Gå til innhold

pm går ikke å sende.


Madelenemie

Anbefalte innlegg

Det var på tide at moderator reagerte! Madde har fått gjør å si ting som ikke andre får tolerert fordi hun har autisme! 

Anonymkode: 7d745...c91

Jaha, det har ikke jeg sett noe til. Har du eksempler (linker) til ting hun har skrevet som ikke andre får lov å skrive?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Admin Doktoronline

Jeg håper ikke at dette blir oppfattet som kritikk. Det er ikke ment slik fra min side :)

Bør admin orientere bruker når h*n gjør noe ift. bruker, som å stenge meldingstjeneste, sperre for tilgang osv.? Jeg er selv admin på et forum (riktignok et mindre forum) og der sender jeg bruker en privat melding med begrunnelse når noe endres. Kanskje det blir en for omfattende jobb på et forum som DOL?

Som sagt, ikke kritikk, bare undrende høyttenkning :)

For øvrig: God regel å ikke formidle e-postadresser. Det burde jeg jo visst hadde jeg tenkt meg om to eller tre ganger... :)

Som regel gir vi advarsler på pm. I dette tilfellet var det ikke mulig da vi fant det nødvendig å stenge pm-funksjonen umiddelbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel gir vi advarsler på pm. I dette tilfellet var det ikke mulig da vi fant det nødvendig å stenge pm-funksjonen umiddelbart.

Dere kunne varsle Madde om det her! Men bra dere reagerte endelig! 

Anonymkode: 7d745...c91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Du postet kommentarer på psykiatriforumet med konkrete anvisninger mht selvmord, og du tilbød folk å kontakte deg på pm for å få informasjon om hvordan skaffe medikamenter til veie. Dette er langt over grensen for hva vi aksepterer at dette forumet brukes til. Siden vi ikke har innsyn i hva som skrives på pm, ønsker vi ikke å ta sjansen på at du formidler denne formen for informasjon ved bruk av pm..

Jeg skjønner at dere måtte stoppe det.

@Madelenemie: Når folk vil ta livet av seg kan det være på grunn av psykisk sykdom som de senere kanskje blir friske av. Derfor bør man ikke på noen måte hjelpe noen til å ta sitt eget liv, og heller ikke svare på rene faktaspørsmål.

Det er best å la være å kommentere selvmordstråder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha, det har ikke jeg sett noe til. Har du eksempler (linker) til ting hun har skrevet som ikke andre får lov å skrive?

Det er oppførselen! 

Anonymkode: 7d745...c91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Det var på tide at moderator reagerte! Madde har fått gjør å si ting som ikke andre får tolerert fordi hun har autisme! 

Anonymkode: 7d745...c91

Kanskje det. Jeg synes det er riktig å ha en viss takhøyde når folk har en diagnose som gjør at de ikke forstår sosiale koder så lett. Jeg synes nok jevnt over hun får urimelig mye motstand.

Allikevel skjønner jeg at adm måtte gjøre noe i dette tilfellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje det. Jeg synes det er riktig å ha en viss takhøyde når folk har en diagnose som gjør at de ikke forstår sosiale koder så lett. Jeg synes nok jevnt over hun får urimelig mye motstand.

Allikevel skjønner jeg at adm måtte gjøre noe i dette tilfellet.

Det samme tolereres ikke med andre diagnoser!

Anonymkode: 7d745...c91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det. Jeg synes det er riktig å ha en viss takhøyde når folk har en diagnose som gjør at de ikke forstår sosiale koder så lett. 

 

Forstår man ikke at man ikke skal gi oppskrift på selvmord på et psykiatriforum da? Det er ingen andre på dol med samme diagnose som gjør tilsvarende.

Anonymkode: 53be4...8a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er oppførselen! 

Anonymkode: 7d745...c91

Ja vel, så du kan altså ikke komme med noe konkret, bare at hun oppfører seg anderledes enn normale mennesker. For meg virker det som at folk ser på mm som en trussel, jeg forstår ikke mot hva for hun er verdens søteste menneske, men folk er tydeligvis livredd for anderledeshet. Nå forstår jeg ihvertfall godt hvorfor jeg hele tiden føler jeg ikke passer inn noe sted. Folk takler ikke de som ikke er så rasetypiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme tolereres ikke med andre diagnoser!

Anonymkode: 7d745...c91

Ikke? Jeg vet ikke om noen annen diagnose hvor direktehet er så sentralt. Vet du om andre som har blitt fratatt retten til å sende pm, uten engang å få forklare seg? Om ikke så kan du trekke tilbake den usaklige kommentaren din. Den er bare barnslig. Litt sånn "Hvorfor får Kari hoppe i søla og ikke jeg, ååååå verden er så urettferdig, Kari er dum"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Admin Doktoronline

Doktoronline har alltid vært et nettsted som har hatt fokus på at psykiatriforumet skal være et konstruktivt sted å skrive for mennesker med psykiske vansker, og vi har hele tiden forsøkt å stoppe diskusjoner egnet til å forsterke selvdestruktivitet Dersom vi av denne grunn finner det nødvendig å stenge muligheten til bruk av pm eller å utestenge en bruker , så kommer vi også i fremtiden til å gjøre dette.

Vennligst ikke avspor denne tråden med diskusjoner av typen "for og i mot en person".

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår man ikke at man ikke skal gi oppskrift på selvmord på et psykiatriforum da? Det er ingen andre på dol med samme diagnose som gjør tilsvarende.

Anonymkode: 53be4...8a1

Det er fordi andre på dol med samme diagnose ikke er like hardt rammet som henne og ikke har samme interesse for medisiner og dems virkning. Nei, alle forstår ikke at man ikke skal gi oppskrift på selvmord på et psykiatriforum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Admin Doktoronline

Nå har hun ny bruker å sender pm! Hun er ikke dum å bryter reglene med vilje!

Anonymkode: 7d745...c91

Vennligst ikke avspor denne tråden med denne typen utspill. Vi ønsker primært saksrettede og ikke personfokuserte diskusjoner i våre fora.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har hun ny bruker å sender pm! Hun er ikke dum å bryter reglene med vilje!

Anonymkode: 7d745...c91

Ånei, nå kommer vi til å dø hele gjengen. Hvordan vet du forresten at hun sender pm, har hun sendt selvmordsoppskrift til deg?

Herregud for en tussete gjeng, kan virkelig begynne å spørre seg hvem det egentlig er som er gal her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel gir vi advarsler på pm. I dette tilfellet var det ikke mulig da vi fant det nødvendig å stenge pm-funksjonen umiddelbart.

Hei!

Det er feil!

Du har både min mailadresse til forumet, min private mailadresse, mitt mobilnummer, det hadde vært lett å gi en advarsel.

Og det er det som er vanlig å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vennligst ikke avspor denne tråden med diskusjoner av typen "for og i mot en person".

 

Vennligst ikke skyld på meg hva gjelder avsporingen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper ikke at dette blir oppfattet som kritikk. Det er ikke ment slik fra min side :)

Bør admin orientere bruker når h*n gjør noe ift. bruker, som å stenge meldingstjeneste, sperre for tilgang osv.? Jeg er selv admin på et forum (riktignok et mindre forum) og der sender jeg bruker en privat melding med begrunnelse når noe endres. Kanskje det blir en for omfattende jobb på et forum som DOL?

Som sagt, ikke kritikk, bare undrende høyttenkning :)

For øvrig: God regel å ikke formidle e-postadresser. Det burde jeg jo visst hadde jeg tenkt meg om to eller tre ganger... :)

Hei!

Det er vanlig å sende en advarsel på forum, i dette tilfellet har jeg ikke fått noen verken på mailadresse tilknyttet forumet eller andre måter jeg også lett kunne blitt kontaktet på. (jeg forholder meg enkelt til advarsler)

Det var selvsagt utenksomt av meg å skrive send meg pm om det. Det angrer jeg på, men det løser faktisk ingenting, og ikke gi advarsel, si i fra, men bare stenge, slik at jeg måtte lage en tråd om dette. Og dermed mer drama, så alt det kunne lett vært unngått.

Det var noe mer jeg skulle skrive til deg....men jeg får lage en ny tråd om det da:-)

evt opprette flere brukerprofiler, altså det blir bare dumt når man ikke sier noe...plutselig er bare en funksjon stengt, og sånn blir det stort fokus på en sak. Med en advarsel, kunne man lett satt en stopper, uten å lage "krig".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fordi andre på dol med samme diagnose ikke er like hardt rammet som henne og ikke har samme interesse for medisiner og dems virkning. Nei, alle forstår ikke at man ikke skal gi oppskrift på selvmord på et psykiatriforum.

Nettopp, og når et medlem har noe vansker med å se hva som er greit eller ikke greit å skrive, må man moderere og gjøre tiltak etter alvorlighetsgraden. Dette gjelder ikke bare autister, men også andre som f.eks. er i psykisk ubalanse og skriver noe de ellers ikke ville skrevet.

Jeg tenker at admin kunne tatt seg 2 min. å skrive en privat melding til Madelenemie på hvorfor meldingsfunksjonen ble sperret før den ble sperret, men admin gjorde ikke det. Man kan være enig eller uenig i dette, men nå har Madelenemie fått informasjon om hvorfor. Jeg ser ikke hvorfor man trenger å fortsette "dramaet" om dette emnet noe videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå forstår jeg ihvertfall godt hvorfor jeg hele tiden føler jeg ikke passer inn noe sted. Folk takler ikke de som ikke er så rasetypiske.

Trekker du den ikke litt langt nå?  Dette er et forum for alle, det har regler som man kan like eller ikke like, det er frivillig å være her.  At noen av brukerne gir støtte til at disse reglene faktisk blir fulgt, har da ingenting med dine problemer å gjøre?  Hvis du vil se "beviser" på at folk generelt er intolerante og hatfulle, er det mange andre diskusjonsfora å velge mellom. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...