroller litt opp igjen, så kommer som regel statuslinjen på nettbrettet ditt opp igjen.

Jeg har uansett lagt til en knapp for å gå tilbake til toppen i bunn av sidene nå. 

Får ikke endre profilbilde og har ikke tilgang til "oversikt". 

Nå har jeg ordnet slik at du kan besøke din egen profil og dermed få tilgang til å endre profilbildet ditt. Man kan fortsatt ikke besøke andres profiler enn din egen.

Endret av TSP
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg er ikke helt sikker på hva du mener. Du er her, trykker på Psykiatri ved siden av en tråd i listen og havner her: http://forum.doktoronline.no/forum/7-psykiatri/ ? Hvor vil du havne? 

da er jeg jo avhengig av at noe fra psyk er postet nylig? Om ikke må jeg bla og bla til jeg finner det. 

 

Du kan få en liste over alle kategoriene ved å trykke "Doktoronline" i breadcrumben som sier hvor du er eller se listen via forsiden ved å trykke "Hjem".

Underkategoriene lå under "siste innlegg" tidligere, nå krever det et ekstra trykk, "Doktor Online" var ikke logsk for meg å trykke på når jeg skulle finne frem til de ulike underkategoriene og gå til bestemte forum. 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før omleggingen ble nyankomne innlegg og svar oppdatert fortløpende og automatisk, uten at man måtte trykke på noe som helst. Nå krever det at man trykker på "Siste innlegg" og må vente på at listen oppdateres. Er det en funksjon for å få listen til å oppdateres fortløpende slik som før? Det vil redusere enerverende venting bl.a. og gjøre DOL mer brukervennlig.

 

Jeg savner veldig å ha reelle klokkeslett å forholde meg til slik at jeg vet at jeg er på det siste og ferskeste innlegget. Nå er det kun relative størrelser som "3 min siden", "2 timer siden" osv. Jeg kan da ikke vite om listen er oppdatert med siste innlegg eller om et 3 minutters gammelt innlegg i realiteten er 3 timer gammelt hvis jeg ikke har vært inne på en stund.

Kan dere gjøre noe med dette vil jeg være takknemlig for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer heller ikke til siste innlegg.  Er det mange sider i en tråd må vi bla oss frem.

Det har gått noen dager siden oppdateringen og jeg er ikke blitt fortrolig med det nye.  Kan ikke si helt hva det er, men føler alt er blitt mye mer tungvint.

Anonymkode: bac93...65d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forumassistent avklistret denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...