Gå til innhold

Realistisk plan for vektnedgang?


påskelilje

Anbefalte innlegg

påskelilje
8 timer siden, cilie skrev:

Jeg heier på deg! Og vil ned selv. Som deg, synes jeg det ikke går noen vei, og jeg skjønner egentlig ikke hvorfor jeg ikke går ned. Men det er vel summen av all "kos" som blir for mye; vin, spise ute osv. Det kan jo også tenkes at du har din normalvekt nå. 

Hva mener du med normalvekt? Jeg liker ikke den vekta jrg har nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, påskelilje skrev:

Hva mener du med normalvekt? Jeg liker ikke den vekta jrg har nå.

Jeg tenker vel at du kanskje ikke har noen kg du trenger å bli kvitt. At kroppen trives der du er nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
2 minutter siden, cilie skrev:

Jeg tenker vel at du kanskje ikke har noen kg du trenger å bli kvitt. At kroppen trives der du er nå. 

Jo, jeg har noen kilo fett som ikke er nødvendig å ha... tror at fem kilo hadde betydd veldig mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, påskelilje skrev:

Jo, jeg har noen kilo fett som ikke er nødvendig å ha... tror at fem kilo hadde betydd veldig mye.

Kan vi ikke bare slå oss sammen og gå ned 5 kg før sommeren? Enig i at 5 kg betyr mye. Da passer jeg flere av klærne mine og. Har en haug av klær og treningstøy som jeg snart pakker bort... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
12 timer siden, cilie skrev:

Kan vi ikke bare slå oss sammen og gå ned 5 kg før sommeren? Enig i at 5 kg betyr mye. Da passer jeg flere av klærne mine og. Har en haug av klær og treningstøy som jeg snart pakker bort... 

Joda, kom igjen - så gjør vi det sammen!. MEN jeg har jo nettopp bestemt meg for at jeg skal ta en og en kilo om gangen, altså ikke tenke FEM kilo, men EN. Er du med?

I dag var jeg faktisk nede på 65,0 :-) Det kan være tilfeldig, men det kan også være resultat av at jeg er mye mye mer aktiv nå enn tidligere i vinter. Det var også null&nix av vin og øl i helga, heller ingen juice eller brus :-)

Jeg får prøve å holde fast på tendensen nå da, og tenke den ENE kiloen ned, holde den en stund, og så tenke neste kilo.

Endret av påskelilje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, påskelilje skrev:

I dag var jeg faktisk nede på 65,0 :-)

Ti kilo ned siden torsdag?  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje
12 minutter siden, laban skrev:

Ti kilo ned siden torsdag?  :P

Hahaha!!!! Nå fikk du meg til å le!

Hadde jo sett ut som et innskrumpet eple da....

Syntes at 65,0 var et fint tall :-) Nei, det var (dessverre) trykkfeil - skulle være 75,0 :-)

Takk for korrigering!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Xtra
1 minutt siden, påskelilje skrev:

Hahaha!!!! Nå fikk du meg til å le!

Hadde jo sett ut som et innskrumpet eple da....

Syntes at 65,0 var et fint tall :-) Nei, det var (dessverre) trykkfeil - skulle være 75,0 :-)

Takk for korrigering!

Hehe, stusset litt på den jeg og, og lurte et øyeblikk på om jeg måtte melde meg på denne effektive slankebølgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
2 timer siden, påskelilje skrev:

Joda, kom igjen - så gjør vi det sammen!. MEN jeg har jo nettopp bestemt meg for at jeg skal ta en og en kilo om gangen, altså ikke tenke FEM kilo, men EN. Er du med?

I dag var jeg faktisk nede på 65,0 :-) Det kan være tilfeldig, men det kan også være resultat av at jeg er mye mye mer aktiv nå enn tidligere i vinter. Det var også null&nix av vin og øl i helga, heller ingen juice eller brus :-)

Jeg får prøve å holde fast på tendensen nå da, og tenke den ENE kiloen ned, holde den en stund, og så tenke neste kilo.

Jeg forsto at du mente 75, men se der ja. Du skal se at det fortsetter slik om du holder deg unna øl,vin og juice. Om du også klarer å holde deg unna kaker på jobben og ingen godteri her og der, så vil du raskt se resultater. Mener ikke at du skal bli helt fanatisk, men dette vil hjelpe. Fortsetter å heie på deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Den ‎02‎.‎05‎.‎2016 at 11.27, Nicklusheletida skrev:

Jeg forsto at du mente 75, men se der ja. Du skal se at det fortsetter slik om du holder deg unna øl,vin og juice. Om du også klarer å holde deg unna kaker på jobben og ingen godteri her og der, så vil du raskt se resultater. Mener ikke at du skal bli helt fanatisk, men dette vil hjelpe. Fortsetter å heie på deg :)

Nå er det 12 dager siden jeg skrev innlegget her og siden da har jeg ikke drukket juice. Har også gått over til skummet melk (stort sett). Har ikke klart å holde meg helt borte fra kaker som plutselig dukker opp, og jeg bevilget meg litt øl og vin denne helga (ingenting forrige helg). Holder aktivitetsnivået oppe, og er MYE mer aktiv enn i vinter. I dag syklet jeg til jobb for første gang :-)

Resultat er 400 gram ned :-) Var et par dager helt nede på 75,0, men spratt litt opp igjen. Så i gjennomsnitt er det 400 g. Så da skal jeg klare den første kiloen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
49 minutter siden, Annkarin skrev:

Var nede i 74,8 idag tidlig!!! Stor lettelse å være under 75

Herlig!

Gleder meg til jeg er der :-) Og det skal skje før 1. juni!

Endret av påskelilje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
5 timer siden, påskelilje skrev:

Nå er det 12 dager siden jeg skrev innlegget her og siden da har jeg ikke drukket juice. Har også gått over til skummet melk (stort sett). Har ikke klart å holde meg helt borte fra kaker som plutselig dukker opp, og jeg bevilget meg litt øl og vin denne helga (ingenting forrige helg). Holder aktivitetsnivået oppe, og er MYE mer aktiv enn i vinter. I dag syklet jeg til jobb for første gang :-)

Resultat er 400 gram ned :-) Var et par dager helt nede på 75,0, men spratt litt opp igjen. Så i gjennomsnitt er det 400 g. Så da skal jeg klare den første kiloen!

Det er bra, men jeg leser det også slik at u gikk relativt rask ned når du var bittlitt strengere med deg selv og holdt deg unna øl og vin og så gikk litt opp igjen den helga du drakk øl og vin;)

Jeg tenker at øl og vin må være det aller letteste og holde seg helt unna ? ( Utenom sosiale lag da )

Jeg tror at hvis du kun holder deg til kake på 17mai, null og niks øl og vin vil du se at veknedgangen fortsetter. Ellers fortsette som du gjør :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Nicklusheletida skrev:

Det er bra, men jeg leser det også slik at u gikk relativt rask ned når du var bittlitt strengere med deg selv og holdt deg unna øl og vin og så gikk litt opp igjen den helga du drakk øl og vin;)

Jeg tenker at øl og vin må være det aller letteste og holde seg helt unna ? ( Utenom sosiale lag da )

Jeg tror at hvis du kun holder deg til kake på 17mai, null og niks øl og vin vil du se at veknedgangen fortsetter. Ellers fortsette som du gjør :-)

Smak og behag. Jeg tenker at øl og vin er hundre ganger mer fristende enn alskens kaker og godterier, som etter min smak er altfor søtt. Jeg kunne gjerne ha drukket øl til middag hver dag, om det ikke var usunt. Og på ferieturer gjør jeg det, både med og uten mat. Finnes det noe herligere enn å sitte og kope på utebar i Syden (i skyggen) i 30 grader pluss og drikke øl?

Bare sitte og sløve og se på folk som passerer, det er toppen av lykke.

Så hvis påskelilje synes det er vanskelig med helger uten øl og vin har hun min fulle støtte og forståelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
3 timer siden, Babette skrev:

Smak og behag. Jeg tenker at øl og vin er hundre ganger mer fristende enn alskens kaker og godterier, som etter min smak er altfor søtt. Jeg kunne gjerne ha drukket øl til middag hver dag, om det ikke var usunt. Og på ferieturer gjør jeg det, både med og uten mat. Finnes det noe herligere enn å sitte og kope på utebar i Syden (i skyggen) i 30 grader pluss og drikke øl?

Bare sitte og sløve og se på folk som passerer, det er toppen av lykke.

Så hvis påskelilje synes det er vanskelig med helger uten øl og vin har hun min fulle støtte og forståelse.

Jeg er ikke så veldig kakeglad selv jeg altså med unntak av ostekake som jeg ikke lager selv :-) Det er jo smak og behag og til syden reiser man jo ikke hver helg :-) Påskelilje spør etter en realistisk plan for vektnedgang og jeg svarer på det. Hver helg er mye :-) Det er ikke realisisk å tro at det skal være lett å gå ned med øl og vin hver helg når kakene som plutselig dukker opp kommer i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
14 timer siden, Babette skrev:

Smak og behag. Jeg tenker at øl og vin er hundre ganger mer fristende enn alskens kaker og godterier, som etter min smak er altfor søtt. Jeg kunne gjerne ha drukket øl til middag hver dag, om det ikke var usunt. Og på ferieturer gjør jeg det, både med og uten mat. Finnes det noe herligere enn å sitte og kope på utebar i Syden (i skyggen) i 30 grader pluss og drikke øl?

Bare sitte og sløve og se på folk som passerer, det er toppen av lykke.

Så hvis påskelilje synes det er vanskelig med helger uten øl og vin har hun min fulle støtte og forståelse.

Herlig innlegg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
16 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Det er skal mkonfirmasjon leser det også slik at u  gikk relativt rask ned når du var bittlitt strengà ire med deg selv og holdt deg unna øl og  vin og så gikk litt opp igjen den helga du drakk øl og vin;)

Jeg tenker at øl og vin må være det aller letteste og holde seg helt unna ? ( Utenom sosiale lag da )

Jeg tror at hvis du kun holder deg til kake på 17mai, null og niks øl og vin vil du se at veknedgangen fortsetter. Ellers fortsette som du gjør :-)

Nei, jeg er enig med Babette. Øl og vin frister mer enn kaker. Nå skal vi  snart ha konfirmasjon og da blir det jo en del ekstra mat, men jeg sksl prøve å begrense meg.

I dag var vekta nede igjen på 75,1 så jeg har tro på at fravær av juice har effekt. Og dersom jeg nå sykler til og fra jobb minst to ganger i tillegg til det andre jeh gjør - tror jeg det skal gå rett vei !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 time siden, påskelilje skrev:

Nei, jeg er enig med Babette. Øl og vin frister mer enn kaker. Nå skal vi  snart ha konfirmasjon og da blir det jo en del ekstra mat, men jeg sksl prøve å begrense meg.

I dag var vekta nede igjen på 75,1 så jeg har tro på at fravær av juice har effekt. Og dersom jeg nå sykler til og fra jobb minst to ganger i tillegg til det andre jeh gjør - tror jeg det skal gå rett vei !

Jeg vet ikke hvorfor den sammenligningen mellom øl og vin med kaker kommer ? Jeg aner ikke hvor ofte du spiser kaker :) Fravær av juice vil ha effekt på lengre sikt og sykling selvsagt. Lettere å gå ned nå på sommeren hvor en kan være mer ute og i aktivitet.

Her blir det både øl og vin og ekstra mye mat førstkommende lørdag :D 

 

Lykke til med konfirmasjonen :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg vet ikke hvorfor den sammenligningen mellom øl og vin med kaker kommer ? Jeg aner ikke hvor ofte du spiser kaker :) Fravær av juice vil ha effekt på lengre sikt og sykling selvsagt. Lettere å gå ned nå på sommeren hvor en kan være mer ute og i aktivitet.

Her blir det både øl og vin og ekstra mye mat førstkommende lørdag :D 

 

Lykke til med konfirmasjonen :)

 

 

Sammenligningen kommer fordi du skrev:

"Jeg tenker at øl og vin må være det aller letteste å holde seg helt unna ? ( Utenom sosiale lag da )."

(Jeg har rettet fra og til å, klarer ikke å la være).

Dette leser jeg som: Du mener det må være lettere å holde seg unna øl og vin enn andre fristelser. Var det ikke det du mente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 minutt siden, Babette skrev:

Sammenligningen kommer fordi du skrev:

"Jeg tenker at øl og vin må være det aller letteste å holde seg helt unna ? ( Utenom sosiale lag da )."

(Jeg har rettet fra og til å, klarer ikke å la være).

Dette leser jeg som: Du mener det må være lettere å holde seg unna øl og vin enn andre fristelser. Var det ikke det du mente?

Ok, jeg tenkte ikke på kaker spesielt da jeg skrev det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...