Gå til innhold

Hijab-nekt: Rar fremstilling av frisør-saken i amerkansk media


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

http://usherald.com/muslim-tries-bully-wrong-hairdresser-making-men-leave-can-remove-hijab/

Her hevdes det at kunden med hijab krevde at alle menn i frisørsalongen måtte forlate lokalet før kunne ta av seg hijaben.

Vil ikke norske media fortelle den hele og fulle sannheten, eller er denne amerikanske avisen helt på viddene?

Last October a Norwegian hair stylist named Merete Hodne was confronted within her own shop by a young Muslim woman who upon entering her salon immediately demanded that all men leave the shop, so she could remove her headscarf.

Obviously by any rational and reasoned standard, almost all of us would view this incident with incredulous humor, believing no doubt that this was a clever prank, perhaps by one of Merete’s coworkers.

However this was anything but a prank, as 24-year-old Malika Bayan demanded that all the men in the unisex salon leave which of course prompted “salon owner” Hodne to refuse and then using a little reverse psychology, stating that she would never purposely discriminate against her male customers, especially by a doctrine that discriminates against basic human rights, and in particular against woman.

Anonymkode: 5c5ce...698

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Meningen med en hijab er vel å skjule håret fra menn, og da virker det kanskje litt rart at hun ville vise håret i salongen (hvor menn var tillatt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Kanonføde skrev:

Meningen med en hijab er vel å skjule håret fra menn, og da virker det kanskje litt rart at hun ville vise håret i salongen (hvor menn var tillatt).

Hun sa i retten hun ikke hadde problemer med det. Mulig det er taqyyah.

Anonymkode: 5c5ce...698

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Kanonføde skrev:

Hva er poenget med hijab da? At det er et prydelig?

Det er et politisk maktsymbol. 

Anonymkode: 5c5ce...698

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Kanonføde skrev:

Underkastelse? Det er vel motsatt av makt?

Nei, det er et maktsymbol overfor ikke-muslimer. Det er viktig å huske på at hijab ikke er et historisk plagg, men et plagg konstruert av islamistene på 70-tallet. 

Ellers er det mye som tyder på at den slørkledde Charlotte Antonsen, den norske konvertitten som nå kaller seg Malika Bayanbeveget seg bevisst inn i en salong som betjener både MENN og kvinner. Hun visste på forhånd, at hennes religiøse overbevisning ville hindre henne i å fjerne sløret.

Ergo er det spekulativt, provoserende og et forsøk på å skremme en yrkeskvinne som allerede vil kunne være utsatt for fare fra radikale islamister.

Anonymkode: 5c5ce...698

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, AnonymBruker said:

Nei, det er et maktsymbol overfor ikke-muslimer. Det er viktig å huske på at hijab ikke er et historisk plagg, men et plagg konstruert av islamistene på 70-tallet. 

Ellers er det mye som tyder på at den slørkledde Charlotte Antonsen, den norske konvertitten som nå kaller seg Malika Bayanbeveget seg bevisst inn i en salong som betjener både MENN og kvinner. Hun visste på forhånd, at hennes religiøse overbevisning ville hindre henne i å fjerne sløret.

Ergo er det spekulativt, provoserende og et forsøk på å skremme en yrkeskvinne som allerede vil kunne være utsatt for fare fra radikale islamister.

Anonymkode: 5c5ce...698

Det står nok om jihab (og de andre plaggene) i Koranen, det er vel bare at islam har tatt en mer fundamental retning. Makthaverene i de muslimske landene har i alle fall blitt mer fundamentalistiske.

Godt mulig noen/endel muslimer ser på det som et maktsymbol ja.

Tviler på at norske medier lot være å skrive om at hijabdamen hadde krevet at mennene skulle forlate lokalet, hvis det var tilfelle. Det høres noe søkt ut. Det betyr (i såfall) at jihabdamen syns det var ok å ta av seg hijaben sammen med menn. Det syns jeg er pussig. Det er i det hele tatt en merkelig sak syns jeg, det er noe som skurrer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på att hun krevde alle menn ut. Da hadde hun selvfølgelig tapt første runde. Jeg tviler også sterkt på att Merete ville unnlate å nevne det når hun flere ganger har blitt intervjuet...

 

Derimot kan det jo være att denne muslimske konvertitten, meget vel visste att hun som eide salongen var fanatisk antiislamist, og medlem av SIAN og andre anti muslimske foreninger. Og således gjorde det for å skape blest. Jeg vet ikke, men hun virker jo litt glad i oppmerksomhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

http://usherald.com/muslim-tries-bully-wrong-hairdresser-making-men-leave-can-remove-hijab/

Her hevdes det at kunden med hijab krevde at alle menn i frisørsalongen måtte forlate lokalet før kunne ta av seg hijaben.

Vil ikke norske media fortelle den hele og fulle sannheten, eller er denne amerikanske avisen helt på viddene?

Last October a Norwegian hair stylist named Merete Hodne was confronted within her own shop by a young Muslim woman who upon entering her salon immediately demanded that all men leave the shop, so she could remove her headscarf.

Obviously by any rational and reasoned standard, almost all of us would view this incident with incredulous humor, believing no doubt that this was a clever prank, perhaps by one of Merete’s coworkers.

However this was anything but a prank, as 24-year-old Malika Bayan demanded that all the men in the unisex salon leave which of course prompted “salon owner” Hodne to refuse and then using a little reverse psychology, stating that she would never purposely discriminate against her male customers, especially by a doctrine that discriminates against basic human rights, and in particular against woman.

Anonymkode: 5c5ce...698

Denne jenta er jo bare ei helnorsk fjolledokke ute etter 15 minutes of fame. I morra eller dagen etter er hu tilbake uten skaut. Ikke rart at foredrene hennes satt sammen med frisøren utenfor rettsalen. De kjenner vel bedre enn noen lusa på gangen.

Anonymkode: 2aa7c...b45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er skremmende å se hvor feil ting blir fremstilt i media. Det står også at Hodne fikk 6 måneder fengsel, mens hun i virkeligheten fikk 10 000 i bot. Problemstillinger med å ta av hijaben foran menn er noe Merete Hodne trakk frem.

"- Jeg ser i ettertid at jeg kunne løst situasjonen på en annen måte. Jeg kunne spurt henne (fornærmede Malika Bayan red.anm) om det var greit for henne å ta av seg hijaben selv om det kunne gå menn forbi på utsiden av frisørsalongen. Jeg har jo også flere mannlige kunder. Skulle jeg nektet disse fordi jeg hadde en kvinne som hadde tatt av seg hijaben i frisørsalongen?, spør Hodne."

Dette er hva Bayan mener:

"Bayan konverterte i 2011 og begynte å gå med hijab i 2014. Hun sier hun ikke tar den av foran menn, men hun ville heller ikke reagert om det kom menn inn hos frisøren mens hun satt der."

Det går begge veier. Hvis norsk media skriver om en "utrolig med sann" sak fra USA kan det være lurt å sjekke amerikanske kilder. Ofte er den norske fremstillingen helt på bærtur, spesielt ved at helt vesentlige ting er utelatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, Inner self said:

Derimot kan det jo være att denne muslimske konvertitten, meget vel visste att hun som eide salongen var fanatisk antiislamist, og medlem av SIAN og andre anti muslimske foreninger. Og således gjorde det for å skape blest. Jeg vet ikke, men hun virker jo litt glad i oppmerksomhet.

 

Hva blir det, en nazifelle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
  • 2 uker senere...

Annonse

På 17.9.2016 den 3.56, AnonymBruker skrev:

Denne jenta er jo bare ei helnorsk fjolledokke ute etter 15 minutes of fame. I morra eller dagen etter er hu tilbake uten skaut. 

Det hadde du helt rett i.

https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/KJyo4/Malika-Bayan-dropper-hijaben---Trenger-en-ny-start

– Ja, jeg har tatt det valget. Jeg trenger en ny start og gjør det av personlige grunner jeg ikke vil uttale meg om nå, sier Bayan over telefon til Jærbladet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det var modig  og og flott. Merkelig med en helt annen fremstilling av saken ja men det har kanskje tatt på for alle parter. Folk lever sine liv også i dag.

Anonymkode: e3384...a94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle har sitt. Man kan ikke tro mye man hører. Ja selv om det kommer fra NRK ville jeg si. Mye utelates i vårt nyhetstilfang tror jeg av ressursmessig årsaker.

Anonymkode: e3384...a94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mye utelates i vårt nyhetstilfang tror jeg av ressursmessig årsaker.

Anonymkode: e3384...a94

Eller helt bevisst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke. Det er ting som går dypere i nasjoner tror jeg bare. Kanskje man bare  må være amerikaner for å forstå.

Anonymkode: e3384...a94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎16‎.‎09‎.‎2016 den 23.35, AnonymBruker skrev:

Det er et politisk maktsymbol. 

Anonymkode: 5c5ce...698

Det finnes en norsk høysterettsdom som sier det noe annet....

Endret av Guerrito
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...