Gå til innhold

bekkeløsning?


Gjest LailaK

Anbefalte innlegg

De siste par dagene har jeg vært svært stiv i mellomgulvet,

bekken/hofter/korsrydd. Klarer nesten ikke å reise meg, bruker

lang tid før jeg kan gå, spesielt etter å ha sittet i en myk stol,

eller i bilen. Verst er om natta, å komme seg opp av senga er

et slit. (Dumt, siden jeg må på do minst 3-4 ganger hver natt)

Allle liggestillinger er vonde, samme hvor jeg legger pruter

hen. I natt var det også vondt nedover i det ene beinet. Barnet

er også voldsomt aktivt, og presser på "nedover" mot bekkenet.

Er i uke 36+3 i dag.

Har dette noe med f.eks. bekkenløsning å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Det du beskriver er typiske symptomer på bekkenløsning. Nå har du kommet såpass langt i svangerskapet at du får prøve å hanskes med disse plagene til du er ferdig. Det eneste som virkelig hjelper, er avlastning og mye hvile. Finne gode hvilestillinger, f.eks. med pute mellom beina, også mellom leggene. Er du i jobb, bør du høre med din lege om det er på sin plass med en sykemelding. Finn alternative måter å gjøre de mest nødvendige ting på. Få andre til å gjøre husarbeidet.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...