Gå til innhold

Professor: - Norge bør ta imot hundre tusen flyktninger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Aspergers Inc. skrev:

Nei, du liker ikke virkeligheten.

Takk for den innrømmelsen.

Jeg liker ikke din virkelighet, din fortrengte firkanta verden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
53 minutter siden, Maw87 skrev:

Og nei, det gjør jeg ikke. Selvfølgelig ikke! Men å skylde kun på flyktninger er ikke rett. Mye må gjøres med inkluderingen også!

Da bør man gjøre noe med denne inkluderingen før man tar inn flere. Hvis ikke blir Malmø-tilstanden normen i alle storbyer.

Anonymkode: 3c637...bb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, Maw87 skrev:

Jeg liker ikke din virkelighet, din fortrengte firkanta verden. 

Du liker ikke fakta, det har du bevist gang på gang.

Anonymkode: 3c637...bb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du liker ikke fakta, det har du bevist gang på gang.

Anonymkode: 3c637...bb7

Så fakta er at "ingen muslimer vil inkluderes"? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er bekymret over flyktningsstrømmen som ukritisk blir tatt inn til norge. Jeg er redd for fremtiden min og til mine barn, og Norge.

Vi skal hjelpe andre. Men det finnes mer elendighet blant norske enn mange er klar over. Vi må ikke være så opptatt med å redde hele verden slik at vi glemmer våre egne.

Så lurer jeg på hvem som egentlig kommer som flyktninger? Hvor mange er terrorister? Hvor mange kommer til norge for å utnytte systemet. Hvor mange er det som egentlig kommer for de flykter fra krig og redsel, og setter pris på minstehjelpen til mat, klær og tak over hodet. Som igjen vil reise hjem etter krigen for å bygge landet sitt opp igjen? Kan vi hjelpe flere hvis hjelpen kom der de er?

Jeg vet ikke.

Men en ting vet jeg, og det er at jeg ikke ønsker krigen og uroen i vårt eget land. Mer er det det som vil skje? At uroen blir flyttet hit? 

Jeg har ikke svaret. Men jeg er bekymret for hva som vil skje i fremtiden. Reagerer på at det finnes mye snillisme og naivitet i Norge. Det sier også flere som kommer fra disse landene.

Anonymkode: 60940...203

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sier seg selv att europeere som innvandrer til U.S.A på 1800 tallet er noe annet en muslimer som invaderer europa i dag. Ikke att de er noe som helst dårligere, men det passer da ikke inn. Det er store kulturelle og religiøse forskjeller. Dessuten glemmer de som snakker om amerika, de som var urinvånerne der, som ble utsatt for ett forferdelig folkemord for å gi plas til in.nvandrerne

Det virker som det ikke er nok å ikke være rasist for tiden, man skal tydligvis tolerere ett skred av mennesker som kommer fra den destruktive islamske ummaen. Skal vi ta imot flyktninger så bør det være de som sunnimuslimskek ekstrmister torturerer, og dreper for fote. Nemlig Yezidier, kristne, homofile, sekulære ateister osv. Ikke en bråte mannfolk sunni majoriteten. De bør i beste fall få midlertidig opphold til krigen er over.

 

Og troll behøver ikke svare.

Endret av Inner self
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

59 minutes ago, Xtra said:

Mange av de jeg snakket om bosatte seg i storbyer som New York, Seattle m.fl. og skapte egne samfunn i byene der. Men en stor forskjell er (som flere påpeker) at de ikke kunne forvente "sugerør" i statskassen; de måtte klare seg selv. Trygdeordningene våre skaper rett og slett barrierer mot immigrasjon og integrering, med mindre vi ønsker å dele kaken, og det er vel tvilsomt.

Trygdeordningene er bare en liten del av bildet, med det offentlige apparatet vi har i dag. Det er i teorien enkelt å senke personlig forbruk (jfr. lavere trygder, eller skattenivå for de "rike"), noe annet er å få samfunnet til å fungere, med den rollen det offentlige har i dag. Det er ikka bare å ta penger fra "mobilbudsjettet" eller "biff-budsjettet" og bytte til seg leger, lærere, sosionomer, politifolk etc. etc. Dette jeg sier her bygger på en ganske fundamental forståelse av samfunnet, det er ikke noe som er åpent for debatt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
57 minutter siden, Xtra skrev:

Som jeg har sagt: Det er et moralsk dilemma. Det er ikke selvsagt at vi som tilfeldigvis er født i denne oljeoverfloden skal disponere den alene.

Da syntes jeg du skal gå forran som et godt eksempel. Ellers ligger det faretruende nær hykleri.

Anonymkode: 2825b...67b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutes ago, AnonymBruker said:

Da syntes jeg du skal gå forran som et godt eksempel. Ellers ligger det faretruende nær hykleri.

Anonymkode: 2825b...67b

Kanskje det er sånn at graden av meninger om at vi skal "dele av overfloden" korrelerer positivt med levestandard?

Hvem vet. :ph34r:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Kanonføde skrev:

Kanskje det er sånn at graden av meninger om at vi skal "dele av overfloden" korrelerer positivt med levestandard?

Hvem vet. :ph34r:d'

Bullseye.

 

Det er de trygdede, det er de med lavstatus jobber, og liten utdanning som stemte frem Trump og Brexit. Folk oppfatter ikke nødvendigvis AP som det partiet som representerer de svakeste i samfunnet. De svakeste er de som stemmer FRP osv. De lever ikke priviligert og ser på ting på en annen måte. Dette tolkes av "Eliten" som om de ikke vet sitt eget beste. Så , eliten  .fikk sjokk da U.K gikk ut av EU og også da Trump ble president.

 

For å bortforklare att de ikke så dette komme, så skyller de på att de på bunnen ikke vet sitt eget beste. Venstrefolk har jo "beviselig" bedre IQ og slike ting...

 

I sverige er det enda værre. all dekning av flyktning og asylpolitikk er kritisk til att det ikke er liberalt nok. Samtidig soem folket begynner å ty til Sverige Demokratene. PK eliten sitt svar på dette er å idiotforklare de som venstersiden en gang hevdet de representerte og forsvarte.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
28 minutter siden, Kanonføde skrev:

Trygdeordningene er bare en liten del av bildet, med det offentlige apparatet vi har i dag. Det er i teorien enkelt å senke personlig forbruk (jfr. lavere trygder, eller skattenivå for de "rike"), noe annet er å få samfunnet til å fungere, med den rollen det offentlige har i dag. Det er ikka bare å ta penger fra "mobilbudsjettet" eller "biff-budsjettet" og bytte til seg leger, lærere, sosionomer, politifolk etc. etc. Dette jeg sier her bygger på en ganske fundamental forståelse av samfunnet, det er ikke noe som er åpent for debatt...

Og dette er relevant hvordan? Spør fordi jeg lurer på din vinkling.

Anonymkode: 924b0...fab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutes ago, AnonymBruker said:

Og dette er relevant hvordan? Spør fordi jeg lurer på din vinkling.

Anonymkode: 924b0...fab

Det er relevant fordi mange har tankeganger om at siden vi har overflod her til lands, så er det bare å dele med oss (som da i dette tilfellet betyr å ta inn 100.000 flyktninger). Det er en feilaktig tankegang, eller en tankegang som bygger på misforståelser av hvordan samfunnet fungerer, som jeg har argumentert for i mine tidligere innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 timer siden, Kanonføde skrev:

Det er relevant fordi mange har tankeganger om at siden vi har overflod her til lands, så er det bare å dele med oss (som da i dette tilfellet betyr å ta inn 100.000 flyktninger). Det er en feilaktig tankegang, eller en tankegang som bygger på misforståelser av hvordan samfunnet fungerer, som jeg har argumentert for i mine tidligere innlegg.

Kanskje du bør fjerne din rasistiske tankegang å hjelpe andre mennesker i nød?

Anonymkode: 924b0...fab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du bør fjerne din rasistiske tankegang å hjelpe andre mennesker i nød?

Anonymkode: 924b0...fab

Man kan hjelpe langt flere for samme beløp i nærområdene.

Anonymkode: 2825b...67b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du bør fjerne din rasistiske tankegang å hjelpe andre mennesker i nød?

Anonymkode: 924b0...fab

Typisk hersketeknikk å kalle meningsmotstanderne for "rasist". Ligger omtrent på nivå med hitling, det.

Anonymkode: 2825b...67b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Typisk hersketeknikk å kalle meningsmotstanderne for "rasist". Ligger omtrent på nivå med hitling, det.

Anonymkode: 2825b...67b

Gratulerer med å ha lært deg et nytt begrep, "hersketeknikk"

Det er ironisk, at dere skal ha og ha og ha, men å hjelpe andre somhar det værre? Nei, kan jo ikke dele! Tenk om dere får en hundrings mindre i mnd. Gud, hvordan skal dere overleve?

Anonymkode: 924b0...fab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gratulerer med å ha lært deg et nytt begrep, "hersketeknikk"

Det er ironisk, at dere skal ha og ha og ha, men å hjelpe andre somhar det værre? Nei, kan jo ikke dele! Tenk om dere får en hundrings mindre i mnd. Gud, hvordan skal dere overleve?

Anonymkode: 924b0...fab

Dette handler om langt mer enn bare penger.

Anonymkode: 2825b...67b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutes ago, AnonymBruker said:

Kanskje du bør fjerne din rasistiske tankegang å hjelpe andre mennesker i nød?

Anonymkode: 924b0...fab

Jeg kan ikke se å ha uttalt eller ment noe rasistisk, ei heller noe ang. at jeg ikke ønsker å hjelpe andre mennesker i nød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da syntes jeg du skal gå forran som et godt eksempel. Ellers ligger det faretruende nær hykleri.

Anonymkode: 2825b...67b

Jeg snakker om det store bildet, og jeg er innstilt på at jeg ville måtte redusere levestandard om vi skulle delt av den relative overfloden vår. Jeg tenker globalt, og synes ikke det er moralsk riktig at noen deler av verden nødvendigvis skal disponere over alt av egne naturressurser. Vi har hatt enorm flaks som tilfeldigvis fant så mye olje på vårt begrensede område, og det hadde i mine øyne ikke vært unaturlig om noe av dette hadde vært delt med mindre heldige områder av verden.

Jeg snakker om et moralsk dilemma, ikke hva jeg mener vi skal gjennomføre umiddelbart.  Hvor mye jeg evt. deler av egen overflod i dag er ikke relevant; jeg snakker prinsipielt. Jeg medgir lett at jeg setter stor pris på å ha det så godt materielt og det faktum at også mine barn i stor grad er sikret. De kommer neppe til å sulte noen gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
20 timer siden, Xtra skrev:

Mener du at det var feil av USA å ta i mot nordmennene og alle de andre som kom i stride strømmer, eller hva?

Hvis du lurer på hvordan nordmenn ble tatt imot av de etniske amerikanerne kan jeg anbefale en bok:

_9788243004375.jpg

Spoiler: Det var ikke smertefritt for noen parter.

Jeg verken håper eller tror det går så ille med oss, men stusser litt over eksempelet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...