Gå til innhold

Trening uke 21


Nicklusheletida

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida

Er ganske fornøyd med uka. :)

Mandag: 1 time på treningstudioet. 15 min i oppoverbakke på tredemølla. 45 min styrketrening.

Tirsdag: Ca 1 times rask gåtur og da har jeg trukket fra fotopauser.

Onsdag : 1 time på treningsstudioet. 15 min på tredemølla og 45 min styrketrening.

Torsdag: 1 time på treningsstudioet. 15 min på tredemølla og 45 min styrketrening.

Fredag: 1 time på treningsstudioet. 15 min på tredemølla og 45 min styrketrening.

Lørdag: 1 times rask gåtur.

Søndag : 1 time på treningsstudioet. 15 min på tredemølla og 45 min styrketrening.

Utenom dette bruker jeg manualer hjemme og stepup på Ikeakrakken. Bruker ikke heisen, men tar trappene. 

Endret av Nicklusheletida
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Er ganske fornøyd med uka. :)

Mandag: 1 time på treningstudioet. 15 min i oppoverbakke på tredemølla. 45 min styrketrening.

Tirsdag: Ca 1 times rask gåtur og da har jeg trukket fra fotopauser.

Onsdag : 1 time på treningsstudioet. 15 min på tredemølla og 45 min styrketrening.

Torsdag: 1 time på treningsstudioet. 15 min på tredemølla og 45 min styrketrening.

Fredag: 1 time på treningsstudioet. 15 min på tredemølla og 45 min styrketrening.

Lørdag: 1 times rask gåtur.

Søndag : 1 time på treningsstudioet. 15 min på tredemølla og 45 min styrketrening.

Utenom dette bruker jeg manualer hjemme og stepup på Ikeakrakken. Bruker ikke heisen, men tar trappene. 

Oj! Du er flink! :)

Min uke:

Mandag - 30 min / 11 km på trimsykkelen

Tirsdag - 45 min / 2,1 km geocaching :D

Torsdag - 1 time / 3 km kveldstur med kjæresten, ruslet rundt, tittet etter bever, tok bilder og så på en tomt

Lørdag - 1t 45 min / 5,1 km fjelltur i terrenget, med kjæresten

Søndag - 1t 25 min / 6,6 km gåtur med kjæresten, så litt på fugler og tok noen bilder

Det som er så koselig er at kjæresten har begynt å bli med når jeg går tur! :wub:

Og så har jeg begynt å ta noen knebøy hver gang jeg har vært på do - og med den valnøttstore blæra mi så blir det noen i løpet av en dag... ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Er ganske fornøyd med uka. :)

Mandag: 1 time på treningstudioet. 15 min i oppoverbakke på tredemølla. 45 min styrketrening.

Tirsdag: Ca 1 times rask gåtur og da har jeg trukket fra fotopauser.

Onsdag : 1 time på treningsstudioet. 15 min på tredemølla og 45 min styrketrening.

Torsdag: 1 time på treningsstudioet. 15 min på tredemølla og 45 min styrketrening.

Fredag: 1 time på treningsstudioet. 15 min på tredemølla og 45 min styrketrening.

Lørdag: 1 times rask gåtur.

Søndag : 1 time på treningsstudioet. 15 min på tredemølla og 45 min styrketrening.

Utenom dette bruker jeg manualer hjemme og stepup på Ikeakrakken. Bruker ikke heisen, men tar trappene. 

Så utrolig bra jobbet 👏👏

Jeg kan skryte av 1 økt... Ahhh. Klar for mye bedre uke!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Hjelpe meg som du trener Nicklusheletida.

Jeg trente styrke onsdag og fredag. Syklet fredag. Ellers var jeg med på et løp denne uken. Derfor løp jeg ikke noe ellers. Burde vel tatt en tur i helgen, men ble litt for opptatt med hage og oppussing. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
6 minutter siden, Lillemus skrev:

Oj! Du er flink! :)

Min uke:

Mandag - 30 min / 11 km på trimsykkelen

Tirsdag - 45 min / 2,1 km geocaching :D

Torsdag - 1 time / 3 km kveldstur med kjæresten, ruslet rundt, tittet etter bever, tok bilder og så på en tomt

Lørdag - 1t 45 min / 5,1 km fjelltur i terrenget, med kjæresten

Søndag - 1t 25 min / 6,6 km gåtur med kjæresten, så litt på fugler og tok noen bilder

Det som er så koselig er at kjæresten har begynt å bli med når jeg går tur! :wub:

Og så har jeg begynt å ta noen knebøy hver gang jeg har vært på do - og med den valnøttstore blæra mi så blir det noen i løpet av en dag... ;) 

Det var da jammen ikke værst dette heller da :) Så lurt med knebøy når du har vært på do. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Nicklusheletida skrev:

Det var da jammen ikke værst dette heller da :) Så lurt med knebøy når du har vært på do. :D

Det baller på seg skal jeg si deg - jeg har som sagt definitivt IKKE selskapsblære og jeg elsker te og drikker fort 1,5 liter om dagen + en god del vann... Det sier seg selv at det blir noen knebøy...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
9 minutter siden, cilie skrev:

Så utrolig bra jobbet 👏👏

Jeg kan skryte av 1 økt... Ahhh. Klar for mye bedre uke!!!

Da bestemmer du deg for at du skal ha mye å skryte av søndag uke 22 :) Heier på deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
7 minutter siden, Gargamel skrev:

Hjelpe meg som du trener Nicklusheletida.

Jeg trente styrke onsdag og fredag. Syklet fredag. Ellers var jeg med på et løp denne uken. Derfor løp jeg ikke noe ellers. Burde vel tatt en tur i helgen, men ble litt for opptatt med hage og oppussing. 

Synes dette hørtes bra ut jeg :) Jeg prøver å trene mye styrke, men det krever jammen mye å trene opp den gamle skrotten. Hadde nok vært mer effektivt å bruke frivekter, men det tør jeg ikke uten å bruke personlig trener, så holder meg til apparatene så unngår jeg skader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Skal si du trener, Nicklus! Knallbra uke :-)

Jeg er også fornøyd med uka. Vi har fremdeles den konkurransen på jobb, så jeg liker ikke å ha åpne ruter uten kryss (dager uten trening) på lista :-)

Mandag: 10.000 skritt (gikk mye på jobb, og gikk vel en tur hjemme om ettermiddagen, tror jeg)

Tirsdag: 10.000 skritt (gikk tur mens eldstemann varmet opp før fotballkamp)

Onsdag: 1,5 time badminton (fremdeles ukas høydepunkt)

Torsdag: Ca 10.000 skritt

Fredag: Syklet frem og tilbake til jobb, ca 55 minutter til sammen. Etterpå løp/gikk jeg etter 6 islandshester i 7-8 km (10.000 skritt). Ble DØNN utslitt, helt tom - ble for mye på en dag for en gammel krok....

Lørdag: 30 minutter styrketrening

Søndag: 30 minutter styrketrening

 

Ellers har jeg vært ivrig supporter på en haug med kamper denne uka, men det regnes vel ikke som trim.....:

  1. Fotball gutter 19
  2. 5 håndballkamper Jenter 12 (turnering i helga)

Plan  for kommende uke er å få begynt å løpe og fortsette med styrketrening. Det trengs.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
9 timer siden, påskelilje skrev:

Ellers har jeg vært ivrig supporter på en haug med kamper denne uka, men det regnes vel ikke som trim.....:

  1. Fotball gutter 19
  2. 5 håndballkamper Jenter 12 (turnering i helga)

Glemte eliteseriekampen jeg var på i går ettermiddag. Helt elendig. Bånn i bøtta. Drit og dra.
Nei, det blir nok ikke noe sving på sakene før ungguttene får slippe til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
10 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Synes dette hørtes bra ut jeg :) Jeg prøver å trene mye styrke, men det krever jammen mye å trene opp den gamle skrotten. Hadde nok vært mer effektivt å bruke frivekter, men det tør jeg ikke uten å bruke personlig trener, så holder meg til apparatene så unngår jeg skader.

På et eller annet tidspunkt handler det vel om å holde kroppen ved like, og ikke at man skal sette personlige rekorder.

Man må vel også spise ganske mye for å bygge opp digre muskler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært en uke på travel jobbreise, så det ble nada trening. Med mindre man kan kalle løping mellom ulike møter, receptions og middager trening, da!? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
45 minutter siden, Gargamel skrev:

På et eller annet tidspunkt handler det vel om å holde kroppen ved like, og ikke at man skal sette personlige rekorder.

Man må vel også spise ganske mye for å bygge opp digre muskler.

Jeg prøver å holde ved like gjennom vinteren , men det blir likevel mindre trening da. Kanskje gjennomsnitt to ganger i uka pluss noen skiturer. Det er så fryktelig mye tyngre å komme seg ut igjen etter jobben, når det er bekmørkt ute. Men prøver for å unngå det totale forfall. :D Nei, digre musker får jeg aldri :) Bare litt konturer som kun jeg ser når jeg legger godviljen til:) Ha ha, jeg tror ikke du ville skjønt at dette er ei som trener mye styrke om du hadde sett meg, men blir jo fastere og litt mer v-form på overkroppen og mindre utstående skuldre. Det er i hvert fall målet og innbiller meg at det hjelper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, påskelilje skrev:

Etterpå løp/gikk jeg etter 6 islandshester i 7-8 km (10.000 skritt). Ble DØNN utslitt, helt tom - ble for mye på en dag for en gammel krok....

*hahahaha* Det er meningen du skal sitte OPPÅ hesten, ikke løpe etter! ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
1 time siden, Lillemus skrev:

*hahahaha* Det er meningen du skal sitte OPPÅ hesten, ikke løpe etter! ;) 

Åh.... er det det? :-P :wacko: :P

Vet jo det da!!! Men nå er det dattera som rir, og jeg benytter anledningen til å få litt trim samtidig. Klarte å henge på dem så lenge de skrittet og travet, men falt fra i galoppen :-( Har prøvd å ri litt, og det er jo kjempegøy :-) Får se om jeg en gang hiver meg på et kurs. Men foreløpig løper jeg etter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, påskelilje skrev:

Åh.... er det det? :-P :wacko: :P

Vet jo det da!!! Men nå er det dattera som rir, og jeg benytter anledningen til å få litt trim samtidig. Klarte å henge på dem så lenge de skrittet og travet, men falt fra i galoppen :-( Har prøvd å ri litt, og det er jo kjempegøy :-) Får se om jeg en gang hiver meg på et kurs. Men foreløpig løper jeg etter!

Meld deg på et kurs til høsten!!! Det er vanvittig morsomt - særlig med islandshest da! :) Jeg så for meg at det var en gjeng hester som enten skulle inn fra beite og ikke hadde spesielt lyst til det eller som hadde stukket på rømmen og at du hjalp til å fange dem igjen. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie
21 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Er ganske fornøyd med uka. :)

Mandag: 1 time på treningstudioet. 15 min i oppoverbakke på tredemølla. 45 min styrketrening.

Tirsdag: Ca 1 times rask gåtur og da har jeg trukket fra fotopauser.

Onsdag : 1 time på treningsstudioet. 15 min på tredemølla og 45 min styrketrening.

Torsdag: 1 time på treningsstudioet. 15 min på tredemølla og 45 min styrketrening.

Fredag: 1 time på treningsstudioet. 15 min på tredemølla og 45 min styrketrening.

Lørdag: 1 times rask gåtur.

Søndag : 1 time på treningsstudioet. 15 min på tredemølla og 45 min styrketrening.

Utenom dette bruker jeg manualer hjemme og stepup på Ikeakrakken. Bruker ikke heisen, men tar trappene. 

Hei!

Dere er kjempeflinke alle samme med all treningen, skulle gjerne fått til noe tilsvarende.

min uke fra mandag til og med søndag er stort sett 0 trening hver dag :-(

Men for å forsøke imponere litt:-)

Jeg greier chin ups:-)

images?q=tbn:ANd9GcROJqBKiWsUjQzfPMTtcH3

Jeg er helt utrent, så forklaringen må være at rumpen min er lett (håper dere skjønner) Det fins ingen annen måte å forklare dette på.

Jeg oppdaget dette i helgen:-) , jeg ble tvunget til det, jeg prøvde å unngå det, fikk en følelse av panikk, og prøvde unngå ved å være på badet så lenge som mulig, men nyttesløst, og da jeg måtte syns jeg det var forbausende  lett, jeg kan ta flere uten at jeg noen gang har trent (jeg prøvde igjen da jeg kom hjem). Jeg trodde ikke kvinner hadde så lett for dette, har hørt/lest dette, men dette mestrer jeg, tross ingen trening.

(hva er de trente kvinners erfaring evt hva har menn lest, hørt om evt forklaring på hvorfor chin ups er regnet for vanskelig for kvinner, men lett for meg som er helt utrent?)

Jeg klatret også rett opp et fjell flere ganger, og jeg ble ikke sliten, derfor kunne jeg gjøre det mange ganger, Det eneste som satte begrensing var at jeg måtte vente på tur.

De andre sa jeg kom til å kjenne det dagen etter, men jeg kjente ingenting, så skulle jeg kjenne det dag nr 2 som er i dag, men jeg kjenner fremdeles ingen vondter, stølhet slik forespeilet.

Men jeg likte klatre i fjell, jeg ble sliten, men mer i musklene enn i pusten, så jeg likte det. Ble passe sliten,

Jeg trengte bare hvile et par minutter så kunne jeg klatre rett opp fjellet igjen, og sånn fortsatte det. Det er egentlig bra trening, så hvis jeg får gått klatrekurs kanskje jeg også blir flink på å trene litt hver dag:-)

 

 

Endret av Madelenemie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Madelenemie skrev:

Hei!

Dere er kjempeflinke alle samme med all treningen, skulle gjerne fått til noe tilsvarende.

min uke fra mandag til og med søndag er stort sett 0 trening hver dag :-(

Men for å forsøke imponere litt:-)

Jeg greier chin ups:-)

images?q=tbn:ANd9GcROJqBKiWsUjQzfPMTtcH3

Jeg er helt utrent, så forklaringen må være at rumpen min er lett (håper dere skjønner) Det fins ingen annen måte å forklare dette på.

Jeg oppdaget dette i helgen:-) , jeg ble tvunget til det, jeg prøvde å unngå det, fikk en følelse av panikk, og prøvde unngå ved å være på badet så lenge som mulig, men nyttesløst, og da jeg måtte syns jeg det var forbausende  lett, jeg kan ta flere uten at jeg noen gang har trent (jeg prøvde igjen da jeg kom hjem). Jeg trodde ikke kvinner hadde så lett for dette, har hørt/lest dette, men dette mestrer jeg, tross ingen trening.

(hva er de trente kvinners erfaring evt hva har menn lest, hørt om evt forklaring på hvorfor chin ups er regnet for vanskelig for kvinner, men lett for meg som er helt utrent?)

Jeg klatret også rett opp et fjell flere ganger, og jeg ble ikke sliten, derfor kunne jeg gjøre det mange ganger, Det eneste som satte begrensing var at jeg måtte vente på tur.

De andre sa jeg kom til å kjenne det dagen etter, men jeg kjente ingenting, så skulle jeg kjenne det dag nr 2 som er i dag, men jeg kjenner fremdeles ingen vondter, stølhet slik forespeilet.

Men jeg likte klatre i fjell, jeg ble sliten, men mer i musklene enn i pusten, så jeg likte det. Ble passe sliten,

Jeg trengte bare hvile et par minutter så kunne jeg klatre rett opp fjellet igjen, og sånn fortsatte det. Det er egentlig bra trening, så hvis jeg får gått klatrekurs kanskje jeg også blir flink på å trene litt hver dag:-)

 

 

Du er jo kjempeaktiv hele tiden så det er ikke noe rart du er i god form selv om du ikke trener. :) Chin ups har jeg ikke sjanse til å klare. Overhodet ikke. Tror ikke jeg klarer å løfte meg selv en desimeter engang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie
Et øyeblikk siden, Lillemus skrev:

Du er jo kjempeaktiv hele tiden så det er ikke noe rart du er i god form selv om du ikke trener. :) Chin ups har jeg ikke sjanse til å klare. Overhodet ikke. Tror ikke jeg klarer å løfte meg selv en desimeter engang...

ok,

Hvis du ikke har prøvd det, prøv det, please!!

Jeg trodde akkurat det samme som deg, så da jeg hørte gjennom døren hva de drev med:-( og at jeg var neste mann:-( da ville jeg ikke ut av badet.

Så tok jeg meg sammen, gikk rett ut, og det til rett i denne:

Maximum-Gear-Doorway-Chin-Up-Bar.jpg

Den hang i døråpningen og så ble det sagt, nå er det din tur.

Jeg følte meg uvel, prøvde vifte vekk alle og sa, jeg vet jeg ikke greier det der, men nyttesløst, så det endte med at forbausende løftet jeg meg selv, rett opp og rett over stangen og jeg tror jeg over stangen så omtrent sånn ut:

:o Jeg ble hengende en stund som et sjokert spørsmålstegn.

så overrasket ble jeg,

før jeg fikk oppmuntrende ord, om at så lett er det jo.

Så jeg syns du bør prøve det før du sier om du greier.

Det er ikke lenge siden jeg hadde en tråd blant annet med gargamel, der jeg hadde spørsmål om dette, men egentlig uten å ha turt å prøve.

Men altså tror jeg det er lettere om man er lett, jeg vet ikke, men jeg syns det virker fornuftig om du skjønner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Madelenemie skrev:

ok,

Hvis du ikke har prøvd det, prøv det, please!!

Jeg trodde akkurat det samme som deg, så da jeg hørte gjennom døren hva de drev med:-( og at jeg var neste mann:-( da ville jeg ikke ut av badet.

Så tok jeg meg sammen, gikk rett ut, og det til rett i denne:

Maximum-Gear-Doorway-Chin-Up-Bar.jpg

Den hang i døråpningen og så ble det sagt, nå er det din tur.

Jeg følte meg uvel, prøvde vifte vekk alle og sa, jeg vet jeg ikke greier det der, men nyttesløst, så det endte med at forbausende løftet jeg meg selv, rett opp og rett over stangen og jeg tror jeg over stangen så omtrent sånn ut:

:o Jeg ble hengende en stund som et sjokert spørsmålstegn.

så overrasket ble jeg,

før jeg fikk oppmuntrende ord, om at så lett er det jo.

Så jeg syns du bør prøve det før du sier om du greier.

Det er ikke lenge siden jeg hadde en tråd blant annet med gargamel, der jeg hadde spørsmål om dette, men egentlig uten å ha turt å prøve.

Men altså tror jeg det er lettere om man er lett, jeg vet ikke, men jeg syns det virker fornuftig om du skjønner.

Jeg har prøvd å heise meg opp etter armene etter andre ting og har ikke sjanse! :D Selv om jeg er liten og ikke så alt for tung, men jeg mangler tydeligvis de musklene som skal til. ;) Men ok - jeg skal prøve neste gang jeg har sjansen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...